Jump to content

Joyetech of Aspire


Rene76

Recommended Posts

Hallo ik zal me even voorstellen, ik ben René en nieuw hier op het forum.  Heb al verschillende e sigaretten en nu zoek ik iets in de pro gear.   Ik twijfel tussen de joyetech Evic Aio (niet in Nederland verkrijgbaar maar erg handzaam) of een Aspire NX75 met de Nautilus X. Weet zelf helaas niet de verschillen van kwaliteit.  Ben hoofdzakelijk een mtl damper. Kunnen jullie mij adviseren, want in de reguliere shops kom ik helaas niet verder. 

Edited by Rene76
Link to comment
Share on other sites

Welkom @Rene76. Ik heb met geen van beide apparaten ervaring, maar weet wel dat de Joyetech Evic Aio volgens verschillende reviewers op YouTube problemen veroorzaakt aan de batterijen. Ze schijnen er zo strak in te zitten dat de wrap al snel beschadigd raakt. En dat is nou net iets waar je geen risico mee wilt lopen.

Link to comment
Share on other sites

De Aspire NX 75 kreeg behoorlijk lovende reviews, o.a. van Busardo en Todd. Het schijnt een goede mod te zijn met een redelijk simpele bediening en een aantal mogelijkheden die je normaal bij mods tegenkomt die heel wat duurder zijn. Als enige nadeel wordt de afronding van de randen van de mod genoemd waardoor 22 mm atomizers niet helemaal vlak tegen de bovenzijde van de mod zit.

 

De Nautilus X schijnt best aardig te zijn, maar minder smaakvol dan de Nautilus Mini. Wel zijn de Aspire coils over het algemeen iets betrouwbaarder dan die van Joyetech, zegt men.

Link to comment
Share on other sites

@Rene76, welkom op dit forum !

 

Kijk ook eens naar de Eleaf iJust2, dit is een zeer goede set, met een batterij van 2600Mah en een tankje met 5,5ml inhoud.

Hij dampt als een tierelier, is ook nog zeer smaakvol en klein. En het belangrijkste : hij kost drie keer niks.

 

http://www.gearbest.com/electronic-cigarettes/pp_197998.html?wid=21

 

Ook de coils zijn betaalbaar. Kosten ongeveer € 6,50 per 5 stuks.

 

http://www.gearbest.com/action-cameras-sport-dv-accessories/pp_226364.html

 

 

Edited by Steamboy
Link to comment
Share on other sites

37 minutes ago, Rene76 said:

 

Jammer, had meer reacties verwacht ? #beetjeongeduldig#

 

Aan t gebrek aan reacties te zien, is t niemand echt oneens met je :).

Beide aparaatjes zijn aardig goed, voor wat jij er mee wilt. Maar de laatste paar maanden zijn er heel veel mini, micro en nano mods uitgekomen. Daar zitten misschien ook nog wat kandidaten bij?

Link to comment
Share on other sites

Je zal geen spijt van de NX75 krijgen

Ik heb er inmiddels 2 (rvs versie) en vindt ze op diverse punten fijner dan bv een Dani die ik hiervoor had. (en ruim 2x zo duur was, maar dat zegt helemaal niks)

Je kan ook de software updaten, niet spectaculair verder, maar wel handig.

Ik heb ze overigens gewoon in een stenen winkel gekocht, €50,00 ongeacht kleur of versie

Edited by jjaapp
Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, Rene76 said:

Waar heb je hm besteld en de prijs van het apparaat?

Besteld bij vapenology. Dacht dat de prijs rond de 48€ lag voor de aluminium versie maar er was toen een kerstkorting. Ik had hem voor een 38€ dacht ik.

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Boogi said:

Ik heb zeer goede ervaringen met de Joyetech VTWO mini:

http://www.joyetech.com/product/evic-vtwo-mini/?age-verified=1815b9ed1f

Werkt simpel, klein, mooi, voelt degelijk aan, voldoende vermogen en upgradable.

 

Ik heb de evic aio besteld. http://www.joyetech.com/product/evic-aio/?age-verified=eebd27cf13Maar ben achteraf toch niet zo tevreden helaas.  Smaak van liquid is minder dan bij m'n ego one. Damp nu met coils van 1 ohm. Heb de 1,5 ohm clapton coils nog niet gebruikt.  

Link to comment
Share on other sites

@montein, Tja hoe betrouwbaar zijn deze winkels ?

