Jump to content

Double Chocolate (Clear) tpa


christophe1982

Recommended Posts

13/9/16 mixed 18%  rest VG
20/9/16 niet veel smaak aan, lichte cacaosmaak.
25/9/16 het droge kalkachtige is wat weg( alsof je nesquik poeder inademde) maar smaak is nog steeds heel zacht. ( meer in doen?) wat ik proef is echt wel meer dan ok maar te flauw. Zeker om te gaan mixen, die gaat helemaal verdwijnen vrees ik.
zit nu achter in de steepkast. chocolade moet blijkbaar lang steepen. voorlopig laat ik het dus even zo. als er mensen zijn die een goede hebben... let me know ;)

 

13/11: lang genoeg gesteepd denk ik en niets veranderd. Misschien iets minder droog en kalkachtig en dus wat fluweler op de tong maar qua smaak echt povertjes en de naam chocola nog niet waardig.

Edited by christophe1982
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Guest UGL211211a
1 hour ago, christophe1982 said:

als er mensen zijn die een goede hebben... let me know ;)

 

Chocolade is lastig. Die van Inawera doet mij te veel denken chocomelk uit de automaat. Die van CdD is me te zoet en te donker met mist body. En met Flavour Art aroma's lijkt het de bedoeling dat je zelf gaat kokkerellen. Bijvoorbeeld met een combinatie van FA Cocoa, FA Chocolade en FA Vienna Cream. Al dan niet aangevuld met FA Caramel, TPA Brown sugar en wat Acetyl Pyrazine.

 

Ik heb nog maar een paar chocolade (achtige) recepten geprobeerd, maar die laatste benadering lijkt het meest kansrijk.

Edited by Ad nogwat
Link to comment
Share on other sites

Guest Philippe VB

http://bigmouthliquids.com/

 

Big mouth vapors heeft er wel enkele met uitgesproken chocolade smaken. Het zijn wel nooit echt single smaken maar een mix van smaken. Bij deze proef je chololade wel echt god door maar moeten wel een klein maandje stepen. 

Link to comment
Share on other sites

Guest UGL211211a

Nu we toch wat afdwalen van het subject: van deze recepten krijg ik ook heel erg een chocola gevoel. Gek genoeg vooral van de Mocha Nips. Die mokka snoepjes simuleert, geen chocolade reep. Dus mogelijk ligt dat aan mij. Maar hij is errug goed.

 

http://vapingunderground.com/threads/hics-cocoa-cookies-best-chocolate-ive-ever-vaped.1871/
http://vapingunderground.com/threads/hics-mocha-nips-coffee-candy.1832/

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, christophe1982 said:

als ie naar koetjesreep smaakt betaal ik 10€ voor het recept ;)

 

Koetjesreep mag bij ons thuis geen chocola heten, maar de jeugdherinneringen die het oproept zijn inderdaad goud waard (en koop dus altijd zo'n uitdeelzak als ik ze zie liggen, helemaal voor mezelf alleen, en op voor ik het weet...)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, christophe1982 said:

ps: in de axxion in belgie liggen die zo wat standaard te koop... maar misschien had ik dat beter niet gezegd :)

 

Ze zijn hier ook niet moeilijk te vinden, maar heb mezelf aangeleerd bepaalde -gevaarlijke- gangen te mijden in de winkels waar ik het meeste kom. Tot ik eens elders in den lande winkel en er op stuit, dan MOET het mee (en voelt 't très spécial haha) ;-)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Als het maar Witte chocolade is..., dan is het goed.
Echter heb ik niet de illusie dat deze te dampen is...

Ik zou er een m**rd voor doen...

Na witte chocolade komt geen chocolade (Koetjesreep)... :P

Edited by Bata4
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

@Bata4 ik dacht dat ik Wayne van DIYorDIE hoorde over een witte chocolade smaak, maar heb verder niet opgelet (inthemix/YT van gisteren stond op de achtergrond te draaien), misschien een zoekactie waard. Of misschien was het dat hij daar ook een moord voor zou willen doen en nog steeds niet gevonden had, kan ook...

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, Marianna said:

 

The Flavor Apprentice verkoopt óók witte-chocola-aroma (helemaal onderaan de pagina)

 

 


 

Heb al vaker "die smaak"  voorbij zien komen, echter heb ik nog zat te proeven...

