Jump to content

Fotoreview Geekvape Tsunami 24 - Gearbest


tommie

Recommended Posts

Introductie

Na vele tankjes (RTA's) wilde ik eens een dripper proberen. Kijk op Youtube best wat reviews van Mike Vapes en zijn reviews over RDA's zijn allemaal lovend. Omdat ik wegben van mijn Geekvape Griffin 25 (wat wel een tank heeft), hebben ze net een nieuwe dripper uit. Dit was de Geekvape Tsunami 24 met venster. Ik vond hem op de foto's al fantastisch en ook de reviews op Youtube waren erg goed. 
Mijn oog viel bij Gearbest al snel op deze dripper en heb hem rond de 18e of de 19e augustus besteld. Ik kreeg hem binnen 2 week binnen, op vrijdag na m'n werk lag het pakje op me te wachten. Natuurlijk direct opgebouwd en getest en moet bekennen.....diegene die nog nooit een dripper geprobeerd heeft.....ik ben om! Veel, heel veel meer dampproductie en enorm veel meer smaak dan welke tank dan ook! Graag laat ik jullie enkele foto's van de dripper zien met een beschrijving. Read on!

Gearbest
Via Gearbest had ik de dripper besteld voor 21 dollar en 90 cent (zo'n 20 Euro) inclusief verzendkosten. (actuele aanbieding, geen idee hoelang deze nog duurt, profiteer ervan, zolang het kan, haha). Het is nu een flash-sale. Normale prijs die erbij staat is 33,99 Dollar, zo'n 30 Euro. Goede prijs, als je het mij vraagt! Het is deze: LINK
Zoals aangegeven een kleine 2 week onderweg geweest. De zendingen uit China lijken sneller te gaan dan ik gewend was (veel via Ebay besteld, alles is zo'n kleine 2 week onderweg). De dripper is netjes door de postbode afgegeven en zat netjes en stevig verpakt in een bubbel-enveloppe.


 

Time for review and pictures!!
De Geekvape Tsunami 24 wordt in een standaard plastic doosje geleverd en het doosje lijkt veel op de standaard doosjes van Geekvape. Niet dat ik het belangrijk vind, maar het oog wil ook wat.

 

1.jpg 


2.jpg 


Enkele unieke punten van de RDA

-         Verbeterd velocity style deck
-         Aanpasbaar -kennedy style- airflow (lucht wordt aangezogen van onder)
-         In de holle kamer onderin past ongeveer 2,5ml aan liquid
-         3 (!) driptips worden meegeleverd
-         Er zit een holle pin bij voor een squonk MOD
-         Glazen venster, zodat je de je coils kan zien en je kan zien hoe 'droog' het katoen is.

Wat wordt er allemaal meegeleverd?
-         Natuurlijk de tank zelf|

-         3 driptips met een 14,2mm (wide bore), 14,5mm tabs toelopende en een 12,5mm  SS driptip.
-         510 adapter om je eigen driptip te gebruiken
-         Schroevendraaier
-         Enkele o-ringen en de squonk pun


 

Even kort enkele foto's van Gearbest met de maten. 

Buitenmaten:

afmetingen%20helemaal.jpg 

Ruimte van de openingen voor de coil en luchttoevoer:

 binnen_coil_katoen.jpg

 

Driptips:
 
driptips.jpg

Binnenmaten:
maten%20binnen.jpg 

 

 

 
Nu de echte foto's!

Hier zie je de tank. Mooie afmeting (niet al te groot) en behoorlijk zwaar! Top kwaliteit materiaal dus en helemaal schoon. Geen scherpe randen, geen olie, gewoon zoals het hoort; direct bruikbaar! 
Enorme luchttoevoer onderin en je ziet duidelijk de binnenkant van de RDA.


3.jpg 

 

 

De tank van bovenaf gezien, zonder driptip. Je kijkt direct op de coils en aan de zijkant zie je de kennedy-style airflow holes zitten.

4.jpg 

Hier zie je de binnenkant van de RDA. Ondanks dat de tank klein lijkt heeft ie een enorm velocity style builddeck, enorme airflowkanalen en een best diepe 'open tank' zodat je niet continue hoeft te drippen.

