Jump to content

H-cigar VT75Nano


Ome Droogmole

Recommended Posts

Hallo allemaal.

 

Inmiddels ben ik een kleine 2 maanden in het bezit van deze Nano en vond het tijd om mijn mening over deze mod eens uitgebreid te omschrijven. De mod gebruik ik dagelijks, gaat overal mee naar toe en behoort dan ook tot mijn dagelijkse setup. Hierdoor vind ik dat ik redelijk in de smiezen heb, wat deze mod nou goed maakt en wat niet. 

Vergelijken met andere mods doe ik niet, daar heb ik gewoonweg niet voldoende mods voor gebruikt. Ook ga ik verders niet in op de interface van de mod. Wie wil weten wat er allemaal mogelijk is met een DNA chip-set verwijs ik graag door naar, https://evolvapor.forumchitchat.com/ Hier staat een berg info op over de DNA chip sets en het gebruik ervan in combinatie met Escribe.

 

IMAG0343.jpg

 

Laten we beginnen met de specs.

- afmetingen, 82x39x24

- wattage, 1-75W

- chip, Evolve DNA 75

- Batterij type, single 18650

 

Wanneer je de mod ontvangt krijg je hem gepresenteerd in een redelijk eenvoudige doos met niet meer dan een beknopte handleiding en een USB kabel.

Wanneer je de mod voor het eerst in gebruik neemt, merk je dat er maar weinig is ingesteld in de mod. H-cigar heeft dan ook niet de moeite genomen om de mod even knap in te stellen via E-scribe. Dit maakt dat de TC functie out of the box nog niet goed werkt en je dus eerst via Escribe alle analyses moet uit voeren mbt de behuizing en weerstand van de mod. Om knap op wattage te dampen heb je echter geen computer nodig!

 

IMAG0342.jpg

 

Vorm Factor.

 

De H-cigar VT75 Nano dus. Voor mij is voornamelijk de vormfactor de reden geweest dat ik deze mod heb gekocht. Het ding is vrij klein en behoort dan ook tot 1 van de kleinste DNA75 mods op de markt. De ronde vormen  aan zowel de voor als achter zijde zorgen er voor dat de mod erg ergonomisch in je hand past bij zowel het vuren met je wijs vinger als duim.

Door de afmetingen past de mod ook prima in je broekzak (geen heup tas nodig voor deze) Bij mij zit de mod altijd naast me portemonnee in me voorste broekzak.

Tijdens auto rijden en dag en dagelijks tijdens werk voel ik hem niet zitten, erg prettig allemaal dus. Ik weet nog wel van eerder mods die ik heb gebruikt (eleaf istick 100w) dat wanneer ik op bezoek was bij iemand dat deze altijd maar op tafel ergens moest staan omdat hij eigenlijk geen plek had in 1 van mijn broekzakken. En  een heup tas enkel voor me mod zag en zie ik niet zo zitten. 

 

Bouw kwaliteit.

 

De mod lijkt helemaal van Aluminium te zijn gemaakt (of in ieder geval een legering daar van) en voelt solide aan in de hand.

Met de batterij geïnstalleerd rammelt er niks en heeft de mod een mooi gewicht. De mod voelt alsof het uit 1 stuk is gemaakt en de afwerking is prima in orde. 

Wat mijn verbaasde is de verf die op de mod zit. Nou ben ik in mijn vrije tijd best zuinig op mijn spullen maar in het werk krijgt het allemaal nog wel eens wat te verduren.

(daarom dus ook geen glazen tank voor mij) De verf op de mod houd zich uitstekend! er zijn gewoon geen noemenswaardige beschadigingen in de lak.

De mod ziet er gewoon heel goed uit en geeft mij het vertrouwen dat ik nog lang kan genieten van een representatieve uitstraling van mijn setup.

 

IMAG0345.jpg

 

Ontwerp.

 

Nou heb ik het al gehad over de ergonomie van de mod (die uitstekend is) maar we hebben ook nog een dingetje als ontwerp, of wel hoe het ding in elkaar steekt.

En hier zijn toch wel een paar punten op aan te merken die voor sommige mensen als vervelend kunnen worden beschouwd en waar mijn inziens wat beter over nagedacht had kunnen worden.

 

Eerste punt.

Wanneer je een tank op de mod draait kan de 510 ring (B op de foto) mee draaien. Omdat je dat de eerste paar keer niet op merkt draai je langzaam de 510 ring steeds dieper.

