Jump to content

Kan geen tekst invoeren in editor (Chrome, Mac)

Recommended Posts

Geen idee of ik het hier goed zit om een technische vraag te stellen of probleem te melden.

Ik heb al plus minus een week het probleem dat ik met een up to date Chrome browser (Versie 52.0.2743.116 (64-bit)) op een Mac (OS X Versie: 10.11.6) geen tekst meer kan invoeren in het teksteditor veld (en titel en tags velden). Kan overal op klikken. Ik zie dat de cursor ook gewoon in de tekstvelden staat te knipperen, maar bij het typen komt er vervolgens geen tekst te staan. 

Probleem heb ik niet met de meest recente Safari browser. Het duurt in die browser soms wel een tijdje voor de tekst die ik getypt heb zichtbaar word. Ook krijg ik er vaak het "strandballetje" te zien als ik de Return/Enter in typ.

Ik heb al geprobeerd om Chrome van mijn systeem te verwijderen en opnieuw geïnstalleerd (incluis voorkeuren).

Bekend probleem? Moet ik even verder zoeken of er iets mis is met mijn systeem?

p.s Vergeten te vermelden op andere websites kan ik wel tekst invoeren in een tekstveld.

Edited by TheVapingRaven

Vreemd. We hebben twee andere, min of meer vergeljkbare meldingen gehad, en bij één van die twee verdween het probleem 'vanzelf' -dat wil zeggen: we weten niet waarom- en van de ander weet ik niet precies hoe het ermee staat. Degene bij wie het nu over is, werkt ook op OSX, en bij hem bleven alle invoervelden grijs.

38 minutes ago, Karin Spaink said:

invoervelden grijs

I.d.d ook een paar gehad, alleen in Chrome. Safari werkt, maar met af en toe horten en stoten. En met een redelijk processor en 16GB RAM tot mijn beschikking verwacht je bij het browsen toch niet echt de "strandballetjes".

Misschien dat er iets niet helemaal lekker loopt met de HTML5/CSS3 code van het forum en de rendering op Mac/Chrome, geen idee. Zal eer zelf ook iets dieper naar gaan zoeken. Weet in ieder geval dat ik niet helemaal alleen sta met dit probleem.

1 minute ago, TheVapingRaven said:

Misschien dat er iets niet helemaal lekker loopt met de HTML5/CSS3 code van het forum en de rendering op Mac/Chrome, geen idee. Zal eer zelf ook iets dieper naar gaan zoeken. Weet in ieder geval dat ik niet helemaal alleen sta met dit probleem.

Ik heb net het IPS-forum doorgevlooid, en ik zie geen vergelijkbare meldingen - wat ergens jammer is.

Uhm, welke skin gebruik je? Misschien dat dat nog relevant is.

1 minute ago, Karin Spaink said:

Ik heb net het IPS-forum doorgevlooid, en ik zie geen vergelijkbare meldingen - wat ergens jammer is.

Uhm, welke skin gebruik je? Misschien dat dat nog relevant is.

Ben me niet bewust dat ik een skin veranderd heb. Ik zie alles in voornamelijk blauw, grijs en wit. 

• Like 1

@Karin Spaink Heb wel iets gevonden wat erg op het probleem lijkt. Maar dat is/was een bug op Windows machines en Chrome. -> https://productforums.google.com/forum/#!topic/chrome/uNXqAGlhcQA

Ik ga later op de dag even proberen om alle Chrome extensions die ik heb uit te schakelen en te kijken of dat helpt. Laat het weten

Ik zag met Windows 7 en Google Chrome helemaal geen favicons meer en ondervond rare toestanden met Chrome, terwijl met Internet Explorer+ gewone Google vooralsnog wèl alles als gebruikelijk functioneert, ook in andere thema-kleuren.

35 minutes ago, TheVapingRaven said:

@Karin Spaink Heb wel iets gevonden wat erg op het probleem lijkt. Maar dat is/was een bug op Windows machines en Chrome. -> https://productforums.google.com/forum/#!topic/chrome/uNXqAGlhcQA

Dan zou het dus een Chrome-probleem zijn... @sabine, gebruik jij ook Chrome?

Alle Chrome-extensies uitgeschakeld. Heeft niet geholpen. Heb de website ook even geprobeerd in de incognito modus van Chrome (worden er geen cookies en extensies geladen), heeft niet geholpen.

Heb de website als enige geladen pagina (geen andere vensters of tabbladen open) in Chrome geprobeerd. Heeft niet geholpen.

Bij andere websites kan ik wel tekst invoeren (heb het comment formulier van YouTube geprobeerd, NuJij, Google.nl en RTVoost).

Er is dus iets op Dampforum.nu wat anders is als bij de andere websites. Mogelijk iets met custom code van formulieren in relatie tot toegankelijkheids aanpassingen voor mobiel? JavaScript, JQuery (of ander framework)? Chrome bug in de rendering?