 

Kijk de bekendste zijn zo beetje Gearbest en Fasttech. Deze zijn prima te vetrouwen, alhoewel, de levertijden kun nog al eens afwijken.

Maar je krijgt je spullen altijd, zo niet geld terug.

Wanneer je hier wat besteld, krijg je niet te maken met extra kosten. Het verzenden is meestal gratis en de levertijd is bij Fasttech iets langer

dan bij Gearbest. Qua prijs ontlopen deze twee elkaar niet zo veel.

Ik zelf bestel al zo'n 4 jaar best wel veel bij beide zaken en heb slechts eenmaal een zending gehad die door de douane er uit was gepikt, (een mod van € 98,=)

hier moest ik toen € 16,= btw over betalen. 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

On 28/12/2016 at 22:16, Steamboy said:

@Rene76, welkom op dit forum !

 

Kijk ook eens naar de Eleaf iJust2, dit is een zeer goede set, met een batterij van 2600Mah en een tankje met 5,5ml inhoud.

Hij dampt als een tierelier, is ook nog zeer smaakvol en klein. En het belangrijkste : hij kost drie keer niks.

 

http://www.gearbest.com/electronic-cigarettes/pp_197998.html?wid=21

 

 

@Steamboy Totdat je vuurknop een eigen leventje gaat leiden. Dat was bij mij na een maand of anderhalf. Ik ben toen eens gaan Googlen, kijken of het een bekend issue was, want ik stond op het punt er nog een stuk of wat te bestellen. Dat Googlen was deprimerend. Mijn Ijust 2 fanboy dekbedovertrek heb ik maar in de prullenbak gegooid.

En het was zo'n leuk ding. Met die 5.5ml tank kon je gerust eventjes de post uit de bus gaan halen. 


Ik heb nog even gezocht naar een vergelijkbaar artikel en kwam bij de Wismec Vicino (http://www.gearbest.com/mod-kits/pp_393818.html). Maar die vuurknop komt me akelig bekend voor...

On topic: NX75 zou ik niet doen. Het ding is matig afgewerkt (kijk die kier eens bij het batterijklepje),

yzPJDpz.png


het heeft de looks van een Oost-Duitse kogelstootster, de vuurknop zit recht onder de atomizer en het ding is gruwelijk duur ook nog voor een single 18650. Het is daarnaast te hopen dat die magneten niet net zo lankmoedig zijn als op de nieuwe Aspire Archon

y3T3RlN.png

 

Dl3kPMD.png


Nee. de clearo's van Aspire zijn cool & relaxed, maar de mods, ik weet het niet hoor.

Joyetech VTC's ken ik niet, maar tijdens mijn research naar mijn eigen volgende aankoop ik me wel aardig ingelezen in de Cuboid, een razend populair ding, waarover het geklaag echter zo langzamerhand een stormachtige karakteristiek begint te krijgen: "510-connector replacement for cuboid" is nog net niet trending op Twitter, de verf bladdert eraf en dat joekelscherm zit al vol krassen als je het uit de verpakking haalt..

Pioneer4you maakt ook al geen sterke indruk met met de ene minimale update na de andere IPV (zeven versies in twee jaar? Sjezus. Doe dan wat Apple doet en zet er een S achter zo nu en dan. Dan valt het niet zo op dat het telkens weer niet goed is).

Ik weet niet of mensen nog steeds denken dat er iets mis is met de 2x18650 mods van Sigelei, of dat men er een collectieve blinde vlek voor heeft, maar de 213 Fuchai TC, dat is gewoon de beste mod die er bestaat voordat je in de categorie DNA200 terecht komt. Ook ikzelf had al drie andere mods in bestelling en toch maar weer gecanceld voordat het me begon te dagen. Maar Voor nog geen 45 euro is de Fuchai where it's at, hoor. Lees maar eens wat rond. Je hebt mensen die er aanmerkingen op hebben, en je hebt mensen die een Fuchai bezitten.

 

Moet je ook eens kijken wat een klasse dat ding uitstraalt:

3L1o5dY.pngoewav8c.jpg
Jaja Fuchai dit en dat zus en zo...  Prachtig prachtig blablabla.

Enfin, al het bovenstaande is puur zelfbevestigend slap gelul, want ik heb eerljk gezegd nog nooit zo'n ding in het echt gezien, maar het is desondanks van belang dat ik groot gelijk ga krijgen inzake de Fuchai, al wil ik liever niet zeggen waarom precies en dat is trouwens ook helemaal niet belangrijk.


