Jump to content

Mtl tank geschikt voor hoge VG ivm vermoedelijke PG allergie. Of liquids verdunnen


TheRich

Recommended Posts

Mijn vrouw dampt naar volle tevredenheid met haar eGo One V2 setjes met 1 ohm clr's. Nu hebben we het vermoeden dat ze een (lichte) PG allergie heeft. De eGo tankjes kunnen geen hoge VG waardes aan, 60% is wel de max.. Ze heeft 's een aspire triton geprobeerd, maar dat was het niet en de airflow dichtdraaien op mijn subtanks gaat m ook niet worden. Daar gaat ze van over haar huig..

 

Zijn er mtl tanks die max VG aankunnen? En die niet al te moeilijk zijn. De clr's rewicken wil ze nog wel doen, maar ik zie haar nog geen rta's opbouwen. En eerlijk gezegd heb ik geen zin om dat iedere keer voor haar te doen. Nu heb ik haar wel bijna zover met voorgedraaide coils, maar dat vereist nog wat kneedtijd.. :grins

 

Het is òf een nieuwe tank, òf we gaan onze diy sapjes verdunnen. 

 

Voor de volledigheid: een klein modje of iets dikkere pen komen we wel uit, er zijn weinig 19mm tankjes, had ik al gezien..

 

Bedankt alvast!

Edited by TheRich
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Stefcom said:

In jouw geval zou ik eens kijken naar de nautilus X...

Haar commentaar en na het zien van een aantal reviews: Leker no-nonsens, geen geklooi en lekvrij. Dit is een hele mooie optie, waarvoor dank! Ook gezien de relatief enorme liquidgaten en het commentaar op vaping360 dat hij erg geschikt is voor high VG sapjes.

2 minutes ago, Dr.Smoke said:

Kayfun Mini V3   19mm.

Te duur helaas. Erg mooi, maar ik zie haar dit ook niet lekvrij in haar tas werpen.. Toch bedankt!

Link to comment
Share on other sites

De 1.8 coils voor triton2 en atlantis doen het redelijk tot prima op VG, beter dan de nautilus mini iig. Nautilus X is weer een generatie verder en heb ik niet geprobeerd, dus dat is misschien ook wel een goede optie.

 

Een RTA zoals Kayfun is waarschijnlijk je beste optie, maar dan moet je wel zin hebben om zelf te builden. 

Edited by Focal
Link to comment
Share on other sites

11 hours ago, Focal said:

De 1.8 coils voor triton2 en atlantis doen het redelijk tot prima op VG, beter dan de nautilus mini iig. Nautilus X is weer een generatie verder en heb ik niet geprobeerd, dus dat is misschien ook wel een goede optie.

 

Een RTA zoals Kayfun is waarschijnlijk je beste optie, maar dan moet je wel zin hebben om zelf te builden. 

We hebben het er nog eens over gehad en een RTA gaat 'm echt niet worden, ze wil het gewoonweg niet.. We gaan vandaag 's kijken voor een modje en de Nautilus X

5 hours ago, Marianna said:

Wegens PG-allergie damp ik max VG in iedere tank. Als de liquid toch te stroperig is, mik ik een paar druppels rum, cognac of vieux in de liquid om het sapje op een smakelijke wijze te verdunnen.

Dat klinkt op z'n minst interessant! Ik heb dat wel eens vaker gelezen van jou, doe je dat in de tank? Ik neem aan dat bijvoorbeeld Wodka een smaakloze verdunning is. Ze houdt van complexe, kruidige smaakjes zoals de Gin smaakjes van Flavormonks..

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, madman72 said:

Mijn vaporesso guardian die bij mn target mini zit, doet t ook goed met max vg

 

Dat klinkt ook goed. Het enige waar ik dan altijd een beetje bang voor ben, zijn tanks die voor zowel MTL als DL "ontworpen" zijn. Het zijn twee zo verschillende manieren van dampen dat het me bijna onmogelijk lijkt om dat te combineren in 1 design door alleen de coil te verwisselen..

