Jump to content

Mijn ervaring reizen naar en dampen in de VS (ná 8 augustus 2016)


Guest Wessooool

Recommended Posts

Guest Wessooool

Hallo dampforum,

 

Nieuw forumlid eerste post :lach

 

Ik wil even mn ervaringen delen met iedereen vwb het reizen naar, en dampen in de VS in de afgelopen twee weken.

Zoals iedereen wel weet denk ik zijn er op 8 augustus 2016 nieuwe regels ingegaan rondom het dampen in de VS, wij zijn 19 augustus op vakantie naar Florida gegaan, net 11 dagen na het ingaan vd nieuwe regels en kon daarom ook niet echt wat vinden online over hoe mensen het ervaren hebben ná die datum.

Bij deze dus even wat dingen die mij zijn opgevallen.

 

We hadden de dampspullen gewoon mee in de handbagage, wel alles in de originele doosjes meegenomen en batterijen apart in zo'n doosje van 4. Thuis nog ff nieuwe coils en wicks geïnstalleerd en tankjes geleegd tegen het lekken. De liquids die we mee hadden waren DIY liquids in flesjes van 100ml en hadden we voor de zekerheid in de koffers gedaan, wel duidelijk bovenop de kleding in een ziplock zakje. Koffers laten insealen op Schiphol, slotjes op de koffers moesten weer van die speciale zijn las ik op de site vd Amerikaanse douane. Sealen dan maar.

Op Schiphol ging alles zonder problemen, douane ging goed en merkte dat er id rookruimtes gewoon mensen aan een pendamper zaten. Weet niet of mensen het op prijs hadden gesteld als ik

even mn stoomboot had aangezet :Yvy2.

 

Eenmaal in de VS bij de paspoort controle enzo viel het me op dat er nogal veel mensen meegenomen werden naar kamertjes voor extra controle dus had t zweet alweer in me naad staan, had er inmiddels al een uur of 21 opzitten vanaf wakker worden op de dag van vertrek dus had hier totaal geen zin in.

Maar we mochten zonder problemen doorlopen, koffers opgehaald, zaten nog netjes in de seal. Helemaal niks aan de hand dus.

Wel grappig detail: Toen iedereen in de rij stond bij de paspoortcontrole werd iedereen in de rij besnuffeld door een beagle van de douane, beest begon te blaffen bij iemand voor me in de rij, de begeleidster vertelde dat ie naar groenten en fruit op zoek was (wat je dus niet mag invoeren) en wat bleek; de mevrouw had aardbeien kauwgum in haar zak. Dus bij een flesje liquid zullen de alarmbellen ook wel af kunnen gaan vermoed ik.

 

Volgende dag even naar VaporKrew geweest in Orlando, leuk dampwinkeltje, waar we hebben staan praten met een werknemer daar die was totaal niet te spreken natuurlijk over de gang van zaken maar vertelde dat er in principe nog niet zo moeilijk gedaan word. Op papier zijn de regels echt belachelijk vertelde hij, winkels mocht geen coiltjes meer draaien voor anderen, geen damper meer repareren voor mensen, niks meer uitleggen over het product, op het moment dat ie dat wel zou doen, en hij word betrapt, word hij gezien als "tabaksproducent" en worden er stappen tegen hem genomen. Ook de liquids zonder nicotine worden gezien als tabaksproducten. Ook vertelde hij dat er waarschijnlijk een wet tegen het dampen in de auto onderweg is.

Erg dubbel aangezien je overal sigaretten, pruimtabak en sigaren gerookt en verkocht ziet worden. Nog wat extra liquids gekocht (Mechshakes, erg lekker).

 

In de grote malls werd er gewoon gedampt merkte we, en echt flinke wolken waar geen politieagent iets van zei. Mensen staan je ook niet raar aan te kijken als je daar staat te stomen, in Nederland is het blijkbaar gekker dan in de VS want ik heb er niemand raar van op zien kijken.

 

In Universal Studios (pretpark) mocht het alleen op speciale rook-parkjes, wat we ook netjes deden in eerste instantie maar ook daar bleek door de dag heen dat het gewoon door het park heen gebeurde door mensen en we zijn zelf niet, of hebben niemand aangesproken zien worden over het gebruik van de damper.

 

Gedurende de reis werden we steeds makkelijker en makkelijker en we hebben geen enkele keer een opmerking of wat dan ook gekregen.

 

Op de terugweg naar huis alles weer zo ingepakt als op de heenweg, had alleen een probleem met het gekochte flesje Mechshakes, kreeg de dop er niet goed op, dus besloot hem in de handbagage mee te nemen (wel weer in zon ziplock zakje) zodat ik hem rechtop kon houden. Kwam er wederom zonder problemen mee door de douane, alles in de handbagage. 

We hadden van die jongen bij die dampwinkel in Orlando gehoord dat er gewoon gedampt mocht worden in de vertrekhal van Miami International Airport maar we hadden geen zin in problemen dus hebben het ook maar niet geprobeerd, ook niemand zien dampen daar dus kan dat niet bevestigen.

 

Uiteindelijk hadden we ons dus veel te druk gemaakt voordat we op vakantie gingen, helemaal niks aan de hand.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Maak nieuwe...