Hoop ze een keer te ruilen via EPPIES RUIL... om te kijken of ze ook daadwerkelijk naar witte choco smaken...

Link to comment
Share on other sites

23 hours ago, Marianna said:

The Flavor Apprentice verkoopt óók witte-chocola-aroma (helemaal onderaan de pagina)

Wat ik van Wayne/DIYorDIE kon lezen (niet veel, hij heeft tegenwoordig de flavor-notities en recepten afgeschermd, en alleen met een abo van $3 p/m te zien) was dat die helaas niet aan de verwachtingen/naam voldeed. Ben zelf overigens geen witte-chocolafanaat, dus een eigen ervaring kan ik je niet geven.

Link to comment
Share on other sites

On 21-10-2016 at 20:24, Bata4 said:

Als het maar Witte chocolade is..., dan is het goed.
Echter heb ik niet de illusie dat deze te dampen is...

Ik zou er een m**rd voor doen...

Na witte chocolade komt geen chocolade (Koetjesreep)... :P

 

Flavor west en TPA / TFA hebben er eentje.

Die van flavor west heb ik al gereviewd ; net iets te subtiel maar de smaak gaat wel de goeie kant op.

Ik heb gisteren de TPA versie binnen gehad en heb er een proefje mee gemaakt.

De lucht van het aroma was al veelbelovend ! 

Over een paar weken doe ik er een review van :) 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Guest dirk1971

Ik heb ook een smaakje besteld met witte chocolade van easy sigaret. Gemixt in eerste instantie met base 50/50 en flesje gemaakt van 10 ml. 9 ml base en 1 ml witte chocolade. Een week laten steepen en de smaak was erg flauw. Vervolgens nog een keer geprobeerd maar toen met twee keer zoveel smaakstof en toen die goed




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

We gebruiken 'food grade' aroma's, die puur bedoeld zijn voor voedingsprodukten en ijsjes e.d.

Zodra die aroma's met PG en/of VG vermengd worden en ook nog met nicotine... zal 't totaal anders gaan smaken en daar moet je dan een oplossing voor verzinnen, bijvoorbeeld door er een beetje van 1 of 2 andere aroma's aan toe te voegen.

 

 

 

Edited by Marianna
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest dirk1971
Als het maar Witte chocolade is..., dan is het goed.
Echter heb ik niet de illusie dat deze te dampen is...

Ik zou er een m**rd voor doen...

Na witte chocolade komt geen chocolade (Koetjesreep)... :P

Ik heb nog een beetje smaakstof van witte chocolade van Easy Sigaret. Nog ongeveer 1/4 de van een flesje van 10 ml. Als je wilt kan ik deze naar je opsturen dan kun je proberen hoe die smaakt. Je moet echter wel geduld hebben want het moet minstens twee weken steepen voordat je de smaak goed proeft. Gr van Dirk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, dirk1971 said:


Ik heb nog een beetje smaakstof van witte chocolade van Easy Sigaret. Nog ongeveer 1/4 de van een flesje van 10 ml. Als je wilt kan ik deze naar je opsturen dan kun je proberen hoe die smaakt. Je moet echter wel geduld hebben want het moet minstens twee weken steepen voordat je de smaak goed proeft. Gr van Dirk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk



Helemaal top.., zou ik erg leuk vinden...
Krijg jij van mij ook wat...
Heb hier wat brouwseltjes en flavours...


een PB... ;)

 

Link to comment
Share on other sites

On 23-10-2016 at 11:45, SCi said:

Flavor west en TPA / TFA hebben er eentje.

Die van flavor west heb ik al gereviewd ; net iets te subtiel maar de smaak gaat wel de goeie kant op.

Ik heb gisteren de TPA versie binnen gehad en heb er een proefje mee gemaakt.

De lucht van het aroma was al veelbelovend ! 

Over een paar weken doe ik er een review van :) 

 

Geen eigen ervaring, maar hoorde in de laatste InTheMix vodcast (vidcast?) dat die "white chocolate" van FW idd meer in de richting zit dan die van TFA, verder geen percentages of toevoegingen gehoord.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...