Jump to content
mas

Discussie dampen op het werk,

Recommended Posts

1 hour ago, Jayjay said:

Ik ga altijd een blokje om als ik damp op het werk. Vaak rondje om het gebouw. Daar zijn helaas ook mensen/burgers die mij altijd raar aankijken als ik damp. En nu ik langer dan een jaar al damp heb ik nog steeds moeite met dampen in het openbaar. Elke keer als iemand mij betrapt op dampen krijg ik wel kritiek over mij heen waar ik nog steeds niet tegen kan. "O wat stinkt dat", of "kuch, kuch". Ik wordt daar zo schijt ziek van. Want o ja, een sigaret ruikt o zo lekker. Elke keer als ik achter iemand loop die rookt krijg ik as in mijn oog.

bij mij is juist omgekeerde "waneer steek je nog ne keer kersen in"

Ik heb het ook redelijk luxe op het werk(havenmeester) wat dampen betreft.

Ik rookte er altijd stevig op los en de enige plek waar het niet mocht was op kantoor.

Veel buiten en ook met ligplaatsthouders erbij nooit problemen, ze zijn in hun vrije tijd en krijg dus vaak een sigaret aangeboden door ze. lekker ontspannen aan het werk dus.

Begin januari gaan dampen ipv roken.
Netjes buiten op het balkon waar ik op kantoordagen ook rookte.

Op dag 2 hadden we bezoek van hogerhand en kreeg ik te horen......

als je de boel niet blauw zet kan je ook gewoon binnen dampen hoor.
Ik viel van verbazing zowat van het balkon.

Als ik alleen ben damp ik dus vrolijk door op kantoor.
Als mijn collega er is ga ik braaf wrl even naar buiten, Hij hoefd niet in mijn wolkjes te zitten.

We zijn er inmiddels wel uit dat hij de custard smaakjes niet zo lekker vindt maar doet wel leuk iedere dag mee met.....raad de smaak.

Lekker relaxt en geen gezeur bij ons dus.
Wel veel vragen over hoe en wat met het dampen.
Wel erg leuk want een deel van mijn werkzaamheden is gewoon lekker ouwehoeren met onze gasten.
Mooi onderwerp en mischien steken ze er nog wat van op.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Hoe wordt je dat nu? Hoe wordt je vuurtorenwachter? 

Altijd al willen worden.
Tja hoe wordt je dat........gewoon met een beetje mazzel.
Zeker in de pleziervaart zijn het lastig te krijgen banen en worden ze meestal ingevuld door wat oudere mensen(omdat het een zeer zwaar beroep is haha)
Voor de zomer zie je regelmatig vacatures voorbij komen maar altijd seizoenswerk.

Wij zijn met zijn 2en en runnen samen de haven(400 ligplaatsen)
Kennen elkaar al zeker 20 jaar dus weten wat we aan elkaar hebben.

Terug naar hoe je het wordt......je moet er echt in rollen en vooral goed met mensen kunnen opschiete .

Ik had destijds een goede baan bij een autoverhuur bedrijf maar was het zat.
Kantoor hangen is niets voor mij en kon via via aan de slag als botenpoetser.
Een berg geld inleveren en de rommel van een ander opruimen. ik vond het heerlijk.
3 jaar gedaan, 2 keer een kapotte schouder en daar kwam een plekje vrij op het havenkantoor.
Kon mooi inschuiven en zit er nog steeds.
Zeker in het hoogseizoen de mooiste baan van de wereld en kan het iedereen aanraden als je de kans krijgt......zeg ja zonder na te denken. krijg je geen spijt van.

Wat veel mensen zich overgens niet beseffen.....ook met -10 staan we regelmatig buiten met water te klooien en is het wel even minder.
Laatste storm(windkracht 11 gemeten bij ons) loop je ook de hele dag aan boten te sleuren in de hoop dat je niet verzuipt.
Noem me raar maar ik hou ervan.

Ontopic....uhm.....in het kantoor van de scheepsmakelaar mag ik dan weer niet dampen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Ik ga altijd een blokje om als ik damp op het werk. Vaak rondje om het gebouw. Daar zijn helaas ook mensen/burgers die mij altijd raar aankijken als ik damp. En nu ik langer dan een jaar al damp heb ik nog steeds moeite met dampen in het openbaar. Elke keer als iemand mij betrapt op dampen krijg ik wel kritiek over mij heen waar ik nog steeds niet tegen kan. "O wat stinkt dat", of "kuch, kuch". Ik wordt daar zo schijt ziek van. Want o ja, een sigaret ruikt o zo lekker. Elke keer als ik achter iemand loop die rookt krijg ik as in mijn oog.
Geinig dat ik dit net vandaag lees, tot nu toe hou ik op hele openbare plekken m'n damper buiten beeld, heel bewust, wil niemand tot last zijn natuurlijk.

