Jump to content
BaJo

[Poll] MTL, DL of allebei

MTL, DL of allebei  

154 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ik damp alles DL, maar dan wel vooral op MTL apparaatjes. Moet regelmatig 4 keer bijvuren om de 10 seconden cutoff te omzeilen.

6 hours ago, Starrie said:

Ik damp alles DL, maar dan wel vooral op MTL apparaatjes. Moet regelmatig 4 keer bijvuren om de 10 seconden cutoff te omzeilen.

Dan neem jij serieus lange hijsen zeg 🙂

-

Ik damp beide maar voornamelijk MTL. Eigenlijk alleen s'avonds nog dat ik eens switch naar DL.

Enkel MTL, eigenlijk als enige in mijn directe (damp)omgeving. Na een paar maanden dampen ook DL geprobeerd maar dat was niet echt iets voor mij; het heeft wel wat voor een keertje maar het geeft me gewoon niet de MTLvoldoening/harde hit. Eens in de zoveel tijd een paar DL hijsjes maar tot nu toe steeds niet voor herhaling vatbaar.

Toevallig dacht ik er van de week weer aan om weer eens mijn Merlin op te bouwen en een 3mg’tje te brouwen. Is weer even geleden en zeker voor erbij wel leuk om weer eens te proberen. Smaken veranderen, dus wie weet!

Ik ben de eerste week naar mtl geleid door de stenen winkel.

Nadien vtc 80met een nautilus die ik al dl dampte.

Hier zoog ik me een ongeluk aan.

Nadien ego one mega met rba .

Dan aan de subtanks beland en een crius 22was mijn eerste rta .

Ik was een zware shag roker in het verleden en toen ik begon met dampen was dat met een MTL setje, helaas deed het vrij weinig en vond er weinig aan, ik begon weer te roken want ik was dat geklieder en gezeik zat en ik wilde wel dampen maar dan moest ik dat ook merken aka een zwaar shaggie.

Later begon ik met DL dampen en was gelijk verkocht, dit was wat ik ervoer met zware shag, ik heb het een paar jaar gedaan en de nicotine afgebouwd en voor een tijdje geleden zomaar mee gestopt en mis het nog steeds niet.

Edited by The Unknown

Ik damp mtl, maar gaandeweg zijn wel de airflows meer opengegaan. Alleen met Blacknote liquids zet ik die dicht: de smaak komt dan beter tot zijn recht.

Heb MTL een keer uitgeprobeerd, maar om de een of andere manier lukt mij dat niet. Strikt DL dus.

Met het roken kon ik echter wel gemakkelijk MTL roken, waarom ik dat met een tank niet kan zou ik echt niet weten.

1 hour ago, Klaex said:

Heb MTL een keer uitgeprobeerd, maar om de een of andere manier lukt mij dat niet. Strikt DL dus.

Met het roken kon ik echter wel gemakkelijk MTL roken, waarom ik dat met een tank niet kan zou ik echt niet weten.

Dat ligt vooral aan de tank ;-).  Met een tank waarmee ik dl damp, kan ik ook echt niet comfortabel mtl dampen. Kan een beetje doen alsof, maar bevredigend is het beslist niet.

1 minute ago, L33ntje said:

Dat ligt vooral aan de tank ;-).  Met een tank waarmee ik dl damp, kan ik ook echt niet comfortabel mtl dampen. Kan een beetje doen alsof, maar bevredigend is het beslist niet.

Was volgensmij een Aspire Nautilus Mini die ik probeerde. Heb er daarna ook niet meer verder gekeken naar MTL moet ik zeggen.

Ik hanteer 3 damp technieken om te dampen en wissel ze af per dag... afhankelijk van waar ik op dat moment behoefte aan heb.

Ik damp overwegend MTL - heb hiervoor allelerlei machientjes speciaal aangeschaft voor dit doel... alsook 1 MTL squonker/RDA in gebruik.

- maar sinds ik de Squonkers met bijpassende Squok RDA's erbij gekocht heb, doe ik ook het DL dampen erbij....

en ik heb een manier gevonden om meer voldoening uit een DL hijs te krijgen, door beiden techieken te combineren - ik noem dat dus DL-TL dampen...

