Jump to content

Nieuwe mod + tank & coils


Guest UGL170916

Recommended Posts

Guest UGL170916

G'morning :) 

De mod & tank die ik nu heb zou ik graag als reserve gaan gebruiken. Het was een starter set, ik zou nu graag een betere set kopen.
Ik heb ondertussen al honderd reviews gelezen en overal duiden ze wel een andere aan als 'de beste' ...

Wat ik niet wil, is zelf dingen gaan builden enzo, dus gewoon een mod met tank die ik moet opvullen en nu en dan es een nieuwe coil steken.
Ik heb geen tijd om zelf zaken te gaan maken ofzo :)

Wat dus belangrijk is in mijn zoektocht:
* kwaliteit !! (dus bereid om daarvoor te betalen) ... Ik heb een hekel aan lekkende tanks of coils die maar 2 dagen meegaan. 
* smaak !! ... Fan van zoete liquids, wil daar dan ook het beste uithalen

 

Wat kunnen jullie me aanraden? Voor de mod die ik nu heb ben ik naar een stenen shop geweest, maar hun aanbod is heel beperkt. 
Ik zou hem dus graag online kopen.

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL170916
14 minutes ago, Muru said:

Wat heb je nu? En wil je een mouth to lung of direct lung systeem? Heb je al combi's gezien die je overweegt?


Nu Smok Koopor Mini met Kangertech Toptank. Maar die lekt en de coils van Kangertech vallen dik tegen. 

Geen idee wat mouth to lung enzo is :) 

Ja ik heb al mooie combo's gezien, maar probleem is dat elke site die wel anders beoordeelt. Op de ene zijn ze fantastisch, terwijl een andere site die helemaal onderaan hun lijstje zet.

Link to comment
Share on other sites

geen ervaring mee met die aster RT

22 minutes ago, Kristof Louvaert said:

Nu Smok Koopor Mini met Kangertech Toptank. Maar die lekt en de coils van Kangertech vallen dik tegen. 

 

je hebt een mooie mod, koop gewoon een andere tank mss :-)

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest UGL170916
1 minute ago, K&H said:

geen ervaring mee met die aster RT

 

je hebt een mooie mod, koop gewoon een andere tank mss :-)

 

Is ook een optie ... Wel geen idee welke tanks er op passen en welke niet. En welke aan te raden zijn natuurlijk .... 

Link to comment
Share on other sites

Mouth to lung is dampen zoals je rookt, dus eerst in de mond en dan inhaleren, Direct Lung is direct je longen in, zonder tussenstop. Er zit dus ook verschil in ontwerp van de verschillende tankjes. Hoewel er een aantal zullen zijn die zeggen dat je met de meeste tanks meer of  minder beiden kan, is het ontwerp en dus smaakbeleving bepalend. Ik vind bijvoorbeeld MTL met jouw toptank niet erg fijn, in mijn ogen is dat een DL tank, met een beperkte airflow. Je zal eerst moeten bepalen wat je precies wil.. Of iets dan goed is, zul je moeten uitproberen. 

 

Voor DL met fabriekscoils kan je bijvoorbeeld de Aspire Cleito proberen. Staat bekend om zijn smaak. Je liquid zal echter wel wat harder gaan. MTL weinig ervaring mee, maar ik vind de Aspire Nautilus X goed. Die heeft mijn vrouw.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 minutes ago, Kristof Louvaert said:

Is ook een optie ... Wel geen idee welke tanks er op passen en welke niet. En welke aan te raden zijn natuurlijk .... 

In principe past elke  tank met een 510 aansluiting, zoals die op je toptank, op de mod.Waar je dan rekening mee moet houden, is de diameter van de tank. Je mod is 24.5mm zie ik, je zou er dus max een 25mm tank opzetten, heb je een kleine overhang.. Of het mooi is, zo'n monster op een klein modje is wat anders...

Edited by TheRich
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Je kunt elke tank met een 510 aansluiting gebruiken op je mod (batterijhouder). Als je tank een ego-aansluiting hebt kun je een adapter van 510 naar ego, of andersom, gebruiken en past dat ook. Omdat het oog ook wat wil is het wel handig om naar de diameter van de tank te kijken. De meeste zijn 22 mm maar soms heb je er ineens 1 van 25 mm en dat geeft een lelijke overhang. De keuze is dus reuze en zal van jouw voorkeur afhangen DL of MTL wat Rich al zegt.

