Jump to content

Van 0,5 ohm dampen op 30w naar 1,2 of 1,5 ohm op 12,8w


Guest pauwelsveer

Recommended Posts

Guest pauwelsveer
Je kan ook nog een hogere verhouding VG proberen in je liquid.
had je bij die 3-6mg nicotine en 80VG 20 PG ook die klachten?



Neen dan had ik geen klachten van mijn keel . En dat heb ik ook tegen mijn man al gezegd dat ik dat ergens gelezen had, dat je met meer vg minder tot geen keelklachten hebt en wel als er meer pg inzit


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Just now, pauwelsveer said:

 

 

 

 


Neen dan had ik geen klachten van mijn keel . En dat heb ik ook tegen mijn man al gezegd dat ik dat ergens gelezen had, dat je met meer vg minder tot geen keelklachten hebt en wel als er meer pg inzit


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Dan heb je toch ook de oplossing.
Terug naar dat vorige spul en van die peuken afblijven :wink

Link to comment
Share on other sites

Guest pauwelsveer
Dan heb je toch ook de oplossing.
Terug naar dat vorige spul en van die peuken afblijven :wink



Zou ik wel willen maar waar ik het haalde hebben ze het niet meer want zijn gestopt en die kwam uit de uk. Dus ik ben nu op zoek naar vervanger en ik denk qua smaak dat ik hem heb gevonden, is wel 50/50, maar denk eerder dat ik terug naar de 0,5Ohm ga schakelen, dan had ik het ook niet


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Guest spacedeee

Wbt vg pg verhouding kan dat kloppen maar hoe damp je.

Van wat ik lees dl, en dat gaat idd heel wat beter met de eerst genoemde setup, dl op die andere set met 12,8 word erg warm.

ik zou hem op ww zetten en dan vanaf een watt of 8/9 stapsgewijs (0,5/1,00 watt)omhoog gaan om je sweetspot te vinden.

Sommige tanks en coils kunnen minder goed tegen pg is me opgevallen en plastic tanks kunnen hier van scheuren.

Voor de keelklachten kan het zijn dat een hogere vg beter is maar ik ken ook iemand voor wie dat bij pg zo is..en bij hem werkt temp control weer goed, zo kun je hoger in de wattage en de temperatuur reguleren.

Haal wat verschillende liquids om het te testen en anders....helemaal kappen ook met die ene kaksigaret in de morgen.

Link to comment
Share on other sites

Guest pauwelsveer
Wbt vg pg verhouding kan dat kloppen maar hoe damp je.
Van wat ik lees dl, en dat gaat idd heel wat beter met de eerst genoemde setup, dl op die andere set met 12,8 word erg warm.
ik zou hem op ww zetten en dan vanaf een watt of 8/9 stapsgewijs (0,5/1,00 watt)omhoog gaan om je sweetspot te vinden.
Sommige tanks en coils kunnen minder goed tegen pg is me opgevallen en plastic tanks kunnen hier van scheuren.
Voor de keelklachten kan het zijn dat een hogere vg beter is maar ik ken ook iemand voor wie dat bij pg zo is..en bij hem werkt temp control weer goed, zo kun je hoger in de wattage en de temperatuur reguleren.
Haal wat verschillende liquids om het te testen en anders....helemaal kappen ook met die ene kaksigaret in de morgen.



Oke [emoji106] dank je wel en ja ik ga idd wat experimenteren want wil zeker van die ene sigaret vanaf [emoji12] en met mondjesmaat, helemaal niks meer, ook niet meer dampen [emoji33]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Toen ik een paar maanden aan het dampen was kreeg ik op een gegeven moment ook last van mijn keel, ik dampte toen 70/30 pg/vg.

Toen stapte ik over naar 50/50 pg/vg en ...... weg keelpijn, probleem opgelost.

 

Ik zou gewoon, zoals @Cyber_Huub al zegt teruggaan naar je oude pg/vg verhouding. Wat ik niet zou doen is lager gaan in het ohmage van je coil dat zorgt juist weer voor meer, scherpere en hetere damp en dat is nou juist weer niet lekker voor je keel.

Link to comment
Share on other sites

Guest pauwelsveer
Toen ik een paar maanden aan het dampen was kreeg ik op een gegeven moment ook last van mijn keel, ik dampte toen 70/30 pg/vg.
Toen stapte ik over naar 50/50 pg/vg en ...... weg keelpijn, probleem opgelost.
 
Ik zou gewoon, zoals @Cyber_Huub al zegt teruggaan naar je oude pg/vg verhouding. Wat ik niet zou doen is lager gaan in het ohmage van je coil dat zorgt juist weer voor meer, scherpere en hetere damp en dat is nou juist weer niet lekker voor je keel.


