Jump to content

[Poll] Welke smaken damp jij niet ?


Tamara

Welke smaken damp jij niet?  

340 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Tabak en dranksmaken trekken me helemaal niet. Ik heb een aantal fruitsmaken geprobeerd, maar vind ze allemaal nogal chemisch smaken. Niet mijn ding dus.
Menthol heb ik nog niet geprobeerd, maar omdat ik voorheen mentholsigaretten te scherp vond en mentholsnoepjes meestal halverwege uitspuugde, voel ik niet direct de behoefte dit te proberen. Maar wie weet.
 
Blijven over de dessert- en bakerysmaken. Ben dol op de koek- en chocoladesmaken en deze categorieën zijn dan ook mijn favorieten.
Edited by Chika
Link to comment
Share on other sites

Fruit damp ik niet, hoewel ik appel met tabak best lekker vind op zijn tijd (maar de kersen die ze door sommige tabak gooien hoef ik niet). Dranksmaken spreken me niet aan, dessert smaken heb ik geprobeerd maar zijn niet mijn ding, menthol neem ik liever in de vorm van een snoepje in.

 

Ik hou het voornamelijk bij tabak, al dan niet gemengd met vanille en caramel of iets nootachtigs (maar bij voorkeur geen Acetyl Pirazine). Zeg maar: de familie RY4. En natuurlijk NET's.

Gek genoeg heb ik wel de afgelopen maand een aantal custards gedampt: ik ben er nog niet over uit of het blijvertjes zijn.

Link to comment
Share on other sites

Hier chocolade en koffie varianten.

Vanilla kan ik verdragen in mixen.

Vanilla custard is soms lekker en andere dagen steekt me dat enorm tegen.

Sinaasappel en citroen enkel als ze niet te sterk aanwezig zijn.

Franchipanne of marrachino-kers is mij ook een no .

Link to comment
Share on other sites

Ik damp graag fruit bosvruchten / aardbei in DL en qua MTL het liefst een licht zoete tabak smaak. Mag best wat noot tonen hebben. Zou graag

iets proberen van pijp tabak smaken ofzo iemand suggesties?

Link to comment
Share on other sites

Ik zit momenteel, als pure beginner, nog maar met 2 smaken in huis. Koffie en watermeloen van Walter Philips, de reeks Neon, 12 mg en 6 mg nicotine. Die mix ik dan tot ongeveer 9 mg. dat is nu voor mij de beste nicotine gehalte. Maar ik zoek eigenlijk een liquid die zoveel mogelijk VG heeft, want van de PG ga ik erg hard hoesten. Mijn eerste liquid had 70/30 PG/VG en daar hoestte ik me kapot mee. Ik heb nooit gehoest bij het roken, dus dat was een stap achteruit voor mij. Koffiesmaak bevalt me wel, maar niet als "eerste damp" 's morgens. Watermeloen smaak is veel zachter dan de koffiesmaak. Ik ben nu al 2 dagen die 2 smaken aan het mengen en dat geeft ook een lekker smaakje.

Voor mij geen tabakssmaak en smaakjes die aan gebakjes en zoetigheden doen denken, liefst ook niet, want ik moet niet alleen stoppen met roken (ik rook nog alle dagen een 8 sigaretten), ik mag door mijn diabetes ook niet teveel wegen (zit nu al 1,5 kilo over mijn maximumgewicht) en niet teveel suiker binnen nemen. Dus zoete smaken vermijd ik, om niet in de verleiding te komen om te gaan snacken/snoepen.:shock

Edited by Elma
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Damp geen menthol, en drank, tabak altijd in een combinatie.

 

Soms fruit, vaak bakery. Vooral veel 'complexe' mixen. Hoe meer lagen/smaken hoe lekkerder ?

 

Momenteel redelijk verslingerd aan sonset en sonrise van CM ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dus zoete smaken vermijd ik, om niet in de verleiding te komen om te gaan snacken/snoepen.:shock

Edited March 19 by Elma

 

Ik ben een zoetekauw en ik merk dat door zoete smaken te dampen mijn behoefte aan snoep juist verdwijnt... :ja

Chocola  van Virgin Vapor, had ik nog staan) vind ik muf smaken. Eigenlijk de donkere smaken, zoals koffievarianten, turkse koffie en zoals eerder genoemd chocola bevallen mij niet. Ik ga dus voor de fruit. ook roodfruit met wat anijs/mint. Drop van Millers. met mint en/of anijs. Ik heb grasshopper van American Stars opgepept met appel. Stuk lekkerder!

