Jump to content
Mr. Z

Keramische coils ceramic cCEL CCEL EUC Vaporesso

Recommended Posts

Just now, oelikoelie said:

nope denk 't niet zo te zien.  had ook al van die gouden gevonden met goede reviews.  maar die passen geloof ik ook niet.  Maar ik denk dan,  als ik er een 0.5 ohm ceramic standaard bij krijg in een vapeshop,   dan moeten ze dit toch wel weten.  die gewone zijn gewoon klote merk ik.  werkt net zo slecht als mijn standaard melo 3 nu.  ben een beetje pissig,  denk van het niet roken..  hahah  want dit is echt niet owk.

https://www.dampenmag.nl/epages/78178542.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/78178542/Products/EUC-5PCS/SubProducts/EUC-5PCS-0030

Dit zouden ze moeten zijn?

Sterker nog,  als ze me die 0.5 ohm ceramic morgen in de vapeshop niet kunnen leveren mogen ze van mij die hele vaporesso met gewone coils terug nemen.   Ik ga niet 2 weken fijn dampen en dan met , in mijn ogen, rommel in mijn maag zitten..  ja , vind 't echt vervelend,,

1 minute ago, Dnns84 said:

huh, ja volgens mij wel.  maar 't ene moment zijn ze hier op vooraad, en 't andere moment niet.  Als ik al 2 stuks aanvink zegt die al niet leverbaar.  hoe betrouwbaar is het hier?

2 minutes ago, oelikoelie said:

Sterker nog,  als ze me die 0.5 ohm ceramic morgen in de vapeshop niet kunnen leveren mogen ze van mij die hele vaporesso met gewone coils terug nemen.   Ik ga niet 2 weken fijn dampen en dan met , in mijn ogen, rommel in mijn maag zitten..  ja , vind 't echt vervelend,,

huh, ja volgens mij wel.  maar 't ene moment zijn ze hier op vooraad, en 't andere moment niet.  Als ik al 2 stuks aanvink zegt die al niet leverbaar.  hoe betrouwbaar is het hier?

Ja ik probeerde t ook, volgens mij hebben ze nog maar 1 doosje. Ik vinkte eerst 3 aan en kreeg toen de melding dat ze niet zoveel hadden en dat t aantal aangepast was naar 1.

Je zei trouwens dat je nog die Melo 3 tank had? Daarin passen als t goed is die goud kleurige CCELL coils ook in. Misschien is dat (tijdelijk) een oplossing?

2 minutes ago, Dnns84 said:

Ja ik probeerde t ook, volgens mij hebben ze nog maar 1 doosje. Ik vinkte eerst 3 aan en kreeg toen de melding dat ze niet zoveel hadden en dat t aantal aangepast was naar 1.

Je zei trouwens dat je nog die Melo 3 tank had? Daarin passen als t goed is die goud kleurige CCELL coils ook in. Misschien is dat (tijdelijk) een oplossing?

ik heb dat ene doosje besteld,   weet niet of ik het snel ga krijgen .. vertrouw niet veel op internet maar gok t maar,,,   hoop dat ze geld terug geven als niet leverbaar.  Anders hebben ze bij mij al een goeie.  haha..

Wat betreft de melo 3,  ja, de winkel waar ik hem kocht zei dat ik daar niet veel meer uit kon halen.   Maar ik ga misschien toch die ceramic voor de melo eens proberen...  Als ik nou met gewone in de veporesso problemen heb en met de ceramic niet, zou dat andersom op die melo miss ook moeten werken..

Just now, oelikoelie said:

ik heb dat ene doosje besteld,   weet niet of ik het snel ga krijgen .. vertrouw niet veel op internet maar gok t maar,,,   hoop dat ze geld terug geven als niet leverbaar.  Anders hebben ze bij mij al een goeie.  haha..

Wat betreft de melo 3,  ja, de winkel waar ik hem kocht zei dat ik daar niet veel meer uit kon halen.   Maar ik ga misschien toch die ceramic voor de melo eens proberen...  Als ik nou met gewone in de veporesso problemen heb en met de ceramic niet, zou dat andersom op die melo miss ook moeten werken..