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, TheRich said:

Dat klinkt ook goed. Het enige waar ik dan altijd een beetje bang voor ben, zijn tanks die voor zowel MTL als DL "ontworpen" zijn. Het zijn twee zo verschillende manieren van dampen dat het me bijna onmogelijk lijkt om dat te combineren in 1 design door alleen de coil te verwisselen..

Ik heb een Eleaf 20 met daarop een Justfog 2043, 2,1 coil en damp op 6 w en 3,1 v. Sapje is 50/50.

De ene hijs doe ik MTL en een andere hijs DL.

DL gaat wat zwaar, moet rustig inademen.

Waarschijnlijk zondig ik tegen allerlei "regels" of "waarheden".

Niet gehinderd door enige kennis zeg ik dan maar: het gaat dus wel, hoezo speciale tankjes?

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Teunis said:

Niet gehinderd door enige kennis zeg ik dan maar: het gaat dus wel, hoezo speciale tankjes?

Op het kleine vermogen waar jij op dampt zal het vast lukken...

Maar wil je echt een flinke direct lung hit, heb je veel airflow nodig, of je bent drie minuten aan het zuigen om je longen vol te krijgen.

Andersom, probeer maar eens een MTL hit te nemen met een grote airflow, je mond zit dan vol lucht en weinig tot geen damp.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Dat het gaat weet ik wel, ik heb het in het begin ook gedaan. Alleen voor de juiste ervaring, in mijn ogen, is het ontwerp van groot belang. Zeker als je met fabriekscoils dampt. Ik heb de rba die bij de subtank mini zit ook een keer met een 1 ohm coil opgebouwd en mijn vrouw daar MTL mee laten dampen. Het is simpelweg niet dezelfde ervaring en het is zo zwaar voor het strotje (bij haar dan).. Dat wijst er al op dat in ieder geval die tanks er niet op gebouwd zijn om MTL mee te dampen.

 

Ik damp alleen maar DL en heb dat ook geprobeerd met een Aspire Triton mini, met de 0,5 ohm coils. Het gaat wel, maar de luchttoevoer is zo vreselijk geknepen dat het niet lekker dampen is, dan krijg je de ervaring zoals jij die omschrijft. Ik vond het niets. Als dat voor jou werkt, prima, maar het is niet dezelfde ervaring die ik heb met de Subtanks en al helemaal niet die ik krijg met m'n RDA. Ook weer een heel ander beestje.

 

Dampen is zo vreselijk persoonlijk en dat maakt dat mijn vrouw dit heel anders beleeft als ik. En jij..

Just now, Teunis said:

Ik heb een Eleaf 20 met daarop een Justfog 2043, 2,1 coil en damp op 6 w en 3,1 v. Sapje is 50/50.

De ene hijs doe ik MTL en een andere hijs DL.

DL gaat wat zwaar, moet rustig inademen.

Waarschijnlijk zondig ik tegen allerlei "regels" of "waarheden".

Niet gehinderd door enige kennis zeg ik dan maar: het gaat dus wel, hoezo speciale tankjes?

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Teunis said:

:bloos

 

Dat zeg ik: niet gehinderd door enige kennis!

 

Niet echt zinvol hé, mijn bijdrage.

Ach.. Je spreekt vanuit je eigen referentiekader. Dat maakt het ook zo moeilijk om een goede keus te maken. mijn vrouw baalt er een beetje van dat ze nu een nieuwe zoektocht moet maken.. Voor mij is dat "part of the fun", voor haar een noodzakelijk kwaad, omdat ze eigenlijk al gevonden heeft wat ze zocht. Het is ook een gelddingetje, ze wil vooral niet teveel eraan uitgeven. Ik moet me ook inhouden. We hebben zat te besteden, maar er zijn nog zoveel andere dingen om je geld aan uit te geven. Een nieuwe setup kopen is nu wel een doel voor haar, maar het liefst in 1x raak natuurlijk.. :)

 

In ieder geval bedankt voor je poging! ;)

Link to comment
Share on other sites

Dank.

Bij de weg: Dat verdunnen van sap zoals Marianne aangeeft, heb ik ook gedaan.

Dat gaat dus heel goed om VG vloeibaarder te maken.

