Jump to content
Sign in to follow this  
TheRich

Wotofo Serpent RDTA

Recommended Posts

Ben niet zo'n hele erge reviewer, maar hier dan toch een poging. Onderstaande is uiteraard mijn mening.

De Serpent RDTA

serpent_rdta_1_large.jpg?v=1485782219

Ik was al gek van de Serpent mini 22mm, vanwege de smaakbeleving. De 25mm deed daar niet voor onder, ik vond echter de airflow daar veel fijner van. Helaas heb ik die nooit goed aan de praat gekregen. Ik ben een liefhebber van single coil en was dus echt op zoek naar iets wat qua smaak en airflow de Serpent mini 25mm matchte. En daar was ineens de Serpent RDTA! Nu anderhalve week in gebruik, maar ik vinnum fijn!

Opbouw is super makkelijk met het klemsysteem, wat op meerdere manieren gebruikt kan worden en als je een grote coil liefhebber bent, die kunnen er met gemak in. Ik heb 'm direct opgebouwd met 1 van de bijgeleverde coils, naar mijn idee ni80 fused clapton van ongeveer 0,6 ohm. Gewickt als in 1 van de filmpjes. Hier is de truc om vooral een goeie dikte wick te nemen, maar die dient wel goed uitgedund te worden voordat hij in de gaten gepropt wordt, zeker als je coils neemt met een wat grotere binnendiameter. Dat kan zonder meer zo, je hoeft niet echt heel voorzichtig te zijn. Net even tot aan het glas, even goed nat maken en dampen maar! En wat was ik direct onder de indruk. Vele van jullie kunnen beamen wat een heerlijk gevoel het geeft als je iets gevonden hebt wat helemaal jouw ding is! Hij is ook lekker compact met z'n 22 mm diameter, marginaal hoger dan de bijvoorbeeld de Serpent mini 22.

De bottom airflow zorgt ervoor dat je redelijk heet kan stoken voordat het echt te warm wordt. Ik hou persoonlijk van een goed warme vape, dus bij mij kan hij ergens tussen de 40 en 50w met deze coil staan. Boterzacht en soepel. Geen superruime, maar ruim gematigd. Ook is hij niet erg stil, maar de fantastische smaak en verrassend grote wolken maken een hoop goed. Het enige wat een beetje vreemd is, is dat het luchtgat weliswaar aan de zijkant zit, maar ook maar aan 1 kant, daar moest ik even aan wennen. 

Persoonlijk zet ik er altijd m'n eigen driptip op, ik hou niet van delrin of stalen driptips, gelukkig is er voorzien voor een chuffcap en een ultem 510 adapter. Al met al is mijn conclusie: Topding! Meer kan ik er niet van zeggen.

Zijn er ook minnen? Jazeker, al is het er voor mij maar 1: de capaciteit, die is maar 2,5 ml, dus je bent wat vaker aan het vullen. Gelukkig is het vulsysteem echt heel erg makkelijk met z'n twee gaten. 1 voor het toevoegen van liquid en 1 om de lucht eruit te laten En, als de cap erop zit, is hij lekvrij, mits goed gewickt

Edited by TheRich

AMEN! 

Dank voor de tip inzake bijpunten wick alvorens in te prikken. Dat zijn van die simpele dingen waar ik niet zo snel aan denk 

Voor alle zekerheid, het dingetje is dus voorzien van bottom airflow, zoals @TheRich al opmerkte. Dat enkele gaatje aan de zijkant wordt nogal eens aangezien voor een side airflow (zelfs fasttech is er niet helemaal zeker van en noemt zowel bottom- als side airflow)...

Ik beleef momenteel mijn eerste uren met het dingetje. Uitstekende resultaten met een luttele 30 watt...

Niks mis met die review trouwens old chap. Valse bescheidenheid is ook geen deugd hoor!

Iemand enig idee welke coils er standaard bij komen ? Zou graag een rolletje draad willen hebben, Gaven tot nu toe de beste smaak.