Jump to content
KLucky_13

Vortex Magneetroerder

Recommended Posts

Meng zelf altijd 250 ml in glas, vg 90/10 water en dit gaat natuurlijk perfect, kan op 1500 toeren de zaak laten mengen. De extra sterke roervlo is in mijn experimenteer fase aangeschaft met het idee om een liter pure vg te kunnen mengen. Er is een duidelijk verschil qua kracht van de magneet maar of je hem nodig hebt met kleinere hoeveelheden, denk het niet.

Ik heb hier precies wat berichtjes gemist :-)

Chasepoes, zeer benieuwd naar de video. Ikzelf wil binnenkort ook eens de vergelijking gaan maken met de nieuwe roervlo, maar tegenwoordig ben ik al blij dat ik de magneetroerders steeds tijdig buiten de deur krijg, laat staan dat ik er 1ntje kan op voorraad houden om zelf mee te spelen :-D 

Krokdundee, altijd interessant om te horen hoe mensen met andere roervlo's experimenteren. Zoals gezegd probeer ik dit ook wel wat te doen tussenin, daar dat ik de dunne 25mm variant van de ovale vlo heb ontdekt als nog een goed werkend alternatief (op de 30mm rechte vlo). Ik ga zeker eens wat dingen opzoeken rond de roervlo die je daar beschrijft :-) 

Edit: heb je hier een linkje naar? Ik kom wel wat uit elkaar lopende dingen tegen met Komet 30 als zoekterm

Edited by KLucky_13

De komet 30  is via een bekende ( Dolf ) bij Carl Roth besteld, inclusief btw en verzendkosten was het  ongeveer 45 euro, de catalogus prijs is 29,50.

Is natuurlijk een een dure investering maar alle onzekerheden zijn uitgeschakeld.

Oei, dat is inderdaad een kostelijk grapje.. Zeker als het ook werkt met de goedkopere ovale roervlo's van 2,5 - 3 euro...

Ik weet niet meteen of ik dat risico zou nemen om deze op te nemen in m'n gamma. Als iedereen tevreden is met de "standaard" vlo's zie ik het niet meteen als een nodige investering. En heb toch al een hele hoop toestellen verkocht aan DIY liquid-makers..

Ben nu wel benieuwd om eens 1ntje te testen, dat wel... 

Edited by KLucky_13

Inmiddels de Vortex uitgebreid kunnen testen gisteren. 50/50 gaf geen problemen; 30/70 ging in kleine hoeveelheden (30-50ml) ook zonder problemen. Met 100ml ging het aanvankelijk moeilijker omdat ik de base eerst in de beker had gedaan en nadien pas de aroma's; de Vortex dan maar langere tijd laten draaien en het kwam ook wel goed.

Nadien de volgorde omgekeerd (eerst aroma's, dan base) en het ging al beter; uiteindelijk toch een oud wijnglaasje gebruikt met een platte bodem maar gebogen rand onderaan, en dat ging meteen goed (met de 25mm-roervlo).

Ik ben er erg tevreden mee: door met de hand te schudden kan ik ze zo zelf niet gemengd krijgen!

33 minutes ago, bisebaer said:

Inmiddels de Vortex uitgebreid kunnen testen gisteren. 50/50 gaf geen problemen; 30/70 ging in kleine hoeveelheden (30-50ml) ook zonder problemen. Met 100ml ging het aanvankelijk moeilijker omdat ik de base eerst in de beker had gedaan en nadien pas de aroma's; de Vortex dan maar langere tijd laten draaien en het kwam ook wel goed.

Nadien de volgorde omgekeerd (eerst aroma's, dan base) en het ging al beter; uiteindelijk toch een oud wijnglaasje gebruikt met een platte bodem maar gebogen rand onderaan, en dat ging meteen goed (met de 25mm-roervlo).

Ik ben er erg tevreden mee: door met de hand te schudden kan ik ze zo zelf niet gemengd krijgen!

Ja het werkt goed, zelf doe ik hem 10 minuten in de yochurtmaker en dan doet zelfs 100vg het nog prima.

ik gebruik wel erlenmeyers welke het aanzienelijk beter doen dan een glas of potje.

