Jump to content

Arcticfox, custom firmware voor aantal Joyetechs, Wismecs, Vaporflasks en Eleafs (incl. Pico)


Guest Marza

Recommended Posts

Inmiddels ligt de Reuleaux volledig uit elkaar... DJLsB laat op de volgende video zien hoe je eventueel de 510 connector van de Wismec zou kunnen vervangen...

 

 

Link to comment
Share on other sites

Het vervangen van de 510 connector van een Wismec Reuleaux, is vrij eenvoudig.

Echter de 510 bij een Cuboid, is niet te doen. Tenminste......mij lukt het niet en ik ben nog niemand tegengekomen die het wel gelukt is.

Mocht er iemand zijn die het gelukt is, please.......vertel me hoe je dat gedaan hebt.

Link to comment
Share on other sites

Het vervangen van de 510 connector van een Wismec Reuleaux, is vrij eenvoudig. Echter de 510 bij een Cuboid, is niet te doen. Tenminste......mij lukt het niet en ik ben nog niemand tegengekomen die het wel gelukt is.

Mocht er iemand zijn die het gelukt is, please.......vertel me hoe je dat gedaan hebt.

 

Zo ga ik het doen:

Of toch proberen ?

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Link to comment
Share on other sites

@vliegende.cisse, heb je gezien hoe hij van deze Fat Daddy de centerpin gesoldeerd heeft ?  Echt niet te geloven, dat kan niet meer veren.

Ook zo wat, wanneer je deze Fat Daddy's gaat kopen, gaat dat € 11,50 per mod kosten, aan materiaal + shipping.

Een Cuboid kost op dit moment nieuw € 25,= bij GB in de flash sale.  Dit moet je wel laten meewegen in  je besluit.

Realiseer je, dat risico op mislukken van de operatie, in grote mate aanwezig is.  

 

Maar ik wens je heel veel succes, met deze modificatie.  (en dat bedoel ik niet sarcastisch)

Laat a.u.b. weten wanneer het gelukt is of maak foto's gedurende deze operatie, is nog leuker.

 

Edited by Steamboy
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Toen ik mijn nieuwe rx300 binnen kreeg was het reflashen met articfox zo'n beetje het eerste wat ik heb gedaan.

Net als voorgaande keren ook nu zonder een centje pijn.

 

Tot ik er vanmiddag ineens bij toeval achter kwam dat de geruchte "balance" melding in het scherm stond.

Vreemd genoeg kon ik 'm nog steeds gebruiken..

Later wisselde ik wat cellen van plek waardoor de melding even weg was om 2 puffs later doodleuk weer terug te komen..  :sip

 

Uit nieuwsgierigheid heb ik de cellen in m'n nitecore gestopt om te zien wat er nu écht gaande is met de cellen en inderdaad is 1 cel nu zo goed

als leeg waar de anderen nog vrijwel helemaal vol zijn..

Zo her en der lees ik dat er velen zijn met dit probleem en dat een reflash met een oudere versie het probleem soms weer verhelpt.

Toch heb ik maar weer een wismec firmware er op gezet , benieuwd of dit probleem in een volgende build verholpen is.

 

M'n 'antieke' rx200 heeft gek genoeg nergens last van.. 

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, SCi said:

Toen ik mijn nieuwe rx300 binnen kreeg was het reflashen met articfox zo'n beetje het eerste wat ik heb gedaan.

Net als voorgaande keren ook nu zonder een centje pijn.

 

Tot ik er vanmiddag ineens bij toeval achter kwam dat de geruchte "balance" melding in het scherm stond.

Vreemd genoeg kon ik 'm nog steeds gebruiken..

Later wisselde ik wat cellen van plek waardoor de melding even weg was om 2 puffs later doodleuk weer terug te komen..  :sip

 

Uit nieuwsgierigheid heb ik de cellen in m'n nitecore gestopt om te zien wat er nu écht gaande is met de cellen en inderdaad is 1 cel nu zo goed

als leeg waar de anderen nog vrijwel helemaal vol zijn..

Zo her en der lees ik dat er velen zijn met dit probleem en dat een reflash met een oudere versie het probleem soms weer verhelpt.

Toch heb ik maar weer een wismec firmware er op gezet , benieuwd of dit probleem in een volgende build verholpen is.

 

M'n 'antieke' rx200 heeft gek genoeg nergens last van.. 

 

https://nfeteam.org/forum/threads/rx300-unbalanced-battery-drain.426/#post-4269

Zie:

Quote

Also i should notice that firmware can not "suck" from one battery more than from others. PCB design.

