Jump to content

Waarschuwing: ga niet stunten !


Externized

Recommended Posts

Edit FBT: Lees dit topic op je gemak door en zie wat ervan komt wanneer je waarschuwingen in de wind slaat en zonder voldoende kennis denkt: oh leuk, ik ga nu vast grote wolken blazen....! Dat kan eindigen in een steekvlam, een verbrande keel en een vloeibaar dieet.

 

 

Ik ben vandaag een azeroth gaan halen, ik heb enige problemen. Ik heb hem aangeschaft na het kijken van een paar reviews etc. En vind hem zeer goed. De eerste keer had ik hem gewickt etc en het werkte redelijk goed maar ik voelde niet veel weerstand als ik inhaleerde en niet veel rook terwijl de smaak uitermate goed was. Ik dacht het kost je toch bijna niets om opnieuw te doen dus ik heb het opnieuw geprobeerd nu heb ik een mooie wolk maar ik voel echt niets in mijn keel maar wel een zeer harde nicotine-flash. Kan iemand mij hier een hand bij helpen en mij een beetje meer informatie verschaffen bij wat ik mogelijk fout heb gedaan? 

 

15139375_1347776561901775_704669676_n.jp15086332_1347776411901790_1640859954_n.j


 

Link to comment
Share on other sites

De wicks zien er een beetje losjes uit, misschien meer katoen gebruiken zodat ze wat strakker in de coils zitten?

En ik zal wel scheel kijken, maar volgens mij tel ik aan de ene kant 8 wraps en aan de andere kant 9. Buiten dat is de ene coil spaced aan de bovenkant en bij de andere zitten de wraps tegen elkaar aan.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Just now, gottalickitbeforeyouwickit said:

De wicks zien er een beetje losjes uit, misschien meer katoen gebruiken zodat ze wat strakker in de coils zitten?

En ik zal wel scheel kijken, maar volgens mij tel ik aan de ene kant 8 wraps en aan de andere kant 9. Buiten dat is de ene coil spaced aan de bovenkant en bij de andere zitten de wraps tegen elkaar aan.

Wat is het beste dat ze tegen elkaar aanstaan of met ruimte er tussen? En ik dacht inderdaad aan meer katoen gebruiken maar wou het eerst toch maar eens aan de meer ervaren vragen :P 

Link to comment
Share on other sites

Just now, gottalickitbeforeyouwickit said:

Bij een dual coil build moeten beide coils sowieso gelijk zijn aan elkaar qua weerstand. Nederlands, Engels, Duits en Latijn in één zin, soit ;)

Tegen elkaar aan of met ruimte tussen de omwentelingen kan ik niks over zeggen, heb geen ervaring met de Azeroth.

Super! Zeer erg bedankt voor deze informatie.. Dan begin ik alvast over en probeer het beter deze x :) 

Link to comment
Share on other sites

Guest Puff of smoke

Meer wick erin zoveel als je ze door de coils haalt dat je toch nog enig weerstand voelt.... lekker de wick laten afhangen in de juice kanalen .... en tja de coils moeten wel evenredig zijn zowel in aantal windingen als strak of spaced gewikkeld


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Maar zoek je RDA op op YouTube daar word het aardig goed voor gedaan zowel het wicken als het coilen


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Uhm, Ik heb hem net terug in elkaar gestoken allebei hetzelfde dikker gewickt, hem zo nat gemaakt als maar kan en de tank vol. Na vijf minuutjes vape ik op 110W na twee seconden voel ik iets raar in mijn keel ik trek de vapor weg en ik zie een steekvlam van circa 5-6 cm uit mijn driptip?! Wat is dit.. Mijn keel is gedeeltelijk verbrand.

  • Sad 1
Link to comment
Share on other sites

110 watt, en een steekvlam?
Raar he, een paar reviews kijken en gelijk in die Ferrari stappen?
Kennelijk wil men alleen grote wolken dampen, en zich niet in de materie verdiepen.
Je bent zonder diploma gelijk in het diepe gaan zwemmen, zonder eerst langs het kinderbadje te gaan.

Er is wat simpele basis kennis nodig, om geavanceerd te dampen.
Bij een singlecoil in een MTL tank, komt het niet zo vreselijk nauw, als je beheerst met de wattageknop omgaat.
Als je echter op een fiets met 110 PK door de bocht vliegt, is de kans groot dat je er uit vliegt.
Neem de tijd om je te verdiepen in weerstanden, maar ook wat er voor nodig is.

Als ik het goed interpreteer, heb je een setup van ongeveer 0,4 ohm.
Ik zou de zijwieltjes er onder zetten, en eens beginnen met 30 watt.
Vanaf dat punt kun je omhoog met wattage, en je grens op gaan zoeken.

  • Like 12
Link to comment
Share on other sites

Vroeger mocht elke beginnende motorrijder op elke willekeurige motor stappen ongeacht motorvermogen, vele verslikte zich in het vermogen door hun onervarenheid en moesten het met de dood bekopen of zwaar gewond jaren revalideren.

