Jump to content
Valve

Grotere voorraad 'Nana Cream kopen?

Recommended Posts

Hi allen,

Sinds ik 'Nana cream heb gedampt ben ik ervan overtuigd dat ik deze liquid de lekkerste vind van de 8 verschillende die ik heb geprobeerd. Nu wil ik er graag een voorraadje van inslaan maar ik kan alleen maar van die 10ml flesjes kopen. Moet ik daar dan 3 van kopen, of kan ik toch op één of andere manier en voordeliger een grotere hoeveelheid bestellen?

Of is er iemand die een soortgelijk recept kan brouwen en dat te koop heeft o.i.d.? Ik ben benieuwd!

Als je zelf wilt DIY-en: Het concentraat daarvan is evt. (o.a.) bij chefsflavours te koop, mengen op 16% met base (1 flesje concentraat van 30ml (+ 157,50ml base) is dan goed voor totaal 187,50ml liquid).

En als je het helemaal zelf wilt mengen zijn er ook clone-recepten (maar weet zelf niet welke daarvan het dichtst in de buurt komt).

Edited by tsiis

26 minutes ago, tsiis said:

Als je zelf wilt DIY-en: Het concentraat daarvan is evt. (o.a.) bij chefsflavours te koop, mengen op 16% met base (1 flesje concentraat van 30ml (+ 157,50ml base) is dan goed voor totaal 187,50ml liquid).

En als je het helemaal zelf wilt mengen zijn er ook clone-recepten (maar weet zelf niet welke daarvan het dichtst in de buurt komt).

Hmm interessant, die smaak komt dan goed in de buurt? Ik zie een beetje op tegen het kopen van mengflesjes, pipetjes en dat soort spul. Of valt dat mee? (Ik bouw namelijk zelf drones en die hobby neemt ook al een hele kamer in beslag, met mindere goedkeuring van m'n vriendin. Haha.)

7 minutes ago, Valve said:

Hmm interessant, die smaak komt dan goed in de buurt? Ik zie een beetje op tegen het kopen van mengflesjes, pipetjes en dat soort spul. Of valt dat mee?

Ik kan het je niet beloven (damp datzelfde spul zelf niet), maar heb goede ervaringen met concentraten van andere smaken/merken.

Wat is je dagelijkse verbruik en welke samenstelling van liquid gebruik je nu > verhouding PG/VG/Nicotine? Met een beetje mazzel hoef je weinig tot niets extra in te slaan (misschien kom je met 1 base en een voorraadpot/fles en maatbeker al een heel eind) als je gelijk een hele batch maakt (voor kleine hoeveelheden heb je meer spul nodig). 

On 9-10-2016 at 18:04, tsiis said:

Ik kan het je niet beloven (damp datzelfde spul zelf niet), maar heb goede ervaringen met concentraten van andere smaken/merken.

Wat is je dagelijkse verbruik en welke samenstelling van liquid gebruik je nu > verhouding PG/VG/Nicotine? Met een beetje mazzel hoef je weinig tot niets extra in te slaan (misschien kom je met 1 base en een voorraadpot/fles en maatbeker al een heel eind) als je gelijk een hele batch maakt (voor kleine hoeveelheden heb je meer spul nodig). 

Even een update, ik heb zojuist 500ML base besteld en 100ml van het concentraat dat jij stuurde! Ben benieuwd of het aan m'n verwachtingen voldoet.

Ik vind m lekker! Heb al een flesje concentraat weggedampt. Ik  maak m echter op 19% aan op 70 VG.. Als je een 50/50 base hebt gekocht, is 16%ws. wel genoeg. Om daar zeker van te zijn kan je eerst een kleinere hoeveelheid  aanmaken.  Het is een shake and vape, heeft geen steeptijd nodig, dus je weet snel genoeg of hij goed genoeg is. Het voordeel van een kant en klare base is dat je makkelijk bijvoegt. hou er wel rekening mee dat je vg/pg verhouding veranderd en je nicotine hoeveelheid minder wordt.. 

21 hours ago, TheRich said:

Ik vind m lekker! Heb al een flesje concentraat weggedampt. Ik  maak m echter op 19% aan op 70 VG.. Als je een 50/50 base hebt gekocht, is 16%ws. wel genoeg. Om daar zeker van te zijn kan je eerst een kleinere hoeveelheid  aanmaken.  Het is een shake and vape, heeft geen steeptijd nodig, dus je weet snel genoeg of hij goed genoeg is. Het voordeel van een kant en klare base is dat je makkelijk bijvoegt. hou er wel rekening mee dat je vg/pg verhouding veranderd en je nicotine hoeveelheid minder wordt.. 

Juist! Dit is informatie waar ik iets mee kan. De base die ik heb gekocht is 70/30 dus dat gaat goed komen op 19%. Maakt die 3% veel verschil? Ik las op hun website dat het sapje toch 2 weken moest steepen, maar dit is dus niet nodig? Dat zou wel echt ideaal zijn. Ik damp normaal op 6mg nicotine, en heb als base 9mg gehaald. Ik dacht dat ik dan uiteindelijk wel rond de 6 uit kom!

Ohja, vindt de douane het wel leuk dat ik die base bestel uit Duitsland?

