Jump to content
Harkonium

SMOK Alien 220W TC Starter Kit

Recommended Posts

Hallo,

ben nu ongeveer 3 weken aan het dampen met een justfog C14.

Het helpt me om niet te roken dus missie geslaagd zou ik zeggen.

Echter heb ik het idee dat er meer uit te halen valt kwa smaak, als ik tenminste andere post moet geloven.

Ben er wel al achter dat ik een te hoog nicotine gehalte gebruik (12 mg/l), kheb namelijk een beetje een branderig gevoel in mijn keel, maar dat weerhoud mij er niet van om verder te gaan.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de SMOK Alien 220W TC Starter Kit. ook ivm met eventuele toekomst plannen. (RBA deck, hogere wattages)

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden kwa e-liquids?

Denk dat ik op zijn minst terug moet naar 6 mg/l nicotine en misschien nog wel lager maar daar houd ik al rekening mee.

eventuele tips en opmerkingen zijn welkom.

Mg is afhankelijk van wat je voorheen rookte, maar ook wat je huidige tank is.
Bij veel tanks met een laag ohmage, mag je gerust halveren omdat ze een hogere opbrengst leveren.

Smok Alien Kit is een prima kit... en ze schijnen de verf te hebben aangepast waardoor deze niet

meer loslaat,, neem hier eens een kijkje! Leuke aanbieding,, :ja En in de tank die erbij zit, kun je makkelijk

zakken in je nicotine

Edited by Emm_88

25 minutes ago, Emm_88 said:

Smok Alien Kit is een prima kit... en ze schijnen de verf te hebben aangepast waardoor deze niet

meer loslaat,, neem hier eens een kijkje! Leuke aanbieding,, :ja En in de tank die erbij zit, kun je makkelijk

zakken in je nicotine

Aandelen?

1 hour ago, Emm_88 said:

zakken in je nicotine

Ik heb gebruik gemaakt van diezelfde leuke aanbieding haha. Ik heb em in het zilver... :ja

Mooie mod en heerlijke tank!

Nu heb ik mijn oog laten vallen op de SMOK Alien 220W TC Starter Kit. ook ivm met eventuele toekomst plannen. (RBA deck, hogere wattages)
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden kwa e-liquids?

De Alien is een prima apparaat, heb hem zelf een week, ben wel meer fan van de Wismec Reauleux 2/3. De baby beast heb ik al een aantal maanden en juist de smaak vind ik erg goed.

70vg/3mg, geen probleem. 55watt, de juice gaat er wel snel doorheen. Alles behalve zuinig.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik bezit ook twee baby beast tankjes, deze bevallen super!

Smaak is top, geen last van lekkage en ook de manier van bijvullen is superhandig!

Hoe lang gaan de coils mee? Ik ben bang dat ik om de dag de coil zou moeten vervangen met mijn zoete vloeistoffen...

Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk

57 minutes ago, Johnny Bravo said:

Hoe lang gaan de coils mee? Ik ben bang dat ik om de dag de coil zou moeten vervangen met mijn zoete vloeistoffen...

Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk

Ik heb mijn coil vanaf dinsdag in gebruik, alleen maar zoete liquids erdoorheen waaronder one hit wonder Muffin man en My man,

Nog geen verbrande smaak of wat dan ook.

Gebruik deze nu ook ongeveer 2 weken en bevalt super! Ook de aanbieding van Vapeparts genomen (geen aandelen, gewoon een goeie shop met een leuke aanbieding). Nog geen coil hoeven te vervangen en damp 70%VG/30%PG op 3 nicotine. Tankje makkelijk bij te vullen en tot nu toe geen lekkages. Het RBA deck en wat extra coils zijn inmiddels onderweg vanuit het verre oosten :)

Dit is een super set up. Voor mij, maar dat is persoonlijk, is dit een mod die ik slechts af en toe gebruik. Heel leuk om mee te dampen, en die dampt!, maar dit is er zo eentje die ik gebruik als mijn vrouw niet in de buurt is en mij eens volledig wil laten gaan. Veel damp en super smaak maar als je deze voor de hele dag gebruikt denk ik dat je veel beperkingen gaat hebben (teveel damp waardoor te opvallend). 

1 hour ago, Philippe VB said:

Dit is een super set up. Voor mij, maar dat is persoonlijk, is dit een mod die ik slechts af en toe gebruik. Heel leuk om mee te dampen, en die dampt!, maar dit is er zo eentje die ik gebruik als mijn vrouw niet in de buurt is en mij eens volledig wil laten gaan. Veel damp en super smaak maar als je deze voor de hele dag gebruikt denk ik dat je veel beperkingen gaat hebben (teveel damp waardoor te opvallend). 

Dat is idd waar,ik ondervind het de laatste tijd bijna dagelijks....

Ik ben overgestapt van de Q16 naar de Alien 220W, maar heb er de big baby op zitten ipv de baby beast. De big baby heeft 5ml ipv 3.5ml en merk dat ik toch bijna aan de twee tankjes per dag zit. Verbruik Is inderdaad behoorlijk dus ben wel blij dat ik voor de Big Baby ben gegaan ipv de baby. Verder vind ik de smaak prima en ook de clouds zijn mooi, maar valt inderdaad wel op als je bij de tramhalte staat ;).

