Jump to content
rocklobster

Gearbest Benin carrier (BJ), pakketjes komen niet aan

Recommended Posts

1 minute ago, madman72 said:

Hoe weten we dat BJ voor Benin staat? Is t niet van Bei Jing oftewel Beijing?

de trackingnummers beginnen bij mij steeds met een 2-letter code. Die komt bij mij ook altijd overeen met een landcode. Ik had eens een pakketje met tsjechische landcode, en dat ging volgens de tracking ook effectief via tsjechie.

Als je "landcode BJ" opzoekt, kom je bij Benin uit.

Dat is waar ik me op baseer, maar je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben...

Volgens deze site http://www.geopostcodes.com/resources is BJ inderdaad de landcode voor posterijen van Benin

2 minutes ago, rocklobster said:

tsjechische landcode, en dat ging volgens de tracking ook effectief via tsjechie.

De keren dat ik czechische code (CZ) had. ging het naar frankfurt en bleeft t daar 3 weken liggen, totdat czech post akkoord had gegeven om door te zenden naar NL

Edited by madman72

Ik ga er vanuit dat nu iets soortgelijks aan de hand is en dat we nu met zijn allen zitten te wachten op akkoord vanuit Benin.

@madman72 ik vrees van niet, aangezien sky56.cn bij iedereen aangeeft dat de pakketjes in het land van bestemming zijn aangekomen (BE/NL). Volgens mij heeft een of andere Beninees gewoon een gat in de scam-markt gevonden en is ie met een paar containers chinese waren aan de haal. De meeste van die landen zijn zo corrupt als de pest, vervolging is er niet of nauwelijks voor dit soort zaken.

Ze kunnn corrupt zijn zoveel ze willen...Die spullen liggen fysiek hier in Nederland en geeneen donkere piraat kan daar bij komen. Ook komen onze pakketjes niet met containers, maar gewoon met het vliegtuig. Ik ben intussen wat op internet aan t zoeken geweest en voor zover ik heb kunnen zien, komen de spullen met BJ gewoon aan, alleen duurt het langer.

ik ben er niet zo zeker van dat die spullen effectief zijn waar de tracking aangeeft dat ze zijn. Wie update de tracking? De vervoerder, toch? Die kan zeggen wat hij wil.

Achja, ik hoop dat je gelijk hebt. We zullen zien.

Wat is nu het oudste pakketje dat onderweg is? Die van @cleootje pio van 11-11 denk ik. Ook dat is nog steeds binnen de gestelde termijn van 25 werkdagen. Laten we eerst maar afwachten wat er mee gebeurt. En hopen dat als 1 van ons zijn pakketje binnenkrijgt, dat dan ook meldt :)

Op de klachtenfora lees je wel meer verhalen over pakketjes met deze code. Meestal wordt er na een maand niet meer gepost in die topics.....Neem aan dat ze dan zijn aangekomen en poster vergeet om dat te melden.

16 minutes ago, madman72 said:

Wat is nu het oudste pakketje dat onderweg is? Die van @cleootje pio van 11-11 denk ik. Ook dat is nog steeds binnen de gestelde termijn van 25 werkdagen. Laten we eerst maar afwachten wat er mee gebeurt. En hopen dat als 1 van ons zijn pakketje binnenkrijgt, dat dan ook meldt :)

Op de klachtenfora lees je wel meer verhalen over pakketjes met deze code. Meestal wordt er na een maand niet meer gepost in die topics.....Neem aan dat ze dan zijn aangekomen en poster vergeet om dat te melden.

Van Mij en @Patje1992 is al sinds 10-11 een pakket (of meerdere) onderweg. Liggen ook al sinds 23-11 bij de douane.

BJ staat denk ik niet voor Benin. Weet je wel waar Benin ligt? En weet je hoe de vliegroutes lopen van China naar NL? De laatste twee letters zijn landcodes.

Benin ligt in midden Afrika ergens. (moest het ook opzoeken)

Maar de trackcodes eindigen op cijfers, en in mijn geval nog verschillende ook. Dat is ook geen houvast qua tracking.

37 minutes ago, Richu said:

Benin ligt in midden Afrika ergens. (moest het ook opzoeken)

Maar de trackcodes eindigen op cijfers, en in mijn geval nog verschillende ook. Dat is ook geen houvast qua tracking.

Precies, midden in Afrika. GB heeft geen Afrika depot. Ook zou het onzinnig zijn om via Benin te vliegen. BJ codes zijn dan ook 'Beijing Yanwen Logistics' codes, een chinese vervoerder.
http://checkyourtrack.com/faq/8/bj-tracking-number-how-to-track-bj-package-from-yanwen-logistics

Daarnaast heeft het geen nut om PostNL of BPost om trackingcodes te vragen zolang die pakjes niet door de douane zijn. Bij FT was er ook een container blijven steken bij het lokale postkantoor. Al die pakjes stonden al drie weken op 'pre-advised'. Ik vermoed dat deze BJ pakjes ook nog niet zijn verscheept. Bovendien is een aantal van die pakjes uit dit topic waarschijnlijk unregistered, zodat je überhaupt geen t&t krijgt.

