Jump to content

Korte review Smok Vape Pen


Guest Philippe VB

Recommended Posts

Guest Philippe VB

Ik wilde toch even een korte review geven van de Smok Vape Pen (VP) en dit voornamelijk omdat er een groot minpunt aanwezig is. 

 

https://goo.gl/photos/x4VmoN2kjKfoXsbE9

 

 

Maar eerst even kort samengevat. Ik was op zoek naar een klein eenvoudig apparaatje om altijd mee te nemen waarmee ik alle soorten eliquid mee kan vapen zonder veel te moeten nadenken. En dit is zo een apparaat. Er staat enkel een firebutton op niet meer en niet minder. De coils hebben grote gaten waar de katoen op vier plaatsen doorkomt en hebben 0,3 ohm standaard. 

 

Hiermee kan je net zo goed een 50/50 als een 100 VG sapje indoen en het werkt even goed. Ik moet zeggen dat ik keer op keer verbaasd ben als ik hier aan slurp het voelt als een Moonshot in een Hexohm maar het is echt een apparaatje dat ik 15 euro heb betaalt op fasttech. Ongelooflijk wat dit doet voor deze prijs. Als je het dan vergelijkt met de icare dan kan je enkel besluiten dat je het niet kan vergelijken :)

 

Ik heb er al diverse sapjes in getest en keer op keer kom ik tot de constatatie dat dit het bijna zo goed doet als een dripper. Ook is de damp altijd perfect nooit te warm of te koud, neen dit werkt perfect en ik weet dat ik deze heel veel ga gebruiken. Maar er is spijtig genoeg een groot nadeel aan verbonden en dat is echt zonde. Ik hoop echt dat er een V2 uitkomt waar dit niet zo is.

 

Het is even moeilijk om uit te leggen maar ik ga toch een poging doen. 

 

De VP bestaat uit 4 onderdelen:

- de batterij met ingebouwde luchtgaten

- de atomizer die je in de batterij draait

- het glas

- de topfiller

 

Als je de batterij van bovenuit bekijkt dan zie je een schroefdraad waar je de coil in vastdraait en aan beide kanten een luchtgat. Dus de eerste keer draai je coil in batterij, zet glas erop, vul je met sap en draai je topfiller vast (op de coil aan de andere kant). Tot nu toe geen probleem. Maar dan, als je wil bijvullen dan moet je topfiller losdraaien. Soms lukt dit perfect en vul je gewoon bij. Maar soms ook niet :(

 

Zoals gezegd zit de topfiller ook vast aan de atomizer en als deze hiervaan vaster zit dan aan batterij dan draai je via topfiller ook de atomizer los. En daar loopt het fout. Het overgebleven sap dat nog in tankje is loopt dan onder de coil door in de batterij en langs de luchtgaten naar buiten. 

 

En ik heb echt al alles geprobeerd, vaster zetten van coil op batterij enzo. Het is spijtig genoeg echt niet te voorspellen soms loopt het gewoon mis en zit atomizer vast aan de topfiller en loopt de liquid weg. 

 

Het is blijkbaar wel een gekend probleem maar er is nog geen oplossing voor:

 

 

Edited by Philippe VB
Link to comment
Share on other sites

Guest Philippe VB

Ik heb deze nu ondertussen bijna een week in gebruik. Buiten het probleem dat ik bovenaan aanhaalde is dit voor mij toch echt wel de ontdekking van 2016!! Ik probeer topfiller zeer voorzichtig te verwijderen elke keer en lukt wel redelijk. 

 

Maar deze is nu toch wel echt een toppertje!! De smaaksensatie is bijna ongekend, batterij gaat zeer lang mee en past zeer gemakkelijk in zak. Tot nu toe heb ik coil ook nog niet moeten vervangen dus dat valt ook goed mee. Echt maar dan ook echt een aanrader en voor een prijsje en dat is deze toch echt wel is: 13 euro op fasttech https://www.fasttech.com/products/0/10020217/5502301-authentic-smoktech-smok-vape-pen-22-1650mah-kit

 

Ik heb deze week quasi niets anders gebruikt moet ik zeggen, en dan voornamelijk zeer hoge VG's erin gedaan. De smaak van 12 monkeys hierin :) vraag je je af waarom je ooit gerookt heb als ze zoiets veel gezonder in de plaats kan hebben. 

 

Verbruik van liquid valt mee, verbruikt minder dan een Moonshot en TFV8 bijvoorbeeld maar ga er toch vanuit dat je aantal keer per dag moet bijvullen. 

Link to comment
Share on other sites

Ik begrijp uit de reacties onder de YouTube-video dat er inmiddels een aangepaste versie is. 

Heb je toevallig ook ervaring met de Ego AIO zodat je kunt vergelijken? Ik stel me zo voor dat dit meer een DL-apparaat is dan de AIO, klopt dat? 