Hierdoor gaat deze ring zijn zitting af drukken en krijg je een lelijke kier tussen het frame en behuizing van de mod (C op de foto) Dit komt omdat het frame aan zowel de boven als onder zijde met maar 2 schroefjes vast zit (A op de foto). Deze gaan als een soort kantel punt fungeren. Het had fijner geweest als er ook nog iets van een klem of schroef op de ronding van de mod zat waardoor dit niet mogelijk is. Deze kier krijg je overigens ook bij de batterij deksel. Ik heb niet de moeite genomen om te kijken hoe groot de kier zou worden als ik het op zijn beloop zou laten. Bij een kier van ongeveer 0,5MM schroef ik de mod uit elkaar en buig ik het frame voorzichtig terug met een tang.  

 

VT75%20Nano%20510%20ring.png

 

Tweede punt.

De 510 ring wil nog wel eens samen met je tank van de mod af komen. Dit is best irritant want het valt niet altijd mee om die ring van je tank af te draaien.

Nou heb ik daar zelf een redelijk goede oplossing voor bedacht, door een USB kabeltje om de ring heen te spannen en dan je tank er af te draaien

 

IMAG0327.jpg

IMAG0328.jpg 

 

Voor de rest zit de mod goed en stevig in elkaar en heeft de 510 Pin een stevige lange veer druk. Al mijn tankjes (stuk of 10) sluiten mooi aan op de mod en geven geen kier tussen tank en mod. Het scherm is mooi verzonken met een dikke alu rand er omheen om te voorkomen dat het scherm beschadigd. Het draad van de batterij deksel is soepel en mooi af gewerkt

 

IMAG0329.jpg

 

Betrouwbaarheid.

 

De mod heeft mij tot nu toe nog niet in de steek gelaten en voelt aan alsof hij dat in de toekomst ook niet gaat doen. Ik heb 2 van deze mods gekocht met als gedachte,

er altijd 1 als backup bij me te hebben. Hier ben ik ook mee begonnen. 2 exact dezelfde setups mee naar me werk (VTC6, KV5, VT75 nano). 1 in de tas en 1 in de broekzak.

Mocht dan die ene in mijn broekzak weigeren of niet meer werken dan kon ik zo de andere pakken. Hier ben ik maar mee gestopt toen ik na 3 weken er achter kwam dat ik nog een mod met tank ik me tas had zitten die niet meer zo lekker smaakte. In het kort vertrouw ik mijn modje volledig en geloof ik dat deze geen vreemde verassingen zal geven tijdens het dag en dagelijks.

 

Functionaliteit.

 

De mod heeft een breedte van maar 24MM dus een mooie grote tank als de BOREAS of SUPREME gaat niet erg passen. Ook een dripper als een Inde Duo met zijn 30mm topcap staat niet fraai op de mod. Houd er dus rekening mee dat je een beetje gelimiteerd bent wat betreft de keuze aan Tanks en drippers. We zien dat de 22MM tanks steeds minder beginnen te worden en dat er steeds meer 24 en 25mm RTA's, RDTA's en RDA's uit komen, dus de mogelijkheden zijn niet eindeloos. De mod draait ook op maar 1 18650 batterij dus een dual juggernaut coil die .12OHM geeft zal het niet goed doen op deze mod. Maar dit geldt voor praktisch elke mod die maar 75 watt kan geven. Het is zeker geen alles kunner.

Maar voor iedereen die van een beetje een compacte setup houd, is deze mod uitermate geschikt. 

 

Ok dan zijn we nu wel zon beetje uit gekomen bij de positieve en negatieve punten.

 

negatief

- 510 rind komt af en toe mee met de tank wanneer je deze er af draait.

- Na verloop van tijd gaat het frame van de mod lichtelijk open staan als gevolg van het ontwerp.

- door de slechts 24mm brede behuizing kun je niet elke denkbare tank/dripper op de mod meubelen.

- H cigar heeft niet de moeite genomen om de mod van te voren even in te stellen.

 

positief

- Geen gerammel in de mod of los zittende delen.

- stevig gebouwd (voelt alsof je hem gerust uit je handen kunt laten vallen)

- mooie afwerking (geen kieren of verlopende randen. De delen sluiten mooi op elkaar aan.

- De verf is bijzonder sterk en echt een puntje wat mij verbaasd heeft!

- ergonomisch gevormd waardoor de mod erg comfortabel vast houd.

- door zijn afmetingen uitermate broekzak geschikt!

 

Conclusie.

Al met al is het gewoon een prima DNA75 mod die je het vertrouwen geeft je nog tijden lang te bevredigen in de damp gerelateerde behoeften en als je hem zat bent stop je hem gewoon heel simpel in je broekzak!

 

Hier nog een aantal random plaatjes van de mod met diverse tankjes.

IMAG0331.jpg

IMAG0332.jpg

IMAG0336.jpg

IMAG0338.jpg

IMAG0340.jpg

 

 

 

  Groeten, Droog

 

 

 

 

 

Edited by Ome Droogmole
  • Like 7
Link to comment
Share on other sites

Mooie review !!

