Jump to content

Pico en Serpent Mini kunnen me niet bekoren


wickwack

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik damp reeds een aantal maanden met een iStick Basic, wat eigenlijk prima bevalt. Lekker klein, redelijk betaalbaar, zuinig in liquid en voor mij als afkickende roker een lekkere draw. Op aanraden van diverse dampers op dit forum heb ik enkele weken geleden een Pico aangeschaft met de Serpent Mini 22 mm tank. Enigszins koopziek als ik ben heb ik meteen nog twee van deze tankjes besteld, omdat ik ze qua vormgeving en gebruiksgemak fantastisch mooi vind.

 

Toch kan ik op de een of andere manier niet aan de Pico en Serpent wennen. De Pico ligt lekker in de hand en ziet er strak uit, maar het hijsen aan de Serpent vind ik eigenlijk maar niks. Zeker met de meegeleverde korte warm wordende drip-tip. Zodoende heb ik de lange dunne drip-tip van de clearomizer van de iStick Basic op de Serpent gezet en talloze andere tips geprobeerd. Het Wattage heb ik reeds uitvoerig getest en de airflow staat half tot een kwart open. De hijs-beleving van de Serpent voelt echter helemaal niet fijn aan. De iStick neem ik zelfs mee naar bed en kan me uitstekend bevredigen. Ik heb 4 clearomizers met verschillende smaakjes, die ik lekker afwissel gedurende de dag. De Pico en zijn Serpent vriendjes staan de hele dag maar in de hoek te staan.

 

Ik damp verschillende liquids, maar overwegend 50/50 en 70/30. Dit lijkt qua beleving, smaak en gevoel van hijsjes niet zoveel uit te maken. Ik vind het fijn om MTL en DL af te wisselen, en wellicht is de Serpent daar gewoon niet voor geschikt. Het Wattage staat nu ergens tussen de 8 en 25 ingesteld, met de 0,5 Ohm meegeleverde coils. Nicotine in mijn liquids wissel ik af van 0,3 naar 0,6 mg.

 

Wie heeft er tips & tricks om de Pico wat meer aandacht te geven en te laten doen waar hij zo goed in schijnt te zijn!?

 

Alvast bedankt!

Link to comment
Share on other sites

De Pico is slechts de houder van je batterij. De dampervaring wordt vooral bepaald door het tankje, de liquid en aantal watts wat je gebruikt. Met de serpent heb ik geen ervaring, mogelijk dat die minder geschikt is voor MTL dampen. Overigens kun je natuurlijk ook 1 van je clearomizers op de pico schroeven.

Link to comment
Share on other sites

30 minutes ago, wickwack said:

De iStick neem ik zelfs mee naar bed en kan me uitstekend bevredigen.

 

Het staat er een beetje raar maar ik denk dat ik wel enigszins begrijp wat je bedoeld.

Als je het letterlijk bedoeld, tsja! dan heb ik er niet direct een beeld bij.

 

Ik heb de Serpent mini 25mm en die vindt ik ook een beetje tegenvallen. 

  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, wickwack said:

 De Pico en zijn Serpent vriendjes staan de hele dag maar in de hoek te staan.

 

Arme Pico !  Het is niet de schuld van de Pico als de Serpent jou niet bevalt. Er is keuze uit tientallen andere tankjes om op de Pico te schroeven. De Serpent Mini werkt bij mij prima met een smalle driptip en notabene maxVG.  Overigens met mijn zelf gebouwde coils, want ik doe niet aan subOhmen.

 

 

Edited by Marianna
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, balling said:

 

Het staat er een beetje raar maar ik denk dat ik wel enigszins begrijp wat je bedoeld.

Als je het letterlijk bedoeld, tsja! dan heb ik er niet direct een beeld bij.

 

Ik heb de Serpent mini 25mm en die vindt ik ook een beetje tegenvallen. 

 

Haha ik was dus niet de enige die in die zin bleef hangen, was al direct naar quote van de dag gesjeesd voordat ik deze reactie las.

