Jump to content

Ego one stuk, en nu?


Guest RemcoS

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Ik ben Remco, 38 jaar en een beginnend damper. In december 2015 heb ik een ego one VT gekocht om als beginner wat mee te spelen en ontdekken of het dampen wat voor me is. 

Verschillende coils gebruikt, ni, Clapton. Ook wat met sapjes gespeeld, van 50/50 tot 100%vg ( Virgin vapor) allemaal met matig succes. Weinig smaak, veel gepruttel, lekken en spit-back.

Toen een tijd aan de kant gelegt. Laatst weer opgepakt en wat clr coils en katoen besteld. Dit leek wat beter te gaan, twee dagen om precies te zijn! 

De VT stond in de keuken en begon spontaan te pruttelen: lekkage met waarschijnlijk kortsluiting tot gevolg. Snel de tank eraf en laten staan tot de accu leeg was. 

 

Ik heb nog wel geprobeerd de batterij op te laden om te kijken of ie het nog doet, maar helaas... Hij knippert nog een beetje, maar verder geen actie meer.

 

Ik heb het nog neergelegd bij de leverancier, maar die geeft aan: 6 maand garantie op de batterij. Jammer maar niet onverwacht.

 

De vraag is wat nu? Kan ik bv de batterij eruit slopen en proberen te vervangen, of is dit een no go?

 

Waarmee zou ik hem anders kunnen vervangen? Ik heb dus nog een ego one Mega tank, diverse coils en katoen, die zou ik kunnen blijven gebruiken al beviel hij niet echt...

 

Iemand tips?

 

Groet Remco

Link to comment
Share on other sites

Dag Remco,

 

Ik zou de Ego One VT, laten voor wat het is en een stapje verder gaan.

Neem b.v. de Eleaf  iJust2, een schitterende combinatie van een 6ml tankje en een 2600Mah batterij. Qua formaat nagenoeg hetzelfde als de Ego One VT.

De set is goedkoop ( € 19,=), heeft makkelijk wisselbare coils en deze zijn niet te duur. (5 stuks € 7,50) en levert een beregoeie prestatie.

 

Of

 

Wanneer je nog een stapje verder wilt, b.v. een Joyetech Cuboid, met b.v. een EHpro Billow V2 tankje. :bloos

Link to comment
Share on other sites

Dank voor de voorstellen en de snelle respons!, ik neem het zeker mee.

 

Ik heb wel gemerkt dat ik een voorkeur heb voor wat hogere ohm waarden met mtl dampen. 

Kan dat ook met deze setjes?

Link to comment
Share on other sites

Guest Dampstarter

Ja, alle setjes die beide heren voorstellen kunnen goed gebruikt worden voor MTL en DL dampen. Je kan een andere driptip nemen voor wat je voorkeur is.

Link to comment
Share on other sites

@RemcoS, Jan geeft aan dat dit kan. Even voor de duidelijkheid, je kunt coils krijgen vanaf 0,3 Ohm tot 2,2 Ohm, dus zelf kiezen wat je wilt.

Wat het voordeel van de iJust2 is, is het gebruiks gemak, alles is eenvoudig, liquidvullen, coilwisselen, batterij laden.......en......LEKVRIJ !!

Link to comment
Share on other sites

Guest Daantje
19 hours ago, Steamboy said:

Dag Remco,

 

Ik zou de Ego One VT, laten voor wat het is en een stapje verder gaan.

Neem b.v. de Eleaf  iJust2, een schitterende combinatie van een 6ml tankje en een 2600Mah batterij. Qua formaat nagenoeg hetzelfde als de Ego One VT.

De set is goedkoop ( € 19,=), heeft makkelijk wisselbare coils en deze zijn niet te duur. (5 stuks € 7,50) en levert een beregoeie prestatie.

 

Of

 

Wanneer je nog een stapje verder wilt, b.v. een Joyetech Cuboid, met b.v. een EHpro Billow V2 tankje. :bloos

@Steamboy waar koop ik de ijust2 dan voor deze prijs?

Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, Daantje said:

waar koop ik de ijust2 dan voor deze prijs?

Ik heb er nog een die tot nu toe alleen maar op de reservebank heeft mogen zitten, helemaal nieuw in het doosje. Eventueel ook 0,3 en 0,5 ohm coils.

Scheelt toch weer ± 2 weken wachttijd ;)

 

 

alhoewel...

Quote

Oee die ga ik ook eens proberen denk ik! Als deze goed werkt voor MTL in ieder geval

Ook al zit er een airflow ring bij waarmee je de AF zo goed als dicht kunt zetten, lijkt de iJust2 mij meer geschikt voor voor DL dan voor MTL.

Edited by gottalickitbeforeyouwickit
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, gottalickitbeforeyouwickit said:

Ook al zit er een airflow ring bij waarmee je de AF zo goed als dicht kunt zetten, lijkt de iJust2 mij meer geschikt voor voor DL dan voor MTL.

Hoezo? Als je er een superOhm coil in draait, moet 't lukken.

Link to comment
Share on other sites

@Marianna Dat zou idd wel moeten werken. Misschien dat het ook al een stuk beter MTL't met de nieuwe 0,75 ohm coil van de Melo III nano en (alhoewel ik deze zelf nog niet in mijn handen heb gehad) er zouden ook verschillende coils van Aspire in moeten passen.

 

@Steamboy Heb je interesse? Ik wil eerst ff afwachten of @Daantje interesse heeft.