 

Ik heb zijn grote broer, de non-nano zeg maar en daarmee ondervind ik hetzelfde met de 510-ring. Vraag me af, waarom ze die niet met een schroefje oid hebben vastgezet. De gaatjes zitten er zelfs in voorgeboord. Ook dat vervormen van het U-frame is een bekend gegeven, ale je de batterijdeksel te strak aandraait, vandaar dat stelschroefje ook in de batterijdeur. 

Al met al een prima aparaat, als je de quirks niet onoverkomelijk vindt dus, net als bij zijn grote broer/zus.

Link to comment
Share on other sites

Dankjewel!

 

Ik heb de grote broer ook. Ik had gehoopt dat het bij de Nano minder zou zijn omdat de montage schroefjes meer richting het midden van de 510 ring zitten.

Maarja het mocht niet baten. Het is gelukkig niet dat de mod uiteindelijk breekt ofzo.. k stoor me gewoon aan dat  k&#%t kiertje. Dus eens in de zoveel tijd buig ik hem weer terug. Dit heb ik bij de gewone VT75 ook telkens gedaan. Heb er al over zitten na denken om het frame opzettelijk te ver terug te buigen. Hierdoor creëer je een lichte spanning die het frame tegen de behuizing aan drukt. Misschien is dat net sterk genoeg om geen kier meer te vormen. Maar ben bang dat als ik dat doe, het draad misschien teveel vervormt waardoor ik de 510 ring er niet meer in kan draaien. 

Edited by Ome Droogmole
Link to comment
Share on other sites

Bij mij is t kiertje minimaal, omdat ik er vooralsnog mee oppas, dat ik m niet heel strak aandraai. Heb me ook voorgenomen om hem niet terug te buigen, behalve als ik hem ooit wil verkopen, want dan wil je dat iets nieuwstaat benadert.

Ik ben er heel tevreden mee. Voelt super solide aan en kan ook echt wel tegen n stootje.

Link to comment
Share on other sites

Heb je hem al een paar keer laten vallen?? De VT75 heeft bij mij de straat al eens van heel dicht bij bekeken. Op een klein krasje na erg weinig aan te zien. Wat me wel op valt is dat de VT75 een ander soort coating heeft dan de Nano. de gewone VT75 is namelijk ook een mooie tijd mijn dagelijkse werk paard geweest en laat dit duidelijk zien door deels weg gesleten verf. De Nano  is daarintegen bunker hard en kan ik nog steeds als zijnde nieuw verkopen (mocht ik dat willen)

Link to comment
Share on other sites

Gelukkig was t een clone, maar nog steeds vervelend, als het je favoriete tankje is. Glas gebroken inderdaad, toen de SS versie erop, maar krijg m vooralsnog niet lekvrij. Denk dat er meer beschadigd is.  t Is niet eens lekken, het loopt er gewoon net zo hard uit, als dat ik t erin gooi

Link to comment
Share on other sites

Mooie review @Ome Droogmole:duim

Ik heb m'n nano gisteren ontvangen en ben er tot nu toe best tevreden mee.

Een prachtmodje.

Minpuntje vind ik nog wel het geklooi met recht erin draaien van het batterijdekseltje, maar dat zal wel wennen, vermoed ik.

 

Goed dat je waarschuwt voor het ontstaan van de gap.

Ik heb er een sleeve omheen, dus zal het niet zo snel opvallen.

 

Vraagje: je geeft aan dat je de gewone versie ook hebt.

Om echt helemaal lekker in de hand te passen, zodat ik bij het vuren m'n vinger dichter bij de knop heb, had de nano een slagje dikker/breder mogen zijn (heb grote handen).

Hoe zit dat bij de gewone versie?

 

Ik heb er nu de Augvape Merlin op staan en vind dit een heerlijke combinatie.

Moet me wel nog inlezen in het escribe-verhaal, maar voorlopig gebruik ik hem toch in wattage modus.

 

 

Edited by Foggy
Link to comment
Share on other sites

@Foggy de gewone VT75 is dan precies wat je zoekt. Deze is in elk opzicht een aantal mm groter. Er passen hier ook 30mm atty's op en geeft je dus meer keuze in de tanks en drippers. Voor de rest is de Vt75 hetzelfde op gebouwd en zul je vergelijkbare probleempjes tegen komen zoals de gap. Groot voordeel van de gewone vt75 tov de nano is dat hier een 26650 batterij in past. Dit maakt het een behoorlijk zware mod met een enorme batterij capaciteit. Niet bepaald broekzak formaat meer, maar wel een comfortabele hand vol

 

 

Bedankt voor de waardering! 

 

Groeten, Droog

Edited by Ome Droogmole
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...