Jump to content

Verdwaald.


Guest nogiets

Recommended Posts

Guest nogiets

Hi mededampers,

 

Ik ben half jaar gelden begonnen met dampen en het DIY concept gaat me niet zo goed af (inmiddels hele lab hier).

Nu ben ik op een liquid verkocht maar die is nogal duur en dat is  VGOD LUSCIOUS. Geen gier lekker zacht en toch zoet. Een DIY recept is moeilijk te vinden en bestellen uit USA is een beetje duur qua verzendkosten.

 

Heb veel luiquids van Fasttech waar ik mijn RS200S heb gekocht en va easyvape (most sold) / savevape base en proefsmaken maar toch blijk het moeilijk om iets lekker te vinden. Of ik doe het gigantisch fout.

Weet iemand waar ik deze goedkoop kan inkopen of nog beter een zeer goed DIY recept?

Link to comment
Share on other sites

hij is ook wel in nederland te koop, maar ik weet niet of ie dan echt goedkoper is.

https://damp-e.nl/vgod-luscious-120ml

 

En dit lijkt op het recept van een kloon ervan:

 

Luscious Lemons 

 

Ingredient
ml
Grams
%
Nicotine juice 100 mg (100% PG)
0.9
0.93
3
PG dilutant
0.6
0.63
2
VG dilutant
24
30.27
80
Total base
25.5
31.83
85
0.6
0.6
2
1.2
1.2
4
1.8
1.8
6
Totals
30
36.33
100

 

 
 
 
 
Strength: 3 mg
PG/VG-ratio: 20/80
Flavor total: 4.5 ml (15%)
Price: 0.00 
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest nogiets

Hoi Sabine,

Ja heb het laten steepen lang genoeg maar of de smaak was niet goed of liquid was niet zacht genoeg om te dampen. Weet nog steeds niet of dat door PG of door nicotine komt. Zet ik te veel VG dan krijg ik echt een rare bijsmaak bij elke liquid of is dat allen bij CDD samken.

 

Madman hoofd ingrediënt is toch watermeloen bij Luscious? Ik denk dan ook niet dat deze in de buurt van Vgod Luscious komt.

O ja, Dat ie in Nederland er is weet ik ook. Sterker nog die winkel is bij mij in de buurt. Maar €50 voor 120ML in vergelijking met DIY of met USA webside prijzen...

Edited by nogiets
Link to comment
Share on other sites

Met cdd heb ik persoonlijk ook niet zo goede ervaringen...

Misschien eens bij de mount baker, 814, pink spot zoeken of er je iets bevalt ? 

(Save vape.nl )

Als je pure fruitsmaken lekker vindt, zou ik je flavormonks aanraden.

Edited by sabine
Link to comment
Share on other sites

Guest nogiets
17 hours ago, madman72 said:

De LA lemonade zou er de melonsmaak aan geven, volgens de verhalen op elr. 

Maar van mij hoef je t niet te proberen hoor......je vroeg om een kloon en dit is wat er uit kwam :)

Hoi @madman72

Wil niet ondankbaar klinken hoor. Ik ga het wel proberen. Weet je wel waar ik deze smaken in een keer kan bestellen?

Op elr zijn er drie recepten met die naam.

Hoe heb je relatie gelegd tussen dit recept en VGOD LUSCIOUS? Ik zie geen enkele referentie. Maar misschien weet ik niet hoe ik moet zoeken...

Edited by nogiets
Link to comment
Share on other sites

Guest nogiets
14 hours ago, tsiis said:

 

Bedoel je de liquid? Ik zie 'm in 2 NL webshops (waar ik zelf overigens geen ervaring mee heb) aangeboden, €50/120ml:

https://damp-e.nl/vgod-luscious-120ml

http://eliquidkopen.nl/luscious-vgod

Die kende ik ook maar die zijn ook € 50 per 120ML (€417 p/l) en ze hebben niet allen 3 of g mg nicotine. Al ik een goede DIY recept vind kan dit stukken goedkoper..

Link to comment
Share on other sites

Er wordt in dit topic met grotere prijzen gegoocheld, maar wanneer je dit terug gaat rekenen, valt het wel mee.

Misschien zie ik het niet goed, maar € 4,17 voor 10ml, krijgt van mij niet het predicaat "te duur", dit is een normale prijs, in vergelijk met andere liquids.

Ik ben het wel met je eens, dat het stukken goedkoper kan, door het zelf te maken. 

Link to comment
Share on other sites

Guest nogiets
8 minutes ago, Steamboy said:

Er wordt in dit topic met grotere prijzen gegoocheld, maar wanneer je dit terug gaat rekenen, valt het wel mee.

Misschien zie ik het niet goed, maar € 4,17 voor 10ml, krijgt van mij niet het predicaat "te duur", dit is een normale prijs, in vergelijk met andere liquids.

Ik ben het wel met je eens, dat het stukken goedkoper kan, door het zelf te maken. 

Hoi,

Tsja wat "te duur" is is natuurlijk persoonlijk. Misschien zit ik op uitkering en jij hebt een hele goede baan, zou zomaar kunnen. Of je hecht minder waarde aan geld tov dampgenot. Daarover wil ik liever niet verder op ingaan in dit topic.

 

Waar het mij om gaat is dat ik een DIY recept vind die hier in de buurt komt omdat ik , al zeg ik het zelf, een kritische smaak heb en iets kan vinden wat ik lekker zelf kan maken aangezien ik te veel DIY heb verprutst. Zo zal ik zeker Flavormonks proberen met dank aan Sabine. En zodra ik weet waar ik alle smaken in een keer kan kopen tip madman72 opvolgen. Desondanks wil ik je bedanken voor je mening tov prijzen.

