Jump to content

To DIY or not?


Guest Matthijsmars

Recommended Posts

Persoonlijk ben ik begonnen met recepten van het net te halen, wel nadat ik perfect wist welke smaken mijn ding waren. Trial en error kost tijd en ik had daar niet zoveel zin in.

Naarmate je receptjes uitprobeert begin je ook door te hebben welke aroma's welke verschillen opleveren.
Nu heb ik mn adv en probeer ik nog andere recepten die aansluiten bij mijn smaak.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Loont DIY? Kan alleen voor mijzelf spreken. 

 

DIY is de enige manier om het voor mij bevredigend en betaalbaar te houden. Ik ben een damper die eigenlijk dagelijks twee "nieuwe" smaken nodig heeft om me geïnteresseerd in het dampen te houden. Ik heb in totaal iets van 40 (+?) kant en klare flesjes liquids staan op het moment denk ik. Zitten allemaal in mijn smaak roulatie.

 

Als ik dat zou moeten doen met K&K flesjes van 10ml gaat het me veel te veel in de papieren lopen. Flesje aroma kost me gemiddeld 4.95, wat kost tegenwoordig een flesje K&K? En base kost me, nu ik in bulk ben gaan kopen ook bijna helemaal niets meer. 

 

Met aroma kan ik een veel meer ml's aanmaken, en met aroma kan ik eigen smaken/recepten maken.

 

Even om het duidelijk te maken, gaf toen ik stopte met roken nauwelijks meer als 10 euro per week uit aan tabak (ik rookte graag, maar niet echt veel), ik had mijn dure sigaren hobby al opgegeven vanwege de prijs. Ik damp nu gemiddeld tussen de 8ml en 10ml per dag. Dampen zou me waarschijnlijk veel meer gaan kosten dan roken als ik het bij K&K liquids zou houden!

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Guest Matthijsmars

Iedereen bedankt voor de input!

Alles lezende is het wel duidelijk hoe je tegen DIY aan zou moeten kijken. Ga er zeker mee beginnen en houd het in het begin simpel. Al doende leert en ontwikkelt men zich.

Iemand ervaring met vampire vape?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, tsiis said:

@Matthijsmars Wellicht interessante info m.b.t. hoogste-waardering-recepten op ELR (E-Liquid Recipes), twee behulpzame forumberichten van Scottes777: 

  1. A Beginner’s Guide To Making The Most Highly-Rated Recipes (incl. lijstjes recepten met weinig ingrediënten)
  2. Analyzing The 100 Top-Rated Recipes (incl. (US) kosten analyse)

 

Dat had ik moeten lezen als beginner!

 

Quote

These 18 flavors:

 

Banana Cream (LA)
Bavarian Cream (TPA)
Biscuit (Inawera)
Cheesecake (Graham Crust) (TPA)
Cinnamon Danish Swirl (Cap)
Dragonfruit (TPA)
Ethyl Maltol 10%
French Vanilla (Cap)
Joy (FA)
Meringue (FA)
New York Cheesecake (Cap)
Strawberry (Ripe) (TPA)
Strawberry (TPA)
Sugar Cookie (Cap)
Sweet Cream (TPA)
Vanilla Custard (TPA)
Vanilla Custard v1 (Cap)
Vanilla Swirl (TPA)

 

Will allow you to make these 10 highly-rated, simple-to-make recipes:

 

Strawberry Cheesecake170 - Cheesecake (Graham Crust) (TPA), Strawberry (Ripe) (TPA)
Bombies 'nana cream138 - Banana Cream (LA), Dragonfruit (TPA), Strawberry (TPA)
Grants Vanilla Custard my way71 - French Vanilla (Cap), New York Cheesecake (Cap), Vanilla Custard v1 (Cap)
Sucker punch clone 50ml89 - Bavarian Cream (TPA), Dragonfruit (TPA), Vanilla Swirl (TPA)
Sinnamon Cookie Kustard38 - Cinnamon Danish Swirl (Cap), Sugar Cookie (Cap), Vanilla Custard v1 (Cap)
Girl With The Dragon Cheescake65 - Cheesecake (Graham Crust) (TPA), Dragonfruit (TPA), Vanilla Swirl (TPA)
strawberry fog68 - Bavarian Cream (TPA), Cheesecake (Graham Crust) (TPA), Strawberry (Ripe) (TPA), Vanilla Custard (TPA)
Kreed's Kustard (Custard Cheesecake)43 - Ethyl Maltol 10%, French Vanilla (Cap), New York Cheesecake (Cap), Vanilla Custard v1 (Cap)
Ripe Dragon Cream53 - Dragonfruit (TPA), Ethyl Maltol 10%, Strawberry (Ripe) (TPA), Sweet Cream (TPA)
Geography - French Quarter clone93 - Biscuit (Inawera), Joy (FA), Meringue (FA), Sugar Cookie (Cap)

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

21 minutes ago, tsiis said:

 

Dan had je (en ik!) iets later moeten beginnen ;-) Tis een vrij recente bijdrage (10 sep jl) :-)

 

Ah ja :bloos

 

Valt me op dat Banana Cream (LA) maar in 1 recept wordt gebruikt en LorAnn is niet overal te krijgen in Nederland.  Inawera Biscuit, Meringue (FA) en Joy (FA) ook maar in 1 recept. Verder de TPA Vanilla Custard in Strawberry Fog vervangen door Capella VC1.

 

Dus je zou al met 13 aroma's wel 8 recepten kunnen maken.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Guest billyblanco

Ja het is even wat investeren voor je resultaat hebt.. maar nu koop je vast ook tegenvallende liquids, aroma's zijn net zo duur met het voordeel dat als ze wel lekker zijn,  je meer waar voor je geld hebt.

 

Nicotinebase heb ik, zoals zovelen, in 't groot ingeslagen op een behoorlijke sterkte(48mg/ml). 

Dus dan is het verder enkel PG en VG kopen en af en toe een paar liter op de juiste verhouding terugmengen.

 

Ik ben zelf ook begonnen met allemaal losse aroma's te kopen, en wat receptjes te mengen.. een van mn adv's destijds hier op het forum gevonden, deze had een 7 of 8 aroma's nodig.

 

De laatste maanden een luie DIYer geworden, ik koop nu bijna alleen nog pre mix aroma's, vooral bij Chefsflavours heb ik echt mijn smaken gevonden. Ze verkopen hier ook de DIYORDIE recepten als premix, en hun custards zijn heerlijk.

 

Kortom, diy is leuk, lekker en niet moeilijk, en ja ik vind 't meer dan waard.

 

Link to comment
Share on other sites

On 13-9-2016 at 21:14, Matthijsmars said:

Iemand ervaring met vampire vape?

Ik heb nu een tiental verschillende aromas van Vampire Vape in roulatie en er zit geen enkele bij die mij tegenvalt ;)

Een extra voordeel is dat veel van hun aromas ook onderling mengbaar zijn en daar komen,voor mij,heel lekkere smaken uit :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...