Uiteraard eerst via PB bij haar advies ingewonnen, natuurlijk.

Het loste mijn keel-probleem niet op (een gevoel alsof ik constant een rauwe keel heb), dus hoogstwaarschijnlijk geen PG-allergie.

Nicotine verlagen gaf een beetje verlichting, maar de hunkering naar een pijp nam ook toe. Niet goed.

Wat wel hielp: veel meer water drinken!

Het kan soms simpel zijn.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb zo'n naaldflesje waarin ik goedkope Whiskey heb staan, ik damp ook pure VG en voordat ik de protank vul doe ik er een laagje Whiskey in en daarop de Liquid, dan even schudden en even laten staan. Je kan verschillende naaldflesjes vullen met Wodka, Cognac, Vieux, Whiskey en misschien nog andere sterke drankjes, voor zover ik heb ervaren heeft het ook nog eens een positief effect op de smaak.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Ik heb er nu een Smok TFV4 nano tank op zitten (neemt zelfde coils als de micro), en uit nieuwsgierigheid de 1.8 coil erin gedraaid. Werkt prima met 70% VG, ben er al een week mee bezig. Normaal heb ik er een 0.3 in zitten welke een open airflow heeft, deze 1.8 is inderdaad veel meer geschikt voor MTL.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, TheRich said:

Dat klinkt ook goed. Het enige waar ik dan altijd een beetje bang voor ben, zijn tanks die voor zowel MTL als DL "ontworpen" zijn. Het zijn twee zo verschillende manieren van dampen dat het me bijna onmogelijk lijkt om dat te combineren in 1 design door alleen de coil te verwisselen..

Bij de Guardian verwissel je niet alleen de coil maar deze heeft ook een MTL driptip waarbij de diameter van de schoorsteen gereduceerd wordt.

Links de MTL driptip, Rechts de gewone.

drip.jpg

Beperkingen (voor mij zijn dit geen con's) van de Guardian op dit moment:

- Coils zijn niet compatibel met andere dus je zit aan Vaporesso vast.

- Momenteel alleen 2 keramische coils met SS wikkeling beschikbaar (DL 0,5 en MTL 1,4 ohm)

- Bijgeleverde driptips zijn van metaal; bij MTL kun je niet je eigen driptip gebruiken, bij DL wel.

- Voor een 2 ml tank aan de grote kant.

Meer info:

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Iedereen super bedankt voor de adviezen! Het is al gebeurd:

 

IMG_20160923_141956_zpsvnl1d5gl.jpg

 

Een Nautilus X en een Pico.. Dit had ik niet verwacht, mijn vrouw aan de mod, maar het is dan toch zover...:clap

 

Nu nog een oud sapje erin op 60/40, maar we gaan zo nieuwe aanmaken op max VG en kijken of hij het houdt.. Smaak bevalt erg goed nu en de MTL ervaring ook..

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, TheRich said:

Ik heb de rba die bij de subtank mini zit ook een keer met een 1 ohm coil opgebouwd en mijn vrouw daar MTL mee laten dampen. Het is simpelweg niet dezelfde ervaring en het is zo zwaar voor het strotje (bij haar dan).. Dat wijst er al op dat in ieder geval die tanks er niet op gebouwd zijn om MTL mee te dampen.

Ook met de zogenaamde subtanks damp ik MtL, maar dan met coils vanaf 1.4 Ohm of hoger en max VG, geen keelklachten. En natuurlijk de originele 'wide bore' driptip vervangen door een smalle.

 

 

Edited by Marianna
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dat wist ik van jou, maar dan moet ze zelf gaan bouwen en dat gaat ze echt niet doen... Dus ik denk dat met bovenstaande oplossing we voor nu een goede hebben gevonden. En met de eGo setjes wellicht iemand anders blij kunnen maken..

4 minutes ago, Marianna said:

Ook met de zogenaamde subtanks damp ik MtL, maar dan met coils vanaf 1.4 Ohm of hoger en max VG, geen keelklachten. En natuurlijk de originele 'wide bore' driptip vervangen door een smalle.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...