Jump to content

Hans doet reviews ?


hans
Message added by Sub-Ωhm

Vijf jaar hans, al zijn reviews in 1 verzameling, opdat we nog lang van hans zijn nalatenschap mogen genieten.

Recommended Posts

  • Replies 385
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

En het zou leuk zijn als ik drie dezelfde tankjes had om die vloeistofjes in te doen, vanwege de objectiviteit. Dus.

Als reviewer moet je natuurlijk wel zelf voor het benodigde review gereedschap zorgen.

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Je gaat toch niet je eigen spullen reviewen, maar die van de shop of zie ik dat nu krom???? :gek

Als je batterijen reviewed zul je zelf voor laders moeten zorgen die je kent wn vertrouwd. Als je liquida reviewed zul je zelf moeten zorgen voor verdampers die je goed kent qua smaak/dampontwikkeling. Als je verdampers reviewer zorg je zelf voor juice die je van haver tot gort kent.

Dat bedoel ik met: als reviewer moet je zorgen voor je eigen gereedschap. Je vraagt tenslotte ook niet om de camera, microfoon en pc om de review mee op te nemen. Je wilt als reviewer en een gewogen oordeel kunnen geven op basis van voor de reviewer bekende gegevens. Het is geen: ik wil gewoon gratis spullen dan schrijf ik er wel wat over. Daar heb je als lezer van zo'n review niets aan

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

-edit- ff wat lesbaarder gemaakt. Klere auto-correct van de IPad...grrr

Link to comment
Share on other sites

Qua gereedschap zit het hier wel snor hoor:

gereedschap_02_zps79850a81.jpg

Maar ik dacht, als er misschien een (andere) leverancier is die een tankje te reviewen heeft, dan snijdt het mes aan twee kanten. En misschien is er ook iets te bedenken zoals die VS-reviewers dat doen, met giveaways, al vermoed ik dat de Nederlandse markt daar te klein voor is. En volgens mij worden die reviewers veelal rechtstreeks voorzien door de fabrikanten van apparatuur en liquids, niet door wederverkopers. Dat zie ik in Nederland niet gebeuren.

Link to comment
Share on other sites

Er zijn volgens mij wel shops die hardware en liquids doneren aan reviewers. Je moet alleen de status krijgen om dat te doen. Er zit een natuurlijk spanningsveld in de review-kijker die een eerlijke mening wil horen van iemand die er verstand van heeft en de shop die graag zijn product de hemel in geprezen wil zien worden.

Als de kijker vind dat je er verstand van hebt en je hebt de reputatie dat je eerlijk bent dan krijg je meer views en shops nemen dan eerder het risico om wat toe te sturen.

En als shop heb je natuurlijk juist weer veel aan een positieve review van iemand die bekend staat als kritische reviewer...:gek

Link to comment
Share on other sites

Wat me opvalt bij sommige bekende VS-reviewers, zoals Rip Trippers, GrimmGreen en VapingWithTwisted, is dat die de laatste tijd alleen nog maar bezig zijn met RTA's en, nog erger, RDA's, om nog maar te zwijgen over die mechanische mods. Allemaal hartstikke duur. Dat spul interesseert me dus helemaal niet, hoewel ik twee Kayfuns en twee Nemesisae heb (allemaal nepperts trouwens). Bovendien worden de clearomizers en de gereguleerde mods steeds beter waardoor ik denk dat al dat ongereguleerde gedoe met van die zelfmaakcoils op een gegeven moment verdwijnt. Kijk, die ontwikkeling vind ik interessant.

Link to comment
Share on other sites

Smaakjes reviewen, dat is eigenlijk een onderwerp met haken en ogen. Hardware is makkelijk: doet het ding wat ie beweert dat ie doet, heeft het onderscheidende eigenschappen of is het iets van dertien in een dozijn, hoe zit het met de veiligheid, de afwerking? Bij liquids is dat heel anders, een beoordeling is altijd subjectief. Stel dat er een of ander uiterst realistisch pindakaassmaakje is waar iedereen mee wegloopt. Maar ik hou niet van pindakaas. Ga ik dan zeggen van Bah wat smerig, afrader? Of zeg ik: Is niet mijn ding, maar smaakt echt als pindakaas? Lastiger wordt het als je een of ander samengesteld smaakje hebt, met nuances en zo, meerdere smaakjes tegelijk zeg maar. Je kan dan de verschillende smaken benoemen en zeggen of je de combinatie wel of niet lekker vindt en het vervolgens wel of niet aanraden, maar als iemand het dan op jouw aanraden aanschaft en een sterke GetsieBah-ervaring heeft, dan ben jij de gebeten hond. Van de andere kant, als ik naar eer en geweten een onderbouwd oordeel vorm dan vind ik het niet erg om de gebeten hond te zijn.

