Jump to content
Marza

Arcticfox, custom firmware voor aantal Joyetechs, Wismecs, Vaporflasks en Eleafs (incl. Pico)

Recommended Posts

Juist door schade en schande wijzer, betekend ook dat je allerlei onzin beter herkent. Ik gebruik nu 5 jaar 18650 batterijen van Nkon. Ik heb ongeveer 70 batterijen in gebruik en vernieuw er ongeveer 35 per jaar en ik heb nog nooit ook maar enig nadeel aan mijn batterijen kunnen ontdekken, die terug te voeren zijn naar acclimatiseren in een zak of niet.

Wanneer het zomer is, gaan nieuwe gewoon van de postbode in de lader. In de winter laat ik ze eerst effe acclimatiseren, zonder verpakking.

Dat is mijn bevinding en waarheid.

Iemand kan er wat mee doen of niet, dat is ieders eigen keuze.

Maar zolang er onzin verkondigd wordt, laat ik een weerwoord horen om stupiditeit uit te bannen. 

Ik heb al vanaf dag 1 dezelfde sanyo cellen ( NCR18650GA ) in m'n vorige rx300 gehad zonder ook maar een centje pijn.

Het meer dan 25a verhaal vind ik nogal raar want daarmee sluit je wel een heel groot deel van de markt uit.

Gezien het feit dat mijn builds nooit onder de 0,5ohm gaan is er ook geen enkel risico om cellen met een CDR van 10 te gebruiken imho.

Tuurlijk gaat het hier om een nieuw apparaat maar wat mij verbaasd is dat ik in de vorige situatie ( met m'n oude rx300 )  nooit deze problemen

heb gehad , zowel stock als met articfox.

Uit nieuwschierigheid heb ik de oude firmware ( 170603 ) nog eens uit het archief getrokken en deze geflashed.

Dit omdat ik in het verleden met m'n rx200 met een nieuwere firmware ook vage issues had ( scherm ging disco ) en dat toen ook

tackelde met een oudere versie.

Na m'n set sanyo's weer te hebben volgetankt heb ik ze weer in m'n rx300 gestopt.

Verbazingwekkend genoeg gaat dat tot nu toe zonder problemen en belangrijker ; geen balance error meer.. 

Wat betreft acclimatiseren van cellen betreft ; de chemie werkt minder / slechter als ze echt koud zijn maar dat heeft bar weinig

van doen met luchtvochtigheid.

Dat kan ook niet anders want dan zou het in een klimaat met een extreme luchtvochtigheid wel erg lastig worden...

Ik heb in de zomer in Japan ( waar meer dan 80% luchtvochtigheid niks bijzonders is.. :shock )  nog nooit issues gehad met m'n

cellen ( samsung 25r , lg hg2 en m'n sanyo's )

Update:

Helaas..   aanvankelijk ging het goed maar naar een aantal uur gebruik toch weer een balance error.

Ik heb een maandagochtend modelletje gehad vermoed ik , die gaat dus retour..  :boos

Edited by SCi

@SCi, ja het kan natuurlijk ook aan de balancer in je mod liggen. Ik blijf met de Artifox software toch ook wel wat probleempjes houden.

In m'n Wismec Predator, had ik constant last van de meldingen "Atomizer Short", "TCR error" en de melding dat ik weer moest bevestigen

dat hij een bepaalde TC setting of power setting moest activeren.

Ik heb de originele software weer op de Predator gezet en alle problemen zijn tot nu toe verdwenen. (al 3 dagen)

Tja en dan het stukje acclimatiseren van batterijen, het is een compleet kolder verhaal. Kijk dat iemand die dingen in de verpakking laat zitten

om deze op kamer temperatuur te laten komen, heb ik geen problemen mee. Kan ook geen kwaad.

Ik heb er wel een probleem mee, wanneer beweerd wordt dat dit beter is voor de batterijen vanwege het mogelijk condenseren van vocht.

Maar ja, ieder het zijne........

Temp control met artic fox i.c.m. wismec heb ik al langer geleden opgegeven.

Dat kreeg ik zowel op m'n rx200 als rx300 niet voor elkaar , dat blijft toch een problematisch dingetje helaas.. 

On 13-1-2018 at 20:17, SCi said:

Update:

Helaas..   aanvankelijk ging het goed maar naar een aantal uur gebruik toch weer een balance error.

Ik heb een maandagochtend modelletje gehad vermoed ik , die gaat dus retour..  :boos

Goed idee :duim laat ons hopen dat je weer een goede krijgt waar je veel plezier van zal hebben.

Ik heb de firmware op mijn Wismec P80 geinstalleerd, maar toch weer de fabrieksfirmware terugzet omdat ik me afvraag in hoeverre we kunnen veronderstellen dat deze firmware zondermeer even veilig is als de standaard die bij de betreffende mod hoort..

33 minutes ago, jorisd1980 said:

Ik heb de firmware op mijn Wismec P80 geinstalleerd, maar toch weer de fabrieksfirmware terugzet omdat ik me afvraag in hoeverre we kunnen veronderstellen dat deze firmware zondermeer even veilig is als de standaard die bij de betreffende mod hoort..

Dit heb ik me ook in het beginsel afgevraagd. Bij mij werkt het echter goed, maar mijn ervaring is natuurlijk niet representatief voor iedereen.. Ik weet niet hoe het zit met bv de cutoff bij een vrij lege batterij, maar ik steek sowieso op tijd een nieuwe batterij erin. Ik heb het op 2 pico's en voorheen op mijn ''gare'' joyetech evic primo mini. Heb het ook even op de istick200 gezet, maar daar bood het weinig meerwaarde. Maar als je je er niet lekker bij voelt kun je inderdaad beter de stock firmware gebruiken.