Succes er mee! Want als je damp ervaring zo kut is dat je weer wil roken, dan word je daar niet blij van.

Just now, Dnns84 said:

Succes er mee! Want als je damp ervaring zo kut is dat je weer wil roken, dan word je daar niet blij van.

nee, vooral niet omdat t al weken goed gaat.  simpel gezegd,  kwil precies t zelfde materiaal erin.  klaar ;) ,, haha.. thanks.  ill keep you all updated ;) 

4 hours ago, Madman said:

Die van Vaporesso horen ook te passen

ok, dank je.  Ik zie dat de shop waar ik 't gekocht heb allemaal niet de 0.5 ceramic voor de veco tank heeft.  Ja echt, na 2 weken tevreden dampen ben ik terug bij af.  Zit op t punt om maar een sigaret te roken.   Ik heb geen coil die goed werkt .. Vape shop is ps vanavond open vandaag,,, Kzit echt een beetje kwaad thuis nu.. Van tevreden naar helemaal ontevreden en gestressed.  Heeft me nu genoeg geld gekost en kan gewoon niet t materiaal krijgen wat er gewoon inzat en wat werkt..  pfffff.

@oelikoelie: De vaporesso euc coils passen mbv een sleeve, die je in het pakket mee kan bestellen, in de Melo 3 mini en micro tanks. Let daar wel op. De pakketjes worden aangeboden met en zonder sleeve.

Dank voor de reacties tot nu toe.  Wat ik ook probeer met de standaard coils,  ze blijven raar doen.  Pruttelen, spitting of hoe je 't noemt. geen gelijkmatige hits.   Die 2 weken dat ik met die 0.5 ceramic heb gedampt heb ik geen enkel probleem gehad.  dus ik kan pas weer wat zinnig zeggen als ik een nieuwe ceramische coil erin kan stoppen en deze weer kan proberen. 

2 hours ago, Madman said:

Zijn het deze die je bedoeld?

https://www.smooxx.com/vaporesso-vaporesso-ccell-ss316-coils.html

Anders staan ze hier misschien tussen? 

Ja deze 2 links zijn ook goed.  ik bewaar even alles bij bladwijzers voor als ze ze niet hebben bij de winkel waar ik alles heb gekocht.  Ik heb me er maar op internet nu wat besteld zodat ik zo snel mogelijk weer verder kan met de prettige ervaring wat ik had ipv dit.    thanks ;)

6 hours ago, Moppersmurf said:

Let wel op dat de Vaporesso coils Kanthal zijn, De Eleafs zijn SS316  en dus geschikt voor TC.

Ik heb deze 0.5 ceramic die er standaard in zit gewoon op wattage gebruikt volgens de aanwijzingen die me verteld zijn.  Is het beter in temperatuur controle met deze coils te werken dan?

4 minutes ago, oelikoelie said:

Ik heb deze 0.5 ceramic die er standaard in zit gewoon op wattage gebruikt volgens de aanwijzingen die me verteld zijn.  Is het beter in temperatuur controle met deze coils te werken dan?

TC is een optie, maar ik wilde alleen het verschil in die 2 linkjes aangeven. Ik ben tot nu toe ook een gewone watt damper.

Vandaag toch even naar de vapeshop geweest in Maastricht.  Ze hadden alleen even de 0.6 ohm ceramic,  Ik heb deze toch maar erin en ik ben weer bijna tevreden.   Ik wil de 0.5 uiteindelijk.    Ik zag dat de trekgaatjes in de 0.4 en 0.6 ongeveer even groot waren.    Maar die ene 0.5, waar ik dus heerlijk mee dampte, zie ik ook van dat die trekgaatjes wat groter zijn.     Ik ben nog een leek maar denk de hele combinatie van die coil nou juist net perfect was.     