 

@wickwack laat eens een foto van je build zien, want uit die serpent 22 moet je toch wel een goede smaak en damp kunnen krijgen.

Edited by Leo Bak
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On ‎10‎-‎3‎-‎2017 at 16:06, balling said:

 

Ik heb de Serpent mini 25mm en die vindt ik ook een beetje tegenvallen. 

Ik heb de Serpent mini 22mm en die is prima, namelijk een ander deck dan de 25mm.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Serpent 25 heeft ook een geweldige smaak, maar ik kreeg m niet aan de gang. De 22 is nauwelijks geschikt voor mtl, met wat aanpassingen wellicht, maar die komt wat mij betreft het beste tot zn recht met 3/4 tot vol open airflow op DL. Ik heb er wel eens een mtl build op gedaan, inclusief smalle driptip, maar ik ga bijna over mn zuiger. Voor DL is het voor mij een waanzinnig tankje. Lekker beperkte airflow en met de juiste coil erin en een smaakkanon.. wil je beide ervaringen, dan wellicht een ander tankje. Een kayfun 5 ofzo.. daar kan het beter mee, al is de dl mogelijkheid wel erg beperkt. En soms is een tankje ook niet voor jou, heb er daar ook al een paar van gehad, doe je niets aan.. rustig verder zoeken..

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Marianna said:

Ik heb de Serpent mini 22mm en die is prima, namelijk een ander deck dan de 25mm.

 

Ik gebruik het single deck van de Mini 25.

Misschien dat het daar aan ligt maar vindt de smaak een beetje scherp.

Heb er alles aangedaan om 'm beter te krijgen. Coil hoger of lager, kanthal, SS, titanium, ander soort wick.

En het is natuurlijk een dorstig ding, ook de 25mm/4ml. Zo op.

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, balling said:

 

Ik gebruik het single deck van de Mini 25.

Misschien dat het daar aan ligt maar vindt de smaak een beetje scherp.

Heb er alles aangedaan om 'm beter te krijgen. Coil hoger of lager, kanthal, SS, titanium, ander soort wick.

Dan misschien een andere liquid.  ;-)

Met nicotine-vrije of nicotine-arme maxVG lukt 't me niet om ooit een scherpe smaak te krijgen, behalve bij een dry hit.

 

 

Edited by Marianna
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, Marianna said:

Dan misschien een andere liquid.  ;-)

Met nicotine-vrije of nicotine-arme maxVG lukt 't me niet om ooit een scherpe smaak te krijgen, behalve bij een dry hit.

 

 

 

Nicotine is 6mg/ml en met 25/75 PG/VG, MtL. Andere verhoudingen ook al geprobeerd.

'T is wel te doen maar ik had van de smaak meer verwacht.

Ligt het misschien omdat ie zwart is?

Edited by balling
Link to comment
Share on other sites

On ‎10‎/‎03‎/‎2017 at 3:33 PM, wickwack said:

De iStick neem ik zelfs mee naar bed en kan me uitstekend bevredigen.

Sorry, kon het mij niet laten ;)

 

Misschien is die 22 niets voor jou, of ben je niet zo van de DL?

@balling

 

Nu pas zie ik het. Great minds ...

Edited by OvergeefDave
Aan Balling
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Just now, Marianna said:

 

Ik gebruik in ieder geval nooit PG en gebruik nicotinevrije VG, soms afgewisseld met 3mg/ml.

Dat scheelt natuurlijk.

 

Dat jij geen PG dampt is misschien wel het meest bekende feit op dit forum.

Ik heb 'm zelfs met pure VG en zonder nico gedampt en nog was het niet "vol" van smaak.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, balling said:

 

Dat jij geen PG dampt is misschien wel het meest bekende feit op dit forum.

 

Niet bij de beginners, de ervaren dampers zullen er  inderdaad onderhand wel flauw van zijn.  ;-)

Als de 25mm versie jou niet bevalt, zet je 'm gewoon in het verkooptopic.  

 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Marianna said:

Als de 25mm versie jou niet bevalt, zet je 'm gewoon in het verkooptopic.  

