Jump to content

[Poll] MTL, DL of allebei


BaJo

MTL, DL of allebei  

218 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Guest UGL211211a
36 minutes ago, BaJo said:

Ben wel benieuwd hoe de verhouding ligt. Vooral ook omdat het op het internet net lijkt alsof iedereen DL dampt.

 

Ik ben ook benieuwd. Vooral naar het percentage DL-ers onder nieuwe dampers, maar da's wat lastig in een enkele poll te vatten.

Link to comment
Share on other sites

Ik ben begonnen met de ego one v2 en een 1,0 ohm coil, MTL.  Na een maand een Plato aangeschaft en daarin 1,8 of 1.6 coils gebruikt, MTL (14 watt). Toch niet helemaal bevredigend, ik begon de laatste 2 weken steeds meer trek in een sigaret te krijgen.
Zaterdag heb ik de 0,4 ohm coil in de plato gezet en daarmee DL gedampt, op 45 watt. 
Wat een ontdekking, de behoefte aan een sigaret is helemaal weg! Normaal wisselde ik de Plato af met de Ego maar nu de Ego niet meer aangeraakt. Alleen de batterij gaat wel stukken sneller leeg helaas, en de liquid vliegt er door.
Base en aroma waren al besteld (en 1,6 coil voor de plato en 1,0 coils voor de Ego) en hoop ik morgen te krijgen, maar ga nu wel hard denken om toch ook maar de Pico met melon 3 te bestellen. En extra batterijen:lach Jammer want ik heb bijna bereikt dat ik minder uitgeef aan het dampen dan aan het roken, maar ja:mmm

Link to comment
Share on other sites

Voorlopig nog DL... Maar als onze gelegaliseerde maffia (regering) z'n plannen door zet denk ik dat we allemaal terug naar een MTL tankje gaan. Hier in België zouden vanaf juli accijnzen op liquid en apparaten geteld worden, althans, dat is de planning...

Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, Stefcom said:

Voorlopig nog DL... Maar als onze gelegaliseerde maffia (regering) z'n plannen door zet denk ik dat we allemaal terug naar een MTL tankje gaan.

 

Hoezo? Fabrikanten komen gestaag met (geschikt voor DL) "TPD tankjes" (max 2ml). Het evt. liquidverbruik daarbij (vaak hoger dan bij MTL) kan misschien kostbaar worden, maar daar is evt. zelf een mouw aan te passen (DIY + vast op de toekomst voorbereid zijn). 

 

Zelf ben ik overigens een MTL-er, het DL-en bekoorde me niet zo en het dampen is inmiddels een hobby geworden, maar het belangrijkste is dat de rookverslaving bedwongen is :-)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ik damp beide maar op straat en in gezelschap toch liever MTL omdat ik die grote wolken niet wil en ik met MTL ook best de dag doorkom

zonder problemen. Prettige bijkomstigheden hier zijn battery life en liquid verbruik. Eenmaal op mn hobby kamer aangekomen is het echter

een ander verhaal :gek

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sorry jongens en meisjes, ben nog te blue om al die terminologieën te kennen. Wat is DL en wat is MTL ?:f45

Ik ken alleen VP en VG:bloos

aanpassing:

Voor mij is het (denk ik) MTL.

Edited by Elma
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Elma said:

Sorry jongen en meisjes, ben nog te blue om al die terminologieën te kennen. Wat is DL en wat is MTL ?:f45

Ik ken alleen VP en VG:bloos

 

Ken je onze Dampwiki al? Die bevat (o.a.) een handige Afkortingenlijst :ja

 

Ook zie je onder afkortingen een stippellijntje, als je met je muis daar overheen beweegt zie je een verklaring, zoals bij PG en VG.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Wat is eigenlijk het verschil tussen DL en MTL in gevoel? Ik heb juist gelezen hoe je het moet doen, maar ikzelf voel geen verschil.

Edited by Elma
Link to comment
Share on other sites

Ik zou niet weten wat ik doe, ik vermoed "alternatieve DL"?

In begin (nog maar 3 weken geleden) was het alleen MTL.

Maar na enige gewenning wisselt het zich onbewust af met DL, maar dan op zo'n manier dat ik over het mondstuk ook veel valse lucht mee inhaleer, dus mondstuk niet afgesloten. (Bijna zoals bij een panfluit/dwarsfluit, maar dan inhaleren :))

Dus DL maar met veel valse lucht.

Edited by Lessram
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

1 week nadat ik gestopt was met roken en dampte op een Joyetech EgO AIO begon ik al gecombineerd MTL en DL te dampen op dat kleine apparaatje, na 2 weken was dat al volledig DL, toen maar snel overgestapt op een "Echte" damper. de vaporesso revenger met een TFV8 Baby. Het verschil in smaak (voor mij 80% meer) heeft ervoor gezorgd dat ik nu niet meer mtl damp.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...