Jump to content

CSMNT. | Cosmonaut Rda by District F5VE & Mystery Mod Co. (Foto review)

Recommended Posts

Na veel goeie verhalen gehoord te hebben over de CSMNT heb ik besloten er een te bestellen. Besteld bij E-Wolk en kwam de volgende dag netjes binnen. De CSMNT oftewel Cosmonaut is voorgekomen uit een samenwerking tussen District F5VE & Mystery Mod Co.

Link website

Algemene informatie:

Specificaties van de CSMNT RDA zijn:

• Size: 24mm
  • Finish: Matte Black, SS
  • Postless
  • 4mm lead inserts
  • 24K Gold plated deck
  • 24k Gold plated copper pin
  • Accessories: Delrin Drip Tip, 2 sets of screws, 2 sets of o-rings

De driptips zijn geen standaard 510 driptips, maar als je nog driptips van een kennedy 24 of een goon hebt liggen passen deze wel gewoon.

De CSMNT RDA is dus te krijgen in stainless en mat zwart en kost tussen de € 65,- en € 90,- afhankelijk van de kleur en shop. (mat zwarte versie is soms 5 euro duurder)

Verpakking/Inhoud:

De CSMNT komt in een klein zwart doosje met het builddeck, de topcap (met daarin de ultem driptip) en twee zakjes met accessories.

Een leuk detail aan de binnenkant van de verpakking is de teks: "LAUNCHING YOU TO OUTER-SPACE"

Één van de zakjes bevat een zwarte delrin driptip en het andere zakjes reserve o-ringen en schroefjes.

SDjVSqP.jpgNfTxYnk.jpg

2RIkxbI.jpg0GpG7TT.jpg

Builddeck:

Het deck is echt gigantisch, goldplated met een klein maan logo in het midden. De schroefjes zijn flathead schroeven en bouwkwaliteit is echt fantastisch. Van de schroefdraad, toleranties op de O-ringen tot de kleine graveringen, elk detail aan deze RDA klopt gewoon. De CSMNT is geen goedkope RDA, maar er zijn genoeg duurdere RDA's die minder kwalitatief zijn.

Dit builddeck is overigens postless, wat betekend dat je negatieve en positieve post niet uitsteken. Vergelijkbaar met de Pi2 bijvoorbeeld. Je moet je coils dus van te voren op maat knippen en in de gaten stoppen. (en met 4mm openingen is dat niet moeilijk!) Verder zijn zowel single al dual coils mogelijk, bij een single coil zou ik wel aanraden om deze schuin te leggen en op een schroevendraaier van minimaal 3,5mm te draaien. Ander kan je weleens wick te kort komen.

Als je in eerste instantie naar dit deck kijkt dan denk je dat je maar een 1 mm juice well hebt, maar dit veranderd totaal wanneer je de topcap er op klikt. Ik vouw in eerste instantie de wick omhoog en duw deze naar beneden zodra de topcap er op zit. Vervolgens kan je gewoon door je driptip drippen zonder bang te zijn voor lekken. Je kan best wat teveel drippen, zolang de liquid maar niet voorbij de airflow holes komt.

IMG_3058_1024x1024.JPG?v=1481005822Nr7DMN3.jpg

Performance:

Ik ben niet echt een enorme cloudchaser, en met de airflow compleet open is deze RDA echt een dampmachine. Wat mij opvalt is dat zelfs met de airflow helemaal open de smaak echt prima is. Zelfs de Goon komt niet in de buurt van deze smaak bij dit soort wolken. Zodra ik de airflow half dicht draai komt de RDA wat mij betreft pas echt tot leven. De damp wordt dikker, smaakvoller en je teug damp is lekker warm en zacht. De airflow op een kiertje en je komt op een "restricted lunghit" uit, vergelijkbaar met de hadaly. MTL zal niet makkelijk zijn op deze RDA en daar zou ik hem zeker ook niet voor kopen. Het rare aan deze RDA vindt ik dat de airflow echt heel "Smooth" is, bijna vergelijkbaar met die van een RTA met een lange chimney. Zelf ben ik hier enorm fan van maar prefereer RDA's over het algemeent qua performance.

