Jump to content

Tobacco Falcon Eye - Inawera (Tabak, Kruiden, Fruit)

Recommended Posts

Gemengd: 80/20 VG/PG, 6mg nicotine en 5% aroma.

Gesteept: Ongeveer twee weken. Heldere kleur met een beige zweem.

Getest: Mechanische mod met vol geladen batterij 4.19 volt. Kayfun v4 enkele 1.1 Ohm micro coil (15.96 Watt). Airflow bijna maximaal open.

Dit aroma verslaat me, ik probeer nu al 25ml lang het goedje onder woorden te brengen. Het lukt me telkens maar niet een consistente smaak te vinden. Het flapperd allemaal een beetje door elkaar heen op steeds verschillende momenten.

Ik kan wel zeggen dat het duidelijk een smaak is die als tabak vervanging moet dienen. Het is lang geleden dat ik gerookt heb, maar ik denk dat de ondergrond te vergelijken valt met een droog smakende halfzware shag. 

Bij het inhaleren krijg ik niet alleen een tabaksmaak maar ook iets wat me doet denken aan zoet fruit. Inawera vermeld dat het peren zouden zijn. Maar dat proef ik in ieder geval niet. Ik zit meer te denken aan pruimen. Gerookte pruimen misschien? De fruitige smaak is meer een duidelijk aanwezig spook dan iets wat ik ook echt proef. 

Het aroma heeft niet echt een heel erg sterke throathit.

Bij het uitademen verdwijnt voor mij het zoete van het fruit en gaat over in een kruidige nasmaak. En met kruidig bedoel ik een heel lichte nootmuskaat, soms kan ik een beetje kruidnagel ontdekken (maar het wordt niet echt een Kretek smaak (helaas)). Ik krijg soms ook iets van een talkpoeder-achtig ervaring mee. En soms komt er een maggi smaak tevoorschijn. 

Ik vind het een vreemd soort aroma wat ik maar moeilijk kan wegzetten. Dit is denk ik echt iets voor de meer avontuurlijk ingestelde damper.

Aanrader? Voor de prijs, kwaliteit hoef je het niet te laten. Ik kan me voorstellen dat dit echt een aroma is wat je boeit of waar je niet echt vrolijk van gaat worden.

o.a te koop bij http://www.inawera.com/eflavour-tabacco-falcon-eye-10-ml-p-1059.html

p.s Dit aroma is geloof ik niet echt geurloos voor omstanders. Moeilijk te zeggen (een roker ruikt immers ook vaak niet dat hij/zij "stinkt"), maar ik krijg zo af en toe een kruidige damp in mijn neusgaten te verwerken.

• 2 weeks later...

Deze nu ook geprobeerd in een druppelaar (Derringer, single coil 0.8 Ohm volgeladen 4.19 Volt batterij (± 22 Watt)). 

Het kan liggen aan het hogere wattage, dat het verdampt wordt in een druppelaar of de paar dagen extra rijptijd, maar met deze set-up blijft het karakter van de smaak gelijk maar er komt een veel nadrukkelijk aanwezige pittige/kruidige ondertoon van vers natuurlijk zouthout tevoorschijn in mijn beleving.  

Smaakverschil tussen tank en druppelaar vind ik echt opmerkelijk.