Jump to content
Bahe

SMOK TFV8 Cloudbeast massas lekken na het vullen?

Recommended Posts

Deze ochtend voor het eerst mijn TFV8 Cloudbeast gevuld. (Gisteren was die gevuld door de shop) 
Dit is niet men eerste tankje dus netjes de airflow dichtgedraaid en het tankje gevuld via de topfil. 

Kort nadat ik de Airflow had open gezet begon het ding te lekken als een zeef? 
Aan wat kan dit liggen? Vul ik hem te vol? 

dan doe je toch echt iets fout 

ik vul um nokkie vol zonder airflow dicht te zetten  

wel in het goede gaatje gevuld :hihi

zit de coil wel goed vast

zit je oring niet verkeerd ofzo

Edited by bolieslurper

Idd, coil goed aandraaien. De pootjes van je Coils zitten tussen de rubber dichting, dus als je niet goed aan draait gaat ie daar langs lekken...

De shop had de coil in de bodem ingedraaid en dan de top er op gedraaid. 

Volgens wat research is het beter eerst de coil aan de chimney aan te draaien en dan pas het onderste stuk van de tank erop te draaien? 
Zou dit kunnen kloppen? Heb het tankje nu bijgevuld en het lekte niet :) 

nee denk niet dat dit klopt  

ik draai altijd eerst de coil in de base en dan de tank  

heb alleen niet veel tanks gehad met fabrieks coils maar dit lijkt mij de beste manier 

maar ik denk toch dat je coil dan niet goed vast op de base zat

6 minutes ago, bolieslurper said:

nee denk niet dat dit klopt  

ik draai altijd eerst de coil in de base en dan de tank  

heb alleen niet veel tanks gehad met fabrieks coils maar dit lijkt mij de beste manier 

maar ik denk toch dat je coil dan niet goed vast op de base zat

Thanks, ik ga sowieso vanavond het tankje eens helemaal strippen. Gaat nu niet op bureau :D 

Was vanmorgen nogal gehaast etc.

Die 8 coil fabriekscoil. Heb em nu onderaan hard aangeduwd. De rubber ring zat nogal los en de weerstand draadjes nogal zichtbaar oO blijkbaar een gekend probleem.

ook tankje gestript, en weer opgebouwd maar de zooi muurvast aangespannen. Geen problemen meer nu :)

@Bahe, Ik zou hem toch weer even uit elkaar halen. Zorg dat de boel schoon is, smeer alle rubber/silicone delen in met wat liquid en draai

de tank daarna op een normale manier weer in elkaar. Vast is vast, geen geweld gebruiken.

Het is absoluut NIET nodig om alles met heel veel geweld vast te draaien.

Als je twee dagen verder bent, krijg de delen bijna niet uit elkaar geschroefd. Bovendien hebben de afdichtingen en schroefdraad er onder te lijden.

2 hours ago, Steamboy said:

@Bahe, Ik zou hem toch weer even uit elkaar halen. Zorg dat de boel schoon is, smeer alle rubber/silicone delen in met wat liquid en draai

de tank daarna op een normale manier weer in elkaar. Vast is vast, geen geweld gebruiken.

Het is absoluut NIET nodig om alles met heel veel geweld vast te draaien.

Als je twee dagen verder bent, krijg de delen bijna niet uit elkaar geschroefd. Bovendien hebben de afdichtingen en schroefdraad er onder te lijden.

Thanks voor de tip! Ga ik morgen gelijk doen!!!

hopelijk komt er ooit een tijd waar ons materiaal gewoon direcr naae behoren werkt

Ja, daar heb je gelijk in. Het komt steeds vaker voor dat een nieuw product met kunst en vlieg werk op gang gebracht moet worden.

Natuurlijk moet je ook onkunde niet uitvlakken. Je krijgt een nieuwe tank en je moet hem eerst leren kennen, qua wicken en zo.

I agree, staat eigenlijk ook nog allemaal een beetje in zen kinderschoenen. 

De eerste die met een volledig titanium tankje op de markt komt die volledig gesealed is en zowel kan dienen als sub als gewoon tankje zal volgens mij golden zijn! 