Het probleem kan dus simpelweg niet veroorzaakt zijn door de firmware. Als je LG HG2 batterijen gebruikt, dan kan dat echter wel de verklaring zijn, want Mooch schreef immers dat individuele afwijkingen bij de HG2 nogal groot zijn vergeleken bij andere batterijen. Bovendien zegt de handleiding van de RX300 dat je batterijen moet gebruiken met een CDR van meer dan 25 Ampère. Ik stel daarom voor dat je ff snel bij nkon.nl een pakje Sony VTC5A bestelt. Daar zijn ze betaalbaar, goed verpakt, snel geleverd, en Nkon staat ook op Mooch z'n lijstje van betrouwbare verkopers. Heb er zelf al eens 10 stuks ervan daar besteld. Met dit koude weertje laat je ze wel best in de plastic folie tot ze op kamertemperatuur zijn alvorens je ze verder gaat uitpakken.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb al vanaf dag 1 dezelfde sanyo cellen ( NCR18650GA ) in m'n vorige rx300 gehad zonder ook maar een centje pijn.

Het meer dan 25a verhaal vind ik nogal raar want daarmee sluit je wel een heel groot deel van de markt uit.

Gezien het feit dat mijn builds nooit onder de 0,5ohm gaan is er ook geen enkel risico om cellen met een CDR van 10 te gebruiken imho.

Tuurlijk gaat het hier om een nieuw apparaat maar wat mij verbaasd is dat ik in de vorige situatie ( met m'n oude rx300 )  nooit deze problemen

heb gehad , zowel stock als met articfox.

 

Uit nieuwschierigheid heb ik de oude firmware ( 170603 ) nog eens uit het archief getrokken en deze geflashed.

Dit omdat ik in het verleden met m'n rx200 met een nieuwere firmware ook vage issues had ( scherm ging disco ) en dat toen ook

tackelde met een oudere versie.

Na m'n set sanyo's weer te hebben volgetankt heb ik ze weer in m'n rx300 gestopt.

Verbazingwekkend genoeg gaat dat tot nu toe zonder problemen en belangrijker ; geen balance error meer.. 

 

Wat betreft acclimatiseren van cellen betreft ; de chemie werkt minder / slechter als ze echt koud zijn maar dat heeft bar weinig

van doen met luchtvochtigheid.

Dat kan ook niet anders want dan zou het in een klimaat met een extreme luchtvochtigheid wel erg lastig worden...

Ik heb in de zomer in Japan ( waar meer dan 80% luchtvochtigheid niks bijzonders is.. :shock )  nog nooit issues gehad met m'n

cellen ( samsung 25r , lg hg2 en m'n sanyo's )

 

 

Update:

 

Helaas..   aanvankelijk ging het goed maar naar een aantal uur gebruik toch weer een balance error.

Ik heb een maandagochtend modelletje gehad vermoed ik , die gaat dus retour..  :boos

Edited by SCi
Link to comment
Share on other sites

@SCi, ja het kan natuurlijk ook aan de balancer in je mod liggen. Ik blijf met de Artifox software toch ook wel wat probleempjes houden.

In m'n Wismec Predator, had ik constant last van de meldingen "Atomizer Short", "TCR error" en de melding dat ik weer moest bevestigen

dat hij een bepaalde TC setting of power setting moest activeren.

Ik heb de originele software weer op de Predator gezet en alle problemen zijn tot nu toe verdwenen. (al 3 dagen)

 

Tja en dan het stukje acclimatiseren van batterijen, het is een compleet kolder verhaal. Kijk dat iemand die dingen in de verpakking laat zitten

om deze op kamer temperatuur te laten komen, heb ik geen problemen mee. Kan ook geen kwaad.

Ik heb er wel een probleem mee, wanneer beweerd wordt dat dit beter is voor de batterijen vanwege het mogelijk condenseren van vocht.

Maar ja, ieder het zijne........

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

On 13-1-2018 at 20:17, SCi said:

Update:

 

Helaas..   aanvankelijk ging het goed maar naar een aantal uur gebruik toch weer een balance error.

Ik heb een maandagochtend modelletje gehad vermoed ik , die gaat dus retour..  :boos

Goed idee :duim laat ons hopen dat je weer een goede krijgt waar je veel plezier van zal hebben.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ik heb de firmware op mijn Wismec P80 geinstalleerd, maar toch weer de fabrieksfirmware terugzet omdat ik me afvraag in hoeverre we kunnen veronderstellen dat deze firmware zondermeer even veilig is als de standaard die bij de betreffende mod hoort..

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, jorisd1980 said:

Ik heb de firmware op mijn Wismec P80 geinstalleerd, maar toch weer de fabrieksfirmware terugzet omdat ik me afvraag in hoeverre we kunnen veronderstellen dat deze firmware zondermeer even veilig is als de standaard die bij de betreffende mod hoort..

Dit heb ik me ook in het beginsel afgevraagd. Bij mij werkt het echter goed, maar mijn ervaring is natuurlijk niet representatief voor iedereen.. Ik weet niet hoe het zit met bv de cutoff bij een vrij lege batterij, maar ik steek sowieso op tijd een nieuwe batterij erin. Ik heb het op 2 pico's en voorheen op mijn ''gare'' joyetech evic primo mini. Heb het ook even op de istick200 gezet, maar daar bood het weinig meerwaarde. Maar als je je er niet lekker bij voelt kun je inderdaad beter de stock firmware gebruiken. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...