Jump to content

DampWiki Update pagina


Recommended Posts

Beste forumleden, hierbij een DampWiki update.
 

06a91c0e01.jpg

 

Met trots mag ik bekendmaken, dat er een uitgebreide Afkortingenlijst is toegevoegd aan de DampWiki.

Allereerst, @TheVapingRaven, bedankt voor al het werk en de energie die je erin gestoken hebt !

 

En natuurlijk niet te vergeten, @Marianna bedankt, mede dankzij jouw topic, "Lijst met veelgebruikte afkortingen" welke je in 2014 bent gestart, daarna trouw hebt bijgewerkt, is de Wiki afkortingen lijst ontstaan.

 

Ik maak hier gelijk gebruik om het volgende nog een keertje onder de aandacht brengen, om met de woorden van Karin te spreken…

On ‎11‎-‎8‎-‎2016 at 9:03 PM, Karin Spaink said:
  • Heb je commentaar op een pagina? Laat dan een reactie daar onderaan achter.
  • Heb je een verbetering? Geef een reactie op de bewuste pagina, en tag een van de wikiwerkers of iemand van het FBT. Dan komt het vanzelf goed :)
  • Mis je een onderwerp? Vraag erom in een reactie op deze pagina.
  • Wil je een stuk voor de wiki schrijven? Geweldig! Lever een zo volledig mogelijke tekst aan, en DM die naar een van de wikiwerkers, of naar iemand van het FBT. Dan beijken wij 'm, doen wat tekstredactie, en voegen hem toe.
  • Wil je ook wikiwerker worden? Meld het hier!

 

  • Like 11
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Waar moet je op letten als je batterijen voor je mods aanschaft? Lees het in het vernieuwde DampWiki artikel Batterijveiligheid:

 

Waarom een update?
In navolging van de recente ontwikkelingen* die batterijguru Mooch doorvoert hebben de wikiwerkers (in samenspraak met Mooch) achter de schermen hard gewerkt om de pagina up-to-date te maken.

 

*) Mooch staat niet meer achter zijn MVA limieten en vraagt iedereen oude tabellen te verwijderen en te linken naar zijn overkoepelende posts op ECF. Vanwege de verwachte regelmatige updates (misschien wel een paar keer per week) heeft het ook geen zin om te verwijzen naar verouderde resultaten.

 

Help je mee?

De komende tijd proberen wij ook op dit forum daar een stap in te maken en de afbeeldingen van tabellen te vervangen door een link naar ECF. Kom je een oude tabel tegen in een Dampforum forumtopic, post het linkje hieronder (en dan maken wij het in orde) :duim

 

Wil je in de toekomst een aanbeveling voor batterijen doen aan beginnende dampers? Geef dan de link naar het Dampwiki artikel Batterijveiligheid, daarin staan de basics, de gebruikte afkortingen en de linkjes naar de lijsten van Mooch:

https://www.dampforum.nu/dampwiki/kennisbank/batterijveiligheid/batterijveiligheid-r127/

 

P.S. Wil je discussiëren over de verwijdering van de MVA ratings, dan kun je dat hier doen:

  • Like 6
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

Mogelijk dat er ook weer dit jaar met de jaarwisseling een paar mensen met het goede voornemen te stoppen met roken dit forum weer weten te vinden. Ik zou zeggen is een mooi moment even stil te staan wat we (als forumleden) die mensen gaan aanraden om mee te beginnen (batterij veiligheid in het voorhoofd).

 

Om te stoppen met roken is het misschien niet noodzakelijk weeralarm code rood "dichte mist" in woonkamers te veroorzaken.

 

Geef het alleen even mee ter overdenking.

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, Moppersmurf said:

In de linkjes kom ik op een onleesbaar kleine lijst. Is dat te vergroten? 

 

Bedoel je een linkje naar een ECF post met tabel van Mooch? Als je daar op het pijltje rechtsboven kiest voor Open in new window (of met je rechtermuisknop op de afbeelding kiest voor Afbeelding openen in nieuw tabblad) kun je de afbeelding vergroten/makkelijk lezen/bekijken.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Moppersmurf said:

In de linkjes kom ik op een onleesbaar kleine lijst. Is dat te vergroten? 

 

Op de ECF pagina's? 

 

Ja is te vergroten. Klikken op de kleine tabel, als het goed is komt er dan een iets grotere versie. Dan kun je in de rechterbovenhoek op een icoon klikken om die tabel weer te vergroten.

Link to comment
Share on other sites

Just now, TheVapingRaven said:

 

Op de ECF pagina's? 

 

Ja is te vergroten. Klikken op de kleine tabel, als het goed is komt er dan een iets grotere versie. Dan kun je in de rechterbovenhoek op een icoon klikken om die tabel weer te vergroten.

