Jump to content

Rice crispy treat - real flavors


SCi

Recommended Posts

Sinds lange tijd weer eens een aroma review van mij en een klein primeurtje ; m'n 1e vg aroma ;)

 

Rice crispy treat van real flavors

 

Toen ik een tijd geleden tegen een leuke aanbieding van chefs aan liep viel dit aroma me op , hoe zou dit uit gaan komen ?

 

Het aroma heeft een hele 'milde' geur ; er zit iets zoets in de achtergrond maar verder haal ik er niks herkenbaars uit.

 

Gemixed op 10% ( aanbeveling 8-12% ) met een 65/35 vg/pg base op 6 mg nic , heeft ruim 5 weken kunnen steepen.

 

Het resultaat is iets anders qua geur ; in de voorgrond lijkt een licht bittertje te zitten met een wederom licht zoete achtergrond , erg vaag..

 

Gedampt op m'n stumpy dripper met een clapton coil van0,9 ohm op 29 watt.

 

De smaak is ook niet heel erg 'sprekend'  ; in de voorgrond zit een opmerkelijke prikkel die doet denken aan een hoger pg percentage

of een iets te sterk nic gehalte.

Deze prikkel valt echter heel snel weg.

Hierna komt een smaakje opzetten die nog het meest doet denken aan marshmellows.

Hier onder hangt een licht zoete smaak en een hintje room.

Erg lekker maar nogal 'simpel'  voor mijn idee.

 

Opmerkelijk is dat de hoofdmoot , rijst , absoluut niet te vinden is...

Met wat meer vermogen word de smaak als geheel wat zwaarder en komt er in de achtergrond iets granigs opzetten maar het blijft te vaag.

 

Op zichzelf geen aanrader in elk geval al kan de smaak misschien nog wat anders worden met wat meer aroma , op 100% vg is dat al helemaal noodzaak denk ik.

Als mixer is er misschien iets 'spannenders' van te maken , zelf schoot me golden cereal ( ook van real flavor )  te binnen al zou het ook iets leuks kunnen zijn

met iets van fruit.

 

Binnenkort review ik nog 2 aroma's van real flavors ; ben benieuwd !

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Update :

 

Ik heb deze ook nog getest in m'n limitless.

Ook met een enkele clapton coil maar dan eentje van ca. 1,1 ohm.

De prikkel is nu vrijwel helemaal weg en stoort niet , de marshmellow smaak blijft overeind net zoals de licht romige achtergrond.

De rdta heeft dus helaas niet voor een echte ommeslag qua smaak gezorgd helaas..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...