Ja en toch had ik geen last van mijn keel als ik 0,5Ohm bij 30w gebruikte en nu bij die 1,2Ohm bij 10/12w heb ik wel keelpijn, dus weet nu in feite niet waardoor het komt, dus moet ikzelf op zoek wat de oorzaak is, maar alvast bedankt om mee te denken [emoji16]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

24 minutes ago, pauwelsveer said:

dus weet nu in feite niet waardoor het komt

 

Dit snap ik niet, je krijgt van 2 doorgewinterde dampers te horen dat je je VG weer terug moet brengen naar wat het voorheen was (toen je geen last had) en toch zoek jij het in je instellingen???

Waarom ga je niet gewoon terug naar een liquid met meer VG?

Sorry dat ik het zeg maar euh ....... misschien een beetje eigenwijs? :wink

Link to comment
Share on other sites

Guest pauwelsveer
 

Dit snap ik niet, je krijgt van 2 doorgewinterde dampers te horen dat je je VG weer terug moet brengen naar wat het voorheen was (toen je geen last had) en toch zoek jij het in je instellingen???

Waarom ga je niet gewoon terug naar een liquid met meer VG?

Sorry dat ik het zeg maar euh ....... misschien een beetje eigenwijs? :wink

Oke zal het proberen met wat ik nog staan heb, is wel een smaakje dat ik beu ben [emoji57] want ik was gevallen voor die mothermilk maar vind die niet met een hoog VG enkel 50/50, sorry als ik moeilijk doe, maar die mothermilk van 50/50 dampte ik ook met 0,5Ohm en dan had ik geen last, vandaar ik het op de ohm steek en niet op de vg , ik ben niet eigenwijs maar wel op zoek en met weinig verstand ervan, ik schaam me dood [emoji4]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Misschien is het wat voor jou om je eigen sapjes te brouwen? Dan kan je alles (nic, VG en PG) aanpassen naar je eigen wensen en kan je die mothers milk gewoon zelf maken maar dan met wat meer VG erin,en recepten van mothers milk zijn er genoeg in omloop en die zijn ook heel smakelijk kan ik je vertellen. :grins

Link to comment
Share on other sites

Guest pauwelsveer
Misschien is het wat voor jou om je eigen sapjes te brouwen? Dan kan je alles (nic, VG en PG) aanpassen naar je eigen wensen en kan je die mothers milk gewoon zelf maken maar dan met wat meer VG erin,en recepten van mothers milk zijn er genoeg in omloop en die zijn ook heel smakelijk kan ik je vertellen. :grins

Oke Marcel [emoji106] alvast bedankt en ik ga iig aan de slag met zelf brouwen denk ik hihihi


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, spacedeee said:

Sommige tanks en coils kunnen minder goed tegen pg is me opgevallen en plastic tanks kunnen hier van scheuren.

 

Dit is echt niet waar !! Plastic tanks gaan scheuren van menthol, zure liquids en nog wat andere dingen.....niet van PG !

 

@pauwelsveer Op deze site kun je kant en klaar aroma kopen om een halve liter of liter tegelijk aan te maken van je mothers milk. Hoef je alleen nog meer een base erbij te doen van een halve liter of liter 

http://flavour-boss.co.uk/product/motherz-milk-recipe

Een liter is dus 100 flesjes van de grootte die je nu hebt !!

Hier bijvoorbeeld kun je base kopen http://www.vapebase.de/Vape-Bases/VG-86-5-Vape-Bases:::2_6.html

Edited by madman72
Link to comment
Share on other sites

Guest pauwelsveer
Staar je niet blind op het afbouwen van de nicotine. Het is misschien wel de minst gevaarlijke stof van sigaretten. Verslavend is het wel, en daarom wil je graag je nicotine een beetje op peil houden.
Je gaat met je coil van 0,5 naar 1,2 ohm. en van 30 naar 12 watt Bij die grote stappen hoort normaal gesproken een hoger nicotinegehalte. Doodeenvoudig omdat je met 0,5ohm 30watt meer liquid verstookt als met 1,2 ohm 12 watt. En dat kan zorgen dat je naar de boost van een sigaret snakt.
 
Lees je ook eens in over wattage en temp control dampen! 2 hele verschillende dingen.

Je hebt helemaal gelijk moppersmurf, ik heb er nu terug liquid ingedaan met 3mg nicotine en het gaat al terug helemaal beter, alvast bedankt [emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Guest pauwelsveer
Dit is echt niet waar !! Plastic tanks gaan scheuren van menthol, zure liquids en nog wat andere dingen.....niet van PG !
 
@pauwelsveer Op deze site kun je kant en klaar aroma kopen om een halve liter of liter tegelijk aan te maken van je mothers milk. Hoef je alleen nog meer een base erbij te doen van een halve liter of liter 
http://flavour-boss.co.uk/product/motherz-milk-recipe
Een liter is dus 100 flesjes van de grootte die je nu hebt !!
Hier bijvoorbeeld kun je base kopen http://www.vapebase.de/Vape-Bases/VG-86-5-Vape-Bases:::2_6.html

Dank je wel madman [emoji106]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...