Jump to content
Phil

Aspire Pockex

Recommended Posts

Hey mensen,

Ik vape sinds een heleboel maanden met een Kayfun mini 3 clone. Deze heeft altijd goed gewerkt maar begint toch lekjes te hebben geregeld, en vaak mis ik wat troath hit ondanks de 12mg juices dat ik koop. Ook wissel ik graag soms wel van gear en nu wilde ik dus graag het weer even iets simpeler en makkelijker hebben, en had ik dus opgezocht wat de betere AIO tanks zijn van het moment.

Zo kwam ik uit bij de Aspire Pockex. 

aspire_pockex_aio_kit-800x800.jpg

Een heel leuk ding, heel betaalbaar, en ik vond er enkel lof over. Er waren natuurlijk beperkingen te vinden zoals het ontbreken van airflow en juice control, etc. Maar dit is net wat het toestelletje zo simpel maakt. 

Dus in de eerste instantie vond ik dit echt een super ding. Ik merkte meteen dat m'n 12mg juice eigenlijk wat te zwaar lijkt voor me (ik heb er wel nog maar 1tje in kunnen testen, Blue Magic 12mg) terwijl ik dat nooit merkte in de Kayfun clone. 

Dus in dit opzicht, ook rekening houdende met dat dit ding maar 30eur kost, vind ik het alvast een leuke aanvulling for on the go, om snel even te vullen en in de binnenzak te steken. Het vaped als een trein met veel smaak en damp. 

Wat me wel begint op te vallen is dat de driptip bij deze Pockex, bij mij, echt wel snel heet wordt. Zelfs als ik niet te lang er aan teug dan wordt hij heel snel heet. 

Er zit op dit moment een Pockex 0.6ohm coil in. Heeft het daar misschien mee te maken? Ik heb reviewers gezien dat er een Pockex 0.8ohm coil in hadden zitten. Misschien dat dit zou helpen?
Of kan het misschien aan het apparaat zelf liggen en moet ik even terug naar de winkel? 

Zijn er hier nog mensen dat deze gebruiken? Wat zijn jullie ervaringen? Wordt die van jullie ook zo heet? Welke coil zit er in? 

En nog een vraagje, lekt die van jullie? Ik heb nu hier en daar kleine hoeveelheden vocht (niet zeker of het juice of condens is) uit het bovenste deel weten komen, ik denk dat het uit de airflow komt (spleetje tussen geribbelde deel en bovenste deel).

2 hours ago, Phil said:

Ik vape sinds een heleboel maanden met een Kayfun mini 3 clone. Deze heeft altijd goed gewerkt maar begint toch lekjes te hebben geregeld, en vaak mis ik wat troath hit ondanks de 12mg juices dat ik koop.

Waarschijnlijk moet je de o ringen vervangen.

Dat je throathit mist is vreemd. Kayfuns kunnen best goed keelklappen. Wat voor coil maak je? En op hoeveel watts damp je?

2 hours ago, Phil said:

Wat me wel begint op te vallen is dat de driptip bij deze Pockex, bij mij, echt wel snel heet wordt. Zelfs als ik niet te lang er aan teug dan wordt hij heel snel heet. 

Er zit op dit moment een Pockex 0.6ohm coil in. Heeft het daar misschien mee te maken? Ik heb reviewers gezien dat er een Pockex 0.8ohm coil in hadden zitten. Misschien dat dit zou helpen?

Ja. Ik ken deze Pockex verder niet hoor, maar een laag ohmige coil kan goed warm worden. En het lijkt een vrij compact dingetje dus je zit er vrij dicht op. Is die driptip van metaal? Zoja, vervangen door een kunststof variant helpt.

@Ad nogwat

Hoi Ad,

Ik denk dat ik vervang o-ringen heb liggen dus dat is een goede suggestie.

Ik draai meestal coils van +- 1.2 tot 1.7 ohm. In sub-ohmen heb ik me nog nooit verdiept en ben wat bang om dit onvoorbereid te doen ivm batterij problemen etc.

Qua wattage blijf ik meestal rond de 7 á 8 Watt. Dit klinkt weinig en waarschijnlijk is het dit ook maar als ik hoger ga dan lijkt de smaak niet meer goed.

Heb je suggesties hoe ik het beter kan doen?

Ivm de Pockex : de 0.8 ohm coils vind ik voorlopig nergens... Wel zijn er ook Nautilus X coils dat er in passen. Deze zijn 1.5 ohm. Probleem is dan wel dat het wattage niet aanpasbaar is (18-23 Watt) en ik niet weet wat deze combinatie zou geven. Iemand een idee wat dit zou geven?

Bedankt!

Grts,

Phil

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )

Met Nautilus X coils van 1.5 ohm zou je op een ongeregelde Pockex gemiddeld rond de 8 watt uitkomen (wat meer bij een volle batterij, minder bij een lege) (tenzij ik me nu met mijn duffe hoofd verrekend heb maar ergens in die buurt moet het wel zitten).

Wat betreft de Kayfun: met mijn Kayfun Light Plus damp ik op hetzelfde wattage als jij, met coiltjes rond de 1,6 ohm. Aan throathit geen gebrek. De V3 mini is voor zo ver ik weet een tikkeltje luchtiger (ik heb 'm zelf niet) maar zou nog steeds aangenaam moeten kunnen keelklappen. Je coil moet idealiter twee mm boven het luchtpijpje zitten. De airflow niet te veel open. Verder weet ik het zo niet. Plaats anders eens een fotootje van je build als je zin hebt.