 

5.jpg 

 


Een betere foto van het builddeck. In één woord,ENORM. Grote, erg sterke schroeven (bij de Griffin en andere tanks zijn m'n schroeven al wat dol, deze zouden speciaal behandeld zijn waardoor dit niet voor zou moeten komen. Eerlijk is eerlijk, de coils zitten echt goed vast, zonder veel kracht te hoeven zetten. Ik heb al veel tankjes geprobeerd maar er is er nog niet 1 zo makkelijk op te bouwen als deze. Ideaal!

 

6.jpg 


De kap wordt afgedicht door 2 O-ringen, die hun werk goed doen. Je kan de tank oppakken aan de kap zonder dat ie loslaat en hij lekt ook helemaal niet.Tussen de O-ringen een mooie naamsvermelding en daaronder de grote airflow slots die je kan stellen. Een RDA is voor DL-vapen, ik gebruik hem alleen vol open en je kan ademen door de tank als je wilt, zoveel airflow zit erin.


De extra's. Een superhandige schroevendraaier, de 3 driptips op een rij (ik gebruik alleen de middelste, wide bore) en een zakje met enkele O-ringen, de 510 adapter voor je eigen driptip en enkele schroefjes. Vreemd genoeg geen coils, zoals vaak bij andere tanks wel meegeleverd wordt.

7.jpg

 


Tijdens het uitzoeken van deze tank zag ik op Gearbest ook deze handige box met coils staan. Ik wilde wel eens een andere, exclusievere coil proberen (gebruikte alleen maar SS316L draad). Met deze handige box heb je -bijna van alle luxe coils- 6 stuks te pakken. Ze zijn schoon (heb ze wel even voorgegloeid en afgespoeld). En dat voor 5 Euro....ach, het proberen waard! Je kan deze bestellen via deze link

 
8.jpg

 

 

Ik heb de RDA opgebouwd met de Alien Clapton Coil, proef geen gekke dingen en het dampt echt als een malle. De smaak is overheerlijk en echt veel beter dan een standaard tank of draad.

Ik kan nog wel even testen, want wat zit erin:

6 stuks – 0.36ohm Quad coil
6 stuks – 0.36ohm Flat Twisted coil
6 stuks –  0.36ohm Tiger coil 
6 stuks –  0.45ohm Fused Clapton coil
6 stuks –  0.45ohm Mix Twisted coil
6 stuks –  0.45ohm Alien Clapton coil
6 stuks –  0.85ohm Clapton coil
6 stuks –  0.5ohm Hive coil

 


Hier zie je de RDA met de Alien Clapton. Opgebouwd met 2 coils en ik damp hem op 45W op een VTC mini. Heerlijke combi en het gloeit goed!


9.jpg 


 10.jpg

Door de enorme brede driptip die erbij zit heb je voldoende ruimte om te drippen. Kapje hoeft er niet eens af, je kan zo bijvullen.
 
11.jpg

 

 

Hieronder nog enkele foto's van het opbouwen en het vullen van het tankje met Red Astaire (still loving it!). Door de enorme ruimte is het makkelijk bouwen en het katoen vervangen is echt maar 2 minuutjes werk.

 
14.jpg

 

15.jpg

 

16.jpg
 


 

Voordelen RDA
Omdat dit mijn eerste RDA is heb ik niet veel vergelijkingsmateriaal maar deze tank geeft zo'n enorm betere smaak en zoveel meer damp dan welke tank dan ook......ik ben eigenlijk wel om. Ik vind hem geweldig!

 

 

Enkele voordelen:

-         Supermakkelijk op te bouwen, echt een enorme ruimte om welke coil dan ook erin te doen

-         Enorme airflow

-         Ik kan makkelijk 20-25 volle trekken nemen voordat ik moet vullen, door de vultank onderin.

