Jump to content
damph0bby

Welke ohm kan deze setup minimaal hebben?

Recommended Posts

Hoi.

Ik wil een SMPL kloon, samen met een Kayfun Lite kloon & een samsung INR18650-25R batterij samenstellen,

Vanaf welke ohm waarde van mn coils zit ik dan veilig?

Alvast bedankt

Dit is dan niet aanvallend bedoeld, maar als jij met mechs wil gaan spelen, zal je dit echt zelf moeten weten en evt. moeten kunnen uitrekenen, of iig moeten weten welke variabelen je in een calculator moet invoeren, de specs van je batterijen en wat dies meer zij. Je hebt al een idee van iets van veiligheid, maar als ik dit zo lees, nog niet voldoende. Ik kan het zo voor je uitrekenen, of je doet het zelf, via steam-engine ofzo. Of je gaat er wat meer over lezen. Dat laatste lijkt me heel verstandig..

Ik denk dat je eerder moet kijken tot welk ohmage de Kayfun Lite nog fijn dampt: deze tank is niet echt geschikt voor zeer lage weerstanden. Lager dan 0,5 Ohm zal voor de meeste mensen te warm zijn (zelf zou ik nooit lager dan 0,8 Ohm gaan met deze tank op een mech). 

Let ook goed op de mate waarop de centerpin van de tank uit steekt en vijl indien nodig de schroefdraad af zodat de centerpin ver genoeg uitsteekt. Controleer ook regelmatig of de pluspool van de batterij niet ingedeukt raakt: ook hierdoor kan er kortsluiting ontstaan en dit is in het verleden vaker gebeurt. Hou ook goed in de gaten of de centerpin van de tank goed genoeg vast zit: als deze los gaat zitten kan het blokje op het deck waarop de coil vastgezet wordt draaien waardoor er kortsluiting ontstaat. Dit is indertijd bij mijn Kayfun Lite twee keer voorgekomen, dus het gaat om een reëel gevaar. 

De Samsung batterij levert een CDR van 20 A, dus een nieuw exemplaar in goede staat zou dan 0,21 Ohm aankunnen (er vanuit gaande dat er nergens een voltage verlies optreed: de interne weerstand van batterij en mod laat ik dan dus buiten beschouwing). Ik raad je echter niet aan dit soort weerstanden te gebruiken totdat je de mod, tank en batterij goed kent. 

Met alle respect, maar een mech is een beetje achterhaald.
Koop een geregeld modje en ga happy dampen.

4 minutes ago, Cyber_Huub said:

Met alle respect, maar een mech is een beetje achterhaald.
Koop een geregeld modje en ga happy dampen.

Heb ik ook, maar heb liever een stick dan een box model in mn hand :D

26 minutes ago, Eelco said:

Ik denk dat je eerder moet kijken tot welk ohmage de Kayfun Lite nog fijn dampt: deze tank is niet echt geschikt voor zeer lage weerstanden. Lager dan 0,5 Ohm zal voor de meeste mensen te warm zijn (zelf zou ik nooit lager dan 0,8 Ohm gaan met deze tank op een mech). 

Let ook goed op de mate waarop de centerpin van de tank uit steekt en vijl indien nodig de schroefdraad af zodat de centerpin ver genoeg uitsteekt. Controleer ook regelmatig of de pluspool van de batterij niet ingedeukt raakt: ook hierdoor kan er kortsluiting ontstaan en dit is in het verleden vaker gebeurt. Hou ook goed in de gaten of de centerpin van de tank goed genoeg vast zit: als deze los gaat zitten kan het blokje op het deck waarop de coil vastgezet wordt draaien waardoor er kortsluiting ontstaat. Dit is indertijd bij mijn Kayfun Lite twee keer voorgekomen, dus het gaat om een reëel gevaar. 

De Samsung batterij levert een CDR van 20 A, dus een nieuw exemplaar in goede staat zou dan 0,21 Ohm aankunnen (er vanuit gaande dat er nergens een voltage verlies optreed: de interne weerstand van batterij en mod laat ik dan dus buiten beschouwing). Ik raad je echter niet aan dit soort weerstanden te gebruiken totdat je de mod, tank en batterij goed kent. 

Dan probeer ik van .5 tot 1 ohm

2 minutes ago, Cyber_Huub said:

Er zijn ook geregelde stokken.

Oh, linkje? Ik zoek iets lekker kleins zoals de SMPL. Dat hele VT VV VW etc is niet mijn ding

Kijk eens naar de iJust S, Vaporesso Mini, V8 Stick batterijen ofzo. Zijn prima stickmods met meestal een 3000mAh accu erin. Er zijn er nog meer, maar kijk eerst maar of t wat voor je is

Ik zou sowieso beginnen met minimaal 1 Ohm in deze tank. En de SMPL is inderdaad een mooi ding maar absoluut geen mod die ik een beginner zou aanraden (en ook geen mod die ik zelf zou gebruiken). Een GP Paps 4 is net zo mooi maar heel wat veiliger. 

