Jump to content

Tobacco Nangka - Inawera (Fruit)

Recommended Posts

Gemengd: 80/20 VG/PG, 6mg nicotine en 5% aroma.

Gesteept: Paar weken. Kleur van de liquid is diep donkerbruin maar wel helder.

Getest: Parallel mechanische mod met vol geladen batterijen op 4.19 Volt met daarop een Derringer, single 0.8 Ohm coil druppelaar met één luchtgat open (luchttoevoer aan de strakke kant dus).

In mijn familie zit een behoorlijke tak met Indonesische invloeden. Ik ben daarom redelijk bekend met Nangka fruit. Rauw, en als ingrediënt in gekookte recepten (vooral het jonge fruit is verbazingwekkend goed te gebruiken als vleesvervanger). Ik ga een poging doen om de smaak van rijpe Nangka te beschrijven, maar Nangka smaakt naar Nangka en de smaak is een beetje lastig met dingen vergelijken.

Ik denk dat de basissmaak van Nangka te vergelijken is met een mix van Mango en Ananas waarbij  het zuur van de Ananas behoorlijk is gereduceerd en waar een zoetige smaak voor in de plaats is gekomen. Die zoetige smaak doet mijn persoonlijk een beetje denken aan een Honingzoet. Ook proef ik soms een lichte Karamel in de Nangka. Soms zit er een citruszuurtje in te vergelijken met een zoete citroen.

Dit aroma is een erg geslaagde vertaling van Nangka fruit naar e-liquid in mijn mening. Vol en zoet op de 5% waarop ik het gemixt heb. 

Had nog niet eerder het genoegen om een Nangka fruit e-liquid te proberen, maar de smaak is wat mij betreft één van de betere fruitsoorten die je kunt dampen. Nu ik het geproefd heb snap ik niet dat er niet meer aroma's met Nangka zijn.

Waar andere fruitsmaken vaak fris, licht en helder zijn is Nangka een beetje donkerde, zwaarder en weeïger maar zonder het fris fruitige te verliezen.  

In de naam van dit aroma komt het woord Tobacco voor maar dat proef ik er persoonlijk helemaal niet in! Aroma geeft wel een lekkere throathit (gier).

Aanrader wat je als fruitdamper echt eens geprobeerd moet hebben wat mij betreft! Denk niet dat het een grote teleurstelling zal zijn.

Prijs kwaliteit zoals meestal bij Inawera meer als in orde.

o.a te koop bij -> http://www.inawera.com/earomat-tobacco-nangka-10-ml-p-1073.html

• Like 4