Jump to content
OvergeefDave

Crowd funding actie van de UBV - BDB (Belgische Damp Bond)

Recommended Posts

Aan gezien hier ik hier regelmatig Belgen op het forum zie, zelfs meer dan op Belgische fora plaats ik het maar hier.

Indien dit niet voldoet aan de huisregels dan hoor ik het graag.

Zoals de titel reeds vermeld is de UBV -BDB een vereniging (vzw ) van Belgische dampers die tot doel stelt hun belangen te verdedigen.

Hun standpunten, objectieven kan je hier terug vinden: http://www.ubv-bdb.be/nl/#

Ikzelf ben actief lid (financieel dan)

De UBV - BDB heeft al een tijdje een crowd funding lopen.

Dit om de TPD implementatie op Beglisch niveau aan te vechten/ aan te passen.

De crowd funding link is hier: https://fr.ulule.com/vape-libre/ (nederlanstalige versie staat onderaan de pagina)

De bedoeling was initieel €7000 op te halen om de rechtszaak te starten.

Dit bedrag is 'as we speak' gehaald en overschreden.

Er is al extra nieuws maar daar post ik nu even niets over, na de 17e waarschijnlijk meer en dan officieel.

De strijd is echter nog niet voorbij.

Extra steun is altijd welkom

Daarnet een mail gehad, en ik zie nu dat de crowd funding page ook met die tekst is ge-update

Hoe kunnen we jullie bedanken voor het vertrouwen dat jullie in ons hebben gesteld? Vanuit het hoge noorden tot het zuidelijkste punt van dit land hebben jullie bewezen dat dit gevecht duidelijk ook jullie gevecht is.
Dankzij jullie betrokkenheid en toewijding hebben we een grote “Go” naar onze/jullie advocaat kunnen sturen.

Het echte werk gaat voor ons nu van start maar jullie hebben ons een flinke dosis moed en vertrouwen in de toekomst van het vapen gegeven.

De weg zal nog lang zijn maar deze eerste etappe, als we die halen, zal een reuzenstap zijn om de Belgische staat en hopelijk Europa eraan te herinneren dat vapen geen tabak is. Dat we vrij zijn om onze eigen levens te redden en anderen een middel aan te raden om het hunne ook te redden!

Neen, jullie zijn geen schapen of “domme” consumenten. Ze krijgen te maken met mannen en vrouwen die hun lot in eigen hand nemen en hetgeen waar ze in geloven dan ook hardnekkig verdedigen. Dit zijn net het soort dingen die onze beleidsmensen zowel lastig maakt als angst aanjaagt.

Jullie hebben ons een sterke hand gegeven, we zullen er alles aan doen om die te behouden en het spel te winnen.

De crowdfunding blijft tot 17 januari lopen. Een Europese etappe zal ons evenveel middelen kosten als nu, dus blijf deze boodschap delen. Het vapen is op dreef en heeft ieder van jullie hard nodig.

Namens het hele team dat zich al tien maand lang maximaal inzet wens ik jullie een zeven duizend en éénste keer te bedanken. Bedankt om ons weer vertrouwen te geven in de grote familie van vapers.

Crosspost van een ander forum, waar er wel mensen actief zijn van de UVB-BVB

Dit proces gaat over 2 kwesties :

1. De Belgische staat gaat verder dan de eisen van de TPD2 op verschillende aspecten. (vb: assimilatie met tabak) . Trekt men de Europese richtlijn zo niet uit zijn context ?

2. Is de richtlijn zelf niet in strijd met andere europese charters aangezien zij het dampen gelijk stelt met tabak en enkele beperkingen oplegt die enkele fundamentele rechten beperkt.

Wat staat er op het spel ? Onze vrijheid om te dampen en een vrije toegang tot damppoducten.

Wat zijn de mogelijkheden? Het creëren van een juridisch precedent op het niveau van de Belgische staat welke gebruikt kan worden in het Europees gerechtshof in Luxemburg.

Het Proces dient opgestart te worden ten laatste op 16 januari 2017 !

Deze gerechtelijke procedure is niet zonder kosten: Wij moeten ongeveer 7986 euro bij elkaar gevonden hebben voor 8 januari 2017, dat is de datum waarop wij ons (al dan niet) akkoord moeten geven aan het advocatenbureau.

Meer dan ooit dienen, de eenvoudige damper, de verkoper, de geranten en directeurs van de vapeshops zich te verenigen zodat de gehele damp gemeenschap zijn stem kan laten gelden.

