Jump to content

Shisha Type Chai - Inawera (Drank, Kruiden)

Recommended Posts

Gemengd: 80/20 VG/PG, 6mg nicotine en 5% aroma.

Gesteept: Ongeveer twee weken. Heldere kleur met een gelige zweem.

Getest: Mechanische series mod met vol geladen batterij 8.38 volt. Avocado enkele 2.9 Ohm gespreide coil (24,21 Watt). Airflow: het kleinste luchtgat open.

Was een beetje sceptisch over een Chai thee als e-liquid, kan in mijn mening behoorlijk verkeerd uitpakken als één van de ingredienten te sterk of te zwak is. Was dan ook blij verrast dat in mijn mening dit aroma erg mooi gebalanceerd is.

Bij het inhaleren een duidelijke theesmaak, beetje bitter. Ik proef een lichte romige melk. Het is lekker zoet zonder te overheersen. Er ontwikkeld zich een lichte natuurlijke kaneelsmaak op de tong.

Bij het uitademen komt de kaneelsmaak sterker naar voren. En daar bovenop proef ik een kruidenmix van vooral Kardemom en Nootmuskaat. Het Kardemom zorgt er voor dat de smaak ook een lekker citroen-achtig nootje krijgt. Verder proef ik soms een Kruidnagel in de verte.  

In mijn beleving ligt de nadruk vooral op de Kardemom bij de kruidenmix, gevolgd door de Nootmuskaat. Persoonlijk had ik liever de nadruk gezien op een Kruidnagel in plaats van de Nootmuskaat. Ook heeft het aroma iets van een Kamfer/bloemige ondergrond die het een mooi aards karakter geven.

De kruidenmix is duidelijk, maar volkomen in balans met de thee smaak aanwezig. Ik heb in ieder geval niet het idee dat ik een zakje kruiden van de Stegeman zit weg te dampen.

Ik vind het een aanrader, ik zou me persoonlijk ook voor kunnen stellen dit een tijdje als ADV te gebruiken. 

Prijs kwaliteit verhouding met de 5% aroma die ik gebruik meer als voldoende 

o.a te koop bij -> http://www.inawera.com/flavour-shisha-type-chai-10-ml-p-2604.html

• Like 1