Zucht.

Goddomme FT schiet toch 'ns op man.

Screen Shot 2017-01-11 at 20.07.48.png

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@monotom, hahaaa, je kan gebeuren, wat wil je ook voor € 19,=. Maar eerlijkheidshalve moet ik je wel vertellen dat ik een stuk of negen

Ijust2 setjes heb gehad. Deze werken allemaal, nog steeds, perfect.

 

Maar effe wat anders : LAAT DE FUCHAI STAAN !  Even wat steekwoorden :  Prullaria, rommel, klatergoud........

De Fuchai is de goedkope uitvoering van de standaard Sigelei 213. Zo presteert hij ook, hij haalt z'n vermogens niet, TC is onmogelijk.

 

Kijk dan liever eens naar de Joyetech Cuboid 150 Watt, is een goudeerlijk en goed presterende mod en kost ook maar € 33,=

Of de Hugo133 van HugoVapor, ook een leuke en goed presterende mod.

Beide werken op twee 18650 batterijen. 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Een ander nadeel van Fasttech is trouwens wel de hoeveelheid tijd die ik er kwijt ben met oeverloos te koekeloeren wat ze allemaal aan leuke frutsels verkopen. Ik heb bij de Action al de neiging om voor 10 euro twee grote tassen vol met rotzooi te kopen, maar FT is zeg maar een hele stad van Actions bij elkaar. Laatst had ik een borreltje gedronken en toen bleek de volgende dag dat ik een winkelwagen vol met de meest krankzinnige artikelen bij elkaar had zitten sprokkelen. Gelukkig niks "ijn bestelling" ofzo, maar toch. Een cardioide condensatormicrofoon met shockmount erbij, voor twintig euro. Je kan het haast niet laten liggen... maar wat moet ik er in godsnaam mee? Of die 4K HD actiecamera met waterdichte behuizing en GoPro-compatibiliteit... 60FPS op normaal HD, night vision, shake reduction en Wifi om de aanschaf van bakken met SD-kaartjes te omzeilen.... Mooi toch, voor vier tientjes? Nu alleen nog bedenken wat ik zou moeten filmen. 

Misschien zijn er daarom zo absurd veel youtube vape reviewers. Met hun scherpe blikken. "On the box it says Reauleaux, in a slightly bigger font compared to the previous version. Also, the version number is upgraded, which makes sense since the box contains the new version of the Reauleaux.The box does have the same feel as the previous one, which I consider a missed opportunity to give the box a slightly different feel."

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ja schitterend he, hahaaa , je ziet door de bomen het bos niet meer. Iedereen is ook zo maar op eens reviewer, ook zo'n lachertje.

Dan heb je nog de categorie beroepsreviewers, zwaar gesponsorde lieden, waarvan je absoluut nooit meer een objectieve review kunt verwachten.

Het is vaak moeilijk om te bepalen of hetgeen je besteld ook daadwerkelijk goed is.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Steamboy Don't believe the hype. Die Cuboids beginnen kuren te vertonen terwijl de Fuchais de boe-roepers de mond aan het snoeren zijn. Ik heb de Cuboid bijna gekocht (order gecanceld want het voelde niet goed) maar ben inmiddels ruimschoots ervan overtuigd dat de Fuchai verreweg superieur is. 

(tekstjes hieronder beter leesbaar na opklikken)

 

uClPfbu.png

 

yfkIjbp.png

cj0SAVU.png

 

Edited by monotom
Link to comment
Share on other sites

55 minutes ago, Steamboy said:

@monotom, hahaaa, je kan gebeuren, wat wil je ook voor € 19,=. Maar eerlijkheidshalve moet ik je wel vertellen dat ik een stuk of negen

Ijust2 setjes heb gehad. Deze werken allemaal, nog steeds, perfect.

 

Haha cool! Gebruik je ze door elkaar? Dan heb je misschien wel een jaar nodig om ze allemaal om zeep te helpen.

 

Maar alleen al voor die heerlijke drip tip zijn ze de moeite waard. Ik heb nog wel drie van die tankjes in gebruik, zoals je ook al zei prima te hachelen en de coils kosten geen vermogen....

 

Heb jij toevallig die rebuildable EC-coil wel eens geprobeerd? Ik moest wel even grinniken maar ik ga ze toch meebestellen voor de aardigheid... https://www.fasttech.com/products/0/10015458/4563200-authentic-eleaf-melo-2-ijust-2-replacement-ecr

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...