Jump to content
Marza

Arcticfox, custom firmware voor aantal Joyetechs, Wismecs, Vaporflasks en Eleafs (incl. Pico)

Recommended Posts

Tegengekomen op Reddit: custom firmware ArcticFox met ondersteuning voor diverse mods van Joyetech, Wismec, Vaporflask en Eleaf. Nog niet zelf getest, maar het ziet er veelbelovend uit en is in meer mods te gebruiken dan de eerdergenoemde eVic firmware.

ArcticFox ondersteunt op het moment de volgende mods:

Joyetech:

• eVic VTC Mini
  • eVic VTC Dual
  • eVic VTwo Mini
  • eVic VTwo
  • eVic AIO
  • eVic Basic
  • eGrip II
  • Cuboid
  • Cuboid Mini

Wismec:

• Presa TC75W
  • Presa TC100W
  • Reuleaux RX75
  • Reuleaux RX200
  • Reuleaux RX200S
  • Reuleaux RX2/3
  • Reuleaux RXmini

Vaporflask:

• Vaporflask Lite
  • Vaporflask Stout
  • Vaporflask Classic
  • Beyondvape Centurion

Eleaf:

• iStick Pico 75W
  • iStick Pico Mega 80W
  • iStick TC100W
  • iStick TC200W
  • iStick Power 80W
  • Aster

Voor optimaal gebruik heb je het volgende nodig: de NFE Toolbox, waarmee je het een en ander op je computer kunt instellen en volgen, en ArcticFox, de firmware zelf. Deze zijn te downloaden via http://nfeteam.org/. Zie GitHub voor meer info over de mogelijkheden van de NFE Toolbox en ArcticFox en voor de installatie-instructies.

Ik zag in de Reddit comments dat er o.a. sprake is van een digitale klok en de mogelijkheid om de helderheid van het scherm aan te passen voor de Pico. Helaas nog niet duidelijk of met de custom firmware de counter gereset kunnen worden.

Balen dat ik mijn Pico nu niet aan de computer kan hangen, wil hem eigenlijk wel uitproberen.

Kan nu ook instellen wat je met meerdere klikken op je vuurknop wilt doen, zoals naar menu gaan, preheat, profielen, enz

Alles regels text kun je verplaatsen en aanpassen.

Interval van je wattage up/down per watt instellen, ipv 0,1 stapjes.

En nog veel meer :)

Oh.....lijkt wel of dat ie nu zijn power beter benut. Had m altijd op 12 watt staan met mn nautilus mini met 1,8ohm coil. Dat lijkt nu te hoog en ik krijg nu n vergelijkbare dampervaring op 10-11 watt. Maar dat kan ook tussen mn oren zitten

Ik heb m trouwens geflasht vanaf versie 1.0, want ik had die nieuwe firmware van eleaf er nog niet opgezet

Heerlijk grondig degelijk, en uitgebreide NFE Toolbox & ArticFox Firmware verhandeling van der Obi (Dirk Oberhaus). In het Duits natuurlijk, maar goed te volgen (met de relevante modschermen en software screens in beeld tijdens de uitleg). 

De hele aflevering duurt een uurtje, maar is evt. via handige tijdcodes (zie beschrijving op YT) te navigeren naar de diverse hoofdstukjes:

On 5-1-2017 at 2:50 PM, Madman said:

Oh.....lijkt wel of dat ie nu zijn power beter benut. Had m altijd op 12 watt staan met mn nautilus mini met 1,8ohm coil. Dat lijkt nu te hoog en ik krijg nu n vergelijkbare dampervaring op 10-11 watt. Maar dat kan ook tussen mn oren zitten

Damp er gewoon op los.. :ja Ik ga het ook eens proberen voor mn wismec!

Voor de mensen die deze firmware al hebben geprobeerd. Wat is het voordeel van Articfox over myevic van Clockselect? (Beide werken op mijn mod)

Edited by d4m4s74

@d4m4s74 Arcticfox is uitgebreider. Je kan alles ook via je pc instellen, wat wel handig is. Profielen zijn uitgebreider: je kan ze een naam geven, je kan het hele profiel ook op je pc maken/aanpassen/opslaan, ... De software die je op je pc gebruikt, kan ook alle gegevens van je mod in real time uitlezen, ...

Voor iemand die graag de opties van een DNA benadert op een gewone mod, is Arctic wel leuk.

Uiteindelijk zijn ze wel gelijkaardig in gebruik, maar het is wel prettig dat als je er bijvoorbeeld je Kayfun op draait, je mod ook automatisch 'Kayfun' zegt op het schermpje. Dan weet je gelijk dat de instellingen goed zitten. Of als hij niet herkend wordt (dit is op basis van de weerstand), dan kan je nog altijd gewoon het profiel genaamd 'Kayfun' zelf selecteren. Want ik weet bij Myevic echt niet meer of profiel 4 nu voor mijn Avocado was, of mijn Aromamizer. Laat staan dat ik nog weet of dat dan het single of dual coil profieltje was. Bij Arctic noem je het gewoon Avocado1 of Avocado2, en kan je ook op je pc snel alle preheats en curves enzo goed zetten voor al je profielen, zonder dat de atty erop moet zitten.