Als de eenvoud van een mechanische mod jou aanstaat en je geen behoefte hebt aan instelmogelijkheden maar je hebt nog geen ervaring met een mech (ik heb geen idee: je hebt weinig posts hier?) kun je eens kijken naar een ongereguleerde batterij zoals die bij de Ego One van Joyetech zit. Dit soort batterijen worden gemaakt door verschillende fabrikanten en zijn te koop in verschillende diameters, dus ook in de 22mm breedte van de Kayfun Lite.

Dit soort batterijen hebben in ieder geval enige vorm van bescherming en de mogelijkheid om ze op slot te zetten zodat ze niet kunnen vuren als je ze vervoert. 

Edited by Eelco

55 minutes ago, damph0bby said:

Dat hele VT VV VW etc is niet mijn ding

Dat is ook niet mijn 'ding', maar een damper is niet verplicht om al die wattages van zo'n apparaatje uit te proberen.

Ik gebruik mijn mods bijna permanent op hetzelfde wattage en ben blij dat ik het wattage kan veranderen als dat prettiger is bij een coil met een ander Ohmage, zodat de katoen in de gloeispiraal niet om de haverklap bruin verbrand is.

found a very interesting good in Gearbest:Original Eleaf iJust S 3000mAh E Cigarette Starter Kit http://m.gearbest.com/starter-kits/pp_422099.html

Van deze kan je de batterij los krijgen je moet maar eens zoeken.

Juist 5 klikken aan en uit .

Maar wél veiliger dan de smpl .

Ik heb die ook en die is goed maar enkel aan te raden voor heel ervaren dampers

Als het daar fout mee gaat is het goed fout.

Ik persoonlijk heb nooit onder de grens van 0.5 ohm durven gaan.

Da's meer dan voldoende.

Ik gebruik ook niet dikker dan 28 draad.

Clapton's zou ik niet doen.

4 minutes ago, Luc rafc said:

found a very interesting good in Gearbest:Original Eleaf iJust S 3000mAh E Cigarette Starter Kit http://m.gearbest.com/starter-kits/pp_422099.html

Van deze kan je de batterij los krijgen je moet maar eens zoeken.

Juist 5 klikken aan en uit .

Maar wél veiliger dan de smpl .

Ik heb die ook en die is goed maar enkel aan te raden voor heel ervaren dampers

Als het daar fout mee gaat is het goed fout.

Ik persoonlijk heb nooit onder de grens van 0.5 ohm durven gaan.

Da's meer dan voldoende.

Ik gebruik ook niet dikker dan 28 draad.

Clapton's zou ik niet doen.

Hey Luc, volgens mij heb jij een jaar geleden nog naar mijn Kayfun gekeken via de post, klopt dat :bloos

Die eGo one heb ik ook gehad, twee zelfs. Alle twee binnen een paar maanden kapot. Zelfde met de iStick etc. Daarom ga ik liever over op een kleine mech. 

Ik gebruik trouwens nu de AIO C, perfect ding eigenlijk maar de coils gaan te kort mee voor mijn gebruik. En de RBA coils schijnen heel tricky te zijn

Er zijn voorstanders van de aio maar mijn ding gaat het nooit worden.

De cubis tank ook al niet.

Deze zijn zowat gelijk aan elkaar.

Die i just s is dat wel die gebruik ik zelf als ik naar een feestje of ceremonie moet.

Niet te opvallend geen grote wolken, en toch voldoende smaak en hij past in een geklede vest zonder vreemde vervorming ( door het gewicht van een Mod trekt dan een kant scheef )

Nu zeg ik niet dat een smpl slecht is.

Maar wees je bewust van de gevaren die dit met zich mee brengt.

Je kan hem niet afzetten voor te vervoeren.steek hem niet tesamen in je zak met b.v. sleutels was hij gaat wel eens ongewild vuren.

Ik stak hem in een tube van tand -tabletten.

Deze stopt niet na 10 sec !!!!!

Dus gebruik hem maar hou het veilig.?

Dit er tussen zetten kan al veel problemen met de + voorkomen.

Je kan je tank er dan afdraaien zonder kans op kortsluiting .En je moet minder naar de plus van je tank zien.

$2,38 510 Heat Dissipation Heat Sink for Atomizers - 22mm, SS (finned) - Type B (free shipping) - FastTech.com

https://fs.tc/p/2404004