Link to comment
Share on other sites

Ik heb ongeveer dezelfde ervaring met de iJust S, behalve dan dat gemier met die coil. Bij de iJust gaat dat allemaal goed.

Wel jaag ik er veel liquid doorheen, maar met DIY liquid maakt dat niet heel veel uit

Link to comment
Share on other sites

Guest Philippe VB
15 hours ago, Marza said:

Ik begrijp uit de reacties onder de YouTube-video dat er inmiddels een aangepaste versie is. 

Heb je toevallig ook ervaring met de Ego AIO zodat je kunt vergelijken? Ik stel me zo voor dat dit meer een DL-apparaat is dan de AIO, klopt dat? 

Ik denk dat ik nog wel de eerste versie heb (via fasttech besteld of gearbest).

 

Ik ben begonnen met een Ego One en ik denk dat je die wel kan vergelijken met de Ego Aio. De Ego is idd meer beboeld voor MTL. Ik gebruik het tankje ervan trouwens nog steeds voor op plaatsen waar het "moeilijker" dampen is en ik niet teveel damp mag maken. Bij het tankje van de EGO one kon je trouwens luchttoevoer een beetje regelen (nooit in die mate dat het ECHT kon gebruiken voor DL).

 

Hier bij Smoke pen kan je niets regelen, er zijn twee luchtlinlaten en that's it. Maar inderdaad meer gemaakt voor DL en het werkt ook zeer goed voor DL. Soms betrap ik er mij wel op dat ik onbewust één luchtgat toedruk en aan MTL doe. Maar als je nooit aan DL doet is dit inderdaad geen aanrader want het is er echt voor gemaakt. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest Philippe VB

Ondertussen 14 dagen verder en nog steeds ongelooflijk tevreden van mijn aankoop. Ik heb ondertussen trouwens een tweede aangeschaft :) 15$ bij fasttech dat is gewoon geen geld voor wat je krijgt. 

 

Ik wou gewoon even updaten om te melden dat ik nog steeds geen nieuwe coil heb moeten plaatsen en dat ik er toch altijd 12 monkeys achtige liquids in doe en de vape pen toch altijd op zak heb en veel gebruik. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Philippe VB said:

Ondertussen 14 dagen verder en nog steeds ongelooflijk tevreden van mijn aankoop. Ik heb ondertussen trouwens een tweede aangeschaft :) 15$ bij fasttech dat is gewoon geen geld voor wat je krijgt. 

Ik zet hem nu definitief ook op mijn wishlist. Het lage gewicht - 80 gram (de AIO is meen ik 75gr.) - vind ik ook een groot voordeel. Je kunt ze nog eens wat langer in je hand houden, zoals je van sigaretten gewend bent ;-)

Wel jammer van de wegwerpcoils. Denk je dat ze rewickbaar zijn?

Link to comment
Share on other sites

Guest Philippe VB

@madman72

De Ijust S is volgens mij juist niet te vergelijken door het feit dat er een 510 verbinding is. Feitelijk is deze een mod op zich. Bij de vapepen is alles één geheel en dat maakt ze volgens mij zo uniek. De luchtgaten zijn geïntegreerd in de batterij, net als de tank dat is. Daardoor is dit dan ook een zeer licht apparaatje. 

 

Hiermee wil ik zeker niet zeggen dat de Ijust s niet goed is, gewoon anders. Deze is eerder te vergelijken met de Ego. 

 

@Marza ik heb nog niet gekeken of de coils rewickbaar zijn, maar ik denk het niet. Misschien komt Smok nog wel uit met een rebuidable uit. De coils zijn immers redelijk groot dus het moet technisch wel mogelijk zijn om deze te maken denk ik. Maar ja gelet op de lage prijs zullen ze het misschien van commerciële overwegingen niet doen, zo brengen ze immers nog geld op door de verkoop van de coils. 

Edited by Philippe VB
Link to comment
Share on other sites

On 20 oktober 2016 at 11:09, Philippe VB said:

Ik ben begonnen met een Ego One en ik denk dat je die wel kan vergelijken met de Ego Aio.

 

Zeker niet, de AIO is veel meer een DL-apparaat.

 

1 hour ago, Philippe VB said:

Bij de vapepen is alles één geheel en dat maakt ze volgens mij zo uniek.

 

De AIO is ook één geheel, dus zo uniek zijn ze ook weer niet...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, madman72 said:

Waarom kijk je niet ook even naar de iJust S @Marza? Die is vergelijkbaar met deze, maar met een 510 verbinding, waardoor je er iedere tank, dus ook rewickbare, op kunt zetten. 