 

Edit: dat je even koffie pakt tijdens het typen en na plaatsing ziet dat je hetzelfde hebt getypt als @TheRich :bloos

Edited by cleootje pio
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest UGL170916
24 minutes ago, TheRich said:

Mouth to lung is dampen zoals je rookt, dus eerst in de mond en dan inhaleren, Direct Lung is direct je longen in, zonder tussenstop. Er zit dus ook verschil in ontwerp van de verschillende tankjes. Hoewel er een aantal zullen zijn die zeggen dat je met de meeste tanks meer of  minder beiden kan, is het ontwerp en dus smaakbeleving bepalend. Ik vind bijvoorbeeld MTL met jouw toptank niet erg fijn, in mijn ogen is dat een DL tank, met een beperkte airflow. Je zal eerst moeten bepalen wat je precies wil.. Of iets dan goed is, zul je moeten uitproberen. 

 

Voor DL met fabriekscoils kan je bijvoorbeeld de Aspire Cleito proberen. Staat bekend om zijn smaak. Je liquid zal echter wel wat harder gaan. MTL weinig ervaring mee, maar ik vind de Aspire Nautilus X goed. Die heeft mijn vrouw.

Die Nautilus x Rainbow ziet er wel graaf uit :) 
Is wel een kleine tank (2ml) vergeleken met de Toptank (4ml). 

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL170916
Just now, TheRich said:

Er is een 4 ml extensiekit voor te krijgen...


Jezus ik moet nog veel leren :) Ok zal die ook even zoeken dan :p 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Kristof Louvaert said:

Die Nautilus x Rainbow ziet er wel graaf uit :) 
Is wel een kleine tank (2ml) vergeleken met de Toptank (4ml).

al eens gekeken naar de lemo 3 tank  van eleaf die heeft ook 4 ml tank, kan met fabriek coils en is een extra rta deck bij voor mocht je in de toekomst zelf coils maken.

ik heb hem zelf ook

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest UGL170916
Just now, K&H said:

al eens gekeken naar de lemo 3 tank  van eleaf die heeft ook 4 ml tank, kan met fabriek coils en is een extra rta deck bij voor mocht je in de toekomst zelf coils maken.

ik heb hem zelf ook


Is die ook MTL?

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL170916

Het aanbod is redelijk ruim :)  Net een hoop dingetjes opgezocht en gelezen. Meestal over de merken hierboven genoemd.

Maar wat met de Smok Tanks? Cloud Beast, Helmet Tank, Baby Beast & Mini Tank? 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Kristof Louvaert said:

Wat dus belangrijk is in mijn zoektocht:
* kwaliteit !! (dus bereid om daarvoor te betalen) ... Ik heb een hekel aan lekkende tanks of coils die maar 2 dagen meegaan. 

- Als een tank lekt, ligt dat in 99% van de gevallen aan de gebruiker en niet aan de tank. Bovendien wordt condens ook vaak aangezien voor lekkage.

- Hoe lang een coil meegaat is mede afhankelijk van welke liquid je gebruikt: met een hoog VG-gehalte is er eerder kans op verbranding van de lont doordat VG stroperiger is dan PG en daarom minder snel wordt geabsorbeerd; ook door een te hoog gekozen wattage bij het gebruikte ohmage zal de boel snel verbranden.

 

Van een zogenaamde DL-tank kun je ook een MtL-tank maken door er een driptip op te zetten met een smalle luchtdoorlaat, coils te gebruiken van minstens 1 Ohm, en de airflow bijna dicht te draaien.

 

Link to comment
Share on other sites

Guest Philippe VB

@Marianna volledig akkoord dat merendeel van de tijd lekkage ligt aan gebruiker. één tankje is mi zo moeilijk te wicken dat het voor mij aan de tank ligt en niet aan de gebruiker, de Goblin V2. Ligt uiteraard ook aan mij, maar deze heb ik nooit echt 'goed' gekregen. En zoals ooit gezegd in antwoord hier ook weggegooid... 

 

 

Sigelei Moonshot is ook zo een moeilijke. Maar daar steek ik graag tijd in omdat flavor zo extreem goed is

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...