Hoe ? Door de crowdfunding campagne te steunen met donaties om het financiële doel te halen. Door deze campagne zoveel mogelijk kenbaar te maken in de diverse vapeshops die u veelvuldig bezoekt (Zowel op sociale media als fysiek in de winkels).

Meer dan ook heeft u nu de mogelijkheid om de wereld te veranderen !

Het kantoor heeft een go! gekregen.

Voor de mensen die zich afvragen of dit haalbaar is?

Misschien wel, België is een gek land :gek

Goedenamiddag,

Ik heb mij ingeschreven als reactie op een mail die wij hebben gekregen over het feit dat de ubv-bdb (Union Belge pour la vape - Belgische Dampbond) niet zo veel bekendheid geniet op dit forum zo blijkt. Om mij kort voor te stellen: ik help mee aan de praktische uitdagingen waar een tweetalige organisatie mee geconfronteerd wordt door onder meer mijn steentje bij te dragen aan vertalingen, grafische uitingen en af toe een wolkje hier en daar. Mocht iemand van jullie vragen hebben over de organisatie en/of extra uitleg wensen over specifieke onderwerpen, aarzel dan niet om een berichtje achter te laten op dit forum of rechtstreeks aan onze facebook groep/pagina. Wij zijn een groep uitermate gemotiveerde mensen die over een enorme kennis inzake dampen en wetgeving beschikken en kunnen dus zéér snel en adequaat reageren.

met vriendelijke groeten

Dennis van der Lingen

voor de ubv-bdb

kan ik vervolgd worden als ik nicotine in het buitenland bestel na 17 januari? voor zover ik weet bestaat er toch vrije handel in de europese unie? wat dus inhoud dat ik dat als europees inwoner gewoon online mag bestellen?

in ieder geval hoop ik dat jullie de rechtszaak winnen (hangt er in belgie gewoon vanaf welke rechter je krijgt) ;)

Nee vervolgen zullen ze je niet. Het gaat enkel om de verkoop. De verkopers kunnen wel boetes krijgen.

En je nic kan wel in beslag worden genomen.

10 hours ago, christophe1982 said:

kan ik vervolgd worden als ik nicotine in het buitenland bestel na 17 januari? voor zover ik weet bestaat er toch vrije handel in de europese unie? wat dus inhoud dat ik dat als europees inwoner gewoon online mag bestellen?

in ieder geval hoop ik dat jullie de rechtszaak winnen (hangt er in belgie gewoon vanaf welke rechter je krijgt) ;)

er is geen enkele shop in Nederland die nog wil leveren aan België Slecht voor die shops en slecht voor hun klanten Wij zijn buren maar mogen niet van elkaar kopen Wat een wereld

Een wasmachine koop je online en binnenkort ook een auto , maar simpel vape materiaal , néé hoor daar moet je in België een uur voor aanschuiven in de vapershop.

En,als het dan aan jou is krijg je gegarandeerd een antwoord van nee dat hebben we niet maar neem beter DIT .

Ga je met iets duurder buiten dat je niet wou .

Maar ja dat is het monopolie die ze hebben.

In nachtwinkel is het nog erger

Arm België.

Vroeger was alles ? néé cliché

Maar wel waar..

32 minutes ago, Luc rafc said:

Een wasmachine koop je online en binnenkort ook een auto , maar simpel vape materiaal , néé hoor daar moet je in België een uur voor aanschuiven in de vapershop.

En,als het dan aan jou is krijg je gegarandeerd een antwoord van nee dat hebben we niet maar neem beter DIT .

Ga je met iets duurder buiten dat je niet wou .

Maar ja dat is het monopolie die ze hebben.

In nachtwinkel is het nog erger

Arm België.

Vroeger was alles ? néé cliché

Maar wel waar..

Klopt natuurlijk 100% . Langs de andere kant kan je mss ook nieuwe lokale zaken gaan zien , buiten de groten die er nu zijn . Lokale kleinhandels die mss iets duurder zijn maar waar je wel goed geholpen wordt en dat kan op zich dan ook goed zijn om veel mensen aan te spreken , die nu niet op zoek zijn naar overstappen op dampen . Ook zullen veel winkels mss meer toestellen in stock hebben , omdat ze niet vanaf warenhuis kunnen opsturen .

Blijft wel k@& , maar probeer het positieve te zien in het negatieve .