Klopt, hoe platter de bodem en hoe dunner, hoe beter! Labo bekers en erlenmeyers zijn hiervoor ideaal. Deze staan ook op m'n website trouwens ;-)

Ja, zo'n Erlenmeyer moet ik toch eens aanschaffen, ik kan me inbeelden dat door de vorm van zo'n Erlenmeyer het mixen ook makkelijker op gang komt. In elk geval een dikke aanrader dus, de Vortex :)

Weer een nieuwe lading glaswerk op voorraad (was zo goed als uitverkocht). Heb sinds kort ook kleine maatcilinders in het gamma gedaan (grotere volumes zijn onderweg).

http://www.magneetroerder.com/product-categorie/glaswerk/

Startpakketjes voor het starten met zelf E-liquid roeren zijn nu ook weer voorradig:

http://www.magneetroerder.com/winkel/product_categorie/e-liquid-startpakket/

De nieuwste magneetroerder in het gamma: "Vortex+"

Beter productfoto's verschijnen binnenkort

http://www.magneetroerder.com/winkel/product_categorie/vortex_plus_magneetroerder/

De nieuwste Vortex Magneetroerder in het assortiment! Deze nieuwste variant heeft een display waar de snelheid van de motor op wordt weergegeven van 0 tot 100%. Voor het maken van giststarters kan dit zeer interessant zijn voor de brouwer die consequent wil werken. Wil je elke keer opnieuw dezelfde condities creëren tijdens het roeren van de giststarters? Wel, dankzij de toevoeging van het display is dit vanaf nu mogelijk! Ook voor de DIY E-liquid maker die consequent wil werken en elke keer opnieuw dezelfde condities wil creeëren is dit toestel ideaal!

Ik heb inmiddels toch al veel tevreden klanten gehad via het dampforum:

Ik zou het zeer op prijs stellen dat gebruikers een korte review schrijven op mijn website 

Als je naar het artikel gaat kan je klikken op "beoordelingen", daar krijg je een veldje om een tekstje te schrijven.

Voor de meesten zal dat de "enkele" magneetroerder zijn: http://www.magneetroerder.com/…ie/vortex-magneetroerder/

Alvast bedankt!

Sinds deze week heb ik een hele reeks nieuwe vlo's in het gamma, voorlopig heb ik er nog niet te veel van op stock gedaan aangezien ik zelf eerst wil zien hoe ze bevonden worden:

http://www.magneetroerder.com/product-categorie/roervlo/

Ik denk voor de liquid-mengers hier op het forum dat vooral deze roervlo een interessante kan zijn:

http://www.magneetroerder.com/winkel/product_categorie/roervlo-25mm-ovaal-turbo/

Dit is een "turbo" roervlo en heeft een kern van "rare earth magnets" en is daardoor sterker aangetrokken. Heeft identiek dezelfde vorm als de normale dikke ovale roervlo die ik al een tijdje verkoop.

Vraagje: als je een liter 70/30 (VG/PG) base zou willen roeren, kan dat dan met deze magneetroerder? (In een erlenmeyer) Of heb je dan iets krachtigers nodig?

2 hours ago, Marcel said:

Vraagje: als je een liter 70/30 (VG/PG) base zou willen roeren, kan dat dan met deze magneetroerder? (In een erlenmeyer) Of heb je dan iets krachtigers nodig?

Ik draai probleemloos 1ltr. 30/70 (PG/VG) met de normale ovale 25mm. vlo, de Turbo is onderweg.

Wel verwarm ik de VG voor op 40 graden Celsius & voeg 2% Wodka toe :ja

Marcel, ik denk dat je inderdaad even moet vertrouwen op de ervaringen van andere gebruikers aangezien ik zelf geen E-liquid roer :-) 

30 minutes ago, KLucky_13 said:

Iemand al wat ervaring met de turbo roervlo's?

Jazeker, ik heb de eerste bekeuring binnen voor te snel mixen :duim 

4 minutes ago, KLucky_13 said:

Super! Als de ervaringen over het algemeen goed zijn dan bestel ik binnenkort nog een extra voorraad bij :-)

Met 70% VG is het zelfs noodzakelijk om het toerental terug te schroeven :bloem

Na een lange periode van afwezigheid (een dikke maand op verlof geweest) heb ik alle roervlo's weer op stock! Ik weet dat sommige een hele tijd geleden al gevraagd hebben om nieuwe voorraad van de turbo roervlo, wel bij deze zijn ze terug te bestellen :-)

Door alle bestellingen die ik gehad heb tijdens mijn verlof loop ik wel wat achter met verzenden, dus even geduld als je een bestelling plaats aub ;-)

www.magneetroerder.com

Inmiddels kan ik met trots meedelen dat de magneetroerder nu ook volledig CE-certified is. De modellen hebben voor 2018 een kleine update gekregen (Vortex single en vortex dual). Vanaf nu is de aan/uit knop geïntegreerd met de regelknop (en is het een metalen knop idpv plastic). De website zelf heeft ook een make-over gekregen: www.magneetroerder.com

vortex magneetroerder2.jpg

vortex single magneetroerder1.jpg

Edited by KLucky_13

1 minute ago, Steffmeister said:

Wat zijn de afmetingen van de Vortex Magneetroerder?

De afmetingen zijn als volgt: 205mm (breedte) x 180mm (diepte) x 70mm (hoogte)

Dit is de afmeting van de behuizing, de draaiknop steekt er wel nog ietsje uit aan de voorkant :-)