Jump to content

Beginnersreview Dandy Puff (Revolute)

Recommended Posts

Aroma: Dandy Puff
Fabrikant: Revolute
Percentage: 10%
Geteste verhoudingen: 6mg, 50PG/50VG
Smaakomschrijving fabrikant: De ultieme mix van rood fruit, vol met klasse en overdadigheid

Dit aroma kocht ik vooral voor mijn vriend, zelf hou ik niet zo heel erg van fruitsmaken dampen, maar uiteraard wilde ik het eerste testflesje ook even zelf proberen.

In eerste instantie heb ik deze getest in een subohm build. Dit bleek niet zo’n heel goed idee voor mij…
Ik proefde eerst een zoete -overigens totaal niet chemische- kruidige fruitsmaak, echter in mijn keel werd het ‘kruidige’ wel erg spicy. Na een paar hijsen leken mijn amandelen ingewreven met Spaanse peper en, zoals het waarschijnlijk ook klinkt, vond ik dit vrij onaangenaam. Toch bleef ik aan dit tankje lurken want de smaak intrigeerde mij wel.
De smaak is fruitig en ik proef vooral een bosvruchtensmaak, maar ook een kleine hint van iets dat ik als kaneel zou omschrijven. Voor degenen die de rode Jawbreaker-ballen nog kennen: precies deze smaak. Zeker in combinatie met het spicy gevoel, is dit eigenlijk precies de omschrijving van hoe ik dit gemixte aroma vind smaken in deze setup.

Ik kon eigenlijk niet wachten om deze smaak in een MTL setup te proberen! Na de eerste hijs was ik meteen verkocht. Het onaangenaam pittige was hiermee totaal verdwenen, en er bleef een frisse en fruitige, zoete smaak van cassis over. Het Jawbreaker-effect had plaatsgemaakt voor een kleine tinteling op de tong, wat eigenlijk helemaal ten goede komt van het cassiseffect!
Als een liquid mousserend kon zijn, dan zou ik dit een mousserende liquid noemen :D Het doet mij denken aan de lekkere cassis-champagne die je als limonade drinkt en rond Oud en Nieuw in de supermarkt kan kopen.

Kortom, hoewel DL-end niks voor mij, maar in verschillende setups erg lekker. Op lagere wattages een frisse, fruitige en natuurlijke cassissmaak. Op hogere wattages warm fruitig en spicy. Mijn nieuwe ADV deze zomer!

Oh en nee, mijn vriend heeft het flesje nooit in gebruik mogen nemen… ;-)

aroma-dandy-puff-revolute-high-end.jpg

Edited by MissFog
  • Like 5
  • Haha 1

Deze staat al een tijd op mijn verlanglijst. Hopelijk komt het er nog eens van.

Klein vraagje ik ken de foto die je bij de review geplaatst hebt. De groene blaadjes doen mij aan munt denken. Heb je iets van een munt/menthol kunnen ontdekken?

Just now, TheVapingRaven said:

Deze staat al een tijd op mijn verlanglijst. Hopelijk komt het er nog eens van.

Klein vraagje ik ken de foto die je bij de review geplaatst hebt. De groene blaadjes doen mij aan munt denken. Heb je iets van een munt/menthol kunnen ontdekken?

Ik kan deze zeker aanraden! Ik heb niks van munt of menthol kunnen ontdekken in deze liquid, ik denk dus dat de blaadjes op het plaatje enkel uit decoratief oogpunt zijn afgebeeld :D

• Like 1
Just now, TheVapingRaven said:

En p.s.

"Beginnersreview" kun je weglaten uit de titel. Goede review!!

Ah ok :bloos Had het bij mijn andere reviews ook maar gedaan voor de zekerheid, haha. Zal het voortaan weglaten :duim

• Like 2
  • 1 month later...
On 2017-5-20 at 22:11, Frankie76 said:

Heb deze nav je mooie review besteld en nu al twee dagen onophoudelijk aan het dampen. Lekker hoor. :duim

Die tinteling is misschien fijn voor mensen die 0mg dampen en een giertje missen. 

Wat leuk dat deze jou ook zo goed bevalt! En helemaal eens met je laatste zin; had ik eigenlijk nog even moeten toevoegen in de review :ja Voor net dat beetje keelgevoel zal het zeker werken.

• 1 month later...

Ik heb deze eergisteren gemixt. En vind de smaak nu nog wat zwak.. wordt dat sterker na t steepen of is het vooral de smaak zelf die veranderd? 

Ik heb het snel gemixt namelijk door gebruik te maken van een unicorn bottle met maateenheden erop en twijfel of ik er niet een ml naast zit met de aroma.

10 ml 50/50, 35ml 100vg en 5 ml aroma (80/20 vg/pg totaal)

12 hours ago, Vuvuzela said:

Ik heb deze eergisteren gemixt. En vind de smaak nu nog wat zwak.. wordt dat sterker na t steepen of is het vooral de smaak zelf die veranderd? 

Ik heb het snel gemixt namelijk door gebruik te maken van een unicorn bottle met maateenheden erop en twijfel of ik er niet een ml naast zit met de aroma.

De smaak wordt beter na een beetje steepen. Je verhoudingen zijn goed en hier maak ik het ook hoog VG.

Eventueel percentage aroma wat verhogen, tot max 15% hoewel ik het hier op 10% hou.