-         Heerlijke, veel betere smaak (nog steeds red astaire) van m'n liquid

-         Enorme rookwolken (damp op 70VG/30PG)

-         Supermakkelijk te vullen, ik trek de kap er al niet eens meer vanaf, wanneer je dript in het midden kun je hem makkelijk vullen

-         Mooi compact en toch groot van binnen (dit klinkt vreemd maar als je hem ziet, snap je wat ik bedoel

-         Glazen kijkvenster. De liquid spat er wel tegenaan maar toch is prima te zien of je katoen droog wordt (het wordt witter)

 

Zijn er dan geen nadelen?
Ja eigenlijk wel, maar daar is prima mee te leven. Toch geef ik deze mee:

-         Ik weet niet of het door de coils komt (enorm verdamp oppervlak) maar de tank wordt best heet.

         Omdat de driptip niet heel hoog is, zit je snel met de lip tegen de kap aan. En deze wordt, ook bij 45W al best snel heet.

-         Batterijvreter, door de lage weerstand en het hoge wattage dat eigenlijk voor deze tank wel nodig is, vreet ie m'n   batterijen leeg.

-         Liquidvreter, Mega wolken en smaak zorgen ook voor een enorm liquidverbruik. Mij maakt het niet uit maar dit kan voor   sommigen een nadeel zijn.

-         Een normale RTA is makkelijker dan een dripper. Je moet na enkele hijsjes toch weer bijvullen. Ik gebruik de dripper   overal, behalve in de auto.


Aanrader?

Ja, absoluut. De prijs bij Gearbest is erg laag, ik had een erg snelle levering. Overheerlijke smaak (had ik al gezegd véél beter dan m'n normale tanks) en veel, heel veel damp! De bouwkwaliteit is echt super, schoon, sterk en stevig. Echt een aanrader en ik moet zeggen dat ik hem erg veel gebruik!

Sterker nog, ik ben alweer aan het kijken en ga zeker meer drippers aanschaffen. Welke gebruiken jullie zoal? De volgende wordt waarschijnlijk de Ijoy Limitless RDTA (een combinatie van dripper en tank). Kijk er nu al naar uit! Het is deze. Zodra ie binnen is, natuurlijk weer een review!

Opmerkingen of vragen? Shoot!

Edited by tommie
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Leuke review!
Heb je al geprobeerd het vermogen op te schroeven? Met de dubbele alien coils zou je dus rond de .22 ohm moeten zitten en daar mag best wat meer vermogen doorheen.
As we speak damp ik met de Tsunami 24 op ca. 60W met een .34 ohm build. De smaak word echt nog beter bij een hoger wattage.

Het grootste nadeel vind ik dat drippen in de driptip eigenlijk onmogelijk is vanwege de bottom airflow. De kans is groot dat je dript in de airflow kanalen met een zeiknatte mod als gevolg.

Verder geen nadelen wat mij betreft maar ik weet nu wel dat ik nooit meer een Dripper koop met bottom airflow.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dank voor je reactie! Durf het eigenlijk niet hoger te zetten, damp op een single accu al op bijna 15 ampère. Het zijn de Sony 20a.

Ik denk dat je dan teveel liquid erin dript, of teveel aan de kant, hier stroomt ie ook bij 20 druppels niet over. Echt een Toppertje!

 

Edit; eens kort op 60w. Wordt wel heel warm, dik 17 ampère maar dr smaak is idd beter!

Edited by tommie
Link to comment
Share on other sites

Ja dat warm worden begrijp ik, maar is niet nodig.

Wist je dat de meeste Cloudchaser helemaal niet zo'n exotische coils gebruiken en meestal dampen met coilwaarden tussen de 1,1 en 1,7 Ohm ?

Scheelt een stuk in vermogen, amperage, warmte opbouw en gebruik van je accu.

En.....niet geheel onbelangrijk, je krijgt toch de maximale smaak en enorme wolken.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ik ben ook geen fan van de exotische coils.
Ik heb er nu een paar geprobeerd en vind het inderdaad een nadeel dat ze zo heet worden. Daarnaast heb ik niet het idee dat de smaak erop vooruit gaat. Het meest stoor ik me nog aan de ramp-up tijd, het duurt gewoon te lang voordat ze lekker op temperatuur zijn.

