Jump to content

[Weerwoord] Als je een echte vent bent stop je helemaal met roken

Recommended Posts

Tsja, wat moet je daar dan weer op zeggen? Wordt het meeste gezegd door rokers in m'n omgeving.

P.s. vent kan natuurlijk ook vervangen worden door vrouw 

• Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Ik denk dat we gewoon een beetje begrip moeten hebben voor die arme rokers. Als je tegenwoordig kijkt hoe een pakkie saffies eruit ziet, dat is best sneu. "Roken is dodelijk. Stop nu." staat er op een

Ik zal nog 1 keer roken, daar ik gekozen heb voor crematie

Als ze bedoelen dat je dampt is het antwoord eenvoudig: Ik rook niet. Als ze dan blijk geven van het feit dat ze vinden dat damp hetzelfde is als rook: Schoolgeld terugvragen.

2 hours ago, The Unknown said:

Je bent toch ook gestopt met roken, wat is het probleem zou ik vragen.

Het antwoord dat je daarop krijg is dat je nog verslaafd bent aan de handeling en aan nicotine. (talloze malen meegemaakt)

Dat is trouwens heel erg vaak de reactie op dampen. Zo vermoeiend, maar ja.

Edited by elja

Ik heb veel groene zeep op mijn rug en een buisje door mijn hoofd, ofwel het glijd zomaar weer van mijn rug af en het gaat de ene kant van het hoofd erin en de andere kant er weer uit.  Zo'n rokersgroepje is een discussie niet eens waard, sterker het is pure energieverspilling, lekker laten lullen die gasten want hun tijd komt ook nog wel en kun je wederom :tong doen.:grins

Edited by The Unknown
48 minutes ago, The Unknown said:

Ik heb veel groene zeep op mijn rug en een buisje door mijn hoofd, ofwel het glijd zomaar weer van mijn rug af en het gaat de ene kant van het hoofd erin en de andere kant er weer uit.  Zo'n rokersgroepje is een discussie niet eens waard, sterker het is pure energieverspilling, lekker laten lullen die gasten want hun tijd komt ook nog wel en kun je wederom :tong doen.:grins

Dat is gewoon niet waar. En misschien moet je ook ophouden dat hier te zeggen. Is wat mij betreft net zoiets als zeggen dat de e-sigaret schadelijker is als tabak roken.

Heb zelf ervaren dat iemand die driekwart jaar geleden eerst negatief er over schreef en dacht.  Later mij wel ging ondersteunen. Onderwijl een paar mislukte stoppogingen met ander hulpmiddelen had. Nu sinds een paar weken aan de e-sigaret zit.

En heb gewoon meer van die omslagen gezien. In ieder geval qua argumenten en acceptatie. Alleen moet je zulk resultaat niet verwachten op dag 1 als je een berichtje schrijft. En je moet er rekening mee houden dat het telkens opnieuw negatieve reacties oproept. En dat je moet blijven uitleggen. Dat kan hopeloos lijken, alsof je nergens komt Maar dat is het gewoon niet zo.

Er zijn ook altijd meelezers die er wat van opsteken.

Maar ik verzoek je nu eens te stoppen met telkens te zeggen dat dit geen zin heeft. Het heeft juist ontzettend veel zin. Want je zit bij je doelgroep. En gewoon tussen de geluiden die je doelgroep normaal gesproken ook heeft.

Blijven herhalen van jou verhaal heeft gewoon heel veel kracht. Het is niet voor niets dat de betaalde "tegenpartij" dat ook doet. Alleen doordat zij geen gelijk hebben, zullen ze bij voldoende tegengas uiteindelijk nooit kunnen winnen.

Edited by elja
  • Like 4

Ik ben een damper die gewoon af en toe wat heisjes neemt en heb mij nog nooit wat aangetrokken wat mensen zeiden, ik ben ook geen type die gelijk op de bres springt om mijzelf en het dampen te verdedigen.

20 minutes ago, elja said:

Dat is gewoon niet waar. En misschien moet je ook ophouden dat hier te zeggen. Is wat mij betreft net zoiets als zeggen dat de e-sigaret schadelijker is als tabak roken.

Dit is natuurlijk klinklare onzin en dat weet jezelf ook wel, niet iedereen is fanatiek en springt overal bovenop, als mensen mij op deze manier willen overtuigen gooi ik de deur al heel snel dicht, het is zo opdringerig en fanatiek wat heel onprettig overkomt naar de ander.

Als iemand echt serieus interesse heeft dan pas staat een deur op een kiertje waardoor je een kan maakt, een deur openbreken om je kan te pakken en te overtuigen lijkt op de Jehova gewoonte.

19 minutes ago, The Unknown said:

Als iemand echt serieus interesse heeft dan pas staat een deur op een kiertje waardoor je een kan maakt, een deur openbreken om je kan te pakken en te overtuigen lijkt op de Jehova gewoonte.

Maar dat is toch heel iets anders dan te zeggen dat een discussie een een rokersgroep geen zin heeft.

Je hebt dat vaker beweert. Het heeft gewoon wel zin om zaken uit te leggen. Dat heb ik vaker ervaren.

