Jump to content
mas

Discussie dampen op het werk,

Recommended Posts

Hmm... Daar ben ik het voor mezelf eigenlijk niet zo mee eens. En alcoholist kan behoorlijk in de verleiding komen in een omgeving waar onbezorgd alcohol genuttigd wordt. Maar hoewel ik nog best af en toe een shaggie lust, is het rookhol wel zo ongeveer de laatste plaats waar ik in de verleiding kom, en ervaar ik juist tegenwoordig voor het eerst in mijn leven en zekere mate van afkeer van de geur van (oude, verschaalde) rook. Vind persoonlijk de supermarkt moeilijker, met de verleidelijke bontgekleurde pakjes.

De geur van een vers opgestoken sigaret vind ik overigens NIET vies. Alleen de walm die na roken om mensen heen en in de lucht gaat hangen. Zelfs in rookzones buiten. Jakkie. 

3 hours ago, L33ntje said:

Vind persoonlijk de supermarkt moeilijker, met de verleidelijke bontgekleurde pakjes.

Ik zit veel langs de weg, bij elke pomp denk ik: zal ik? Natuurlijk doe ik het niet! Maar je kunt overal rookwaar kopen, echt overal. Ik merk niet heel veel meer van beperking van verkooppunten van rookwaar. Dat zou er toch van gaan komen? Maar goed, dampvrienden en vriendinnen, een fijne dag gewenst voor jullie allemaal!

On 7-12-2017 at 00:02, Luc rafc said:

In een rookhok gaan staan is eigenlijk het zelfde voor een ex-roker als een afgekickte alcoholieker verplichten te gaan eten in een café of bar .

Maar daar staat niemand bij stil !!😈

Lijkt me inderdaad heel moeilijk.In restaurant wordt trouwens ook gedronken maar zal de sfeer misschien anders zijn?

On 7-12-2017 at 00:02, Luc rafc said:

In een rookhok gaan staan is eigenlijk het zelfde voor een ex-roker als een afgekickte alcoholieker verplichten te gaan eten in een café of bar .

Maar daar staat niemand bij stil !!😈

Ik heb zo eens gebabbeld met een (ex-)alcoholist. Ik schrijf expres "ex" tussen de haakjes, omdat die meneer zei dat hij, inmiddels al 15 jaar droog, dat hij altijd een alcoholist zal zijn.

En hij vertelde dat als hij nog maar een bon-bonnetje met alcohol zou eten, hij voor gaas gaat!

Ik heb nu al 2,5 jaar geen tabak meer gerookt, maar ik denk toch dat ik nu na één sjekkie echt niet overstag zou gaan.

Ik ook niet,maar toch wil ik niet in een rookhok staan.

Ik ben gestopt met roken, en laat me niet terug in de rook zetten.

Mijn kleding en ikzelf ruikt fris en zo wil ik het houden.

En het verhaal van de alcoholist is waar,ik heb er zelf geen ervaring mee gelukkig maar.

Toch onderschat iedereen de effecten van een verslaving,of het nu een gsm is of een spelcomputer ,tot cafeïne of chocolade iedereen heeft er wel één.

Dingen die je eigenlijk niet wil doen maar je toch altijd moet doen om je goed te voelen.

bij ons is gewoon simpel er mag overal gerookt worden en gedampt 

normaal zou niet mogen qua wetgeving ,zelf de camion is verlengde van de werkvloer maar word nergens toegepast

werk in den bouw dus altijd in openlucht

10 hours ago, Toon said:

Ik heb zo eens gebabbeld met een (ex-)alcoholist. Ik schrijf expres "ex" tussen de haakjes, omdat die meneer zei dat hij, inmiddels al 15 jaar droog, dat hij altijd een alcoholist zal zijn.

En hij vertelde dat als hij nog maar een bon-bonnetje met alcohol zou eten, hij voor gaas gaat!

Ik heb nu al 2,5 jaar geen tabak meer gerookt, maar ik denk toch dat ik nu na één sjekkie echt niet overstag zou gaan.

Ik heb 10 jaar niet gerookt, na 10 jaar in een gekke bui een sjekkie gerookt.Eentje kan geen kwaad dacht ik, enkele weken daarna rookte ik weer.Dit weer 10 jaar volgehouden. Inmiddels 5 jaar aan het dampen, sigaret opsteken is in mijn geval geen optie.

Damp gewoon op mijn (kantoor) werkplek.
Niemand heeft er problemen mee, als mijn smaakje maar lekker ruikt !
Soms maakt iemand een opmerking, dan vraag ik laat me even zien waar staat dat dampen verboden is .
Ik rook namelijk niet, ik damp !

Edited by Johnnybegood_59

Wij hebben op het werk een soort afdak (wat wel gewoon aan 1 kant open is) waar de rokers zitten. Ik damp daar ook gewoon, als het goed weer is ga ik soms gewoon buiten er bij zitten/staan. We doen het in principe alleen in de pauze, of als je toch buiten bezig bent om iets te doen zoals de bak met oud ijzer legen.

Edited by Dennis1992