Moet nog veel smaken uitproberen. Zoals bakery en drank. Tabak vind ik niet lekker.. Ben pas een paar weken serieus bezig met dampen. Dus nog er valt nog veel te verkennen.

Edited by Anna
Link to comment
Share on other sites

On 17-3-2017 at 22:50, Leo Bak said:

ik vind de Inawera Black for Pipe, Dark for Pipe en Blackjack Tobacco goed te pruim(en)(tabakken).

 

@Leo Bak

Ik heb sinds vandaag wat inawera tabak smaken in de kast staan: Black Jack en Gold & Silver. Hoe lang steep je

inawera tabak normaal? 4 weken? Of kan het eerder?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Caved said:

 

@Leo Bak

Ik heb sinds vandaag wat inawera tabak smaken in de kast staan: Black Jack en Gold & Silver. Hoe lang steep je

inawera tabak normaal? 4 weken? Of kan het eerder?

 

Die Gold&Silver smaakt voor mij goed na 8 uur YM plus twee weken steepen of plus een week seedsteepen, of drie weken steepen zonder YM of twee weken seedsteepen. Zoetige RY4 achtige tabak die ook een tijd kan blijven staan.

 

Die Black Jack zou ik om te beginnen niet teveel van maken en als test eens direct na 8 uur YM of een week steepen proberen in een RDA of RTA met veel smaak. En als dat het net niet is na een week nog eens. Er zit iets pruimachtigs in wat mij na vier tot vijf weken te muf wordt. Seepsteepen is hierbij geen aanrader ivm die muffigheid. Voor mij ligt de sweetspot tussen een en drie weken, daarna vind ik hem niet meer lekker. Ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn.

 

 

Edited by Leo Bak
Link to comment
Share on other sites

Guest Instructions Unclear
24 minutes ago, Zefanja said:

Tabak en drank smaken heb ik tot op heden vermeden, maar zit er wel over te denken om binnenkort toch maar eens de pistachio ry4-u van ENYAREKLAW te gaan proberen.

Daar heb ik dit jaar al, even optellen... 750ml van gemengd voor mezelf en een vriend. Heerlijk spul en de RY4D heeft voor mij absoluut niks weg van tabak. Ook in andere liquids niet. De Pistachio heeft overigens ook weinig weg van echte Pistachio... volgens mij is TFA pistache een beetje schizofreen en wil het stiekem marsepein zijn of zo. Evenwel een heerlijke liquid :-)  Als je de losse aroma's koopt, kan je FW Butterscotch Ripple volop in de UK vinden, o.a. bij thee-cigshop.co.uk, leisureliquids.com en vapable.com.

 

Wat drank eliquids betreft, zijn veel mensen gek op Kiwi-bourbon (4% FA Kiwi, 2% TFA Kentucky Bourbon, 2% Toasted Marshmallow). Zelf vind ik Castle Long lekkerder... ik kan mijn recept daarvan desgewenst ook posten.

 

Ahum, maar wat ik NIET damp, zijn liquids die voor een sigaretsmaak proberen door te gaan. Af en toe probeer ik er weer een en het valt altijd weer tegen. Ik houd me aanbevolen voor tips.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Instructions Unclear said:

Daar heb ik dit jaar al, even optellen... 750ml van gemengd voor mezelf en een vriend. Heerlijk spul en de RY4D heeft voor mij absoluut niks weg van tabak. Ook in andere liquids niet. De Pistachio heeft overigens ook weinig weg van echte Pistachio... volgens mij is TFA pistache een beetje schizofreen en wil het stiekem marsepein zijn of zo. Evenwel een heerlijke liquid :-)  Als je de losse aroma's koopt, kan je FW Butterscotch Ripple volop in de UK vinden, o.a. bij thee-cigshop.co.uk, leisureliquids.com en vapable.com.