 

 

Zou zo maar eens kunnen gebeuren maar ja wat dan?

MtL-tankje met minimaal 4ml inhoud, maximaal 25mm, single coil deck. Voorkomen: breed en gedrongen. Kleur: zwart.

Edited by balling
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, balling said:

 

MtL-tankje met minimaal 4ml inhoud, maximaal 25mm, single coil deck. Voorkomen: breed en gedrongen. Kleur: zwart.

Ik heb geen enkele specifieke MtL-tank, heb altijd DL-tanks moeten 'ombouwen'.

Inmiddels heb ik aardig wat 2ml tankjes tegelijkertijd in gebruik.

Link to comment
Share on other sites

Just now, Marianna said:

Ik heb geen enkele specifieke MtL-tank, heb altijd DL-tanks moeten 'ombouwen'.

Inmiddels heb ik aardig wat 2ml tankjes tegelijkertijd in gebruik.

 

Tsja! MtL'ers zijn een achtergestelde groep toudelaars. Er zou een speciale wet ter bescherming van bedreigde soorten voor moeten komen.

Het is iid. moeilijk om voor MtL geschikte tankjes te vinden. Vooral de keuze bij iets robuustere tanks (<22mm) is schaars.

Ik heb bv. ook de Cthulu 24mm die erg smaakvol is maar die heeft weer als nadeel dat ie aan permanente uitdroging lijdt.

Goh! wat heeft dat ding dorst zeker voor een MtL-tankje. 3ml in 10 minuten. Niet bepaald iets om mee buiten te spelen.

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, balling said:

Vooral de keuze bij iets robuustere tanks (<22mm) is schaars.

 

Niet echt, denk aan de kayfuns minus versie 5, taifuns 1 2 3 al dan niet clones. By ka v6, de Hurricane, Phenomenon, Rose. expromizer rta's etc etc.

Allemaal MtL.

Edited by Caved
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest Instructions Unclear

Mbt de Rose, de V2 wel maar die wordt niet meer gemaakt (nog wel als kloon te vinden). De Rose V3 is net als de Kayfun V5 te luchtig om als MTL aan te bevelen. Ik heb ze allebei.

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Caved said:

 

Niet echt, denk aan de kayfuns minus versie 5, taifuns 1 2 3 al dan niet clones. By ka v6, de Hurricane, Phenomenon, Rose. expromizer rta's etc etc.

Allemaal MtL.

Die zou ik dan nogmaals moeten bestuderen, maar ik vermoed dat ik ze allemaal al afgekeurd heb wegens de hoogte van de tank.

Ik wil namelijk niet zo'n hoge toren bovenop een mod.  Dan neem ik nog liever 3 kleinere tanks

 

 

5 hours ago, Instructions Unclear said:

Mbt de Rose, de V2 wel maar die wordt niet meer gemaakt (nog wel als kloon te vinden). De Rose V3 is net als de Kayfun V5 te luchtig om als MTL aan te bevelen. Ik heb ze allebei.

Te luchtig?  Ook als je de airflow helemaal of  bijna helemaal dicht draait?

Edited by Marianna
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, balling said:

Vooral de keuze bij iets robuustere tanks (<22mm) is schaars.

 

Ik ben enigsinds wel fout, denk dat dhr Balling bedoeld tankjes 24mm en groter maar zet hier de volgende kanttekening  bij.

Een tank van 24mm en een inhoud van 3 mm kan onmogelijk een MTL tank zijn,het is namelijk zo dat bij een MTL een zo klein

mogelijke damp kamer gewenst is. Dit is dus in dit geval tegenstrijdig. Een ander argument is: waarom zou iemand een  MTL

tank willen van 24 mm of groter terwijl dit prima in 22 mm kan of zelfs in 19mm ???

 

19 minutes ago, Marianna said:

Dan neem ik nog liever 3 kleinere tanks

 

En wat dacht jij dan van de pico RTA?

http://www.gearbest.com/vapor-styles/pp_553845.html?wid=21

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...