@Steamboy@bolieslurper ik had net weer een leeggelopen tank na het hervullen? :o

Zou dit kunnen zijn dat ik em heb bijgevuld en hem meteen aan de kant heb gezet zonder even te vapen? 
Ik begin toch een beetje ontmoedigd te geraken... Want alle verloren liquid raakt duur... Kreeg spontaan zin in een analoge sigaret... 

dan vraag ik me toch echt af wat je fout doet 

om dit systeem aan het lekken te krijgen moet je echt rare dingen doen

heb je al een andere coil dr in gedaan omte kijken of het daar ook mee gebeurd

lijkt mij dat het dan aan je coil dan liggen  of 1 van je oringen zijn gewoon niet goed

37 minutes ago, bolieslurper said:

dan vraag ik me toch echt af wat je fout doet 

om dit systeem aan het lekken te krijgen moet je echt rare dingen doen

heb je al een andere coil dr in gedaan omte kijken of het daar ook mee gebeurd

lijkt mij dat het dan aan je coil dan liggen  of 1 van je oringen zijn gewoon niet goed

Als ik even google zie ik toch heel veel mensen met een lek-probleem op de TFV8 hoor. 
Ik heb mss gewoon een slechte tank... Denk niet dat ik nog snel een SMOK product ga kopen. Ik schakel terug over op de Cleito. Wel jammer want kvond dampen @125 Watt wel leuk

zonde hier werkt ie wel super 

wel al een andere coil geprobeerd ? @Bahe

als je de tank niet meer gaat gebruiken en wilt verkopen heb ik misschien wel interesse

Ik drop er vanavond nog even een nieuwe coil in @bolieslurper hopelijk is het euvel dan verholpen. 

Nu zit de coil er in die in de verpakking van de tank zat, mss zijn replacements beter :) 

3 minutes ago, Bahe said:

Ik drop er vanavond nog even een nieuwe coil in @bolieslurper hopelijk is het euvel dan verholpen. 

Nu zit de coil er in die in de verpakking van de tank zat, mss zijn replacements beter :) 

dr zit ook nog een andere coil bij probeer die eerst is ff

dan hoef je niet je nieuwe doos coils te gebruiken  

misschien heb je gewoon pech met de coil die je dr bij kreeg  

@Bahe controleer gelijk ff of de oring wel op je coil zit 

als die mist gaat ie ook snel lekken 

kan zijn dat ze die vergeten zijn in de fabriek

@bolieslurper met nieuwe coil was dit ook het geval. Heb contact opgenomen met de shop en ik krijg een nieuwe tank. 

Ik zag ook dat de randjes van het glas van het tankje niet effen waren en dat daardoor ook luchtbellen kwamen. 

Will do, ik stuur zo meteen nog iemand om het pakketje naar de winkel. 

Is idd zeer mooi opgelost, ik zorg ook nog even voor een review van die shop hier op het forum dan :) 

Vaporshop heeft me een nieuwe geregeld, eveneens een pakketje v8 coils on the house. 

Nieuwe tankje meteen in gebruik genomen, en zelfs al een keertje hervuld. Werkt perfect en geen liquid meer die overal lekt!

Er moet degelijk iets mis geweest zijn met de bouw van men eerste exemplaar, want ik zit niet meer met luchtbelletjes in de tank na elke hit. Het stukje staal onder de rubber seal van de topfill tank is ook mooi effen. Bij de vorige was dat niet, dus ik ben overtuigd dat daar de oorzaak zat! Eind goed al goed!

Nu even zoeken hoe ik het goedkoopst Twelve Monkeys liquid kan kopen! Aan 23€ voor 30ml komt dit duur uit!

Bij nieuwe Coil even het rubbertje oplichten kan gedraait zitten ik heb bij tfv8 maar ook bij tfv4 gehad,.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk

On 4-10-2016 at 10:38, Bahe said:

Deze ochtend voor het eerst mijn TFV8 Cloudbeast gevuld. (Gisteren was die gevuld door de shop) 
Dit is niet men eerste tankje dus netjes de airflow dichtgedraaid en het tankje gevuld via de topfil. 

Kort nadat ik de Airflow had open gezet begon het ding te lekken als een zeef? 
Aan wat kan dit liggen? Vul ik hem te vol? 

O ringen controleren. 

En opletten dat je het katoen goed in de baden stop zodat deze niet in de lucht aanzuig openingen hangt zo kan de liquit gaan druipen.