Verrek..  met klik op pijltje wel. Maar wie gaat dat doen he.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Moppersmurf said:

Maar wie gaat dat doen he.

 

Met de hulp van een doorgewinterde forumsmurf zal iedere newbie dat doen :meisje

Mooch gaat binnenkort ook beginnen met zijn YT kanaal, en dat zal ook meehelpen in het begrijpen van de informatie en keuze maken mbt geschikte batterij (en -veiligheid).

  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Moppersmurf said:

In de linkjes kom ik op een onleesbaar kleine lijst. Is dat te vergroten? 

 

Heb Mooch geinformeerd. Zijn antwoord:

 

"When they click on the small table it doesn't open up the full size one? That tiny table is just a thumbnail, an icon, for the big table."

 

Ik heb daarop geantwoord dat ik vermoed dat veel mensen daarom de tabellen hier op het forum neerzetten inplaats van door te linken naar de ECF pagina.

 

De forum software van dampforum.nu gaat wat beter om met afbeeldingen dan de forum software van de ECF. Afbeeldingen komen hier wat leesbaarder in de post te staan, en als je er dan op klinkt is het makkelijker om de nog grotere versie te krijgen.

 

Hoop dat het de gebruikerservaring van de tabellen van Mooch zou kunnen verbeteren.

  • Thanks 4
Link to comment
Share on other sites

Wanneer je klikt op thumbnail in bijv. het 18650 topic  krijg je een vergroting die past in het plaatjes-overlay-format (lightbox) van ECF (in mijn browservenster is het plaatje van de tabel 618px hoog). Deze stap zal iedereen wel maken. De volgende stap naar de werkelijke grootte (928 x 1965px) c.q. het leesbare formaat is niet voor iedereen even logisch.

 

Misschien is het even wennen, of misschien maakt iemand die al tot zover is gekomen (doorgeklikt heeft) ook die laatste vergroting-stap zonder er bij na te denken, en is het alleen voor de oudgedienden even een gekke gewaarwording om niet gelijk de hele tabel in vol ornaat via ons forum toegediend te krijgen. Ik merk het bij mezelf dat "doorgewinterd zijn" me af en toe in de weg zit (vroegah was alles sowieso beter, natuurlijk).

  • Like 2
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Heb bovenstaande ook even op mijn telefoon getest, en hoewel het hetzelfde werkt (thumbnail > lightbox overlay > volledige grootte), is het daar logischer om op het pijltje te klikken. Het pijltje rechtsboven in een browservenster op de pc (breed scherm, hogere resolutie) is een zoekplaatje, op een mobiel (smal scherm) prominenter in beeld/voor de hand liggend.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Na enig heen en weer gechat (ik heb gprobeerd Mooch zover te krijgen om de thumnail te vervangen voor de volle tabel op de ECF pagina)

 

"I haven't had any other reported problems with the thumbnails so I am hesitant to change the way the tables are presented as it could just create more problems elsewhere.".

 

Dus misschien moet er even gekeken worden of we een korte simpele uitleg kunnen verzinnen in het wiki artikel? 

Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, TheVapingRaven said:

 

"I haven't had any other reported problems

 

Dat zegt de gemiddelde verkoper ook als je met een niet goed werkend artikel terug komt. Ik kan me alleen niet voorstellen dat wij de enigen zijn. Hooguit de enigen die het aankaarten. En hij zou het natuurlijk ook zelf kunnen laten testen door een leek.

Ik vind het een beetje een starre houding. 

 

Maar bedankt voor de moeite die jullie dr weer in steken! 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

19 minutes ago, Moppersmurf said:

 

Dat zegt de gemiddelde verkoper ook als je met een niet goed werkend artikel terug komt. Ik kan me alleen niet voorstellen dat wij de enigen zijn. Hooguit de enigen die het aankaarten. En hij zou het natuurlijk ook zelf kunnen laten testen door een leek.

Ik vind het een beetje een starre houding. 

 

Maar bedankt voor de moeite die jullie dr weer in steken! 

 

Mee eens. Maar ik heb niet echt een idee hoe lastig het is om op het ECF forum dingen iets makkelijker in te richten.

 

Ik vermoed dat het wel een stap in de goede richting zou zijn om te voorkomen dat mensen in plaats van te linken naar de ECF pagina naar de afbeeldingen van de tabellen (die verouderd raken met de tijd) gaan linken. Is toch een van de dingen die Mooch probeert te voorkomen.

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, TheVapingRaven said:

Ik vermoed dat het wel een stap in de goede richting zou zijn om te voorkomen dat mensen in plaats van te linken naar de ECF pagina naar de afbeeldingen van de tabellen (die verouderd raken met de tijd) gaan linken. Is toch een van de dingen die Mooch probeert te voorkomen.

