Jump to content

RTA reinigen


ibiza

Recommended Posts

Ik begrijp wat je bedoeld, echter "antibacteriële werking" betekend iets anders dan steriel zijn. Buiten eventuele bacteriën, verwijder je ook

mondslijm en andere verontreinigingen, dat zie ik een antibacteriële driptip niet doen.

Edited by Steamboy
Link to comment
Share on other sites

Ik hoor ook bij de 'afspoelers'.

Als het weer katoen-wissel-tijd is (1-2x per week) dan gaat het oude lontje eruit, de coil word schoongebrand, afgeschrikt, de boel word wat geborsteld onder stromend heet water om restjes in hoeken te verwijderen, tankje en chimney worden afgespoeld, en de driptip word ontdaan van aangekoekte vlekjes mond-weetikveelwat. Dan nieuw lontje erin, in elkaar schroeven, vullen, en dampen maar weer. Ik ben blijkbaar niet zo vlot; 10-15 minuten heb ik er wel voor nodig.

 

Maar hooguit dat er bij de driptip een druppeltje Dreft komt kijken en soms wat alcohol als ik erg verhouden ben, voor de rest is het enkel water.

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Steamboy said:

Ik begrijp wat je bedoeld, echter "antibacteriële werking" betekend iets anders dan steriel zijn. Buiten eventuele bacteriën, verwijder je ook

mondslijm en andere verontreinigingen, dat zie ik een antibacteriële driptip niet doen.

 

Wat ik van die drip tips begrijp is dat het gebruikte materiaal geen voedingsbodem voor bacteriën is en actief werkt tegen groei en ze daarop vanzelf het loodje leggen (een biocide kunststof die werkt dmv geïmpregneerde zilver ionen oid), waardoor je evt. bij kwijlerige tips zou kunnen volstaan met een tissue-veeg vóór je het doorgeeft.
Ze hebben hun speciale kunststof laten testen tb.v. ISO certificatie, waarbij de meest nare bacteriën (E-coli en MRSA) er op los gelaten zijn, uitkomst: 99,99% effectiviteit, het ISO 22196:2011 certificaat is daarop  toegekend.

Link to comment
Share on other sites

Guest Cigány

vroeger als ik ging kijken voor een nieuwe pijp,had de verkoper altijd

een soort plastic hoesje voor over het mondstuk van de pijp.

dan kon je hem in je mond testen offie niet te zwaar was en of je

de pijp goed kon vasthouden.

dat bracht me op een idee,bij de ce4 tankjes zaten van die rubberen beschermdopjes.

als je daar een gaatje in knipt heb je een ideaal opzetstukje voor je driptip.

enorm handig als je met meerdere aan 1 driptip wilt lurken.

ik gebruik em zelf bij beschadigingen van de driptip(sommige metalen drips

slijten na verloop van tijd,en dat voelt niet zo prettig)

en wie wat bewaard heeft wat,dus doosje vol met van die rubberdoppies.

schoonmaken van je tankjes is een must,het komt de smaakbeleving ten goede

en zorgt ook dat je materiaal langer meegaat.oorstokjes en pijpraggers dienen 

ook hier weer.ook als je schoorsteen op eoa manier met liguid gevuld is kan je

met de pijpragger zo je kanaal weer liquid vrij maken zonder al teveel gedoe.

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, Steamboy said:

Nee, we, m'n beide dampende buurmannen en ik, hebben gewoon het flesje alcohol op tafel staan met een rol closetpapier.

Makkelijk, handig en goedkoop........alleen van nu af aan een flesje met 70% alcohol en 30% demi-water. dus :ja

 

 

du vochtig toiletpapier (sorry ik kon het niet laten...)

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Steamboy said:

Nee, we, m'n beide dampende buurmannen en ik, hebben gewoon het flesje alcohol op tafel staan met een rol closetpapier.

Makkelijk, handig en goedkoop........alleen van nu af aan een flesje met 70% alcohol en 30% demi-water. dus :ja

Ik verbruik stapels van die papieren handdoekjes, die in zo'n muurdispenser gaan.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...