Tegenwoordig mag je als beginnend motorrijder niet zomaar meer op een zware motor stappen maar alleen licht beginnen, na wat jaren aan ervaring mag je een zwaardere motor kopen.

 

Wat hier gebeurd is precies eender en dan kom je er denk ik nog genadig van af, zoals gezegd is inlezen en ervaring opdoen een eerste vereiste en daarna langzaamaan verder gaan in kleine stapjes.

 

Door niet te lezen hebben vele hun ogen en vingers verloren, door niet te luisteren hebben vele een gehoor en andere lichamelijke schade, dit alleen al met vuurwerk en dan denk je, maar dit is toch geen vuurwerk? Mwa, wat te denken bij verkeerd gebruik wat die batterij/accu kan gaan doen? Als een accu/batterij klapt heb je echt een probleem, waarom denk je dat de hulpdiensten als eerste een accu loskoppelen na een aanrijding, het is de grootste bom in je auto.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ik krijg alleen maar vlammen als ik m'n coils schoonbrand.. Dan wordt de vloeistof zo heet dat het ontbrandt.. Ok, dat is ook niet goed, maar dan zit er nog geen watten bij. Dat ontbrandt op veel lagere temperatuur... Je komt er inderdaad genadig vanaf met een blijkbaar hele zware overbelasting. 

Edited by TheRich
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik heb een arts geraadpleegd. Ik ben zowat half van mijn keel kwijt en mijn longen voelen aan als een 30 jaar lange roker. Ik heb het inderdaad veel te snel aangepakt ik raak dit nooit van mijn leven nog aan ik houd het wel bij coils die ik in de winkel koop haha! 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Guest Puff of smoke
Ik heb een arts geraadpleegd. Ik ben zowat half van mijn keel kwijt en mijn longen voelen aan als een 30 jaar lange roker. Ik heb het inderdaad veel te snel aangepakt ik raak dit nooit van mijn leven nog aan ik houd het wel bij coils die ik in de winkel koop haha! 


Ook daar staan waardes op die je moet hanteren [emoji6][emoji6][emoji6]en ik denk als je wat YouTube filmpjes had gekeken over you tank...... dan had je al een goeie indicatie gehad vwb de wattage.....




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Externized said:

ik raak dit nooit van mijn leven nog aan ik houd het wel bij coils die ik in de winkel koop haha!

Het probleem was misschien niet de zelfgedraaide coils, maar het feit dat je de mod op 110W had ingesteld. Ik had ff vlug een paar reviews op Youtube bekeken en die mannen (o.a. GrimmGreen) gebruikten de Azeroth op 60-70W, daar had je langzaam naartoe kunnen werken. Beetje meer onderzoek/navraag naar de juiste instellingen had je een hoop narigheid kunnen besparen.

Ik hoop dat het meevalt en snel beter gaat met je keel.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Of je nou voorgedraaide coils gebruikt, of ze zelf maakt....als je ze te hoog stookt, blijf je de boel verbranden. Dampen is geen spelletje, als je zelfwikkel verdampers koopt is filmpjes kijken niet genoeg. Je moet je er echt even in verdiepen.

Lees je in over de wet van Ohm en doe wat basale kennis op over batterijveiligheid. En overweeg om temperatuurgereguleerd te gaan dampen om verdere ongelukken te voorkomen.

Je hebt nu een harde les gehad en ik hoop dat dit voor jou geen blijvende gevolgen zal hebben.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, madman72 said:

OH.......vandaar dat je je diy setje van coilmaster te koopt hebt staan....vroeg me al af waarom je t na 1 dag al weer wegdeed .

Dat is niet helemaal de reden, ik had één en kreeg een nieuwe als cadeau van iemand haha die niet wist dat ik het al had.. Dus die verkoop ik dan spijtig genoeg door :p 

Edited by Externized
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, vpChoultje said:

Wel een erg harde les...

Komt 't wel weer goed met je keel? Wat zei de arts?

Er is momenteel niet veel aan te doen, ik slik pijnstillers en eet een ganse dag door ijs omdat ik niets kan slikken van voedsel/drank :weetnie

Link to comment
Share on other sites

Guest vpChoultje
9 hours ago, Externized said:

Er is momenteel niet veel aan te doen, ik slik pijnstillers en eet een ganse dag door ijs omdat ik niets kan slikken van voedsel/drank :weetnie

 

Dat is dan in elk geval nog het onaangename met het aangename combineren. :wink Hoop van harte dat er snel verbetering optreedt voor je. Beterschap!

Edited by vpChoultje
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, margriet said:

@Karin Spaink ben het helemaal met je eens ! was behoorlijk gefrustreerd door zulke fratsen en heb dat ook geuit in het frustratie topic

 

Méns...! Ik had het verhaal vandaag op de coilmiddag al gehoord, het was er the talk of the town, dus ik was al enigszins voorbereid. Maar ik schrok me alsnog helemaal lens toen ik het in al zijn akelige details las...

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Maak nieuwe...