Edited by Leo Bak

Precies, midden in Afrika. GB heeft geen Afrika depot. Ook zou het onzinnig zijn om via Benin te vliegen. BJ codes zijn dan ook 'Beijing Yanwen Logistics' codes, een chinese vervoerder.
http://checkyourtrack.com/faq/8/bj-tracking-number-how-to-track-bj-package-from-yanwen-logistics

Daarnaast heeft het geen nut om PostNL of BPost om trackingcodes te vragen zolang die pakjes niet door de douane zijn. Bij FT was er ook een container blijven steken bij het lokale postkantoor. Al die pakjes stonden al drie weken op 'pre-advised'. Ik vermoed dat deze BJ pakjes ook nog niet zijn verscheept. Bovendien is een aantal van die pakjes uit dit topic waarschijnlijk unregistered, zodat je überhaupt geen t&t krijgt.

Al deze BJ pakketen zijn al in het land van bestemming. Al ruim 2 weken...

6 minutes ago, Patje1992 said:

Al deze BJ pakketen zijn al in het land van bestemming. Al ruim 2 weken...

Het lijkt me sterk dat ze zowel in NL als in BE al twee weken bij de douane zijn blijven steken. Die staan misschien gewoon nog in de schuur van Beijing Yanwen Logistics. Of er is een container, waarvan een deel naar BE gaat, in NL blijven steken, dat zou ook nog kunnen.

Edit: hoe dan ook, vervelend voor alle dampers hier! Ik hoop dat ze snel aankomen, ik heb zelf momenteel ook enorm gedoe met niet bezorgde bestellingen, hoort een beetje bij deze tijd van het jaar.

Edited by Leo Bak

4 minutes ago, Patje1992 said:

De track en trace geeft toch duidelijk aan hoe en wat?

Ja maar dat hoeft niet waar te zijn of te kloppen, het is maar net wat de vervoerder daar aanhangt.

2 minutes ago, Marcel loves E6 said:

Hier ook zo'n BJ pakketje dat wel in nederland maar nog niet bij mij is aangekomen. :boos

Waarschijnlijk heeft PostNL een stapel pakbonnen bij het oud papier gezet :mmmna hun systeencrash van afgelopen weekend, en staat er nu een verweesde GB container bij de douane, vol dampspulletjes die op hun nieuwe baasjes liggen te wachten. PostNL vertrouw ik nog een stuk minder dan een "Beninees die een gat in de scammarkt heeft gevonden" of "een donkere piraat".

3 hours ago, Leo Bak said:

Ik vind dit ook alleraardigst gevonden....was m zelf ook al tegengekomen, deze russische app-ontwikkelaar/verkoper. Ik ga er toch nog steeds vanuit, dat die letters BJ gewoon nog steeds een landcode is. Ik denk dat onze chinese vrienden het ene moment een bulkkorting hebben bij zwitserse post, dan weer bij postNL en nu toevallig bij BeninPost. Maar net welke aanbieder op dat moment de laagste prijzen geeft, dat wordt de verzender van unregistered. 

Waarbij nog niet gezegd is, dat dit via Afrika vliegt...gaat gewoon naar bestemmingsland/regio en vanaf daar wordt het administratief afgehandeld. (en gaat t administratief nog misschien wel 5x de grens over)

En ticket is aangemaakt. Bij mijn order van 10-11 stond dat het op 11-11 was verzonden met Swiss post :weetnie geen idee waar die BJ ineens vandaan komt.

Nu laat ons hopen dat alles toch snel in orde komt voor iedereen , duimen.

Maar laat het ons dan ook eens over de toekomst hebben , hoe kunnen we dit voorkomen in de toekomst en of hebben we gewoon pech gehad en of kunnen we best een andere shipping methode kiezen ? Ja/neen - welke - enz.......

Bij iedere bestelling opgeven dat we geen BJ tracking nummer wensen ?

Ps laten we het hebben over dingen die ok zijn , maw waarde onder 22 euro.

En ook hier hetzelfde probleem,sinds 24/11 en 27/11 vrijgegeven door de douane(in belgië)maar nog niets ontvangen....(normaal zitten deze 2 a 3 dagen later in de bus)

Heb net nog eens gekeken op de site van gearbest en ze geven een tijdsduur aan van, 15 - 35 business days voor dit soort verzending dus voorlopig kunnen we niet meer doen dan nog wat afwachten...:(