 

Wat drank eliquids betreft, zijn veel mensen gek op Kiwi-bourbon (4% FA Kiwi, 2% TFA Kentucky Bourbon, 2% Toasted Marshmallow). Zelf vind ik Castle Long lekkerder... ik kan mijn recept daarvan desgewenst ook posten.

 

Ahum, maar wat ik NIET damp, zijn liquids die voor een sigaretsmaak proberen door te gaan. Af en toe probeer ik er weer een en het valt altijd weer tegen. Ik houd me aanbevolen voor tips.

De FW Butterscotch Ripple die je noemt zit niet in het recept van Wayne, tenzij hij het recept veranderd heeft sinds jij 'm voor het laatst maakte. De castle long clone staat al wel een tijdje in m'n recepten boekje; ben momenteel een beetje door alles heen aan het werken. (Mijn kastje voor aroma's waarvan ik in den beginne dacht dat daar voldoende ruimte voor aroma's in zat begint inmiddels een beetje uit de kluiten te lopen :/ ) Heb van de genoemde aroma's alleen Kentucky bourbon, pistachio en dus de FW butterscotch ripple niet. (Komt wel goed; ga zeer binnenkort weer een shitload aan aroma's bestellen. :) )

Link to comment
Share on other sites

 

Ik heb nog nooit een liquid-recept gebruikt en tijdens het koken gebruik ik ook nooit een kookboek. Net zoals een chef-kok ook nooit een kookboek gebruikt.

Dus gewoon een beetje van dit en een beetje van dat, naar eigen smaak, niet naar de smaak van een wildvreemde.

Behalve in den beginne ooit RY4 gedampt, daarna nooit meer een tabak-achtige smaak.

Marshmallows lust ik niet, eet ik niet, dus damp ik ook niet.

Frisse/fruitige smaakjes wil ik ook niet.  En menthol alleen voordat ik naar de tandarts ga.

Blijft over:  vanille, honing, caramel, chocola, koffie, e.d.

Link to comment
Share on other sites

Guest Instructions Unclear
1 hour ago, Zefanja said:

het recept van Wayne

@Zefanja Ik volg dit recept voor NEW PistachioRY4-U: http://e-liquid-recipes.com/recipe/535936/The NEW PistachioRY4-U by [ENYAWREKLAW]

(Stuur maar een DM voor een flesje 12mg/ml, ik heb nog zat staan.)

 

Voor Castle Long ben ik begonnen met dit recept: http://e-liquid-recipes.com/recipe/58929/Castle+Long+Clone+V2

en na wat iteraties is het dit geworden:

_PG dilutant 23.2% volume
_VG dilutant 60 % volume
Acetyl pyrazine 5% 1.6 % volume
Bourbon (vanilla bourbon) (FA) 1.6 % volume
Brown sugar (TPA) 2 % volume
Coconut extra (TPA) 2.4 % volume
Kentucky bourbon (TPA) 4.4 % volume
Oak wood (FA) 0.8 % volume
Toasted almond (TPA) 2.4 % volume
Vanillin 10% (TPA) 1.6 % volume
Link to comment
Share on other sites

29 minutes ago, Instructions Unclear said:

@Zefanja Ik volg dit recept voor NEW PistachioRY4-U: http://e-liquid-recipes.com/recipe/535936/The NEW PistachioRY4-U by [ENYAWREKLAW]

(Stuur maar een DM voor een flesje 12mg/ml, ik heb nog zat staan.)

 

Voor Castle Long ben ik begonnen met dit recept: http://e-liquid-recipes.com/recipe/58929/Castle+Long+Clone+V2

en na wat iteraties is het dit geworden:

_PG dilutant 23.2% volume
_VG dilutant 60 % volume
Acetyl pyrazine 5% 1.6 % volume
Bourbon (vanilla bourbon) (FA) 1.6 % volume
Brown sugar (TPA) 2 % volume
Coconut extra (TPA) 2.4 % volume
Kentucky bourbon (TPA) 4.4 % volume
Oak wood (FA) 0.8 % volume
Toasted almond (TPA) 2.4 % volume
Vanillin 10% (TPA) 1.6 % volume

Ah, bedankt voor het aanbod, maar 12 mg is voor mij veel te hoog; zit op 3 mg. En daarbij, wat ik momenteel in de kast heb staan moet eigenlijk eerst maar eens op.

IMG_2067.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...