Dank voor de tip, ik heb er nog even naar gekeken. En misschien is de iJust S wel de ideale startersset: simpel zoals hij komt, een wat ruimer assortiment coils en uitbreidbaar wanneer je dat wilt.  

 

Maar, hij is net weer iets groter (13,9x2,45 i.p.v. 11x2,2 cm.), net iets zwaarder (156 vs. 88 gr.) en ook weer wat duurder ($27,35 vs. $15,60). Wat hem voor naast de Ego Aio (waar ik mee ben begonnen) en de Pico,die ik inmiddels ook gebruik, voor mij minder aantrekkelijk maakt. Bovendien zijn de reviews over de Smok echt laaiend enthousiast. Wat de Aio voor MTL is, lijkt de Smok voor DL.

 

@Philippe VBDank. Je zou denken dat die coils er inmiddels wel zouden zijn, maar wie weet. Net als o-rings in andere kleuren trouwens, raar dat ze er alleen met oranje zijn.

 

@JaWa Ik denk dat Phillippe bedoelt uniek voor een DL-pen. Ik ervaar de Aio toch meer als een MTL-apparaat, waarmee je als je echt wilt ook wel DL kunt dampen, maar niet echt prettig. Wel een vorm van MTL die richting DL gaat, qua warmte en luchtstroom, maar het is het net niet helemaal. Kan natuurlijk zijn dat dat voor anderen wel functioneert.

 

Hoe dan ook, ik heb de Smok inmiddels besteld. Ik kom erop terug wanneer ik hem heb ;-)

 

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Embryo1 said:

Ik denk dat de prijs niet veel scheelt : http://www.efun.top/catalogsearch/result/?cat=0&q=ijust

                                                            http://www.cigabuy.com/index.php?main_page=ws_search_result&keyword=smok vape&categories_id=&cat_change=true   

Ah, kijk aan. Ik had wel vergeleken met Gearbest, maar niet met efun. Voeg ik toe aan mijn lijstje voor het checken van prijzen.

 

Toch, klinkt misschien raar, het is net het verschil tussen twee of drie pakjes shag. Voor een 'erbij-ding' net anders. 

 

Nee, ik reken niet meer om naar guldens, maar nog wel naar rookwaren ;-)

Link to comment
Share on other sites

Guest Philippe VB

De Aio heb ik niet dus kan ik niet vergelijken maar de vapepen is echt wel voor DL bedoeld. Daarom ook een zeer breed mondstuk. Ik durf het effect wel vergelijken met een Avocado 24 met dubbele coil in, zo goed gaat hij. Daarom is het volgens mij ook geen beginnersmateriaal. 

 

@Marza Inderdaad marza voor die prijs heb je nog geen flesje 12 monkeys van 30 ml :)

 

 

Link to comment
Share on other sites

Das toch een mooike é  , en nu over naar de smok pen22 ,  hoe kan men de  aangepaste versie herkennen mocht die er al zijn ondertussen ?

Link to comment
Share on other sites

@Marza als je een pen formaat wilt met een rebuildable coil, zou de Smok Stick One Plus met RBA ook wat voor je kunnen zijn. Ik heb er twee in gebruik en ben er heel tevreden over. Er zijn twee RBA's voor te krijgen, een single coil en een dual coil.

 

Maar persoonlijk denk ik dat je de coils van de smok vape pen wel kunt rebuilden. Ze lijken veel op de Micro tfv4 coils en daarvan heb ik er al verschillende opnieuw gecoiled.

Edited by Vaper69
Link to comment
Share on other sites

@Vaper69 Wel weer een stukje dikker en als ik het goed zie zonder vervangbare batterij, wat de iJust S dan wel heeft. Dat vind ik bij die prijs (fasttech $31,26, niet verder gezocht wegens al voorzien) toch een minpunt. Maar dank voor de tip.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Marza said:

@Vaper69 Wel weer een stukje dikker en als ik het goed zie zonder vervangbare batterij, wat de iJust S dan wel heeft. Dat vind ik bij die prijs (fasttech $31,26, niet verder gezocht wegens al voorzien) toch een minpunt. Maar dank voor de tip.

 

Inderdaad net zo dik, 24.5 mm, maar de iJust S heeft ook geen vervangbare batterij hoor. Zijn allebei fixed.

Link to comment
Share on other sites

Ah inderdaad @Marza, begreep hem even verkeerd. Dacht dat je bedoelde dat er een losse batterij in kon (18650 ofzo). Ik heb de ijust s batterij zelf ook onderweg om te combineren met een ander (korter) tankje als de ijust tank.  wat mij tegen staat van de complete set met ijust tank is de grote lengte van de totale set. Daarom vind ik de smok zo fijn. Is maar 12 cm totaal. Dat je de batterij van de smok niet kunt vervangen is inderdaad een groot nadeel ja.

Edited by Vaper69
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...