Arctic heeft geloof ik ook iets meer mogelijkheiden voor custom curves. Je hebt ook iets meer opties voor de 1x, 2x, 3x, 4x & 5x vuurknop klik.

Edited by Shure

Hmm toch gek moet nu mn rx200s op 250C zetten bij SS duall coil om hetzelfde te krijgen dan bij de ouwe firmware op 180C

Doe ik iets verkeert? En hoe kan ik voor SS een single coil en een duall coil profiel aanmaken?

SS Profiel klopt niet moet een singe SS coil ook op 260C zetten voor n beetje damp.

Edited by Caved

30 minutes ago, Caved said:

Hmm toch gek moet nu mn rx200s op 250C zetten bij SS duall coil om hetzelfde te krijgen dan bij de ouwe firmware op 180C

Doe ik iets verkeert? En hoe kan ik voor SS een single coil en een duall coil profiel aanmaken?

SS Profiel klopt niet moet een singe SS coil ook op 260C zetten voor n beetje damp.

de SS waardes zijn waarschijnlijk op de standaard van joyetech gezet, die zijn veel te hoog voor 316l. Zet de tcr wat omlaag.op de mijne heb ik 'm omlaag gezet van 120 naar 104

Edited by d4m4s74

20 minutes ago, d4m4s74 said:

Zet de tcr wat omlaag.op de mijne heb ik 'm omlaag gezet van 120 naar 104

Ik zie zo 1 2 3 niet waar ik de TCR kan aanpassen wel zie ik het profiel dat je dan kunt imof exporteren.

Oh wacht ik heb het gevonden bij coil material. Thankx

Edited by Caved

1 hour ago, d4m4s74 said:

die zijn veel te hoog voor 316l. Zet de tcr wat omlaag.op de mijne heb ik 'm omlaag gezet van 120 naar 104

Uit mn hoofd zou SS316L op 92 moeten 

13 minutes ago, Madman said:

Uit mn hoofd zou SS316L op 92 moeten 

Staal is een beetje raar. Het verschilt per temperatuur

Waardes gestolen van steam-engine. Temperaturen zijn in Fahrenheit omdat ze zo worden ingesteld in artic fox

SS316L

"Temperature (degF)","Electrical Resistivity"
-58,0.923064
68,1
212,1.08
302,1.126
392,1.168
482,1.207
572,1.246
800,1.3369666667

Edited by d4m4s74

wauw, freaky zeg! Mischien niet altijd zinvol om te gebruiken, MAAR het KAN!

Eigenlijk ben ik best tevreden over mijn istick pico75 (originele firmware versie). Jammer dat mijn IPV D2 / vaporesso targer mini niet hiermee kan veranderen/verbeteren (not firmware upgradable).   

Zit ik nou niet goed te kijken of kan je het scherm nu niet meer omdraaien?

Edit: gevonden, kan nu via de computer

Edited by Marcel loves E6

8 minutes ago, Marcel loves E6 said:

Zit ik nou niet goed te kijken of kan je het scherm nu niet meer omdraaien?

Bij de RX200S wel, ff uitzetten en dan power en + indrukken heb ik m op de kop.

Werkt ook bij de Cuboid trouwens. Niet dat dat veel zin heeft bij deze mods maar toch.

Edited by Caved

Heb ook even lopen stoeien met deze firmware.
Best wel grappig, en makkelijk toe te passen.
Alleen de Klok optie is minder, de tijd loopt binnen no time stukken achter (of voor ) is maar hoe je het bekijkt.

Je kunt in "Settings>Expert>" LSL op On zetten en bij "RTC speed" de snelheid van de klok aanpassen, daarmee zou je dat probleem op kunnen lossen.

LSL On zorgt ervoor dat de Pico niet in diepe slaap valt als het schermpje uit is en gewoon de kloktikken blijft tellen. Kost een beetje (50mAh/dag) van je batterij.

Mijn probleem is echter dat de klok zijn settings kwijtraakt bij iedere batterijwissel, dat maakt het voor mij een nutteloze functie bij mij Pico. Heb nog geen instelling kunnen ontdekken die ervoor zorgt dat de klok wel goed blijft staan bij een batterijwissel.

3 minutes ago, gottalickitbeforeyouwickit said:

Mijn probleem is echter dat de klok zijn settings kwijtraakt bij iedere batterijwissel,

De nieuwste JT boardjes hebben waarschijnlijk een mini batterij op het moederbordje zitten en kunnen zodoende de tijd

onthouden terwijl jij je batterij wisselt. Oudere wismec, istick en JT bordjes hadden dat nog niet. Mijn Rx200S en Cuboid zijn

ook het spoor bijster na een batterij wissel.