Jump to content

DIY met de magnetische roerder


Guest Termi

Recommended Posts

Vanavond verschillende testen met de ovale roervlo gedaan. De roervlo is 40 x 20 mm ( deze zijn gedacht voor glaswerk met een ronde bodem ).

Eerste test, erlenmeyer van 1 liter, temperatuur 20 graden, volle liter pure vg. Met 500 toeren is duidelijk te zien dat er tevredenstellend gemengd word.

Eigenlijk had ik nu kunnen stoppen maar heb nog een paar andere testjes gedaan. Erlenmeyer van 250 ml, temp 30 graden, zelfde roervlo, prima roerresultaat.

Gewone beker van een liter, halve liter vg met de zelfde roervlo, wederom een prima resultaat. De luchtbelletjes draaien goed rond in de beker.

Weet nu, dat ik mijn liter vloeistof kan gaan mengen als ik het nodig heb.

Deze test heb ik extra met pure vg gedaan met de gedachte, als het hier mee gaat is de rest alleen maar makkelijker

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@krokdundee Misschien kun je een fotootje toevoegen van je professionele magneetroerder met verwarming waar je de testjes mee uitvoert? (Kun je via een externe foto-hostingsite zoals imgur.com (kan zonder registratie) of photobucket (account aanmaken) uploaden en dan het  linkje in je post verwerken) :-)

 

Heb je de vloeistof via de magneetroerder verwarmd, of had je de vloeistof op kamertemperatuur laten komen en werd het door het (langer) roeren (ook) warmer? 

 

Hoe zag je dat het (goed) mengde? Kreeg je bubbeltjes of heb je het met een contrastvloeistof getest? Bubbeltjes zijn evt. goed te zien mbv een led zaklamp vanaf de zijkant er op te schijnen.

Link to comment
Share on other sites

He Gerrit...

Was dat dat ding wat je vorige week aan het testen was in onze winkel?

Ik had het te druk helaas om het te volgen.

Maar ben wel nieuwsgierig na je uiteindelijke resultaat.

Was weer gezellig vanavond met jullie in de shop trouwens.

A lot off knowledge weer :)

Greetz jo

Link to comment
Share on other sites

13 minutes ago, tsiis said:

@krokdundee Misschien kun je een fotootje toevoegen van je professionele magneetroerder met verwarming waar je de testjes mee uitvoert? (Kun je via een externe foto-hostingsite zoals imgur.com (kan zonder registratie) of photobucket (account aanmaken) uploaden en dan het  linkje in je post verwerken) :-)

 

Heb je de vloeistof via de magneetroerder verwarmd, of had je de vloeistof op kamertemperatuur laten komen en werd het door het (langer) roeren (ook) warmer? 

 

Hoe zag je dat het (goed) mengde? Kreeg je bubbeltjes of heb je het met een contrastvloeistof getest? Bubbeltjes zijn evt. goed te zien mbv een led zaklamp vanaf de zijkant er op te schijnen.

Heb wat filmpjes gemaakt met mijn iPhone maar om die hier op de site te krijgen gaat mij niet lukken, te weinig computer kennis. Help

Heb de vg uit de ijskast gepakt en in een bak met warm water naar 20 graden gebracht en later met de roerder naar 30 graden verwarmt.

Kon heel goed zien dat de luchtbelletje goed ronddraaiden in het glas ( met ledlampje ) hoe kleiner de hoeveelheid hoe beter, minimum bij de test was 250 ml.

Zal morgen bij de bakwinkel eens kijken voor vloeibare kleurstof en met een halve liter eens kijken wat er gebeurd.

 

Hi Jo

Was zeker weer gezellig vanavond, zal het volgende week donderdag meenemen kunnen we een demo geven.

Link to comment
Share on other sites

@krokdundee Je kunt filmpjes uploaden bij youtube en dan het linkje daarvan in je bericht plakken, het forum herkent dat en toont het :-)

Dat met die contrastvloeistof hoeft niet hoor, ik was gewoon nieuwsgierig hoe j ht kon zien, die piepkleine bubbeltjes spotten (met een led lichtje) is voldoende bewijs.

Link to comment
Share on other sites

Guest spacedeee

Voor wat het waard is heb ik een klein testje gedaan.

Gisteren de vortex binnen gekregen en 2x 100 ml gemaakt 50/50 minder dan kamertemperatuur, heb er 15% minder aroma in gedaan dan normaal.

Vanwege de temperatuur mengede hij goed maar kreeg geen vortex...toen 15 min in de ym en toen wel een vortex.

Heb hem een uur laten mengen en toen een uur of 4 nog in de ym.

Gisteravond om een uur of 7 begonnen en nu net getest...ik moet zeggen ben positief verrast en de smaak zit er goed aan en proef niet het flauwe/doffe pg/vg smaak.

Proef op de som word mijn favorietje (zeker een dag of 8 steeptijd nodig)maar heb niet alles in huis hiervoor, net besteld dus verwacht morgen die te maken.

Ben blij dat ik dit draadje had gevonden scheelt een rsi arm.

 

Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat je je niet moet fixeren op het verkrijgen van een Vortex. Met deze viskeuze vloeistoffen is dat zeer moeilijk.. Als je dat echt zou willen moet je al bijna gaan kijken naar een bovenmixer.

