Jump to content
Jim

Geekvape Medusa RDA review

Recommended Posts

Heb de Geekvape Medusa RDA binnen gekregen, dus review time.

Op internet geven ze ook de naam Medusa RDTA/RDA, maar dit heeft niks met een RDTA te maken denk ik persoonlijk.

Het builden lijkt er een beetje op, maar eigenlijk is het een RDA met een extra diep juice well.

Wat komt in de verpakking:

- De RDA uiteraard

- Zakje met o-ringen en extra hitte behandelde schroefjes

- De gekende Geekvape multitool

- Verder niks anders, minder dan Geekvape anders bij hun spullen geeft

uhwUVsZ.jpg

De RDA zelf:

LCERYwy.jpg

RDA bestaat uit 3 delen:

yq8vSwH.jpg

Dan naar het builden:

Ik heb voor de eerste keer zelf Alien draad gemaakt, na veel proberen en herbeginnen heb ik toch een aanvaardbaar setje coils kunnen maken.

Nog een beetje verfijnen volgende keer, maar ik heb al veel erger gezien.

Komt uit op 0.27ohm.

De wicks voor deze RDA moeten natuurlijk langer zijn dan normaal vanwege het diepe juice well.

ZotU4lV.jpg

Lekker fluffy, en ze raken net de bodem van de RDA.

289iEw0.jpg

Ik vind het een mooi uitziende RDA, de gravuren rondom maken het leuk.

rC8OfNi.jpg

De airflow is ruim voldoende voor mij.

QpgsXpP.jpg

Bevindingen:

+ punten:

- Ziet er leuk uit

- Goed gebouwd

- Smaak en airflow is goed

- Makkelijk te builden en wicken

- Extra diep juice well, kan je toch 2ml liquid in kwijt

- Hittebestendige driptip/topcap, ook al is het een beetje te kort naar mijn smaak

- Je kan er een 510 driptip op gebruiken, al denk ik niet dat het mooi zou staan

- O-ringen zijn goed

- punten:

- Persoonlijk had ik liever een 24mm in plaats van een 25mm gezien

- Driptip/topcap is iets te kort

- Builddeck schroefjes zijn niet de beste die ik al gebruikt heb, maar in deze prijsklasse zijn ze bijna allemaal zo.

Mooie review. Ik heb hem +/- 2 weken geleden besteld en zit er met smart op te wachten :clapIk vind het echt een super mooi ding. Ik heb zijn toekomstige partner van de week al ontvangen, de Noisy Cricket II 25. Ik wil met deze combi eens gaan proberen series coils te gaan draaien. En zo te zien is daar genoeg ruimte voor! 

Alleen, waarom vind je dat het niks met een RDTA te maken heeft? Ik weet dat verschillende reviewers op YT dit hebben gezegd, maar persoonlijk ben ik het daar niet mee eens. Je hebt een verhoogd deck met daaronder een reservoir van 2 á 3 ml en hoewel het deck los staat, de onderste rand van de topcap valt precies tussen de zijkant van het deck en de buitenkant van de tank, waardoor het reservoir afgesloten is en je alleen vier gaten over houdt voor de wicks. 

Dan heb je toch net zo goed een coil deck, met daaronder een tank, dus een RDTA?

Er zijn genoeg RDTA's op de markt die ook maar 2 ml inhoud hebben of soms zelfs nog minder, dus dat kan het verschil RDA / RDTA niet maken.

On ‎10‎-‎3‎-‎2017 at 23:58, jim said:

- Hittebestendige driptip/topcap, ook al is het een beetje te kort naar mijn smaak

- Je kan er een 510 driptip op gebruiken, al denk ik niet dat het mooi zou staan

Op YT zag ik dat het oranje plastic deel er af kan, en dat er dan een metaalkleurig deel tevoorschijn komt.

Daarop zou je misschien een metaalkleurige driptip kunnen zetten, zoiets als deze met airflow:

https://www.fasttech.com/p/2963700

of een POM van 20mm:  https://www.fasttech.com/p/4044504

Edited by Marianna

vandaag tijdens mijn vakantie een tochtje naar Turnhout gemaakt, daar aangekomen bij een stenen winkel ( e-smoke) even naar binnen gegaan... ehhh moet je niet doen tuurlijk want je komt geheid eruit met wat spul.

Dus ook ik aan de eerste RDA, heb nog nooit een drippertje gehad, dus vooruit deze als beginner meegenomen.

Inderdaad het wicken is makkelijk, wel iets langere wicks gemaakt ivm de 2 ml juice well.

Mijn eerste ervaring is, positief.

Airflow is zeer groot, ik damp als proef met ss316l, 24 ga dual coil build op 250c op 60 watt..

ben eerst lager begonnen, maar al snel had ik zoiets het mag vanwege de grote airflow wel wat hoger...

Smaak is prima, meer dan ik gewent bent (normaal heb ik gewoon tankjes zeg maar ) 

Airflow, zeer veel, kan met goed gemak lekker eraan lurken.

Build: lijkt mij prima, moet zich nog bewijzen, maar alles ziet er netjes en keurig afgewerkt uit.

Damp: ja dampen doet het zeker.

Getest op een alien smok 220w mod met als e-juice kanzi van 12monkeys ( die had ik meteen meegenomen... heeeerlijk )

Nu damp ik op temp. maar wanneer moet je nu nieuwe liquid erbij gooien? en doe je dat gewoon via de driptip? of moet ik hem dan gedeeltelijk uit elkaar halen en in de juicewells druppelen??

TC kan ik niet bij helpen, heb ik nooit gebruikt en zal ik nooit gebruiken.

Welke versie heb je van de Medusa, deze eerste waar ik de review van gemaakt heb of de nieuwere versie die ondertussen uitgekomen is?

De versie van de review heb ik niet lang gebruikt, het werkte wel goed maar veel nadelen voor mij persoonlijk.

Ik deed de liquid eerst in het juice well door het katoen aan de kant te duwen en langs daar bij te vullen, maar dat was ik snel beu en gebruikte het nadien enkel als een normale dripper.

Gewoon liquid via de driptip drippen.

ik weet niet welke versie ik heb, heb hem vandaag in Turnhout gekocht, ik weet niet waar een productiedatum staat.

wat waren jouw nadelen van de rdta?

49 minutes ago, rebelhearts said:

Nu damp ik op temp. maar wanneer moet je nu nieuwe liquid erbij gooien?

Bij dampen op TC vul je bij wanneer je merkt dat je minder damp krijgt. Dat komt namelijk doordat je mod minder power gaat geven omdat je coil te warm wordt. En dat komt door dat er te weinig liquid beschikbaar is om 'm te koelen.

7 minutes ago, rebelhearts said:

ik weet niet welke versie ik heb, heb hem vandaag in Turnhout gekocht, ik weet niet waar een productiedatum staat.

wat waren jouw nadelen van de rdta?

De nieuwere versie bestaat uit 2 delen en niet uit 3 zoals deze van de review, en bij de nieuwe kan je de driptip verwisselen met een andere.

On 8/5/2017 at 9:02 PM, Jim said:

TC kan ik niet bij helpen, heb ik nooit gebruikt en zal ik nooit gebruiken.

Misschien toch eens over denken. Zeker nu je zowat alleen nog maar squonkeneert. Drippers/bottomfeeders doen het altijd zeer fijn met TC, ook omdat je dan niet steeds je wick hoeft te checken of je al moet knijpen of drippen.