Ik begin er nu net weer extra zin in te krijgen vanwege het postzegel formaat. 

 

Kunnen we niet een dedicated topic openen en maandelijks updaten met een verse afbeelding? 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

41 minutes ago, Sledge said:

Ik begin er nu net weer extra zin in te krijgen vanwege het postzegel formaat. 

 

Kunnen we niet een dedicated topic openen en maandelijks updaten met een verse afbeelding? 

 

Volgens mij is de gang van zaken om een grotere afbeelding van de batterij tabellen op het ECF te bekijken nu niet anders dan vroeger?

 

Zo lang ik me kan herinneren klik ik op de thumbnails om een vergroting te bekijken. Op een mobiel opent de afbeelding direct in een los venster, op een desktop opent de afbeelding in een lightbox, maar kan verder vergroot worden door op het icoontje naast de sluitknop rechtsboven te klikken.

 

Zou het niet zo kunnen zijn dat men er nu pas problemen mee heeft omdat men voorheen naar de afbeeldingen keek via andere kanalen (zoals op dit forum)?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Eelco said:

Zou het niet zo kunnen zijn dat men er nu pas problemen mee heeft omdat men voorheen naar de afbeeldingen keek via andere kanalen (zoals op dit forum)?

 

Dat heb ik Mooch proberen uit te leggen. Volgens mij is het een kwestie van behulpzaam willen zijn om grotere afbeeldingen hier te plaatsen. Op mijn computer (kan natuurlijk verschillen per computer, beeldscherm resolutie, etc) moet ik 6 keer op een link of button klikken om bij de leesbare afbeelding te komen.

 

Heb Mooch screenshots gestuurd van de stappen die ik moest nemen om bij de leesbare tabel op het ECF te bereiken. En ik heb laten zien dat een directe link naar de afbeelding hier op het forum plaatsen direct leesbaar in een thread komt te staan. Ik heb hem ook laten zien dat het plaatsen van een link naar de afbeelding minder moeite kost als je eenmaal de URL hebt dan het rondklikken bij het ECF.

 

Mijn voorstellen waren een grote afbeelding op de pagina waar nu de thumbnail staat, of een vaste URL voor de afbeeldingen van de tabellen.

 

2 hours ago, Sledge said:

Kunnen we niet een dedicated topic openen en maandelijks updaten met een verse afbeelding? 

 

Zou dat liever automagisch zien gebeuren (kan immers een keer vergeten worden, ziekte (latenwe het niet hopen), etc, etc). Maar als het niet anders kan om het gebruiksgemak te vergroten ben ik het er wel mee eens (moeilijk leesbare of vindbare informatie staat gelijk aan geen informatie in mijn visie). En we laten Mooch zichzelf ermee in de voet schieten, is op zich ook wel jammer. 

Edited by TheVapingRaven
Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat nu, sinds het dampforum afbeeldingen opslaat op de eigen server, een directe link naar de ‘echte’ afbeeldingen die op het ECF staan niet gaat werken.

 

Ik neem ook aan dat het CMS van het ECF elke upload een random naam krijgt waardoor de URL verandert zodra er een nieuw exemplaar verschijnt, dus je zit dan met een dode link.

 

Als er elke keer door ons op dit forum een nieuwe versie wordt geplaatst loop je de kans dat de info verouderd: ik weet geen handige methode om te checken of er inmiddels een nieuw exemplaar is van één van de tabellen. Of het erg is dat de versie op het Dampforum achter loopt weet ik niet, maar het is wel de reden geweest om afbeeldingen van oude tabellen te verwijderen uit Posts en Mooch wil liever niet dat deze ergens staan.

 

Het grote probleem is dat Mooch de tabellen als afbeeldingen plaatst: het is een gruwel voor de internet nerd in mij, omdat de info eigenlijk verborgen blijft voor de indexerende robotjes van Google, Bing etcetera. Hierdoor blijft de info ook verborgen voor beginnende dampers die wat meer willen weten over de batterijen (tenzij ze weten dat er ergens in Amerika een batterij guru bestaat die Mooch heet).

 

Eigenlijk zou Mooch de tabellen als PDF of HTML moeten plaatsen. PDF’s zijn vindbaar en leesbaar voor zoekmachines en het is tegenwoordig makkelijk om er in een CMS automatisch een thumbnail van te genereren (maar ik denk niet dat dit op het ECF kan).

 

Ik heb geen middel om met Mooch in contact te treden, maar ik zou best iets voor hem kunnen verzinnen om zijn info beter beschikbaar te maken: als iemand het contact zou willen maken wil ik daar echt wel wat werk van maken. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...