Ik damp trouwens de Selfie Juice van de puff-store op 6mg, waar ik bij de Q16 toch 9mg of 12mg makkelijk kon hebben, gaat dat met deze tank zeker niet. 

Suc6 met je keuze!

Dus,

vandaag de alien kit binnen gehad, wat een ervaring vergeleken met de justfog c14. heerlijk die lange dl halen.

zit nog wel een beetje te kloten met de instellingen, zit nu op 55 wat met de 0.4 ohm dualcore.

heb wel een beetje last van druppeltjes die mee komen met het zuigen maar dat zou kunnen zijn dat ik of te hard zuig, of te veel lucht meegeef.

maar de temperatuur van de damp en de klap in mijn keel zijn heerlijk.

de smaak is wel anders geworden van de liquid die ik heerlijk vond in de justfog, niet dat deze nu vies is maar anders. sommige smaken komen intenser naar voren vergeleken met andere.

vooralsnog erg tevreden.

Ik ben een 3-tal maanden ook begonnen met een Justfog, maar dan de G14.

In het begin was deze super daar ik deze uitsluitend gebruikte om van de a'tjes af te geraken.

Na enkele weken heb ik me dan de Q16 aangeschaft waarbij het voltage een beetje geregeld kan worden.

Sinds een kleine maand gebruik ik nu de Alien en moet zeggen deze is super.

Ik heb bij de Baby Beast geen last van de druppeltjes die mee komen, maar als ik mijn RTA Limitless op de Mod installer heb ik hier wel last van.

Ben ook nog aan het uitzoeken waar dit aan kan liggen

14 minutes ago, Dwarf said:

Sinds een kleine maand gebruik ik nu de Alien en moet zeggen deze is super.

Ik heb bij de Baby Beast geen last van de druppeltjes die mee komen, maar als ik mijn RTA Limitless op de Mod installer heb ik hier wel last van.

Ben ook nog aan het uitzoeken waar dit aan kan liggen

Mag ik vragen welke settings jij gebruikt? gewoon uit nieuwsgierigheid.

Bij de Baby Beast heb ik momenteel ook de 0.4Ohm erin zitten.

Heb het wattage hierbij ingesteld op 65W

Dit geeft voor mij de beste sweetspot

5 minutes ago, Dwarf said:

Bij de Baby Beast heb ik momenteel ook de 0.4Ohm erin zitten.

Heb het wattage hierbij ingesteld op 65W

Dit geeft voor mij de beste sweetspot

Momenteel ben ik gezakt naar 50W ook op de 0.4 ohm.

benadert het beste de smaak beleving die ik had bij de C14.

ben erg tevreden over deze liquid slurper. want hij lust zijn borrel zeker wel.

op naar de volgende uitdaging, zelf liquids maken ivm kosten besparing.

Wat betreft de smaakbeleving van de liquids weet ik het niet, want de liquids die ik gebruikte in de Q16 gebruik ik niet in de Baby Beast.

Ik gebruik nu liquids 30/70 6mg/ml en deze zijn niet te gebruiken in de Justfog.

Hij lust zeker wel zijn borrel. Ik ben reeds begonnen met DIY maar heb alleen nog maar single flavor liquids gemaakt en dat scheelt zich zeker een slok op zijn borrel.

6 hours ago, Harkonium said:

Mag ik vragen welke settings jij gebruikt? gewoon uit nieuwsgierigheid.

Op baby standaard 0.4 dual coils , 45watt soft setting . Ik hou van koele damp. 

vandaag voor de 2e keer mijn alien mod gaan inruilen

eerst wou het batterijdeurtje niet dichtblijven,

deze gaan ruilen voor een nieuwe en na een maand ging de mod niet meer aan na dat ik de batterijen had vervangen.

batterijen zaten correct en meerdere batterijen geprobeerd,deed helemaal niks meer.

gisteren nogmaals gaan ruilen voor een nieuwe.3e  keer goede keer,hopelijk...

Schitterend toestel in gebruik,ondanks al die problemen ben ik er nog steeds niet van weg te slaan

Nog mensen met problemen aan hun alien mod?

Edited by steven1984

Geen echte problemen, maar mn 510-connector zit ietwat scheef, waardoor tankjes wat scheef lijken te staan. Voor menigeen is het niet te zien, maar als je zo anal bent als ik, dan stoort het enorm :)

18 hours ago, steven1984 said:

vandaag voor de 2e keer mijn alien mod gaan inruilen

eerst wou het batterijdeurtje niet dichtblijven,

deze gaan ruilen voor een nieuwe en na een maand ging de mod niet meer aan na dat ik de batterijen had vervangen.

batterijen zaten correct en meerdere batterijen geprobeerd,deed helemaal niks meer.

gisteren nogmaals gaan ruilen voor een nieuwe.3e  keer goede keer,hopelijk...

Schitterend toestel in gebruik,ondanks al die problemen ben ik er nog steeds niet van weg te slaan

Nog mensen met problemen aan hun alien mod?

dat van de batterij deur heb ik ook ondervonden, beetje stom ontwerp.

heb ik opgelost met een klein stukje ducttape en dan 2 lagen. Dit zorgt ervoor dat er wat meer spanning op het klepje staat waardoor deze wel goed dicht blijft.

aangezien ik hem bij een webshop heb gekocht, en geen zin heb om een paar dagen zonder te zitten heb ik het maar zo gedaan.

werkt prima en je ziet er niks van.