Ik denk niet dat het goed is om uit te gaan stralen dat je je mond moet houden. Want dat is zoals het over komt.  Het heeft wel zin om uitleg te geven in rokersgroepen.  Je moet alleen niet direct resultaat verwachten. Niet doordrammen om direct je zin te krijgen enz.

Maar herhaling werkt gewoon.  Dat heeft gewoon wel zin. En ik had het niet over als een Jehova overtuigen.  Dat plak je er nu zelf bij.

Ik zeg ook niet dat jij dat moet doen. Alleen om naar anderen uit te stralen dat het geen zin heeft is niet goed.

• Like 4

Volgens mij is het ook een soort van afgunst dat ik lekker met m'n dampertje zit en er tevreden over bent. En de klagers maar stug door blijven paffen.

• Like 1

Wanneer iemand mij:"Als je een echte vent bent stop je helemaal met roken" in mijn gezicht smijt reageer ik doorgaans vrij laconiek. De afzender bedoelt het vaak als aanval, maar als je het ontvangt als uiting van onwetendheid blijft het een stuk gezelliger. Ik zeg dan meestal iets van:"Ja! En de aarde is rond, net als een pannenkoek" of "Het maakt niks uit dat je dat zegt, je kunt niet overal verstand van hebben." Meestal ontstaat er dan een leuk gesprekje over dampen waar bij ik het niet kan laten het onderzoek van Public Health England tussen neus en lippen ff te noemen. Als ik geen zin in een gesprek met degene heb antwoord ik:"Nietus!"

Je gewoon niet laten opnaaien lijkt met het slimst in zulke situaties.

• Like 3

Verspil maar geen energie. Opvallend is ook dat men mij steeds ongevraagd mededeelt, of zelfs streng,mét waarschuwend wijsvingertje dat het véél slechter is dan roken want dat stond gisteren in de krant.En dan staat 't vast. Het is al hip aan het worden,logisch, want een pakje Samson (zonder vloei) kost 9.90. Dieselauto rijden werd ook hip uiteindelijk.En nu zelfs electrisch rijden, zonder dat blitse ik heb meer p.k's. geluid. Radio amateurs waren ook maar suf, en nu is iedereen radioamateur met een GSM bakkie en WiFi.Zonder het te beseffen .

Edited by richard-V
  • Like 2

14 hours ago, BaJo said:

Tsja, wat moet je daar dan weer op zeggen? Wordt het meeste gezegd door rokers in m'n omgeving

• Waar wacht jij dan op?
  • Bedankt voor deze openbaring, erg dapper van je. Ga je voor de volledige operatie, of houd je het op verkleedpartijen in het weekend?
  • Wat bedoel je met "een echte vent"? ... Dus jij ziet jezelf niet als een echte vent? ... Zit je daar al lang mee? ... Heb je er al met een therapeut over gesproken?

Enzoverder, de bal gewoon terugkaatsen. Zoals @The Unknown zegt, jij bent gestopt met roken.

• Like 4

Ik denk dat we gewoon een beetje begrip moeten hebben voor die arme rokers. Als je tegenwoordig kijkt hoe een pakkie saffies eruit ziet, dat is best sneu. "Roken is dodelijk. Stop nu." staat er op een pakje. Met een foto van een fotomodel die net doet alsof ze bloed ophoest. Of een plaatje van een man die een baby 'berookt'. Ze kunnen net zo goed op een pakje zetten: "Je bent een loser. Je kunt niet eens stoppen, jij zwakkeling. Je gaat dood en het is je eigen schuld. En er gaan ook andere mensen dood. Allemaal door jou slappe gedoe. En het ergst is, we hebben je nog zo gewaarschuwd. Maar je luister niet. Je bent een zwakkeling".

Het is zo diep en totaal fout op zoveel manieren, dat ik wel begrijp dat rokers steeds chagrijniger worden. En dan heb je dat allemaal gehad, je hebt in de rij der schaamte gestaan bij de peukenbar van de Appie Heijn, het folie van je kostbare pakje gehaald terwijl je probeert niet te kijken naar die bebloede zakdoek op de foto, een plekkie gevonden waar je er eentje op kunt steken zonder verwijtende blikken of meewarig nee schuddende hoofden en dan staat er zo'n betweterige damper je te vertellen dat je moet gaan dampen. "Pleur op met je dampen! Laat me in vrede mijn peuk roken! Weet je wel hoe fucking moeilijk dat tegenwoordig is?" 

• Like 12
1 hour ago, wahanassatta said:

Ze kunnen net zo goed op een pakje zetten: "Je bent een loser. Je kunt niet eens stoppen, jij zwakkeling. Je gaat dood en het is je eigen schuld. En er gaan ook andere mensen dood. Allemaal door jou slappe gedoe. En het ergst is, we hebben je nog zo gewaarschuwd. Maar je luister niet. Je bent een zwakkeling".

De rokers die ik ken reageren juist precies andersom....die voelen zich stoer en sterk, omdat ze nog steeds roken, terwijl zo veel mensen willen dat ze stoppen.

9 hours ago, spacedeee said:

Ja dat kom je regelmatig tegen idd, komt waarschijnlijk ook rook uit theekoker..

Sterker nog. Wolken.........boe...............levensgevaarlijk want rook.

• Create New...