fvzT1Eh.jpgZvxld1u.jpgWiDv8rR.jpg

Conclusie:

Bouwkwaliteit is perfect, en dit is absolut de mooiste RDA in mijn collectie. Bouwen op deze RDA is enorm makkelijk zodra je door hebt hoe lang/kort je de uiteinde van je coil moet afknippen. Door de ruimte van het builddeck en het feit dat er geen posts in de weg zitten maakt deze RDA echt een topper wat betreft bouwen. Airflow opties, smaak en dampproductie zijn ook gewoon geweldig en eigenlijk heb ik bijna niks op te merken aan deze RDA. Als ik echt wat negatiefs zou moeten zeggen over deze RDA dan is het misschien de flathead schroefjes, deze zijn wel van goeie kwaliteit, maar ik ben zelf meer fan van alen schroefjes. (hier denken andere mensen weer anders over) Ook mis ik eigenlijk wel de mogelijkheid om te kunnen squonken, ik snap dat dit moeilijk wordt door hoe de posts in mekaar zitten, maar dit zou de CSMNT helemaal perfect maken. (edit: batch drie heeft een squonk pin!) Als ik de CSMNT een cijfer zou moeten geven dan is dat zonder twijfel een dikke 9/10!

Ik heb de Cosmonaut rda nog maar recent in gebruik genomen, mocht mijn mening veranderen zal ik de review aanpassen. 

Edited by Dex
toelichting
  • Like 13

Mooie review (wat meer appreciatie voor mensen die tijd steken in reviews mag hier wel) :clap

Gebruik deze RDA ook en ben er ook zeer tevreden over.

Het ontbreken van de buildposts geeft het een extra op gebied van airflow.

Ook drippen in deze RDA is een plezier, ik drip steeds gewoon door de drip tip.

Persoonlijk ben ik dan weer wel fan van de gewone flathead schroefjes, heb gemerkt dat ik deze schroefjes veel minder snel strip dan andere (ieder zijn ding zeker).

• Like 1
9 hours ago, jim said:

Mooie review (wat meer appreciatie voor mensen die tijd steken in reviews mag hier wel) :clap

Gebruik deze RDA ook en ben er ook zeer tevreden over.

Het ontbreken van de buildposts geeft het een extra op gebied van airflow.

Ook drippen in deze RDA is een plezier, ik drip steeds gewoon door de drip tip.

Persoonlijk ben ik dan weer wel fan van de gewone flathead schroefjes, heb gemerkt dat ik deze schroefjes veel minder snel strip dan andere (ieder zijn ding zeker).

Ja precies, ieder zijn ding wat betreft die schroefjes. Ik ben bang in deze RDA de binnenkant van de posts te beschadingen met een flathead schroevendraaier, vandaar mijn opmerking. Alen schroefjes strippen over het algemeen veel sneller dus ik begrijp jou voorkeur zeker.

Heb jij de originele of een clone? Ik heb nu de SJMY clone van FT besteld, deze schijnt ook uitstekend te zijn en dan kan ik lekker klooien met een boormachine. (van plan een gaatje in de pin/deck van de clone te boren om er mee te kunnen sqounken) Geen zin om deze authentic te vernielen.

Ik drip trouwens ook gewoon door de driptip, nog geen leaks of problemen mee gehad!

In ieder geval bedankt voor je comment, het valt mij inderdaad ook op dat er weinig animo is voor reviews hier op dampforum. Volgende keer misschien een engelstalige review op reddit/r/electronic_cigarette en dan een linkje plaatsen op dampforum.

Edited by Dex
  • 2 weeks later...

Vandaag een nieuwe build gemaakt voor deze RDA, een series build

reOg8UK.jpg

Zz0dSDp.jpg

Damp geweldig, heb enkel een "dripper assistent" nodig.

1ml liquid is welgeteld 4 puffs :gek

• Like 2
9 hours ago, jim said:

Damp geweldig, heb enkel een "dripper assistent" nodig.

1ml liquid is welgeteld 4 puffs :gek

Heb er om die zelfde reden geen dual coils meer in zitten. Single coil, met 4mm id is nu mijn favo build geworden. 

Heb nu deze erin zitten:

Sdgl1kR.jpg

• 5 weeks later...