Nou ja, ik zit even hardop te filosoferen. Wat ik bedoel te zeggen is: reviewen is méér dan de camera aanzetten en maar een eind weg lullen. Hoezeer mijn reviews die indruk ook wekken.  :blij

Link to comment
Share on other sites

Wat me opvalt bij sommige bekende VS-reviewers, zoals Rip Trippers, GrimmGreen en VapingWithTwisted, is dat die de laatste tijd alleen nog maar bezig zijn met RTA's en, nog erger, RDA's, om nog maar te zwijgen over die mechanische mods. Allemaal hartstikke duur. Dat spul interesseert me dus helemaal niet, hoewel ik twee Kayfuns en twee Nemesisae heb (allemaal nepperts trouwens). Bovendien worden de clearomizers en de gereguleerde mods steeds beter waardoor ik denk dat al dat ongereguleerde gedoe met van die zelfmaakcoils op een gegeven moment verdwijnt. Kijk, die ontwikkeling vind ik interessant.

Het lijkt mij ontzettend sterk dat de zelfbouw verdwijnt. Met zelfbouw kan je veel meer dan met standaard coils. Je kan variëren in dikte van het kanthal, de weerstand en het wickmateriaal.

RBA's hoeven helemaal niet duur te zijn trouwens. Je ziet het al gebeuren bij de drippers, de Mutation X en de Doge zijn allebei rond de €30. De CLT is ook vrij goedkoop. Er gaat de volgende jaren meer outsourcing komen. Kanger gaat zelfs een RTA aanbieden. Twisted reviewt trouwens vooral clones, dat is ook niet het dure spul.

De bekende reviewers reviewen ook wel clearo's, maar er komen veel minder clearo's uit dan er RBA's uitkomen. Niet gek dat er dan met reviews zijn over RBA's. Mechs zie ik ook nog niet zo snel verdwijnen.

Zeker met de opkomst van gereguleerde mods die hoger dan 30 watt aankunnen, gaat de mech wel klanten verliezen, maar er zitten er nog voldoende zijn die mechs blijven gebruiken.

Link to comment
Share on other sites

Nou ja, ik zit even hardop te filosoferen. Wat ik bedoel te zeggen is: reviewen is méér dan de camera aanzetten en maar een eind weg lullen. Hoezeer mijn reviews die indruk ook wekken.  :blij

en dat is dus precies wat ik bedoelde, het lijkt wel alsof je gewoon maar een eind zit weg te lullen, maar stiekem vertel jij gewoon een hele boel en ik heb je er nog op kunnen betrappen dat je onzin verkoopt, dat vind ik nu juist jouw kracht als reviewer, I like it! :grins

EDIT: ik zie dat dit bericht nummer 666 is...dit heeft niets te maken met Hans, even voor de complot denkers onder ons :grins

Link to comment
Share on other sites

Nou ja, ik zit even hardop te filosoferen. Wat ik bedoel te zeggen is: reviewen is méér dan de camera aanzetten en maar een eind weg lullen. Hoezeer mijn reviews die indruk ook wekken.  :blij

en dat is dus precies wat ik bedoelde, het lijkt wel alsof je gewoon maar een eind zit weg te lullen, maar stiekem vertel jij gewoon een hele boel en ik heb je er nog op kunnen betrappen dat je onzin verkoopt, dat vind ik nu juist jouw kracht als reviewer, I like it! :grins

EDIT: ik zie dat dit bericht nummer 666 is...dit heeft niets te maken met Hans, even voor de complot denkers onder ons :grins

Je bedoelt zeker dat je hem nog niet betrapt hebt?

Link to comment
Share on other sites

Zo, ik heb Danny net een PM gestuurd. Na bestudering van het Puff-aanbod is mijn keuze gevallen op:

- Riserva Dream, een shagsmaak. Omdat shag een veel puurdere tabak is dan wat er in sigaretten zit. Plus dat ik de Shag van Zwoofs zeer waardeer, eens kijken wat de Italianen ervan gemaakt hebben.

- Black Label Nero. Espresso. Omdat ik eigenlijk nog nooit een goede koffiesmaak heb kunnen vinden.

- DIY Extract Single Barrel. Voor de zelfmixers onder ons. Smaakt naar whiskey. En ik weet hoe echte whiskey smaakt.

Tijd om mijn eVod'jes in de ultrasone reiniger te leggen.

Link to comment
Share on other sites

Ach, wat maakt mij het ook uit. Ik laat mijn huidige eVod'jes gewoon met rust en heb drie nieuwe eVod 2's besteld. De bijbehorende coils (dual) ken ik al, die zitten in mijn Aerotanks.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb ook begrepen dat die oude evodjes niet zo goe tegen de ultrasoon kunnen dus wijs besluit, de kleur wordt er dan nml ook netjes af gepeeled, en je wil toch wel met een beetje toonbare Cleoroos die reviews doen.

Anders zitten de mensen de hele tijd naar die cleoroos te kijken van WTF is dat !!!

Link to comment
Share on other sites

Ik doe eigenlijk nooit kleurtjes, rvs heeft mijn voorkeur. En als het tankgedeelte van kunststof is, kunnen ze slecht tegen heet water, daar worden ze troebel van. En ze kunnen ook slecht tegen azijn heb ik gemerkt.