@Ad nogwat

Dus als ik het goed begrijp, gaat het wattage veranderen als ik een andere Coil gebruik? Ik dacht dat de Pockex gewoon sowieso datzelfde wattage ging geven, ongeacht de coil dat ik er in steek.
Of wacht misschien snap ik het wel. De batterij geeft (indien deze vol is) een bepaald aantal volt en dat uit zich in een wattage, dat op z'n beurt afhankelijk is van de coil weerstand. Juist?

Ivm de Kayfun: misschien zal ik de coil eens iets hoger plaatsen, meestal plaats ik deze best wel dicht tegen het luchtgaatje. De airflow staat niet heel luchtig omdat ik het graag nogal strak heb. Bij mijn volgende build zal ik eens een foto maken, moet de wick toch vervangen 1 van de dagen.

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

Edited by Tamara
FBT - quote verwijderd (https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ )

20 minutes ago, Phil said:

Of wacht misschien snap ik het wel. De batterij geeft (indien deze vol is) een bepaald aantal volt en dat uit zich in een wattage, dat op z'n beurt afhankelijk is van de coil weerstand. Juist?

Ja! :)

Bij een gegeven voltage bepaalt de weerstand van je coil de hoeveelheid stroom, en daarmee het wattage. (stroom x voltage = watt)

Posted (edited)

hoe komt ik heb ook 2 pockeX 

ik koop originele 0,6 Ohm weerstand coils in Nederland mister joy

en ik kan die er niet indraaien.. Ze lijken gewoon te klein... wat is het probleem hiervan want het zijn originele Koos staat ook op de verpakking.

kan mij iemand helpen alstublieft maak iets gaan duren cols en ik heb zo nu al drie pakjes dat ze er niet indraaien ze zijn te klein 😥 wat is dit probleem ik koop nu geen meer eerste uit China ik dacht laat is niet in orde

maar nu ook van mister joy uit Nederland  ik krijg die er niet in te klein  draaien niet vast .draai ik echt door gaan ze er soms in maar komt er geen lucht door om te dampen help aub 

ik neem dit overal mij omdat het niet lekt en het is klein en het is oké goed van smaak zeker de 0,6 ohm is heel goed. ik had een nieuwe gekregen van mr joy.in RVS Nicole dat geïnstalleerd kans werkte goed goed ik steek de nieuwe we de tweede die in het pakje zit. en die werkt ook niet gewoon die blijven gek draaien net of dat ze te klein zijn help mij alstublieft. ik heb echt mijn ja pakken pockeX nodig heb nog 2  doosjes maar ze passen er niet in

Edited by Tamara

@RobiVde

plaat even een foto van je pockex en je doosje coils, vooral het stickertje, dan kunnen we kijken of je de juiste coils hebt besteld.

Of loop even een dampwinkel binnen. Daar kunnen ze zien wat er mankeert en makkelijker helpen.

Posted (edited)

Tamara het zijn 300%  originele , ik heb dit al zo vaak voor gehad dat ik nu moet stoppen met mijn pockeX zeer jammer want dit was een geweldig klein rokertje voor in de auto te wandelen zo klein . lekker smaak coils gingen lang mee.

maar ja dit kan je niet betalen  ik heb zo 40a50 coils dit kan toch niet ??? ik heb een nieuwe in RVS en de coil die er in at van fabriek werkte en de reserve werkt ook niet ze zijn te klein , draaien niet vast

Edited by Sub-Ωhm
❗ FBT edit, onnodige quote verwijderd, voor uitleg zie https://www.dampforum.nu/topic/43718-quotiquette-ongeschreven-regeltjes-mbt-quoten/ ❗

@RobiVde Je vraagt om hulp, ik bied aan te helpen ... wat verwacht je nu? Dat we meehuilen of met een hamer die dingen passend gaan maken? Graag of niet hoor maar nogmaals, ga naar een winkel!

@RobiVde waarschijnlijk probeer je ze aan de onderkant van de tank vast te draaien maar je moet de coils aan de bovenkant vastdraaien.

Bekijk anders even deze video:

Suc6!

Kan het zijn dat het schroefdraad niet meer goed is? Dan kan je draaien wat je wil maar vastzetten gaat dan niet lukken.

@RobiVde En ik kan je ook niet helpen, ik gebruik de Pockex niet meer sinds... 2016 😉 redelijk oud topic dat je van onder het stof haalt hier. 

Posted (edited)

@Pazmaster beste, ik doe het helemaal zo als op het filmke hoor

23 hours ago, Mar1 said:

Kan het zijn dat het schroefdraad niet meer goed is? Dan kan je draaien wat je wil maar vastzetten gaat dan niet lukken.

dat is het wellicht maar ik koop ze in nederlandse shop als nieuw en originele

Edited by Tamara

@RobiVde Ik ga het verzoek van Sub Ohm herhalen: zou je niet onnodig willen quoten. Vooral het quoten van hele lappen tekst, foto’s of filmpjes komen de leesbaarheid van het forum niet ten goede.

On 13-4-2019 at 14:38, Tamara said:

@RobiVde Je vraagt om hulp, ik bied aan te helpen ... wat verwacht je nu? Dat we meehuilen of met een hamer die dingen passend gaan maken? Graag of niet hoor maar nogmaals, ga naar een winkel!

zal de laatste reactie zijn , ik ga hier weg !  jullie zullen hier nooit geen last meer hebben zet ook  de meldingen uit

verwijder mijn account

Je hoeft heus niet zo te reageren @RobiVde De meeste mensen hier proberen je heel vriendelijk te helpen. Dat ik dat even wat minder vriendelijk deed betekend niet dat ik je weg wil hebben. Het was meer een oprechte vraag over wat je dan wél van ons verwacht.

Mocht je toch je account verwijderd willen hebben dan kan dat door een DM naar @Sub-Ωhm te sturen.