Vandaag bevond ik me zomaar ineens op de Haagse markt (kom daar normaal nooit, verschrikkelijke plek, je stoot overal je harses, iedereen loopt kriskras door elkaar, er wordt geschreeuwd, het meurt er naar vis en rot fruit, echt bah)

Op den duur toch maar een dampje doen, gewoon om eens te zien of mensen zouden opkijken, voorzichtig hijsje van de wasp, niemand keek, nog een paar trekjes, en toen maar hijsen van langer dan 5 seconden, dan moet er op z'n minst iemand een wenkbrauw omhoog doen toch?

NIEMAND! HELEMAAL GEEN EEN!

ik was verbaasd! Op een duur nog zo m'n best lopen doen om de grootst mogelijke stapelwolken te blazen maar geen hond die ervan opkeek.

Nu dit verhaal naast het jouwe, gok ik zomaar dat het komt door het topografische verschil, dat mensen zich hier sowieso minder met elkaar bemoeien, vrienden en bekenden roepen nog wel eens wat in de trant van
"zeau hei, Kobus, je lék de heaugeaufâhs wel!",

Haagse markt? gaf geen fuck...

☁️☁️☁️☁️☁️☁️☁️

Sinds januari dit jaar aan het dampen. Ik was de eerste bij mij op het werk. En nu zijn wij all met zijn drieën. Wij mogen bij ons binnen niet roken. Flora Holland veiling. Maar doen nu wel binnen dampen. Tot nu toe nog geen commentaar.
Houden het ook wel netjes. Het is zeker een uitkomst voor ons drie. De rest moet maar lekker door roken en naar buiten gaan.
Werkgever is daar wel over te spreken. Rookt zelf nog. Maar zit er ook over na te denken om de overstap te wagen.
Maar nog steeds genoeg commentaren vanwege erger voor je gezondheid dan roken enzovoort. Wij laten ze maar praten. Zeggen meestal dat het klopt wat ze zeggen en daarom doen wij het. Om de bevolking te laten krimpen. Je krijgt daar toch geen verstand binnen. Mijn collega's en ik zien de voordelen. Ook zeker vanwege onze gezondheid. Ik ken tot nu toe geen een damper waar de gezondheid naar de overstap achteruit ging. Maar die zijn daar zeker wel

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Er is geen gezondheids reden om het te verbieden. Maar iedereen die het pand bezit is in zijn rechter iets te verbieden. Hoe stom het ook is. Echter is het een probleem als de wet een verboden in brengt. Er is geen grond daarvoor.

Blokhuis wil dit in nl nu gaan doen met zijn preventie akkoord. Iedereen Zou de partijen moeten aanschrijven met onderbouwing bowing waarom dat ver od verkeerd is.

een rookhokje zou al een grote luxe zijn bij ons op het werk, wij staan " gezellig" buiten  zelfs geen afdakje

Idem hier. In regen en wind!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dampen in het openbaar is toch wel een beleving. Merk vooral dat mensen niet eens kijken door de wolken die eraf komen, maar dat ze het vooral gewoon intressant / raar vinden om zo een mod met tank te zien waar iemand aan lurkt. Tot nu toe nog niemand die klachten heeft, wel 2 personen die om informatie vroegen, dus tot nu toe een hele positieve ervaring.

Op het werk is het een iets ander verhaal. Ik heb mijn eigen klussenbedrijf en soms ben je op werkplaatsen waar toch wel een soort "alfa-mannetjes" sfeer hangt. Daar krijg je wel echt af en toe domme opmerkingen van de mannen die aan de shag zitten, maar ben daar nooit gevoelig voor geweest dus weet me goed te verweren. Het is en blijft af en toe echt een apart wereldje waarin vooral "stoere en sterke mannen" werken.

Edited by Vicee

@Vicee
Het is wel een feit, dat een sigaret of sjekkie tijdens de werkzaamheden makkelijk tussen de lippen geklemd kan worden, hetgeen niet lukt met een box mod + tank... dus dan zou men genoegen moeten nemen met een cigalike...

2 hours ago, Marianna said:

@Vicee
Het is wel een feit, dat een sigaret of sjekkie tijdens de werkzaamheden makkelijk tussen de lippen geklemd kan worden, hetgeen niet lukt met een box mod + tank... dus dan zou men genoegen moeten nemen met een cigalike...