Edited by Valve
iets vergeten

@Valve Ff kijken.. Ik heb een wat beperkte smaak, dus je zal zelf uit moeten proberen wat lekker is. Het kan zijn dat jij met teveel aroma ook minder proeft. dus mijn advies blijft staan: probeer uit. Ik ben ook op 16% begonnen. .

Op 100 ml heb je dus nodig: laat ik de dosering in het midden, pak nu als voorbeeld 19%

19 ml aroma (is op PG basis)

81 ml base

van die 81 ml is 70% VG, dus 56,7 ml, de rest is PG.

Je verhouding wordt dus afgerond 57/43 VG/PG. Ik zou dus sws wat lager in dosering gaan..

Nicotine is 81% van 9 mg/ml, dus 7,3 mg/ml. Dat betekent dus ook dat als je lager in dosering aroma gaat, je hoger in nic gaat.

Bovenstaande voorbeeldberekening kan je natuurlijk ook toepassen op lagere dosering aroma, dan alleen de getallen aanpassen. En voor kleinere hoeveelheden omrekenen. 10 ml is dan het makkelijkst, alles door 10 delen..

De douane zou geen probleem moeten zijn.. Voorraden mogen sws tot ergens in volgend jaar verkocht worden.. 

Hoe kom je trouwens aan 2 weken steepen? ik zie het nergens terugkomen.. Sws lastig om daar steeptijden te vinden.. Moet het uit de reviews halen..

Edited by TheRich

13 minutes ago, TheRich said:

Hoe kom je trouwens aan 2 weken steepen? ik zie het nergens terugkomen.. Sws lastig om daar steeptijden te vinden.. Moet het uit de reviews halen..

Ik zag dat ergens online, ik weet ook niet meer precies waar. Ik hoop dat het goedje deze week binnen komt, ben erg benieuwd! Is het ook handig om een dripper tank op m'n pico te schroeven? Wil graag goed kunnen testen maar geen zin om steeds m'n hele Melo 3 uit- en in elkaar te schroeven.

Just now, Valve said:

Ik zag dat ergens online, ik weet ook niet meer precies waar. Ik hoop dat het goedje deze week binnen komt, ben erg benieuwd! Is het ook handig om een dripper tank op m'n pico te schroeven? Wil graag goed kunnen testen maar geen zin om steeds m'n hele Melo 3 uit- en in elkaar te schroeven.

Een dripper kan prima op je pico, zolang hij maar 22 mm is. Je build moet ook wel passen bij het vermogen van de pico, maar dat moet geen probleem zijn..

4 minutes ago, TheRich said:

Een dripper kan prima op je pico, zolang hij maar 22 mm is. Je build moet ook wel passen bij het vermogen van de pico, maar dat moet geen probleem zijn..

Is dit aan te raden? alsin: is de smaak veel beter? En kun je een dripper aanraden?

Als je build goed is en je wickt m goed, is de smaak vele malen beter als in je melo 3 mini. Ik  ben helemaal in de single coil tegenwoordig en wacht met smart op mijn sxk hadaly clone. Dat moet  helemaal de bom zijn.. 5 windingen 0.4 mm ss316l, zit je rond de 0.45 ohm, daar jaag je tussen de 30-45w doorheen.. Ik ben voor! Dat is mijn aanrader. Lees je nog wel ff in over zelfbouwen of bestel voorgedraaide coils, kijk veel filmpjes.. 

Woehhhh vandaag 100ML nana cream gemaakt met het concentraat van One Shot Wonder. in één woord SUPER! Net als de echte, en inderdaad na goed schudden direct prima te dampen. Heb ook gelijk 100ml Uni Milk gemaakt, maar die moest 2 week steepen zag ik, maar ben benieuwd. 

Thanks @tsiis en @TheRich voor jullie hulp! :cheerpon

M'n Nana Cream liquid is ineens enorm smerig geworden. De eerste week was het prima, na een week steepen smaakte het ineens goor en niet eens meer naar nana cream. Iemand een idee hoe dit komt?

De unicorn Milk is er alleen maar beter op geworden!

Edited by Valve

17 minutes ago, Valve said:

M'n Nana Cream liquid is ineens enorm smerig geworden. De eerste week was het prima, na een week steepen smaakte het ineens goor en niet eens meer naar nana cream. Iemand een idee hoe dit komt?

De unicorn Milk is er alleen maar beter op geworden!

Zeker lopen dampen als een malle? Ik gok een smaeckblok.. :)

13 minutes ago, TheRich said:

Zeker lopen dampen als een malle? Ik gok een smaeckblok.. :)

Nee niet eens! Vrienden van me die nooit dampen zeiden zelfs; "huh, waar is die bananensmaak gebleven?"

Edited by Valve

Ah, dat scheelt, ik heb de banaan er nog nooit uitgehaald.. Maar dat komt miss omdat ik hele sterke banaansmaakjes heb..

Aardbei en room haalt iedereen eruit, maar banaan??

Edited by TheRich

On ‎5‎-‎12‎-‎2016 at 20:08, Valve said:

En kun je een dripper aanraden?

Ik zou een dripper-met-tankje-eronder aanraden, zoals bijvoorbeeld > deze <   Super makkelijk.

Zonder de tank te vullen, alleen de lont in de spiraal goed bevochtigen, dan testen of het goed smaakt.

Als het goed smaakt, dan pas de hele tank vullen.

Edited by Marianna