Jump to content
*Missy

Mijn eerste e-sigaret.

Recommended Posts

Sinds vorige week een Eleaf istick pico in het bezit alleen proef de smaak niet van de liquid is dit normaal? En ben ook best wel duizelig..

Te hoog nicotine gehalte? Hoeveel mg/ml is de e-liquid die je gebruikt en welke e-sigaret heb je hiervoor gebruikt?

Welke tank gebruik je op de Pico, de Melo3 Mini? Bij sub-ohm tanks kun je beter wat lager gaan qua nicotine, zo rond de 3 tot 9 mg/ml. Hogere nicotine gehaltes kunnen een beetje hard aankomen waardoor de smaak niet tot z'n recht komt en dan kun je een beetje licht in het hoofd worden.

Hoeveel nicotine zit er in de e-liquid die je gebruikt?

Ben je de direct lung (DL) hits gewent? Of heb je hiervoor mouth to lung (MTL) gedampt? Ik ben zelf mtl'er, als ik dl damp word ik ook wat dizzy. Komt wrs ook door een te hoog nic-gehalte. En gebruik je een voor jou bekende smaak liquid? 

Sorry voor de late reactie, hiervoor geen en heb 6 mg nicotine. En heb er de melo 3 op zitten.  En ik doe DL. Alle smaken zijn nog nieuw voor me :)

1 hour ago, *Missy said:

Sorry voor de late reactie, hiervoor geen en heb 6 mg nicotine. En heb er de melo 3 op zitten.  En ik doe DL. Alle smaken zijn nog nieuw voor me :)

6mg voor DL lijkt me ook een beetje aan de hoge kant. Je kunt misschien proberen met 0 of 3mg nicotine DL te dampen, wellicht gaat dat beter!:duim

Als ik je een persoonlijk advies mag geven: zet er eens een goede mtl-tank op om mee te beginnen, tenminste, er van uitgaande dat je rookt of hebt gerookt...Da's voor het gros de beste manier om te starten met vapen...Als je je even voorstelt in t daartoe bekende topic, kunnen de forumleden je vragen beter beantwoorden...Succes!

De smaak bij DL is altijd minder duidelijk dan bij MtL, zeker bij hoogVG-liquids. Ik damp nu ruim een jaar en heb m'n liquids op 4mg (10/90), iets hoger in nic geeft zelfs bij mij wat duizeligheid. Maar je bent pas een week bezig, rustig aan beginnen is mijn advies...

Sent by Motorola Moto G 4G

3 hours ago, SmartAss1870 said:

De smaak bij DL is altijd minder duidelijk dan bij MtL, zeker bij hoogVG-liquids. 

Ik denk dat dit ook kan verschillen, ik proef namelijk meer bij DL als bij MTL. Ik subohm daarom vaak lekker na het eten, of s'avonds op de bank met meerdere smaakjes. 

6 mg/ml DL is niks mis mee imo.. Alleen de een is de ander niet. Ik sluit me wel aan bij de mening van Outerlimitz. Iedereen die ik verwelkom in de wondere wereld der dampers (en dat zijn er best wat), geef ik het advies om rustig aan te beginnen en het liefst MTL. Mocht je toch DL willen, lager wattage en veel airflow. Komt 't net wat zachter binnen ;)

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Zelf DL ik ook op mn pico.
Begon met 6 mg, maar persoonlijk vind ik dat wat hard aankomen, zeker in een 50/50 vg/pg combinatie.

Momenteel damp ik 30 pg/70vg 3 mg nico. Dat is prima te doen.
Dr gaat alleen wel gemiddeld 6ml sap op een dag door heen.
Ik begon met 30watt en de airflow half open, uiteindelijk damp ik nu op 45-50 watt (afhankelijk van het smaakje) met de airflow volledig open.
Het is zelf aan jou de keuze door trail and error.
Ik merk wel dat, als ik in korte tijd veel damp, ik SOMS wat duizelig wordt.
Ik leg mn damper dan even voor een uurtje weg ofzo. Kind kan de was doen.
Zelf vind ik de smaak beleving pas echt komen op het moment als ik rustig uitadem

Wellicht toch de nice verlagen, ik kon prima 6mg dampen op die EGO pennetjes, maar sinds ik sub-ohm (0.3, 0.5) ben gegaan al heel snel overgeschakeld naar 3,g en 0mg. Meer smaak en minder irritaties. Maar dat is mijn persoonlijke ervaring. En als stevige roker geweest, ook op 3mg geen enkele drawback. (Meeste van mijn juice is 70% VG)

5 minutes ago, MrLee said:

En als stevige roker geweest, ook op 3mg geen enkele drawback.

Uhm, wat is 'drawback'? De neiging om terug te grijpen op sigaretten?

16 hours ago, Karin Spaink said:

Uhm, wat is 'drawback'? De neiging om terug te grijpen op sigaretten?

Ow sorry, ja inderdaad. De zin om weer naar de sigaretten te pakken :) Hoe noem je dat, terugslag? Dipje?

26 minutes ago, MrLee said:

Ow sorry, ja inderdaad. De zin om weer naar de sigaretten te pakken :) Hoe noem je dat, terugslag? Dipje?

In goed Nederland: terugval :)