Ik rook sowieso niet terwijl ik werk, nooit gedaan ook. Stap altijd even naar buiten. Zelfs bij een bouwval heb ik respect voor het pand en de mensen die het hebben gekocht, dus gewoon even uit respect buiten roken. Dus nu gewoon de mod mee en hijsen maar!

Edited by Vicee

2 minutes ago, Vicee said:

Ik werk sowieso niet terwijl ik werk, nooit gedaan ook. 

:lol

patat2.gif

19 minutes ago, Vicee said:

Ik rook sowieso niet terwijl ik werk, nooit gedaan ook. Stap altijd even naar buiten. Zelfs bij een bouwval heb ik respect voor het pand en de mensen die het hebben gekocht, dus gewoon even uit respect buiten roken. Dus nu gewoon de mod mee en hijsen maar!

Ik rook helemaal niet, maar ik damp wel.
Ook binnen, bij iedere wetende en onwetende.

18 hours ago, SanSiro said:

"Ik werk sowieso niet terwijl ik werk, nooit gedaan ook".

:lol

patat2.gif

Open goal, vriend!

Ik was laatst op een bouwplaats in the uk voor mn werk en daar waren aparte rook plekken voor rokers en dampers. 
Serieus!? Gaat het die kant op! Dan wil ik ook een aparte plee voor het voopen

Altijd al gerookt op het werk en nu dus ook aan het dampen, al hebben ze sinds kort van hogerop de opdracht gehad om roken in alle vestigen te verbieden, ook al is het een staalbedrijf.. toen vroeg de vakbond hoe het met dampen zat, zeiden ze ja, het valt onder de tabakswet dus ook verboden.. dat ik sinds ik damp niet eens meer ziek ben geweest en dus ook productiever ben speelt precies geen rol, maar kaderleden zijn bij ons altijd al bekrompen geweest (zoals 1 van hen die vindt dat er teveel ziekteverzuim is maar zelf wel elk jaar 4-5 maal ziek is of van thuis uit werkt op de meest creatieve momenten...), dus doe ik het nu als ze het niet zien.

Overal liggen peuken, tot in de kleedkamers toe, zelf als iemand 10meter van hem staat te roken doet hij alsof hij het niet ziet, mijn damp valt dan wel meer op maar zulke hypocrisie is gewoon belachelijk, ik damp alleen base dus het is niet dat ze het van ver kunnen ruiken dat ik damp. Nu werk ik wel in ploegen en werken zij overdag, dus een halve dag kan ik gewoon dampen zonder uit te kijken of ze ergens rondlopen (enorm groot magazijn) of doe ik het gewoon als ik op het toilet zit 🙂 er is wel een rokersruimte voorzien, weliswaar buiten en alleen toegelaten tijdens de lunchpauze..

Achja, bekrompenheid tov dampen, het zal altijd blijven bestaan denk ik. Net zoals toen ik begon te dampen, was 1 van de eerste op het werk en dan heb je van die plezante collegas met telkens dezelfde achterlijke reacties als "ik heb gehoord dat het slechter is en blabla.." en vonden dat nog leuk ook, zei ik doodgewoon, we zullen eens zien wie er eerst in zijn kist ligt, de roker of de damper 🙂 sindsdien geven ze er geen kritiek meer op, als ik ze dan tegenkom terwijl ze aan het slijmhoesten zijn zeg ik met een dikke smile op mijn gezicht; rook nog eentje. Zulke mensen kunnen voor mij dan ook vierkant de pot op, maar dan heb je ook nog toffe collegas die info komen vragen en of ze het eens mogen proberen, die help ik dan met plezier natuurlijk 🙂

Edited by Moloch

Bij ons (RIVM) willen ze het hele terrein rookvrij maken en dat zal ook wel ‘dampvrij’ inhouden. Dat zal niet gaan lukken, denk ik. Een van de vele voordelen van dampen is dat je het rustig kunt doen waar niemand je kan zien. De wc vind ik te ver gaan (persoonlijk), maar op zo’n groot terrein is er altijd een stil plekje te vinden.

Welja, het is een enorme ruimte vol met toiletten en ik damp MTL dus er hangt geen dikke mist 😛 en iedereen weet dat ik damp dus niemand stoort er zich aan, ik laat de deur aan de ingang van die ruimte ook open dus het verlucht genoeg. Al zijn er ook die er zitten roken en dat is minder plezant.

Edited by Moloch