Jump to content

De VCMT 30mm van Vaperz Cloud (clone)

Recommended Posts

Een week of vier, vijf geleden, was ik weer eens aan het dampscharrelen op internet. Ik kwam op de site van Focalecig terecht, in hun sale hoekje.

Daar trof ik een clone aan van de VCMT 30mm van Vaperz Cloud. Wat mij aantrok was, de diameter van 30mm en de tankinhoud van 10ml.

Hij was super afgeprijsd naar slechts $ 8,90  ( € 8,19), hij zag er leuk uit en ik had zoiets van, ik koop 'm, is het niks, gaat hij zo de vuilnisbak in.

Gisteren heb ik hem binnen gekregen, gereinigd, opgebouwd en in gebruik genomen.

De VCMT wordt geleverd in een soort plasticbuis, die je in en uit elkaar kunt draaien. Er zit een smoked reserve glaasje bij en de standaard zaken als, twee schroevendraaiertjes, veel O-ringen, een Delrin topcap met vaste driptip en wat schroefjes.

Toen ik hem uitpakte, viel me één ding meteen op, wat een gigant van een RBA !!  Hij is groot, ziet er strak uit en oogt mooi.

Voordat ik hem ging opbouwen, heb ik eerst een paar review- en tutorialfilmpjes bekeken. Daardoor kwam ik er eigenlijk pas achter wat ik gekocht had.

Alle reviews waren vol lof over deze lomperik, hij zou wonder boven wonder, een waar smaak kanon zijn, ondanks dat hij, met de juiste build, vermogens aan kan van b.v. 200 Watt. Dus mijn nieuwsgierigheid steeg naar ongekende hoogtes.

Om een beeld te krijgen van z'n dimensies, heb ik er een full-size Smok TFV8, naast gezet, dus geen mini of babybeast, maar een full-size  TFV8.

35mh9pt.jpg

De schroefdraad van de diverse onderdelen, lopen smooth. Ook de airflow regeling loopt strak genoeg en heeft aan elke kant een eindstop.

Wanneer je de metalen topcap met vaste driptip los maakt, kun je hem vullen door een flink vul gat. Ik raad jullie wel aan om de Delrin topcap niet te gebruiken.

Deze gaat na verloop van tijd, echt muur en muur vast zitten. 

Wanneer je de base uit de tank schroeft, zie je een toch vrij grote verdamperkamer. Deze verdamperkamer is makkelijk te verwijderen.  Het buildingdeck is ook zeer groot, coils van 3,5 - 4 - 4,5 en 5mm kun je hier met groot gemak in kwijt. Ook opvallend is de liquidflow regeling. Wanneer je de verdamperkamer verwijderd, zit daaronder een losse ring met vier, vierkante, uitsparingen. Deze ring is alleen te verdraaien wanneer de tank open ligt, dus hij heeft geen verstelmogelijkheid vanaf de buitenzijde. Hierdoor moet je vooraf bepalen hoever dat je de liquidflow open zet. Ook de liquidflow sluiten voordat je gaat bijvullen, kan dus niet. Dit vind ik een min puntje. De chimney is trouwens ook supergroot. De binnendiameter is even groot als de widebore driptip !

Alles is echt groot aan dit monster, twee enorme liquidgaten en plenty ruimte op je buidingdeck. Het is wel aan te raden om de liquidgaten lekker vol te stoppen met wick materiaal, anders gaat hij gegarandeerd lekken. Ik heb 'm opgebouwd met twee microcoils, met een ID 3,5mm, van 0,81mm Kanthal A1, met elk 8 wikkelingen. Als wick heb ik de Bacon Cotton version 2 gebruikt. De liquidflow en de airflow heb ik vol open gezet. M'n mod is de Ijoy Limitless Lux, op 110 Watt.

De reviewers hadden gelijk, wat een smaak bom zeg, ongelooflijk voor zo'n grote tank. Ook de airflow is overweldigend licht. De dampopbrengst is Mega te noemen, zeker wanneer ik hem op 200 watt zet, wat een wolken !! Op 200 Watt, wordt wel de intensiteit van de smaak wat minder.

Maar zet je het vermogen terug naar rond de 100 Watt, en knijp je de airflow wat, is de smaak weer overduidelijk en krachtig aanwezig.

Wat opvalt met mijn setting, is dat je geen moment, ook niet wanneer je heftig chain-vaped, ook maar een geringste aanzet tot branderige smaak krijgt.

Dit is voor mij een gelukkige toevalstreffer, wat een stoere tank, je smaakpapillen worden maximaal verwend en wat een overheerlijke vape !!

Bestel meteen een tweede............als reserve.

@Sub-Ωhm,  dit is wat voor jou, gewoon mij vertrouwen en blindelings kopen, krijg je geen spijt van !

Edited by Karin Spaink
Lay-out bijgewerkt
  • Like 4
1 hour ago, Steamboy said:

@Sub-Ωhm,  dit is wat voor jou, gewoon mij vertrouwen en blindelings kopen, krijg je geen spijt van !

Ik vertrouw blind op je ervaring, ga 'm dus bestellen, heb al ff gekeken, maar heb je ook een direct link voor me ?

35 minutes ago, Steamboy said:

@Sub-Ωhm, was het gelukt ?

Nope, zojuist geprobeerd, heb er een account en al eerder besteld, de PayPal mogelijkheid is helaas verdwenen, heb en wil geen creditcard.

Ben verder gaan zoeken, FT heeft ook een styled 10ml, maar ben er niet zeker van dat dit dezelfde "clone" is.

Wordt deze VCMT in de YouTube volksmond niet de Dumptank genoemd ?

Poeh, die kreet ben ik niet tegen gekomen.

Dit ziet er uit als dezelfde uitvoering die ik ontvangen heb, met dezelfde lullige coiltjes en kruiskop schroefjes in de posts.

https://www.fasttech.com/products/3028/10020827/5142501-vcmt-styled-rta-rebuildable-tank-atomizer

Edited by Steamboy

Dit is ook exact dezelfde, maar dan bij Aliexpress en kan zelfs gewoon met Ideal betaald worden. (is wel een stukje duurder)

De mijne is ook een ShenRay 1:1 clone.

https://nl.aliexpress.com/item/VCMT-Style-10ml-30mm-RTA-Atomizer-by-ShenRay-1-1-clone-Silver/32692363672.html?isOrigTitle=true

Edited by Steamboy

De enige min punten van deze tank, die ik kan verzinnen zijn :

-   De liquidflow niet van buitenaf regelbaar

-   Geen mogelijkheid om eigen driptips te plaatsen

-   De zwarte Delrin topcap niet te gebruiken. Ondanks niet strak aandraaien, na een halve tank dampen, niet meer los te krijgen.

Deze klacht werd ook al genoemd in de review filmpjes. De originele heeft geen Delrin, maar een zwart stalen topcap.

Voor de rest, is dit echt een fantastisch goed gebouwde tank, met een heerlijk smaakvolle vape en een inhoud van nèt geen 10ml.

• Like 1