Ik zou het omschrijven als een rood fruit aroma, zonder een specifiek stuk fruit in gedachten. Een vleugje kaneel idd met als voordeel dat dit smaakje niet de typische snoepgoed smaak heeft wat je vaak hebt bij fruitsmaakjes. Gisteren nog vond een vriend van me het naar stoofpeertjes ruiken.

• Like 2
On 6-7-2017 at 23:36, Vuvuzela said:

Ik maak deze met 10% aroma in een uiteindelijke 50-50 verhouding liquid. Zonder de post van Raycoupe zou ik geadviseerd hebben het aroma percentage zeker wat op te schroeven wanneer je mix een stuk meer VG bevat (eerder 12,5%-15%). 

Inderdaad maar eerst even laten steepen en proberen, wanneer het te zwak blijft een kleine batch met 12 of 13 procent proberen. Succes!

• 5 months later...

Leuke review! Heeft je partner deze al mogen genieten:grins

Ik heb deze vandaag gemixt met 100%GV (Revolute) en 10% sweetener (TPA) erbij:trilt:ponpon (0mg nicotine)

De munt blaadjes proef je niet overheersend. Maar ik vind hem een hele lekkere frisse uitblaas hebben met heeeeeeel ver een vleugje mint in de mix. (Dit zal echt super laag zijn als het er al in zit. Ik zei over een mix mmm lekker peer terwijl het kiwi is:mmm)

Wat fruit betreft: Cassis,en rode vruchten ja. "Overdaad" nee... gewoon lekker.

Deze ook in een mix met nicotine (ik ken mezelf. Dus 2 tanks. 1met 1 zonder nic)

Met de nicotine is het inderdaad wat kruidiger van smaak (deze overigens zonder sweetener en ook gewoon lekker)

Mix:

Aroma 10% 50/50pg/vg

80% base

10% water (dunner maken)

Met nicotine is vg base met nic. En iets pg. (Volgens fles)

Edited by Jack-Vape
Grote vingers, klein toetsenbord
  • Thanks 1
2 minutes ago, Jack-Vape said:

Ik heb deze vanfaag gemixt met 100%GV (Revolute) en 10% sweetener (TPA) erbij:trilt:ponpon (0mg nicotine)

De munt blaadjes proef je niet overheersend. Maar ik vind hem een hele lekkere frisse uitblaas hebben met heeeeeeel ver een vleugje mint in de mix. (Dit zal echt super laag zijn als het er al in zit. Ik zei over een mix mmm lekker peer terwijl het kiwi is:mmm)

Deze ook in een mix met nicotine (ik ken mezelf. Dus 2 tanks. 1met 1 zonder nic)

Met de nicotine is het inderdaad wat kruidiger van smaak (deze overigens zonder sweetener en ook gewoon lekker)

Mix:

Aroma 10% 50/50pg/vg

80% base

10% water (dunner maken)

Met nicotine is vg base met nic. En iets pg.

Haha ja, er zijn al flink wat flessen doorheen gegaan. Na de eerste verliefdheidsfase is deze smaak bij mij een heel klein beetje tegen gaan staan. Dat leek me zonde, dus expres een tijd niet gedampt. Een tijd terug weer eens gemixt en ik vind 'm voor tussendoor gelukkig nog steeds erg lekker.

De muntblaadjes proef ik zelf dus niet, maar dit zal natuurlijk ook per tank/coil/build nog wel verschillen. Grappig wat je zegt over de nicotine, ik damp zelf nooit zonder maar ik denk zeker dat nicotine het kruidige wel kan benadrukken. Leuk dat deze jou ook bevalt in ieder geval!

Ik heb sinds zaterdag mijn ADV. Gevonden via een medewerker in de stenen winkel bij mij in de buurt. (Gelukkig met ze! Wil je niet weten) 

Ik ga zijn recept niet hier neerzetten. Maar het is die "peer" liquid:gek

Deze voor de afwisseling geprobeerd. Elke dag hetzelfde.... wordt je snel beu... Ik had van een vriendin van mijn vrouw de" Dvtch de Red light District " geproeft. LEKKER! zodoende kwam ik op "rood fruit" zeg maar.

Edited by Jack-Vape
  • Like 1

Ik ben zo decadent geworden met al die keuzes, dat ik nooit minder dan 4 verschillende smaken op een dag damp. Anders word ik het zat, hoe lekker ze ook zijn.

Met roken was het precies andersom; noodgedwongen een ander merk en het was heel de dag hommeles.

• Like 1
14 minutes ago, Jack-Vape said:

Ik heb deze vandaag gemixt met 100%GV (Revolute) en 10% sweetener (TPA) erbij:trilt:ponpon (0mg nicotine)

Mix:

Aroma 10% 50/50pg/vg

80% base

10% water (dunner maken)

Met nicotine is vg base met nic. En iets pg. (Volgens fles)

Is 10% sweetner niet een beetje te veel van het goede ?

33 minutes ago, Dr.Smoke said:

Is 10% sweetner niet een beetje te veel van het goede ?

Mn tanden vallen toch uit:grins

Ik had het inderdaad een beetje erg abuis.1ml op 30ml totaal had de 10% in gedachte van mn aromas:f45

Echter, die sweetener op 10% is best lekker in een mix als je van echt zoet houdt.

Edited by Jack-Vape