Dus, totdat ik weer de 0.5 ceramic coils heb voldoet de 0.6 zeker voor nu.  Geen gepruttel,  geen rare hits.   Trekt als je echt suchtig bent net dat tikje te weinig.  Maar kben tevreden.

Dus mijn eerst advies voor iedereen die ook niet tevreden is met die standaard coils,  of dat het hun ding niet is.   Die ceramic dingen zijn in mijn opzicht echt super..  De levensduur boeit me voorlopig nog niet eens zo.  Als ik maar lekker kan dampen en geen sigaretten hoef te roken. ;)   Al mag me wel iemand een beetje uitleggen of je deze moet uitwassen tussendoor even,  of dat beter is ja of nee,   en hoe en wat... Thank alvast..

Je hebt echt de EUC coil nodig voor je Vaporesso tank, rest past niet, en uitwassen hoeft niet, je kan ze wel ff afspoelen als je niet je oude smaak met een nieuwe smaak wil proeven maar dan wel goed laten drogen... je kan gewoon je oude coil gebruiken tot je nieuwe coils binnen hebt.

Als je al 2 weken de zelfde smaak damp dan ligt de afname in smaak misschien niet aan je coil maar kan ook komen omdat je gewend bent aan die smaak en je hem gewoon niet meer goed proeft, afwisselen is af en toe een goed idee..

Kijk ff naar de Vaporesso Estoc 4ml tank, zelfde coil en smaakt nog beter [ 2ml niet en die wordt ook erg heet]

Als je echt wanhopig bent stuur ff een pb met je adres, stuur ik ze op, krijg ik wel nieuwe van je als je een voorraad binnen hebt:wink

1 hour ago, Mr. Z said:

Je hebt echt de EUC coil nodig voor je Vaporesso tank, rest past niet, en uitwassen hoeft niet, je kan ze wel ff afspoelen als je niet je oude smaak met een nieuwe smaak wil proeven maar dan wel goed laten drogen... je kan gewoon je oude coil gebruiken tot je nieuwe coils binnen hebt.

Als je al 2 weken de zelfde smaak damp dan ligt de afname in smaak misschien niet aan je coil maar kan ook komen omdat je gewend bent aan die smaak en je hem gewoon niet meer goed proeft, afwisselen is af en toe een goed idee..

Kijk ff naar de Vaporesso Estoc 4ml tank, zelfde coil en smaakt nog beter [ 2ml niet en die wordt ook erg heet]

Als je echt wanhopig bent stuur ff een pb met je adres, stuur ik ze op, krijg ik wel nieuwe van je als je een voorraad binnen hebt:wink

Dank je wel,  heel aardig van je.  Ik ga eens bij dat ander tankje kijken.  Zoals ik al zei heb ik nu de originele ceramic coil van 0.6 erin.  En voor nu voldoet het wel even.  Ik was wel even wanhopig, want heb gister avond en vanmiddag een sigaret gerookt.  werd er gek van.  Ik zal me ook eens wat gaan verdiepen in se liquids morgen ofzo.  Ik ben niet van de vele zoete snoep smaakjes trouwens. :p   Maar meer info zuig ik op als eens spons merk ik ;)

15 hours ago, Moppersmurf said:

Let wel op dat de Vaporesso coils Kanthal zijn, De Eleafs zijn SS316  en dus geschikt voor TC.

Kan ik de ceramic 0.6 van vaporesso ook op TC gebruiken? Of alleen op wattage?    Ik heb het net even op TC geprobeerd  TCss.   tot max 170 graden,   Maar weet dus niet of dit mag of de bedoeling is met de ceramic coils of dat deze dus alleen voor wattage is.  tx

On 9-6-2017 at 02:52, oelikoelie said:

Kan ik de ceramic 0.6 van vaporesso ook op TC gebruiken? Of alleen op wattage?    Ik heb het net even op TC geprobeerd  TCss.   tot max 170 graden,   Maar weet dus niet of dit mag of de bedoeling is met de ceramic coils of dat deze dus alleen voor wattage is.  tx

De SS316 [ staal]  keramische coils kan je op TC dampen en volgens mij tot 220 graden maar dat heeft meer met de max te maken waarop je liquid kan verdampen.