 

In ieder geval, de luchtbellen in de pure VG (100%) laten zien dat de vloeistof duidelijk gecirculeerd wordt, en dat is nu net wat je wil.. 

 

Maar goed om te horen dat je alvast een positief effect ervaart op je liquids met de roerder! ;-)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Kwam deze tegen, magnetic stirrer Komet, deze schijnen 3 x sterker te zijn dan de standaard roervlooien en speciaal voor viskeuze vloeistoffen.

Ze zijn vrij kostbaar, maar probeer er ergens een te bestellen en kijken of het iets brengt. We testen door tot het gaatje 

 

tsiis, mijn roerder is van Fisherbrand, type Arex

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, krokdundee said:

mijn roerder is van Fisherbrand, type Arex

 

Aha :-), wat een mooie!

15369664_A~wl.jpg

Dure zaken zullen vast beter/sneller werken, maar voor de meeste thuisroerders zullen de meest goedkope-doch-werkende oplossingen het meest interessant zijn (aangezien men vaak voor DIY kiest vanwege de kostenbesparing t.o.v. k&k liquids).

Link to comment
Share on other sites

Heb deze van marktplaats voor 200 euro nieuw, ( hij heeft er nog 2 ) dus redelijk goedkoop tov de leveranciers.

We besparen met z"n tweetjes tussen 3 en 4 duizend euro per jaar door het dampen.Dat zegt eigenlijk genoeg.

 

Nog bedankt voor het plaatsen van de foto, was mij niet gelukt.

 

Edited by krokdundee
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nog even een update.

 

Net uit verlof, de nieuwe roervlo's zijn in aantocht net als het nieuwe glaswerk dat ik vanaf nu ga aanbieden. Deze zijn al toegevoegd aan de website dus je kan al een kijkje nemen:

http://www.magneetroerder.com/product-categorie/glaswerk/

 

Bestellen kan ook al, maar let op, deze komen pas ergens volgende week binnen.

 

De nieuwe roervlo's zullen 25mm ovale vlo's zijn die duidelijk veel beter overweg kunnen met het zwaardere werk zoals zuivere VG en VG/PG mengsels. De magneetroerder zal vanaf dat moment aangegeven worden als "V2" op de website, daar dat deze binnenin aangepast is om de nieuwe vlo te kunnen gebruiken.

 

Van zodra de nieuwe roervlo binnen is zal ik hier nog wat laten weten en zal ik enkele filmpjes posten!

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Er zit wat vertraging op de levering van de roervlo's en het glaswerk spijtig genoeg. Als alles goed gaat, worden deze zaterdag verzonden en zou ik ze in de loop van volgende week moeten hebben.

 

Vanaf eind vorige week zijn ALLE NIEUWE TOESTELLEN voorzien van de nieuwe interne configuratie. Dit staat alleen nog niet aangegeven op de website omdat ik dit samen wou doen met het binnen komen van de nieuwe roervlo's. Maar dit wil dus wel zeggen dat als je nu een toestel zou bestellen deze al overweg kunnen met de nieuwe roervlo als je deze later zou nabestellen.

 

EDIT: om verwarring te voorkomen heb ik de "V2" toegevoegd aan de artikels met een kleine beschrijving eronder ;-)

Edited by KLucky_13
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ondertussen zijn de nieuwe roervlo's en glaswerk op voorraad. Graag wil ik de geïnteresseerden doorverwijzen naar het nieuwe Vortex Magneetroerder Topic. 


Specifieke updates over het toestel en dergelijke zullen vanaf nu daar gepost worden (nieuwe voorraad, bevindingen van gebruikers, vragen etc..)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Afgelopen weekend een mooie stock magneetroerders aangemaakt, klaar voor verzending! Daarom wil ik de gebruikers van het forum even laten genieten van een forse dag-deal korting! Enkel vandaag kan je de Vortex Magneetroerder V2 (dus niet de dual versie), aankopen voor €49 idpv €59!

 

Wees er snel bij, korting is slechts 24 uur geldig!

 

www.magneetroerder.com

Edited by KLucky_13
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ik heb inmiddels toch al veel tevreden klanten gehad via het dampforum:

 

Ik zou het zeer op prijs stellen dat gebruikers een korte review schrijven op mijn website 

Als je naar het artikel gaat kan je klikken op "beoordelingen", daar krijg je een veldje om een tekstje te schrijven.

Voor de meesten zal dat de "enkele" magneetroerder zijn: http://www.magneetroerder.com/…ie/vortex-magneetroerder/

 

Alvast bedankt!

 

Inmiddels is er ook weer een nieuw toestel verschenen op de website en dat kan je hier bekijken (betere productfoto's volgen binnenkort): http://www.magneetroerder.com/winkel/product_categorie/vortex_plus_magneetroerder/

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest Toxic71

Hey,

 

ik ben zelf een Magneetroerder aan het knutselen om DIY liquids te mengen.

Nu heb ik een ventilator motor op 220v. waar ik twee magneetjes op monteer. Dit werkt maar de motor draait veels te snel. Waardoor mijn roervlo uit de bocht vliegt. 

Zijn er electro techneuten die weten hoe je een 220v motor 60 Hz, 9W kan dimmen? Ik las ergens dat een gewone dimmer voor lampen niet werkt.

image.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...