Op het moment heb ik eigenlijk overal een simpele kanthal 24awg coil in zitten, bevalt me gewoon het beste.

Link to comment
Share on other sites

Die ijoy combo lijkt me ook wel wat. Ga hem nog wel opbouwen met een tc coil op ss316l (26 awg). Die bevielen in elke rba die ik heb nog het best. Kijken of die ook zulke wolken en smaak geven!

Vind het alleen jammer om die coil er nu al uit te halen, haha

Link to comment
Share on other sites

Leuke review!
Heb je al geprobeerd het vermogen op te schroeven? Met de dubbele alien coils zou je dus rond de .22 ohm moeten zitten en daar mag best wat meer vermogen doorheen.
As we speak damp ik met de Tsunami 24 op ca. 60W met een .34 ohm build. De smaak word echt nog beter bij een hoger wattage.

Het grootste nadeel vind ik dat drippen in de driptip eigenlijk onmogelijk is vanwege de bottom airflow. De kans is groot dat je dript in de airflow kanalen met een zeiknatte mod als gevolg.

Verder geen nadelen wat mij betreft maar ik weet nu wel dat ik nooit meer een Dripper koop met bottom airflow.



Da's nou net de reden dat ik de Recoil RDA zo geweldig vind: die heeft een dikke (2 mm!) buitenmantel waar de gaten voor airflow schuin naar onder in staan. Fijn drippen via de driptip en tot nu toe nog geen enkel spatje Liquid gelekt, zelfs niet na een dag in m'n zak!
Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, bolieslurper said:

dat heeft de dna200 niet eens 

 

Jawel hoor:

 

escribe_preheat.png

 

Voor VW moet je dan wel temperatuur niet op 'uitgeschakeld' zetten maar aan laten staan en op de mod de temperatuur op '---' zetten.

Waarom dat zo moeilijk moet en je niet gewoon in een VW profiel een preheat op kunt geven: geen idee.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Dr.Smoke gelukkig bouw ik geen exotische coils 

ja een clapton maar dat is niet veel bijzonders

 

ik maak meestal normale coils met wat dikkere kanthal daar haal ik veel meer smaak uit  

alleen dat opwarmen blijft gewoon lastig  

27 minutes ago, dabit said:

 

Jawel hoor:

 

escribe_preheat.png

 

Voor VW moet je dan wel temperatuur niet op 'uitgeschakeld' zetten maar aan laten staan en op de mod de temperatuur op '---' zetten.

Waarom dat zo moeilijk moet en je niet gewoon in een VW profiel een preheat op kunt geven: geen idee.

owh dus het kan wel met een dna200 

 

ik gebruik escribe helemaal niet 

damp de dna's gewoon in vw 

kanthal blijft toch het beste draad zonder gezeik

Link to comment
Share on other sites

Sinds ik geleerd heb hoe ik een RBA/RTA fatsoenlijk moet wicken gebruik ik tempcontrol ook nog maar zelden. De preheat echter wel; de twee claptons in mijn Avocado komen anders maar traag op stoom.

 

En ach, als je van plan bent een firmwareupdate op een VTC Mini uit te voeren dan is EScribe een keer opstarten net zoveel moeite. Je hebt zowiezo een aardig masochistische inslag als je een DNA200/75 via de knopjes in wil stellen, want die mannen hebben hun uiterste best gedaan om de meest onlogische menustructuur aller tijden te implementeren :roll.

 

Een andere manier om rondom die 'preheat mag alleen in TC mode' heen te werken is gewoon een Ni200 profiel aanmaken of selecteren (desnoods op de mod als je echt niet aan de EScribe wil). Met Kanthal haalt-ie de gewenste weerstandsverhoging toch niet, dus stookt de mod gewoon met het maximumvermogen dat je ingesteld hebt.

 

SS316L of Kanthal: als je van beiden dezelfde coil draait en je stopt in beiden 30W dan worden ze beiden even snel warm en produceren ze beiden evenveel damp. Lood om oud ijzer.

Edited by dabit
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...