Damp zelf eigenlijk alleen nog maar RY4 varianten [ karamel, vanille] is een tabaks smaak maar wat droog en wat zoet..

Mare als je begint te roken omdat  je geen coils heb stuur ik zo een paar ECU 0.5 keramische coils op, heb er nog 10 liggen dus kan er wel een paar missen.............

4 minutes ago, Mr. Z said:

De SS316 [ staal]  keramische coils kan je op TC dampen en volgens mij tot 220 graden maar dat heeft meer met de max te maken waarop je liquid kan verdampen.

Damp zelf eigenlijk alleen nog maar RY4 varianten [ karamel, vanille] is een tabaks smaak maar wat droog en wat zoet..

Mare als je begint te roken omdat  je geen coils heb stuur ik zo een paar ECU 0.5 keramische coils op, heb er nog 10 liggen dus kan er wel een paar missen.............

Owk, zijn daar tabellen voor. ?  is namelijk wel fijn om te weten,  want heb al op 225 gedampt en wil geen coils verspillen omdat ik simpelweg te hoog in temp. ga.

Wat zijn RY4 varianten?   Iets met een vleugje vanille lijkt me wel lekker.  Ik ben niet zo van al die hele zoete snoepsmaakjes.

Ik heb inmiddels 2 coils van 0.5 weten uit te halen dus ben even gered.  Al lijken ze minder gangbaar..   Mocht ik er een nodig hebben en je hebt er liggen weet ik je te vinden ;)  haha.. tx

3 minutes ago, oelikoelie said:

Owk, zijn daar tabellen voor. ?  is namelijk wel fijn om te weten,  want heb al op 225 gedampt en wil geen coils verspillen omdat ik simpelweg te hoog in temp. ga.

Wat zijn RY4 varianten?   Iets met een vleugje vanille lijkt me wel lekker.  Ik ben niet zo van al die hele zoete snoepsmaakjes.

Ik heb inmiddels 2 coils van 0.5 weten uit te halen dus ben even gered.  Al lijken ze minder gangbaar..   Mocht ik er een nodig hebben en je hebt er liggen weet ik je te vinden ;)  haha.. tx

Lees het dampwiki eens door, vind je bv

RY4 is een veel gedampte smaak bv https://www.esigaret4u.nl/ry4-eliquid-hangsen.html

https://damp-e.nl/millers-ry4

Meng ze tegenwoordig zelf met aroma's van Mom&Pop en FA

Mooi dat je wat coils hebt gevonden, zou zelf er nog wat meer bestellen bij fasttech of gearbest, zijn ze leverbaar en goedkoop, duurt wel ff voor ze er zijn maar als je haast hebt hoor ik het wel :grins stop er dan nog wel wat liquids bij:ratje

7 minutes ago, Mr. Z said:

stop er dan nog wel wat liquids bij:ratje

Ja mag me zowizo eens een monstertje liquid sturen.  betaal je verzendkosten wel.  gewoon voor mijn vaporesso 2 ml tankje een keer te vullen.   Ben echt benieuwd naar wat anders dan wat uit de vapeshop komt.   Want ondanks dat ik redelijk tevreden ben,  ben ik na 3 weken wel een klein beetje toe aan wat lekkerders zeg maar. 

Ja zelf liquids maken,   zover ben ik nog niet.  Ik wil even niet iedere dag hiermee bezig zijn als ik dadelijk misschien makkelijk met wat info en smaakjes hier en daar mijn draai vind. 

Het mag zeker een leuke interesse gaan worden maar liever (nog) geen hobby. Al kan dat zeker wel gaan komen op zijn tijd.

:ratje dit is wel en erg stonede vaper zeg ! LOL    Daar heb je weer andere dampers voor.  Haha,  maar vast niet op dit forum.

Edited by oelikoelie