Heb ook vele subOhm tanks liggen en gebruikt gehad, maar tja.... die liggen nu hoofdzakelijk in de bak reserven te wachten...op betere tijden...

Met DL-TL bedoel ik dat ik een gewone DL hijs (rechtsstreeks over de longen naar binnen zuig) en dan net als men dat met MTL dampen doet,

de DL hijs nog eens verder over de longen naar binnen haal, tov DL naar binnen halen en weer gelijk eruit gooien....

in grotere gemeenschappen (verhaardagen of Terasje.. bijv) pomp ik dus minder domp naar buiten met de DL-TL methode dan ik met het gewone DL dampen doe, 

wat bij vele niet rokers, maar gek genoeg vooral door rokers als aanstootgevend wordt ervaren (zeker in mijn omgeving).

Maar de DL-TL methode levert voor mij veel meer smaak en voornamelijk veel meer voldoening op, daar ik maar een 3-6 mg Nic gebruik in de DL-sapjes -

terwijl ik voor MTL-sapjes op 18mg of hoger damp.... met het gewone DL dampen levert de 3-6 mg Nic DL-sapjes mij veel te weinig voldoening op,

waardoor ik langer en meer de DL machientjes moet blijven gebruiken...

Alleen als ik snot en snot verkouden ben, kan ik gek genoeg wel DL dampen - maar niet MTL dampen, bij elke hijs die ik dan MTL damp, stik ik me de marine-moord.

Ik heb speciaal voor dit doel, een Verkoudheidsoplosser sapje gemaakt op 3mg... dit sapje is zo intensief dat ik ze niet kan dampen in mijn MTL machientjes...

en ik ben qua Menthol sapjes toch zeker heel wat gewend.... Deze verkoudheidsoplosser dringt diep door in de longen en reinigt met 1 hijs meer sinussen in je kop

dan een 2 uur boven een menthol stoombakje...

Edited by Camikease

8 hours ago, Camikease said:

Met DL-TL bedoel ik dat ik een gewone DL hijs (rechtsstreeks over de longen naar binnen zuig) en dan net als men dat met MTL dampen doet,

de DL hijs nog eens verder over de longen naar binnen haal, tov DL naar binnen halen en weer gelijk eruit gooien....

Ik zat even goed te lezen en uit te proberen en verrek, ja, dat doe ik eigenlijk ook. Niet altijd, maar als "afwisseling". Heb het nooit gezien als een derde manier van dampen, en ik doe het vooral als een liquid toch niet zo heel veel smaak heeft of juist heel erg lekker is ; op een of andere manier "haal" je er dan meer smaak uit. 

Ik heb overigens ook dé ultieme verkoudheidsliquid gekregen van iemand die het zelf NIET kon dampen. (Ik heb niet zo'n gevoelige smaak, dus ik krijg eigenlijk inmiddels van iedereen de "uitgevallen" smaken die geen mens lust. Negen van de tien keer zit er drop/anijs in en vind ik ze heerlijk). Deze zou naar een pepermuntsnoepje moeten smaken (Angel Mints , afkomstig van de Amish), of de bekendere Life Savers, maar ik vind de smaak zelf vooral heel erg aan lysterine / mondwater doen denken :lol: . Niet iets voor een hele 8ml-tank, maar het maakt je neus wel open zeg maar.  En ook lekker met een paar drupjes door iets dat je extreem fris wilt hebben. Heel intensief, kruidig pepermunt. Het schijnt ook de ultieme smaakblok-doorbreker te zijn. Absoluut een gereformeerde smaak, dat wel. 

Edited by L33ntje

1 hour ago, L33ntje said:

maar het maakt je neus wel open zeg maar. 

Dat heb ik met green van full moon. 

Echt lekker af en toe maar de tranen springen steevast in Mn ogen na 3/4ml

1 hour ago, L33ntje said:

Ik zat even goed te lezen en uit te proberen en verrek, ja, dat doe ik eigenlijk ook. Niet altijd,

Me2. Alleen denk ik dan...was Mn eigenlijk bedoelde dl hijs niet dl-lerig genoeg😉