Heb hem in eerste instantie gekocht als backup voor mezelf, maar gelukkig nog niet nodig gehad en heb intussen 2 mods en 3 tanks. Ik weet echter wel ongeveer hoe de iJust2 dampt, aangezien mijn vriendin er wel eentje in gebruik heeft.

Link to comment
Share on other sites

On ‎5‎-‎9‎-‎2016 at 22:42, RemcoS said:

Ik heb wel gemerkt dat ik een voorkeur heb voor wat hogere ohm waarden met mtl dampen. 

Kan dat ook met deze setjes?

Jawel, want ik heb nog nooit een coil gezien die je niet zelf kunt herbouwen tot het gewenste Ohmage voor MtL, en waar je geen  'small bore' driptip op zou kunnen zetten, en waarvan je de airflow niet bijna helemaal dicht zou kunnen draaien.

Als de liquid een hoog VG-gehalte heeft, kun je dan toch dikke dampwolken blazen.

 

 

Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, Daantje said:

@gottalickitbeforeyouwickit Ik kan hiermee wel MTL dampen? Want daar zoek ik een goede voor.

Moet kunnen, maar ik vermoed dat de standaard coils misschien te heftig zijn voor MTL, de 0,3 ohm coils  zeker. In plaats daarvan kunnen er ook coils in van de Aspire Nautilus, Triton of Atlantis die >1 ohm zijn en dan zou het een ideaal ding zijn voor MTL. Ik heb er ook nog wel een smallere driptip voor. 

Of overstappen op DL :Yvy2

 

5 hours ago, Daantje said:

En wat zou je er voor willen hebben?

Vind ik een beetje lastig, je weet ongeveer wat ik er voor betaald heb bij Gearbest. Ik doe hem niet weg voor het bedrag wat hij mij gekost heeft, dan laat ik hem net zo lief op de reservebank zitten, maar aan de andere kant hoef ik er ook geen gigantische winst op te maken. In Nederlandse en Belgische webshops vragen ze er €40 tot €50 voor. Realiseer me net pas dat hij in Nederland niet eens te krijgen is, vanwege de 5,5ml tank. Bij NL webshops krijg je voor €40 dus de iJust 2 Mini, met 2ml tank en 1100mAh i.p.v. 2600mAh batterij.

Als ik met niet vergis zit jij in Oisterwijk? Klein beetje benzinegeld rekenen, is voor mij zo'n 20 minuutjes rijden... voor €30 kun je hem vandaag nog hebben, inclusief uitleg indien gewenst. +€7,50 als er een extra doosje (5 stuks) coils bij wilt hebben.

 

5 hours ago, Daantje said:

Had net gekeken op de site van GB maar op een of andere manier durf ik nooit te bestellen op dit soort sites... :bloos

Ook daar wil ik je best mee helpen, als je een keer een vraag hebt stuur gerust een DM'etje

Edited by gottalickitbeforeyouwickit
Link to comment
Share on other sites

Guest Daantje

@gottalickitbeforeyouwickit Dank je wel voor je reactie! Als het 20 min rijden is, kan ik natuurlijk zelf even rijden met de auto.

Ik wil hem juist voor MTL omdat ik hier thuis al in bezit ben van een evic vtc mini met melo3 en kanger subvod, daarnaast ook ego one v2 met 0,5 coils allemaal voor DL.

Voor doordeweeks naar het werk gebruik ik altijd MTL om de dag door te komen met meer nicotine, en dat is de reden dat ik er nog een goede bij zoek. 

Zou je hem nog even voor mij op de reservebank kunnen laten staan? Ik heb zeker interesse, maar kan ivm drukte en onhandig rooster even niet heen en weer rijden. Zodra ik tijd heb, geef ik je even een seintje is dat prima? Zijn die coils erbij 1.0 of minder ohm?

:wink

Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, Daantje said:

Zijn die coils erbij 1.0 of minder ohm?

De coil die er standaard bij geleverd wordt is 0,3 ohm. Ik heb nog een doosje met 0,5 ohm en ook nog een doosje met 0,3 ohm.

Als je hem puur voor MTL wil gebruiken, zal er een coil met hogere weerstand in moeten.

Je hebt zelf de Melo III (met 0,3 of 0,5 ohm coil?), probeer daar maar eens MTL mee te dampen met de airflowring bijna dicht. Het kan wel, maar de tank wordt dan in no-time gloeiend heet. De iJust2 doet eigenlijk hetzelfde (gebruikt ook dezelfde coils). De binnendiameter van de driptip doet ook wel vermoeden dat hij eigenlijk gemaakt is voor DL. Met een >1 ohm coil en een smallere driptip moet hij wel te gebruiken zijn voor MTL denk ik.

 

8 hours ago, Daantje said:

Zou je hem nog even voor mij op de reservebank kunnen laten staan?

Prima, denk er nog maar ff over na, ik hoor het wel :duim

Link to comment
Share on other sites

Wat een antwoorden zeg! geweldig!:-)

 

Ik heb nog wat rond ge-googled en kijk met een schuin oog naar een aspire nautilus mini, op een klein boxmodje.

Is dit wat, of begint de mini wat te oud te worden? volgens mij voldoet hij wel aan al mijn eisen!

 

Zou evt een clone hiervan met originele coils een optie zijn? (zoiets bijvoorbeeld)of wordt een originele beter gevonden?)

Edited by RemcoS
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...