Wat nieuws

Onderwerp: Vandaag wordt de aanvraag ingeleid om het koninklijk besluit van 28 oktober 2016 inzake de vervaardiging en het in de handel brengen van elektronische sigaretten te schorsen.

Mevrouw, Mijnheer,
Het Koninklijk besluit zal vanaf morgen, dinsdag 17 januari, van toepassing zijn. En dit ondanks meerdere verzoeken om hierover gehoord te worden.Het zal dus bij justitie zijn dan we onze stem laten horen.

Ondanks alle bewijzen weigert u ons te geloven!
Zes miljoen Europeanen die niet langer roken …. is niet goed genoeg. Wetenschappelijke studies zijn ook niet voldoende?

Blijkbaar niet, aangezien wij als consumenten moeten vechten tegen het het schandaal van de eeuw inzake de publieke gezondheid.

Het zijn de honderden donateurs en hun bijdragen die ons vandaag de middelen hebben gegeven om de waarheid aan het licht te brengen: dampen is geen tabak! De verbranding van tabak is dodelijk in tegenstelling tot (zelfs in hoge nicotine gehaltes) het dampen.

In een paar dagen tijd is een kwade gemeenschap erin geslaagd om de nodige fondsen te verzamelen om haar rechten te doen gelden en onze “beleidsmensen” te confronteren met de realiteit en feiten.

Om een bekende YouTube’er te citeren: Het is aan ons om iedereen te laten weten dat wij geen niemendalletjes zijn. Wij zijn ex-rokers, dampers, mannen en vrouwen die weten dat dampen miljoenen levens kan redden. Het is triest dat we voor onze eigen gezondheid moeten vechten vind u ook niet?

Werkt men er nog verder aan om dit aan te vechten? Probeert men nog om de nodige fondsen in te zamelen? Of blijft alles zoals het nu geregeld is vanaf 17 januari ?

Dat is me niet duidelijk.:bloos

Mvg,

Blij

30 minutes ago, Blij said:

Werkt men er nog verder aan om dit aan te vechten? Probeert men nog om de nodige fondsen in te zamelen? Of blijft alles zoals het nu geregeld is vanaf 17 januari ?

Dat is me niet duidelijk.:bloos

Mvg,

Blij

Volgende vrijdag is er leden vergadering.

Ik hoop daar wat meer te vernemen.

Just now, Blij said:

Bedankt voor je antwoord,

laat je nog iets weten ?

Ik laat hier wel iets weten.

Maar ik denk niet dat er veel nieuws zal zijn.

Ik quote mezelf maar

On ‎21‎/‎03‎/‎2017 at 7:44 PM, OvergeefDave said:

Ik laat hier wel iets weten.

Maar ik denk niet dat er veel nieuws zal zijn.

Spijtig genoeg kon ik er niet bij zijn ivm wat (kleine) problemen in familiale sfeer.

Ik hoop dat er een mail of een update via de web-page naar de leden komt.

Als dat zo is laat ik het hier weten.

Ik heb er spijt van dat ik er niet geraakt ben, ik wou wel eens met de andere leden praten, dat zal voor een andere keer zijn dan.

Ik heb geduld:winkHopelijk zijn je problemen snel van de baan.

Zit er nog wat van leven of initiatief hierin? Zelfs op hun blog wordt er weinig echt nieuws vermeld....

Unknown.thumb.jpg.85111f3c2df3a379a10c280723379572.jpg

9 hours ago, timmermc said:

Zit er nog wat van leven of initiatief hierin? Zelfs op hun blog wordt er weinig echt nieuws vermeld....

Unknown.thumb.jpg.85111f3c2df3a379a10c280723379572.jpg

Geen idee, ben sinds dit jaar geen stemmend lid meer, ben dus ook niet meer op de hoogte of er nog vergaderingen zijn geweest of niet.

Mijn vermoeden is dat het stil zal blijven tot er nog een verandering in de Belgische wetgeving komt en hoe die uitvalt.

Bij het invoeren van taksen bvb.

50 minutes ago, OvergeefDave said:

Geen idee, ben sinds dit jaar geen stemmend lid meer, ben dus ook niet meer op de hoogte of er nog vergaderingen zijn geweest of niet.

Mijn vermoeden is dat het stil zal blijven tot er nog een verandering in de Belgische wetgeving komt en hoe die uitvalt.

Bij het invoeren van taksen bvb.

In stilte begraven vermoedelijk, en advocaten varen er het beste bij :sip