Link to comment
Share on other sites

De zoektocht naar het perfecte recept kan dan in eerste instantie nog wel eens duurder uitvallen ;-) (en pas op de langere termijn evt. goedkoper uitvallen). Je zou ook een flessie 6 mg/ml en 0mg/ml kunnen aanschaffen en bij elkaar wordt dat dan 3mg/ml :-)

 

Recepten bij Le DIY pour les Nuls zijn geen gegarandeerde succesrecepten, je zult het zelf moeten ondervinden/testen. Deze lijkt me lastig vanwege het LorAnn aroma, de (kleurloze variant) is lastig (hier) te verkrijgen, wellicht te vervangen door andere meloensmaken van andere fabrikanten (voor "meloensmaak" worden er vaak twee/meerdere meloenaroma's gebruikt). Zelf geen ervaring mee, dus kan je daar niet verder mee helpen, zoeken op het internet naar een substituut voor een bepaald aroma wil soms helpen.

 

Misschien je pijlen (ook) richten op andere fruit/meloensmaak-liquids of andere DIY recepten proberen om zodat je minder afhankelijk van 1 liquidsmaak/zoeken naar een speld in een hooiberg bent/wordt?

Link to comment
Share on other sites

https://www.chefsflavours.co.uk/88-chefsvapour-concentrates

Misschien vindt je hier het meeste wat je nodig hebt ? (Geen LA)

Door de lage pond koers kan je hier goedkoper af zijn als je een paar flesjes koopt. zelfs de belgische flavormonks is daar goedkoper dan in belgie te bestellen..

Je vindt hier verschillende soorten die al clones bevatten, en zeer lekker zijn. is gewoon een kwestie van alles eens te bekijken.

Diyordie & one shot wonder zijn hier goed gekende soorten.

Edited by sabine
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest nogiets

Hoi weet iemand of Lemonade (LA) hetzelfe is als Lemon? Blijkbaar is die niet in Europa te verkrijgen en de shop zei dat het misschien komt omdat er stoffen in zitten die in EU verboden zijn.

 

@Sabine Ik heb geen Diyordie kunnen vinden daar maar wel wat smaakjes besteld van Flavormonks.

Edited by nogiets
Link to comment
Share on other sites

Welke "Lemon" bedoel je? Die van LorAnn? Dat zijn inderdaad twee verschillende aroma's/smaken. Zie evt. ook deze lijst voor "geschikt-om-te-dampen Lorann aroma's". (De Lemon van LorAnn lijkt me daarop -en volgens andere bronnen, zoals de waarschuwingen (op te zoeken) bij ECF en ELR- gebaseerd niet verstandig om te gebruiken...)

 

Lorann werd heel in het DIY-begin in de US vaak gebruikt toen er nog niet zoveel aroma's beschikbaar waren. LorAnn zelf is niet geïnteresseerd in de dampmarkt, en past daarom de slecht-voor-dampen oliebasis-aroma's niet aan.

Link to comment
Share on other sites

Guest nogiets

@tsiis Dit schrikt me wel af poplongen?

Ik zocht naar LorAnn Lemonade die in recept van madman72 maar kon alleen lemon vinden in EU. Ik begrijp dus dat LorAnn  kleurencoderingen heeft?

Ik zie in tabel eronder dat Lemonade Flavor groen is dus dat zit wel goed (moet geen reden zijn waarom die in Europa niet verkrijgbaar zou moeten zijn) maar kan hem nergens vinden in EU maar als je op amazon kijkt spreken ze weer over oliën.

BRR dat DIY concept maak me uiteindelijk een chemicus...

Edited by nogiets
Link to comment
Share on other sites

Experimenteer met geschikt voor dampen aroma's, en gebruik geen aroma's op oliebasis, kies recepten uit met makkelijk verkrijgbare aroma's.

 

Of proef gewoon nog wat meer gewone liquids in je smaakprofiel (fruitig), misschien ontdek je meer lekkers en vergroot je je mogelijkheden/opties voor evt. testen van/experimenteren met DIY smaakjes/recepten.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest nogiets
6 minutes ago, tsiis said:

Experimenteer met geschikt voor dampen aroma's, en gebruik geen aroma's op oliebasis, kies recepten uit met makkelijk verkrijgbare aroma's.

 

Of proef gewoon nog wat meer gewone liquids in je smaakprofiel (fruitig), misschien ontdek je meer lekkers en vergroot je je mogelijkheden/opties voor evt. testen van/experimenteren met DIY smaakjes/recepten.

 

 

Op jou aanraden zojuist gekocht:

 

1 Banana Split - Size : 10ml Capella Concentrates
1 Espresso - Size : 10ml Capella Concentrates
1 Kiwi - Size : 10ml Capella Concentrates
1 Kiwi Strawberry - Size : 10ml Capella Concentrates
1 Sweet Guava - Size : 10ml Capella Concentrates
1 Sweet Strawberry - Size : 10ml Capella Concentrates
1 Sweet Watermelon - Size : 10ml Capella Concentrates
1 Sweetener - Size : 10ml Perfumers Apprentice
1 Ethyl Maltol 10% - Size : 10ml Additives
1 Coffee Lauren's Flavours
1 Mighty Melons - Size : 30ml Oneshot Wonder
1 Banana - Size : 10ml Flavormonks
1 Forest Fruits PG FREE - Size : 10ml Flavormonks
1 Monks in Love - Size : 10ml Flavormonks

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...