Jump to content

Gelobby 'partijkartel' saboteert e-sigaret/FvD


Recommended Posts

In ieder geval begint 1 politieke partij door te krijgen:

De schrijver van bovenstaand artikel is:

Yernaz Ramautarsing

https://yernaz.wordpress.com/

Yernaz Ramautarsing (°1987, Paramaribo) behaalde een master in politieke wetenschappen. Hij is columnist voor onder meer Elsevier en staat op de 9de lijstplaats, Tweede Kamer voor Forum voor Democratie. Dat is de partij van Thierry Baudet die op 15 maart in Nederland naar de kiezer trekt. Tevens is hij actief bij het Ayn Rand Institute. Yernaz legt zich toe op de Nederlandse maatschappij en haar politiek, de vrije markt en het Amerikaanse continent. Hij schrijft maandelijks een column voor SCEPTR.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, balling said:

 

In ieder geval begint 1 politieke partij door te krijgen:

 

 

Ze hebben het allemaal wel door vermoed ik. Alleen is het geld vele malen belangrijker dan de gezondheid, en ontelbare malen belangrijker dan de wil van het volk.

Ja ja geachte @balling, uw geld is van harte welkom maar voor de rest zijn u en ik maar een onhandige bijkomstigheid voor onze overheid.

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Moppersmurf said:

 

Ze hebben het allemaal wel door vermoed ik. Alleen is het geld vele malen belangrijker dan de gezondheid, en ontelbare malen belangrijker dan de wil van het volk.

Ja ja geachte @balling, uw geld is van harte welkom maar voor de rest zijn u en ik maar een onhandige bijkomstigheid voor onze overheid.

 

Mij een beetje kennende geachte @Moppersmurf vindt ik het teleurstellend om te ervaren dat U denkt dat ik dat al niet wist.

Begin een eigen bedrijf, liefst met veel werknemers, dan kom je er snel achter.

Edited by balling
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ah. Wilde dit artikel zojuist plaatsen. @Maatjekuip was iets eerder. Zou je de titel van dit draadje misschien willen aanpassen? 

“Gelobby ‘partijkartel’ saboteert e-sigaret”

Dan weten andere forumleden ongeveer waar dit draadje over gaat.

 

En ja: het artikel is positief in de zin dat er een politieke partij is die het lobby'en & accijnzen/staatskas spekken herkent voor wat het is en het aankaart. Het is goed om te weten wat de werkelijke motieven zijn bij de overheid en Big Tabacco, i.p.v. de standaard gezondheidsargumenten voor de plebs.

 

Uiteraard zit Yernaz ook reclame te maken voor zijn politieke partij en is hijzelf verkiesbaar met aankomende tweede kamer verkiezingen. Hij en zijn partij zijn pro-dampen.

Edited by Dampenstein
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Tja, maar wat moet je dan? FvD kan een interessante keuze zijn, ook als het gaat om andere zaken. Maar is het niet gewoon een weggegooide stem (omdat ze waarschijnlijk toch geen of hooguit een enkele zetel halen), waardoor je uiteindelijk meer ruimte geeft aan partijen die je sowieso niet ziet zitten? Ik vind het maar een gevaarlijk en lastig spel met al die nieuwe partijtjes. Wat dat betreft ben ik eigenlijk vooral benieuwd naar de eventuele lijstverbindingen, maar op dat gebied lijkt het volgens mij allemaal nogal vaag.

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, Mistig said:

Tja, maar wat moet je dan? FvD kan een interessante keuze zijn, ook als het gaat om andere zaken. Maar is het niet gewoon een weggegooide stem (omdat ze waarschijnlijk toch geen of hooguit een enkele zetel halen), waardoor je uiteindelijk meer ruimte geeft aan partijen die je sowieso niet ziet zitten? Ik vind het maar een gevaarlijk en lastig spel met al die nieuwe partijtjes. Wat dat betreft ben ik eigenlijk vooral benieuwd naar de eventuele lijstverbindingen, maar op dat gebied lijkt het volgens mij allemaal nogal vaag.

 

De kamer vergadert vandaag over het eventueel verbieden van lijstverbindingen. Dit is zeer nadelig voor kleine partijen. Ook lijkt het erop dat in de huidige constellatie van de Kamer een meerderheid is te vinden voor een kiesdrempel. Het partijkartel schroomt werkelijk geen enkele maatregel om haar eigen positie veilig te stellen.

 

Ondanks het "redelijk" pro-dampen zijn van de PVV is voor veel kiezers de persoon van de fractieleider een onoverkomelijk bezwaar om op deze partij te stemmen.

De kandidatenlijst van het Forum voor Democratie bestaat uit een aantal keurige gestudeerde mensen met een degelijke maatschappelijke achtergrond. Van Geenpeil, DENK, Piratenpartij, VNL etc. mag u denken wat u wilt. Vrije Democratische Partij (VDP) gaat echter misschien wel hoge ogen gooien: 

 

Het voordeel van meer (aspirant)partijen is dat er aan de oppositionele zijde van het politieke spectrum nu sinds lange tijd werkelijk iets te kiezen valt.

Edited by balling
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, Dampenstein said:

Ah. Wilde dit artikel zojuist plaatsen. @Maatjekuip was iets eerder. Zou je de titel van dit draadje misschien willen aanpassen? 

“Gelobby ‘partijkartel’ saboteert e-sigaret”

Dan weten andere forumleden ongeveer waar dit draadje over gaat.

 

En ja: het artikel is positief in de zin dat er een politieke partij is die het lobby'en & accijnzen/staatskas spekken herkent voor wat het is en het aankaart. Het is goed om te weten wat de werkelijke motieven zijn bij de overheid en Big Tabacco, i.p.v. de standaard gezondheidsargumenten voor de plebs.

 

Uiteraard zit Yernaz ook reclame te maken voor zijn politieke partij en is hijzelf verkiesbaar met aankomende tweede kamer verkiezingen. Hij en zijn partij zijn pro-dampen.

Gedaan. Zo beter? En FvD erbij vermeld.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Ik snap die hele heisa niet, want zo ongeveer alles wordt tot ongezond verklaard om extra accijns over te kunnen heffen om de staatskas te vullen.

Straks krijgen we ook nog extra suikerbelasting, extra vetbelasting en extra zoutbelasting.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...