Jump to content

vanilla custard v2 capella

Recommended Posts

in 1 woord: ZAAALIG

ik mix deze op 15 a 16% en doe er nog een drupje vanillini extract en wat sucralose bij. ook perfect met dulche de leche. een echt aanradertje.

edit: Ik gebruik steeds pure VG (99,5%) waar ik mijn aromas bij kieper.

4 weken steepen is een goede richtlijn. grote porties maken dus ;)

Edited by christophe1982

Grappig heb deze vandaag afgemixt (Vandaag begonnen met DIYen :bloos)  met 10% zoals op het flesje stond. 68/32 VG/PG 3MG. Krijg sterk de neiging om wat bij te druppelen na dit topic maargoed, wil hem nog wel 2 weken laten staan voordat ik oordeel..  

Edited by ruFFz

Wauw 25% @Starrie ? Ik dacht dat ik degene was die steeds meer dan de rest er moet indoen om iets te proeven :).

zo abnormaal ben ik dus blijkbaar toch niet :)

een receptje waar al mijn vrienden achter vragen is 16% custard en 2,5% dulche de leche. 2 drups sweetener TPA per 10 ml.. ze krijgen er maar niet genoeg van en ikzelf ook niet. smaakt in elk tankje goed en staat steeds per 100 ml in de kast te steepen..

kan ook natuurlijk, komt erop neer dat je moet proeven en mixen. Een vriend van mij vind mijn mixen smaakloos en koopt liever die voorgemaakte van twelve monkeys. ik vind ze lekker en op punt, maar mijn collega vind ze te straf. (die vriend rookt geregeld, ik zelden en mijn collega is volledig gestopt..) ik begin meestal met wat meer erin te doen om nadien te verdunnen, dan hoeft het niet opnieuw zo lang te steepen. Is wel moeilijker om in te schatten. sommigen maken 3 testflesje vb 5,10 en 15%. als 10 te zacht is en 15 te straf kan je van elks een ml mengen en heb je 12,5% nadeel hier is dat je dan veel meer geld moet investeren omdat je met een test eppie aroma niet toekomt etc..

• Like 1