Jump to content

Recommended Posts

bij chefs flavour 30 gram besteld. volgens gebruiksaanwijzing 5 gram opgelost in 100ml pg. goed geschud en smaakt goed op de vinger.

Echter heb ik nog een vraag: weet iemand hoe je dit kan oplossen in PG? ik blijf namelijk korreltjes zien die steeds weer naar de bodem zakken.. met een flesje kan ik goed schudden maar met een tankje kan ik toch moeilijk steeds gaan shudden he.. heb warmte van micro ook al geprobeerd maar lukt niet. nochtans proeft het reeds zoet dus misschien is het gewoon reststof die niet opgelost geraakt?

heb hem nu al een kwartier boven de 40 graden maar dat is nu net de eigenschap dat die beter bestand is tegen temperaturen.. vind op google ook niet echt veel..

op flesje staat vg of pg 5 gram per 100 ml maar ik zal het eens in vg proberen dan.

tot later en bedankt om mee te denken :)

Als je geen yoghurtmaker hebt en niet weet hoe je au-bain-marie moet doen, dan kan je t ook met de magnetron voorzichtjes doen. 10 seconden erin, minuut goed schudden en dan weer 10 seconden en lang schudden.  Dan zou je net onder de 40 graden blijven normaliter of in ieder geval niet al te warm maken en dan mengt het beter.

gisteren in vg gemengd. 0,5 gram op 10 ml. goed geschud, lost niet op. de korrels zakken nu enkel wat trager naar de bodem door de vg.

In micro gestoken voor enkele seconden en staan schudden als een zot.. niet opgelost.

deze ochtend lag alle eryhtritol gewoon op de bodem van men flesje, dus ik dacht ik proef even voorzichtig om te zien of de vg erbovenop zoet is. niet veel zoeter dan een glas water met 1 lepeltje suiker.. ik begin zo een lichtbruin vermoeden te hebben dat ze ergens onder in een doosje gaan eindigen...enige wat ik vind op google etc is dat het smeltpunt boven de 100 graden ligt (koken wordt dus ook moeilijk) en dat het terug zou kristalliseren onder de 43 graden.. misschien als een junkie even in een lepeltje opwarmen en opzuigen met spuitje... vrouwke zal lachen als ze me bezig ziet..