Link to comment
Share on other sites

Zo, ik heb Danny net een PM gestuurd. Na bestudering van het Puff-aanbod is mijn keuze gevallen op:

- Riserva Dream, een shagsmaak. Omdat shag een veel puurdere tabak is dan wat er in sigaretten zit. Plus dat ik de Shag van Zwoofs zeer waardeer, eens kijken wat de Italianen ervan gemaakt hebben.

- Black Label Nero. Espresso. Omdat ik eigenlijk nog nooit een goede koffiesmaak heb kunnen vinden.

- DIY Extract Single Barrel. Voor de zelfmixers onder ons. Smaakt naar whiskey. En ik weet hoe echte whiskey smaakt.

Tijd om mijn eVod'jes in de ultrasone reiniger te leggen.

Laat ik voorop stellen dat ik met mijn eerdere reacties jouw kwaliteiten als reviewer niet zo waarderen, integendeel. (ik heb genoten van de review van Herman's KipSaté met Rijst  :ja )

Maar een review van iemand die een nieuwe smaak test, samen met een voor hem onbekende nieuwe clearo, zou mij als lezer niet zo heel veel zeggen. Tenzij beide afgezet worden tegen een voor de reviewer zeer bekende combi. Maar in dat geval wordt de review weer zo complex.

En voor wat betreft smaakjes reviewen...Dat is echt een hele lastige. Ik ben al regelmatig op mijn neus gevallen door het kopen van liquids naar aanleiding van een aantal reviews hier. Het zou mooi zijn als je een smaak goed kunt beschrijven, zonder hem te waarderen met een persoonlijk oordeel. Ik lees bijvoorbeeld dat je nog nooit een goede koffie liquid hebt geproefd. En als ik dat lees denk ik: En jou review gaat nooit een goed beeld geven van de liquid. Waarom niet?

Wat is een goede koffie voor jou? Arabica?, Robusta? Donker of juist licht gebrand?

Koffie is een verzamelnaam voor een product met zeer veel verschillende smaken. En dat wil ik dan terug zien in een review. Deze liquid smaakt naar een 100% Arabica koffie, donker gebrand, sterk gezet, etc. En niet: Dit is een erg goede naar koffie smakende liquid, want dat zegt mij helemaal niets (Senseo smaakt ook naar koffie, maar is niet te zuipen bijvoorbeeld)

En zo huiver ik ook een beetje bij de uitspraak: "Ik weet hoe een goede Whisky smaakt!". In mijn ogen heeft iemand die dat roept niet begrepen wat Whiskey is en nog minder hoe die smaakt. Want net als bij koffie is er zo'n groot pallet aan smaken dat één goede Whisky smaak helemaal niet bestaat. Een Laphroig van 10 jaar oud smaakt echt totaal anders dan bijvoorbeeld een BenRinnes van 18 jaar oud. Maar beide zijn allebei erg goede Whiskey's.

Dus wat is een goede Whiskey smaak bij een liquid?

Dit klinkt allemaal wat negatief, maar zo bedoel ik het niet. Ik bedoel het echt als opbouwend. Jij kunt een boodschap erg vermakelijk en duidelijk brengen. Ik hoop dat je de juiste toon kunt vinden en je reviews voor mij wat waard gaan zijn.

Link to comment
Share on other sites

En zo huiver ik ook een beetje bij de uitspraak: "Ik weet hoe een goede Whisky smaakt!". In mijn ogen heeft iemand die dat roept niet begrepen wat Whiskey is en nog minder hoe die smaakt. Want net als bij koffie is er zo'n groot pallet aan smaken dat één goede Whisky smaak helemaal niet bestaat. Een Laphroig van 10 jaar oud smaakt echt totaal anders dan bijvoorbeeld een BenRinnes van 18 jaar oud. Maar beide zijn allebei erg goede Whiskey's.

Dus wat is een goede Whiskey smaak bij een liquid?

eh even een correctie, zowel Laphroig als een BenRinnes zijn geen whiskeys maar whiskies (lees hier het verschil tussen Whiskey en whisky)

Link to comment
Share on other sites

En zo huiver ik ook een beetje bij de uitspraak: "Ik weet hoe een goede Whisky smaakt!". In mijn ogen heeft iemand die dat roept niet begrepen wat Whiskey is en nog minder hoe die smaakt. Want net als bij koffie is er zo'n groot pallet aan smaken dat één goede Whisky smaak helemaal niet bestaat. Een Laphroig van 10 jaar oud smaakt echt totaal anders dan bijvoorbeeld een BenRinnes van 18 jaar oud. Maar beide zijn allebei erg goede Whiskey's.

Dus wat is een goede Whiskey smaak bij een liquid?

eh even een correctie, zowel Laphroig als een BenRinnes zijn geen whiskeys maar whiskies (lees hier het verschil tussen Whiskey en whisky)

Het zijn allemaal Uisce Beatha, alleen elk land schrijft de moderne benaming weer net iets anders. Maar de naam beschrijft allemaal hetzelfde soort product. Ik hoop niet dat Hans zich alleen maar beperkt tot Schotse Whikies in zijn vergelijk!  :grins

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Maak nieuwe...