Da's allemaal raden van mijn kant, ben al iets te lang niet meer met webdev bezig.

Hoop dat jullie er wat mee kunnen.

Edited by TheVapingRaven
26 minutes ago, TheVapingRaven said:

Er is dus iets op Dampforum.nu wat anders is als bij de andere websites. Mogelijk iets met custom code van formulieren in relatie tot toegankelijkheids aanpassingen voor mobiel? JavaScript, JQuery (of ander framework)? Chrome bug in de rendering?

Een deel van de software -waaronder het invoeren van tekst- draait via diensten van Amazons Cloudflare, zou dat het wellicht kunnen zijn? Ik raad ook maar een eind weg momenteel...

@Jorijn, heb jij enig idee?

29 minutes ago, Karin Spaink said:

Een deel van de software -waaronder het invoeren van tekst- draait via diensten van Amazons Cloudflare, zou dat het wellicht kunnen zijn? Ik raad ook maar een eind weg momenteel...

@Jorijn, heb jij enig idee?

Zou goed kunnen.

Maar ik vind het vreemd dat in Safari de invoer wel werkt (beetje moeizaam zo af en toe, dat wel), maar in Chrome niet (beide browser zijn gebaseerd op de webkit browser engine, Google heeft deze dan wel weer aangepast voor Chrome). En tekst invoervelden op andere site dan Dampforum werken wel in Chrome.

Voorlopig blijf ik het maar even doen met Safari. 

• Like 1

Nog even Firebug lite geinstalleerd in Chrome om te kijken of dat iets raars laat zien.

Geen idee of dat het is, maar een/het script zit achter een beveiligde uri (firebug in Chrome laten draaien op een geopend artikel pagina met de cursor in het tekstveld):

Schermafbeelding 2016-08-31 om 16.36.57.png

Dezelfde pagina ook even in Safari bekeken met de foutconsole:

Schermafbeelding 2016-08-31 om 16.36.42.png 

Het gedeelte van de bestandnaam met alleen cijfers van het javascript even weggehaald, weet niet zeker of die bestandnaam mijn veiligheid kan comprimeren (leek mij een uniek ID nummer te zijn) 

• Like 1

Dan zou het dus een Chrome-probleem zijn... @sabine, gebruik jij ook Chrome?

Karin,
Na mijn melding zaterdag, kon ik terug tekst invoeren en berichten sturen na 1 uurtje (chrome, mozilla, ie,... Op android phone.
Plotseling terug in orde, maar sindsdien kan ik op mijn smartphone het menu rechts boven niet meer openen... Super irritant. Enige weg is nu tapatalk... (Of vaste pc met windows 10)
28 minutes ago, sabine said:

Na mijn melding zaterdag, kon ik terug tekst invoeren en berichten sturen na 1 uurtje (chrome, mozilla, ie,... Op android phone.
Plotseling terug in orde, maar sindsdien kan ik op mijn smartphone het menu rechts boven niet meer openen... Super irritant. Enige weg is nu tapatalk... (Of vaste pc met windows 10)

Dank. Ik hoop dat @Jorijnraad weet...

12 minutes ago, Karin Spaink said:

Dank. Ik hoop dat @Jorijnraad weet...

Karin,

Het wordt nu nog gekker...

Tot gisteravond kon ik op android met geen enkele browser het forum inloggen (probleem icoontje rechts boven).

Na je berichtje vanavond terug beginnen testen en nu krijg ik op mijn android alles goed te zien, ik kan keuzemenu openen, ik kan een berichtje typen.. MAAR nu kan ik in geen enkele browser op mijn vaste pc (win10) een berichtje typen, of reageren op een topic ...

(Ik ben wel super blij dat mijn android terug werkt momenteel)

• Like 1
3 hours ago, Steamboy said:

Normaal zou ik zeggen, vuilnisbak open, Mac pulp er in mikken en een echte Pc kopen.

Maar dat doe ik niet :zip

Laat ik nou altijd het andere denken...
Windhoos zuigt.... :P

Kom er achter dat ik geen chrome kan testen op mijn mac...
(gebruik altijd safari) :bloos:...

En heb geen chrome geïnstalleerd...

14 minutes ago, Karin Spaink said:

Yup, jij was die andere :)

en nog steeds een beetje dus :

Een post aanpassen geeft nog steeds een "greyed" invoervak en in Chrome is alles "greyed".

• Like 1
19 minutes ago, Steamboy said:

Maar laten we terug "on topic" gaan.............

Precies. Topic opgekuist: want ongeacht je OS moet het forum gewoon op al het normale spul  werken, en zijn discussies over wat achterhaald is of niet, totaal irrelevant :)

• Like 1